Side 15 av 31 FørstFørst ... 5131415161725 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Brann ønsker å kjøpe midtstopperen Bismark Acosta (28) fra Start.

http://www.ba.no/Brann_vil_ha_Start_...5-8-18388.html

Owello ønsker seg bort fra Start

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...t-490773_1.snd

Alejandro Castro (24) høyaktuell som erstatter for Marcus Pedersen i Brann

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-490632_1.snd

Noe er på gang i Start hvertfall....
    Sist endret av Rebell : 02-10-2015 kl 14:37

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg

Virker som reinspekka galskap det som skjer.
    I et lag som har kavet i nedrykssump i 2 år og det ene reddet av Heikinnen har mistet 3 av førstelagsspillerne. Diskuteres om 2 av de andre (solo og Acosta) samt en jeg hadde regnet med ble førstelagsspiller i Start i år (Castro) også linkes bort. Dette i en supertynn stall!

Enten har daglig leder fått så kniven på strupen at det sportslige ikke betyr noe, men et år i pluss (derav mange år med minus i første div vil følge) ellers så må de ha flere bedre og billigere erstattere på vei inn. Uansett om det er det siste er det særdeles uheldig med mange utskiftinger nå i oppkjøringa.
    I år blir det nedrykk. Det tør jeg nesten uansett sette pengene på.- Trist hva som har skjedd i vinter.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg

Ser man det. Hadde Start bare hatt litt is i magen mot slutten av det internasjonale overgangsviduet, kunne man altså beholdt sin store stjerne og profil, og heller reddet økonomien ved å selge/låne/gi bort overbetalte fringeplayers.

I følge kommentator Børrestad, ville Owello blitt sendt hjem etter Ålborgkampen om han hadde vært en ung 3. divisjonsspiller på prøvespill. Det var mao i hans øyne liten tvil om at Owello fremsto ekstremt umotivert. Dermed er det ikke overraskende at han nå bekrefter mistrivsel. Litt rart at Start ikke lot ham gå til Belgia.

Ellers fremstår trekket med å la Hauge gå til Brann som en genistrek. Hauge hentet Castro og Acosta til Start, og nå redder han kanskje klubbøkonomien med å hente dem til Bergen. Det er vidunderlig.

Så spørs det om Start har baller til å se forretningsmessig på dette, eller om de plutselig tenker sport fremfor økonomi nå som Tripic har dekket det mest akutte behovet, og tviholder på spillere som strengt tatt ikke har gjort seg fortjent til lønna på lenge.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Acosta er viktig og må ikke selges. Er enig med start05 at Acosta er en bærebjelke i laget. Kan heller ikke tro at sesongkortsalget skyter i været nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Peder A sten. Vi har snart ikke spillere igjen. Nå er det akutt fremme (hvis Castro også drar) og drar Acosta er det mer akutt der bak enn det var før Alex kom (da Acosta er viktigere). Dessuten er Acosta en av Starts beste spillere. Ja Start skulle ha solgt Solo før og beholdt Tripic, men nå er det for sent og vi må ha et lag som i hvert fall prøver å vinne noen kamper, for dette ser ekstremt stygt ut sportslig. Tipper vi blir plassert nesten bak Mjøndalen på alle landets avistips hvis dette skjer.
    Sist endret av start05 : 02-10-2015 kl 15:27

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Acosta er viktig og må ikke selges. Er enig med start05 at Acosta er en bærebjelke i laget. Kan heller ikke tro at sesongkortsalget skyter i været nå.
    Nei jeg vet om 2 bare på jobb som ikke vil ha sesongkort nå (og de var bankers). Det var 6000 tapt bare der + kioskvarer og reklameinntekter som synker ved færre tilskuere. Sikkert mange andre som gjør det samme.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Vi bør ikke kvitte oss med Tripic, Acosta og Castro uten å fylle på med nye rutinerte spillere, ihvertfall.
    Artig med masse nye unge og lovende, men det blinker jo OBOS både på babord og styrbord side.

Helt greit at man ikke kommenterer spillerlogistikk, men noen "lekkasjer" rundt økonomisk status og ønsket stallsammensetning i april hadde vært betryggende/forklarende.
    Sist endret av SpennEnde : 02-10-2015 kl 15:50

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Peder A sten. Vi har snart ikke spillere igjen.
    Nei. Men samtidig er det vel en dårlig løsning å beholde spillere med høy lønn som ikke har levert eller som ønsker seg bort.

Acosta er en bra spiller. Men han har vært en del av et dysfunksjonelt forsvar og han har ett år igjen av kontrakten. Om Brann er interessert, er det ingen klubb i verden som er villig til å betale mer.

Castro kan muligens vise hva som bor i ham denne sesongen. Men tvilen er altfor stor til at det kan forsvare lønna.

Og Owello virker å være ferdig, dessverre.

Kvitter Start seg med disse tre, forvinner tre av klubbens best betalte spillere. Da blir det garantert åpning for å hente inn et par forsterkninger på bærekraftige betingelser.

