Side 12 av 31 FørstFørst ... 2101112131422 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    FVN melder at Start trolig henter amerikansk midtstopper. Han er 23 år og spilte for det finske toppserielaget TPS forrige sesong. Der fikk han 28 kamper for laget som endte sist med 60 innslupne mål på 33 kamper.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...t-486013_1.snd

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    FVN melder at Start trolig henter amerikansk midtstopper. Han er 23 år og spilte for det finske toppserielaget TPS forrige sesong. Der fikk han 28 kamper for laget som endte sist med 60 innslupne mål på 33 kamper.

Ja som jeg skrev. Virker ikke spesielt bra å hente en fra samme innsleppkultur som Start desperat prøver å komme ut av.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg

Vi trenger en ny midstopper, og amerikanske midstopperer har vi gode erfaringer med, så dette er gode nyheter.

Men jeg er litt skeptisk. Han spillte 28 kamper for det laget som endte sist i den finske toppserien. Han var med på å slippe inn 60 mål på 33 kamper, det er dårligere enn Start (!!).

Kun basert på denne statestikken virker det ikke som om Vincent Company v2.0 er på vei til Sørlandet. Da fikk jeg en bedre følelse for Estlenderen...
    Sist endret av krs : 01-19-2015 kl 12:00
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    En ung stopper som kommer fra et bunnlag som har sluppet inn haugevis av mål fremstår ikke umiddelbart som fristende, men det sier ikke nødvendigvis mye om spilleren.

Vi slapp inn haugevis av mål med Clarence Goodson på banen også, men mange anså uansett Goodson som en god forsvarsspiller. Å dømme DeJohn på bakgrunn av TPS sitt baklengssnitt i 2014 er veldig tynt.

Får håpe at DeJohn velges fordi Start tror han er bedre enn estlenderen og ikke bare billigere.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Vi trenger en ny midstopper, og amerikanske midstopperer har vi gode erfaringer med, så dette er gode nyheter.

Men jeg er litt skeptisk. Han spillte 28 kamper for det laget som endte sist i den finske toppserien. Han var med på å slippe inn 33 mål på 60 kamper, det er dårligere enn Start (!!).

Kun basert på denne statestikken virker det ikke som om Vincent Company v2.0 er på vei til Sørlandet. Da fikk jeg en bedre følelse for Estlenderen...
    Rettelse 60 mål på 33 kamper. Ja Estlenderen virker som et bedre kort.
    Enig i at amerikanere generelt ofte har mye å bidra med på fotballbanen, men kvaliteten er jo forskjellig fra spiller til spiller.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Rettelse 60 mål på 33 kamper. Ja Estlenderen virker som et bedre kort.
    Enig i at amerikanere generelt ofte har mye å bidra med på fotballbanen, men kvaliteten er jo forskjellig fra spiller til spiller.
    Takker! Rettet....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det virker det som om amerikaneren også kan brukes på høyreback i tillegg til å være midstopper. Han beskrivers også seg selv som rask. Disse tingene stemmer kan det være akkurat hva vi trenger. Jeg tviler på at vi har råd til både en midtstopper og en høyreback.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Skrytevideoene hans er da i hvert fall noe av det mer oppløftende jeg har sett fra noen prøvespiller i Start. Det er nesten så jeg blir litt forelsket.

https://www.youtube.com/watch?v=x3fk3UIt-_E
    https://www.youtube.com/watch?v=yLzpp8ceUt8

CV'en er ikke imponerende. Og når YouTube-videoene viser en ny Pål Lydersen, må man jo spørre seg hvordan han havnet i finsk fotball, når Lydersen vitterlig ble snappet opp av Arsenal. Så det kan jo kanskje være noe med det generelle nivået her.

Uansett. Forsvarsspill er kollektivt. Markus Heikkinen viste riktignok at en mann kunne snu opp ned på laget. Mens Markus Berger viste at selv ikke en stopper fra øverste hylle, som aldri ville satt sine ben i norsk fotball uten borgerkrigen i Ukraina, som kom fra sluttspill mot Lyon i Europaligaen etter at laget hans hadde tatt seg videre på bekostning av PSV Eindhoven og Dinamo Zagreb, kunne fikse Starts forsvarssproblemer.

