Side 5 av 31 FørstFørst ... 3456715 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er faktisk trist å se at to relativt habile høyrebacker (Norbye og Hamoud) begge sier at Start er en interessant klubb, men økonomien gjør det tilsynelatende umulig å signere noen av dem. Jeg føler vi er tilbake i en uendelig rekke diskusjoner som handler om det er bedre å spare litt på lønninger nå og tape stort økonomisk på grunn av et nedrykk, eller bruke noe ekstra nå og "sikre" Eliteseriespill også i 2016.
    Misforstå meg rett; jeg sier ikke at et nedrykk står og faller på en av disse to spillerene. Vi er derimot ikke så godt dekket på høyreback etter at Glenn og spesielt Nouri forsvant. Så vi har behov for noe annet der enn en helt ny unggutt og Gummi.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.ikstart.no/news/article/z...iz-master-i-ny

Kanskje Mads vender hjem snart? Savner de flotte scoringene hans... Håper han har fått mer rutine inn ;3

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Skal man tillate seg å drømme om noen nye spillere inn fra brann, så hadde jeg tatt imot polakken i mål, og et par av talentene.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Alle brannspillerne som nå evt forlater Bergen er selvfølgelig for dyre for Start, så det er ikke noe poeng i å ønske seg verken islendinger eller polakker. De fleste ungguttene kommer sikkert til å bli værende. Den eneste som jeg kan se som aktuell er Kristoffer Larsen, men kanskje trenger de han også nå som det blir spill i 1. div. Nei, vi må nok lete etter spillere andre steder.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

Om billige, lokale Reinertsen erstattes av Jonsson, og Nouri erstattes av Sævarrson, så har jo Start oppnådd to ting. Øke lønnsutgiftene og fylle troppen med enda flere islandske gråstein. Begge deler stikk i strid med det varslede paradigmeskiftet.

Sportslig sett er det sikkert ikke så ille. Selv om førstekeeperen til Island i liten grad har funnet frem til storspillet han viser på landslaget i eliteseriehverdagen i Sandnes Ulf. Ulf med og uten Sean Mcdermott har vist seg å være to forskjellige lag. De var på full fart ned i Adecco i 2012 til Sean fikk tillit og stengte buret på tampen av sesongen, og de klarte seg med Sean i 2013. Men går ned uten Sean i 2014. Det kan være tilfeldig, men er påfallende. Så kanskje Start heller burde hente hjem ham. Han er vel både lokal, god og billig.

Lite ville gledet meg mer enn om Start fikk seg en anstendig førstekeeper, men så lenge Opdal er under kontrakt er det vanskelig å rettferdiggjøre pengebruken en ny, proflert førstekeeper vil kreve.

Start trenger primært ny stopper med Glenn ute og Jesper på sykestua. Gummi kan ta høyrebacken. Det er ingen grunn til at ikke han kan bli like bra som Sævarrson der, og det er neppe mulig for ham å bli bra nok noe annet sted.

Om Paniagua skrotes, trengs det også en sentral midtbanespiller. Man kan ikke gå til sesongen og belage seg på at en 16-åring skal kunne spille fast uke ut og uke inn. Dessuten virker Owello på hell.
    For det første trenger det overhodet ikke bli dyrere med denne Islandske keeperen. Det må jobbes for at Opdal leies ut. Så får en inn han fra Viking som andre keeper. Jeg antar Opdal har god lønn. Uansett er keeperplass per i dag så dårlig at her vil skifte øke lagets styrke betraktelig.

Om Paniagua vrakes ville jeg uansett ikke fått inn noen på midtbane. Ajer blir nok enda et hakk vassere og fikk seg litt erfaring i år. Acosta kan også spille defansiv midtbane. En må få inn midtstopper, keeper, høyreback og spiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da blir Lars-Jørgen Salvesen, Mathias Rasmussen og John Olav Norheim tatt opp i A-stallen.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...t-476570_1.snd

Det er gledelig og egentlig ikke så overraskende. For Salvesens del var vel allerede avgjørelsen tatt for en stund siden?

Det som er interessent er hva Norheim uttaler om hva han er forespeilet av Mjelde:

- En plass i A-stallen som midtstopper, bak Jesper Mathisen, sier Norheim.

Det kan virke som om planen om å hente en mer rutinert mindstopper, er lagt på is....?

Men vi må ha inn en høyreback. Hodnemyr er nok ikke der (ennå). Vi har ok spisser, bra med midtbanespillere (for mange?), men mangler en høyreback med et minimum av erfaring. Ny keeper er også ønskelig, men vi får håpe på at han 19-åringen fra Rogaland kan utgjøre en forskjell.