Jeg er positiv til Alex. Om videoene stemmer og det faktisk er han som følges av kamera, virker det som om Start får en atletisk og rask stopper med forkjærlighet for taklinger. Så spørs det naturligvis hvordan han håndterer den taktiske biten, hvordan han klarer å tilpasse seg tempoet i eliteserien og hvordan han kommer overens med resten av forsvaret. Men gutten virker definitivt å ha potensial.

Og akkurat nå er jeg fornøyd bare Start henter inn en ny stopper som har fysikken som kreves for eliten. Acosta og Mathisen er vel tiltenkt som førstevalg uansett. Men vi må ha ok alternativer i bakhånd.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    En ung stopper som kommer fra et bunnlag som har sluppet inn haugevis av mål fremstår ikke umiddelbart som fristende, men det sier ikke nødvendigvis mye om spilleren.

Vi slapp inn haugevis av mål med Clarence Goodson på banen også, men mange anså uansett Goodson som en god forsvarsspiller. Å dømme DeJohn på bakgrunn av TPS sitt baklengssnitt i 2014 er veldig tynt.

Får håpe at DeJohn velges fordi Start tror han er bedre enn estlenderen og ikke bare billigere.
    Vel han spilte jo flesteparten av kampene og er en av de (som midtstopper) som må ta mest ansvar for at laget han spilte på slipper inn så mye. Joda alle 11 har ansvar, men midtstopper kanskje mer enn noen sammen med keeper. I utgangspunktet tviler jeg på kvalitetene hans, men nå får vi se når han får prøvd seg.

Uten å ha sett verken han her eller Estlenderen virket sistnevnte som et sikrere kort. Jeg tror grunnen er at han kan bekle begge roller som gjør han mer interessant og ikke at han er en bedre midtstopper.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes dette blir mer og mer spennende..

I Fevennen står det at han tok kommando og viste lederegenskaper. Det er en viktig kvalitet, spesielt hvis Jesper er ute. Han er også rask og har en veldig god spenst. Han er uten kontrakt og dermed blir han nok billig for Start.
    I tillegg er han kun 23 år gammel og har ennå mye å laere. At det finske laget slapp inn masse mål synes jeg ikke er kritisk. Hvis han har elendige medspillere så hjelper det lite at han har kvalitet. Dessuten var han 20-21 og det er ungt for en midtstopper så med litt mer erfaring så kan dette bli bra.

En siste ting er at han i ferien dro til USA for å trene med en spesialtrener for å forberede kvalitetene sine. Det viser at det er en målbevisst og treningsvillig spiller vi har. Dette er en kvalitet mange amerikanere har og det er veldig positivt.

Til slutt: En av Norges beste midtstoppere gjennom tidene, Rune Bratseth, ble vel oppdaget på en KRIK (Kristen idrettskontakt) trening i Trondheimsområdet - uten noen erfaring fra toppfotball..

Jeg er positiv til dette og håper han får kontrakt!

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-486247_1.snd

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg synes dette blir mer og mer spennende..

I Fevennen står det at han tok kommando og viste lederegenskaper. Det er en viktig kvalitet, spesielt hvis Jesper er ute. Han er også rask og har en veldig god spenst. Han er uten kontrakt og dermed blir han nok billig for Start.
    I tillegg er han kun 23 år gammel og har ennå mye å laere. At det finske laget slapp inn masse mål synes jeg ikke er kritisk. Hvis han har elendige medspillere så hjelper det lite at han har kvalitet. Dessuten var han 20-21 og det er ungt for en midtstopper så med litt mer erfaring så kan dette bli bra.

En siste ting er at han i ferien dro til USA for å trene med en spesialtrener for å forberede kvalitetene sine. Det viser at det er en målbevisst og treningsvillig spiller vi har. Dette er en kvalitet mange amerikanere har og det er veldig positivt.

Til slutt: En av Norges beste midtstoppere gjennom tidene, Rune Bratseth, ble vel oppdaget på en KRIK (Kristen idrettskontakt) trening i Trondheimsområdet - uten noen erfaring fra toppfotball..

Jeg er positiv til dette og håper han får kontrakt!

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-486247_1.snd
    Jeg kjenner også at jeg er på vei og skifte mening ang denne amerikaneren.... Blir mer og mer positivt innstillt...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nordby blir værende i TIL:

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...g-486869_1.snd

Da kan vi legge den ballen død....
    --

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2014
    Det internasjonale overgangsvinduet stenger snart, og det virker stille på Sparebanken Sør Arena for øyeblikket. Veldig lite rykter og spekulasjoner også for tiden. Er noen på vei ut? Er det noen på vei inn? Hva tror vi om Amerikaneren?
    Hvordan ligger vi an til Tippeligaen 2015?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Markusbukken Vis innlegg
    Sportslig sett er det synd å selge vår beste spiller. Men får vi ok med penger er det bare å la han gå. Vi trenger penger og har mange spillere som kan bekle venstrekanten. Først og fremst Børufsen. Når også hovedformasjonen neste år synes å være 4-4-1-1, blir det ikke andre plasser til Børufsen ettersom indreløperrollen fjernes. Det er også positivt å vise for andre spillere at Start lar de gå videre om tilbudet kommer. Det gjør oss atraktive.

Vi mister dog en profil, på et ellers litt grått lag.

Takk for innsatsen Zlatko - Håper du neste år spiller i Bundesliga!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Markusbukken Vis innlegg
    Veldig synd at vi mister han. men trenger penger. Håper ikke Molde har alt for stor videresalgsprosent i han. Husker det var spekulert en del i det da han kom til oss i fjor. Blir spennnende å se hva vi sitter igjen med.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ouch! Er vel egentlig bare å gjenta det Lund sier i artikkelen. Vi trenger pengene, men Tripic ut er en stor svekkelse og han er definitivt ikke lett å erstatte.

Det eneste jeg ikke er helt enig med Lund i er hva vi trenger for å erstatte Tripic. Lund snakker om "gode talenter". I mine øyne trenger vi sportslig kvalitet. Vi har mange lovende spillere i årets stall allerede og forsvinner Tripic trenger vi noen som vil levere allerede i år. Å utelukke eldre etablerte spillere vil være en tabbe.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Mest tragiske handling fra en start ledelse på år og dag. Vi hadde allerede elendige spillere det fremme med tripic og delvis asante som eneste unntak. Nå er det bekmørkt. Har de ikke noe spektakulært der fremme på vei inn solgte de oss nå til fant. I et nitrist start lag uten profiler var han det eneste lyset. Skal vi sitte en sesong og se på et lag der ingen dribler, ingen utfordrer og med spisser som jobber hjemover. Ingen profiler. Rip start og tilgi ledelsen for de vet ikke hva de gjør.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Mest tragiske handling fra en start ledelse på år og dag. Vi hadde allerede elendige spillere det fremme med tripic og delvis asante som eneste unntak. Nå er det bekmørkt. Har de ikke noe spektakulært der fremme på vei inn solgte de oss nå til fant. I et nitrist start lag uten profiler var han det eneste lyset. Skal vi sitte en sesong og se på et lag der ingen dribler, ingen utfordrer og med spisser som jobber hjemover. Ingen profiler. Rip start og tilgi ledelsen for de vet ikke hva de gjør.
    trenger penger vinne, PENGER !! Vi er helt skrapa. Mye mer enn folk aner. Valget er enkelt. Selg og sats lokalt. Blir ikke færre tilskuere uten Tripic. Tror ikke vi rykker ned. Gjør vi det så får vi heller ta turen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Børufsen har i flere år levert bra på venstrekanten og i bakhånd har vi Sandnes. Dette er ingen katastrofe rent sportslig.

Hadde de solgt Acosta eller Assante derimot.........
    --

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start