Edit - Birkir Sævarson linkes til Hammarby
    http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7711796.ece
    Sist endret av krs : 11-27-2014 kl 11:49
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg

Det som er interessent er hva Norheim uttaler om hva han er forespeilet av Mjelde:

- En plass i A-stallen som midtstopper, bak Jesper Mathisen, sier Norheim.

Det kan virke som om planen om å hente en mer rutinert mindstopper, er lagt på is....?

[/url]
    Med skadehistorikken til Jesper, så mener jeg det er galemattias å ikke hente inn en ny midtstopper. Hva om 2015 blir som i 2014 for Jesper? Da kan vi bare stryke han av lista og med Glenn borte så står vi vel kun med Acosta og Norheim av rene midtstoppere? Gummi kan spille der. Ajer kan trolig spille der, men jeg mener helt klart at vi må hente en ny midtstopper. Gjerne en bosman-spiller , men dette er en plass som er vel så viktig som å hente inn ny keeper. Vi slipper jo inn mest hver eneste sesong så det er jo defensivt vi må forsterkes. Framover er det ikke like viktig mener jeg, da vi scorer jevnt bra hver eneste sesong. Jeg tror Salvesen blir enda bedre neste sesong og med Vilhjalmsson, Hoff og Salvesen så har vi grei dekning der (vi har jo Tripic og Asante som også kan trekkes fram om det er krise)

Nei, fokuser på det defensive. Det er absolutt der Start må forsterkes. Ny keeper, ny hoyreback og ny midtstopper er på toppen av mi onskeliste!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Støtter opp om ønskelista di Frankieboy. Keeper som kan reelt ta opp kampen om 1 keeper

Ellers hyggelig at de unge er tatt opp. Selv om flere ultrapesimister naturligvis svartmalte dette med at de ville forsvinne med styggemons som trener
    Sist endret av Steinar Lindgren : 11-27-2014 kl 16:08

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Men vi må ha inn en høyreback. Hodnemyr er nok ikke der (ennå). Vi har ok spisser, bra med midtbanespillere (for mange?), men mangler en høyreback med et minimum av erfaring.
    http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7711796.ece
    Veldig uenig med OK spisser. Start scorer OK med mål mest pga at mange på laget kan score. Spissene derimot står det dårlig til med.
    Vilhjalmsson er rett og slett dårlig. Kan stort sett kun hodespill. En spiller som er veldig av og på. 2 sesonger på rad har han hatt enorme perioder med måltørke. Skaper minimalt selv, lukter sjeldent målsjanser. Nei en spiller jeg ønsker bort eller omskolert til midtbane der han passer bedre. Hoff er dessverre over the top og er for treg. Salvesen er spennende, men har lite erfaring. Vi trenger en spiss. Men selvfølgelig enig i at keeper/forsvar er mest prekært. Inn må ny høyreback, god keeper (gjerne 2 og ut med Opdal) og midtstopper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Veldig uenig med OK spisser. Start scorer OK med mål mest pga at mange på laget kan score. Spissene derimot står det dårlig til med.
    Vilhjalmsson er rett og slett dårlig. Kan stort sett kun hodespill. En spiller som er veldig av og på. 2 sesonger på rad har han hatt enorme perioder med måltørke. Skaper minimalt selv, lukter sjeldent målsjanser. Nei en spiller jeg ønsker bort eller omskolert til midtbane der han passer bedre. Hoff er dessverre over the top og er for treg. Salvesen er spennende, men har lite erfaring. Vi trenger en spiss. Men selvfølgelig enig i at keeper/forsvar er mest prekært. Inn må ny høyreback, god keeper (gjerne 2 og ut med Opdal) og midtstopper.
    Vi har OK dekning på topp. Viljamson er en ok tippeligaspiss, forutsatt at han ikke har brudd i ryggen, slik han har hatt i store deler av 2014. Castro er en helt ok tippeligasspiller (men ikke noe mer) og Salvesen er spenende. Hoff er som du nevner, kanskje over the top.

Men om vi skal spille 451 trenger vi bare en ren spiss, og da har vi god dekning sammenlignet med andre posisjoner på banen. Om det kniper kan både Zlatko og Assante gjøre en ok jobb på topp.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Da er den islandske landslagsskeeperen klar. Det burde begrave alt snakk om vanskelige økonomiske rammer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Da er den islandske landslagsskeeperen klar. Det burde begrave alt snakk om vanskelige økonomiske rammer.
    Gud så fett!

http://www.fvn.no/sport/Landslagskee...t-2716931.html

Hva skjer med han unge rogalendingen? Blir han droppet til fordel for Islendingen, kjører vi med tre keepere eller blir Opdal "kastet" ut....?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Gud så fett!

http://www.fvn.no/sport/Landslagskee...t-2716931.html

Hva skjer med han unge rogalendingen? Blir han droppet til fordel for Islendingen, kjører vi med tre keepere eller blir Opdal "kastet" ut....?
    rogalendingen er kun på lån. så han er da altså ferdig i klubben

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fantastisk signering! Dette gleder stort. Endelig reell konkurranse til Opdal, og etter rapportene høres det ut som om han kommer til å bli danket ut av førsteelleveren.
    Ekstremt forbauset over at Start fikk til dette, men det er en god forbauselse!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Markusbukken Vis innlegg
    rogalendingen er kun på lån. så han er da altså ferdig i klubben
    Takk for avklaring...

Da kan det vel ikke være sånn at keeperen på skandinavias nest beste landslag (plass 33, DK 30) og årets spiller på Island skal være andrekeeper bak Opdal?

Håper på et keeperbytte nå....

Edit - Sævarsson til Hammarby
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...t-477067_1.snd
    Sist endret av krs : 11-28-2014 kl 11:42
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Vi har OK dekning på topp. Viljamson er en ok tippeligaspiss, forutsatt at han ikke har brudd i ryggen, slik han har hatt i store deler av 2014. Castro er en helt ok tippeligasspiller (men ikke noe mer) og Salvesen er spenende. Hoff er som du nevner, kanskje over the top.
    Veldig uenig angående Vilhjalmsson. i 2013 var han halve sesongen også helt av. Tror ikke bruddet har hatt så mye å si som de gjerne vil fremstille det. Da hadde han ikke hatt klippekort. Men får være enige om å være veldig uenige.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Utrolig gledelig med ny keeper. Også perfekt alder. Jeg har ikke ord for hvor viktig det var. Det kan skille mange poeng til neste år. Jeg er 100% sikker på at ledelsen ser det vi ser. At Opdal ikke holder mål og han her er hentet inn for å være første keeper. Det er dyrt med nedrykk og dermed er en slik investering utrolig viktig. Jeg vet ikke om noen dårligere keeper i feltet enn Opdal. Opdal var et gedigent feilkjøp fra Mjelde.
    Håper nå at de prøver å leie ut Opdal til en klubb der han kan ha en fremtid. Regner med han har endel i lønn. Så kan de heller prøve å snappe opp keeperen vi lånte fra Viking som andre keeper.Tro på han.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Ser på Wikipedia at det står current club: Molde ??

http://en.wikipedia.org/wiki/Ingvar_J%C3%B3nsson

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jonsson virker veldig spennende. Jeg kan ingenting om han utover det som står i saken til fvn, men det ser i alle fall ut til at det blir en reell konkurranse på keeperplass. Det blir spennende å se om Mjelde nå vraker Opdal. Jeg er også enig med Peder, dette kan ikke ha vært den billigste løsningen. Dermed kan ikke Jonsson ha blitt hentet inn som et åpenbart andrevalg. Start sier tydelig på sine hjemmesider at keeperduoen neste år vil bli Jonsson og Opdal. Start vil aldri klare å leie ut Opdal med det han har vist de siste årene, i alle fall ikke når man tenker på lønnen han sannsynligvis har i Start.

Neste åpenbare hull i dagens stall er høyreback. Her må man nok se etter andre alternativer enn etablerte spillere som Norbye og Hamoud, i alle fall etter at en relativt stor del av pengesekken gikk med til ny keeper. Jeg har ingen gode alternativer akkurat nå, men regner med at denne plassen blir forsterket i løpet av vinteren.

Resten av handlingen kommer nok an på hvem som evt drar. Castro og Paniagua er fortsatt startspillere. Dersom Pan drar må det enten en midtbanespiller eller en stopper inn. Dersom det blir en ny midtbanespiller vil nok Gummi få en del kamper som stopper. Dersom Castro drar frigjør det en del penger, men tror likevel at disse pengene heller vil finansiere en en ny stopper enn en ny spiss. Jeg skulle gjerne hatt en ny offensiv spiller og, men har ikke allverdens forventninger til dette overgangsvinduet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    dette kan ikke ha vært den billigste løsningen
    Ikke vet jeg noe om lønnen han skal ha, men han kom nå ihvertfall gratis til Start.

Virker reaksjonssterk, en "naturlig" keepertype/talent. Ser ikke så ruvende ut på de videoene jeg har sett, men skal være 1.88. Trygg, god timing og meget god med beina, ser det ut som.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294