Så er det selvfølgelig et åpent spørsmål om klubben har kompetanse til å forvalte de frigjorte midlene på en god måte. Men får man hentet inn en stødig sentral midtbanespiller og en brukbar stopper, så er det ikke sikkert laget blir så veldig svekket av disse sparetiltakene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er enig med deg Peder. I utgangspunktet mener jeg at ingen av de gjenværende spillerne er uunnværlige. Og enkelte har itillegg lønn som ikke står i stil til prestasjonene. Men det er klart at det kommer et punkt hvor det blir et problem dersom man kvitter seg med for mange. Og det må være et krav at deler av innsparingene skal brukes på nye spillere. Da kan det bli interessant, spørsmålet er som du skriver Peder om klubben evner å forvalte handlefriheten på en god måte.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Nei. Men samtidig er det vel en dårlig løsning å beholde spillere med høy lønn som ikke har levert eller som ønsker seg bort.

Acosta er en bra spiller. Men han har vært en del av et dysfunksjonelt forsvar og han har ett år igjen av kontrakten. Om Brann er interessert, er det ingen klubb i verden som er villig til å betale mer.

Castro kan muligens vise hva som bor i ham denne sesongen. Men tvilen er altfor stor til at det kan forsvare lønna.

Og Owello virker å være ferdig, dessverre.

Kvitter Start seg med disse tre, forvinner tre av klubbens best betalte spillere. Da blir det garantert åpning for å hente inn et par forsterkninger på bærekraftige betingelser.

Så er det selvfølgelig et åpent spørsmål om klubben har kompetanse til å forvalte de frigjorte midlene på en god måte. Men får man hentet inn en stødig sentral midtbanespiller og en brukbar stopper, så er det ikke sikkert laget blir så veldig svekket av disse sparetiltakene.
    Mathisen og Vikstøl har vært del av det samme dysfunksjonelle forsvaret. De er faktisk 50% av det.
    Videre er jeg ikke sikker på at Start vil erstatte godt nok eller erstatte i det hele tatt. Kommer nok bare andre halvdårlige islendinger.
    Dessuten ja det er sant nok at flere spillere ikke fortjener lønna, men det finnes langt dårligere spillere på laget enn Acosta, Tripic, Solo og Castro. I tillegg har Nouri og Glenn forsvunnet. De frigjorde også lønn med fiaskoen Olufijana. Problemet blir at selv om disse andre spillerne kanskje har lavere lønn, blir ikke kvaliteten på Start god. Den som har mest er nok Solo. Selv om han jevnt over er en skygge av seg selv for tiden, har han et toppnivå som overskygger de andre. Til slutt mener jeg det er galskap med slike store forandringer midt i oppkjøringen. Det gambles big time med tippeligaeksistensen.

Det vi trenger mest hvis disse forsvinner er ikke midtbanespiller, men ny spiss og midtstopper.
    Sist endret av start05 : 02-10-2015 kl 17:01

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Acosta er en av våre viktigste spillere. Han må vi klare å beholde. Han er IMO viktigere en Tripiz og mye viktigere enn Castro. Det begynner å bli mange som forsvinner nå, og selv om salgene/avgangene kan forsvares enkeltvis, begynner bredden på stallen å bli fryktelig tynn..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Acosta er den eneste av disse 3 som blir savnet av meg. I mine øyne har hverken Owello eller Castro hevet laget de siste sesongene. Castro har riktignok virket mer på hugget enn på lenge i treningskampene, uten at det har gitt så mye resultater i målprotokollen. Men vi MÅ erstatte dem med noe mer enn tre 17-åringer fra lokale lag. Stallen består nå av veldig lite rutine, og i mine øyne altfor mange unggutter uten noe som helst av meritter. Skal vi holde oss er vi avhengig av å få inn kvalitet. En ny spiss istedenfor Castro er i mine øyne det viktigste, samt en ny høyreback. Owello trenger vi ikke erstatte da vi heller kan gi en spiller som Rasmussen sjansen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    synes det virker som at alle får panikk. det står at start har takket nei til bud på acosta. mens både castro og owello menes jeg det er greit at vi kvitter oss med. owella har spilt helt piss dårligt i mine øyne den siste sesongen og har såvodt holdt 2div nivå i treningskampene. mens castro har virket mer på i treningskampene. men synes at castro ofte blir fort oppgitt over medspiller og klager og slår ut med armene. synes derfor av vi gjerne kan kvitte os med disse 2 for å kunne hente inn en bedre spiller med rutine.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    At Owello og Castro forsvinner gjør meg lite, Owello skuffet gedigent forrige sesong og har stagnert helt, Castro har heller ikke imponert noe spesielt den tiden han har vært her. Hvis unge, lokale og lovende talenter kommer inn og tar plassen til middelmådige utenlandsimporter ser jeg ingen grunn til å gråte over det. Acosta derimot, burde vi helst holde på, da jeg mener han er en bærebjelke i forsvaret.

Uansett vil salg av disse spillerne åpne opp for nye forsterkninger selvom mesteparten av overgangssummen må brukes til å dekke opp under en elendig likviditetsituasjon. Frigjøring av lønnsmidler gjør at vi kan hente et par nye spillere, og her regner jeg med at man forhåpentligvis har noen kaniner man kan trekke opp av hatten. Hvis ikke så må jeg innrømme at spillerstallen unektelig ser svært skral ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    De kan ikke kvitte seg med for mange spillere, uten å hente inn nye, da reglene sier de må ha minimum 20 spillere på A-laget. Slik jeg har forstått det har Start per dags dato 21 spillere på proffkontrakt. http://www.ikstart.no/team1players

Utdrag av reglene fra NFF:
    "Klubbenes spillertropper deles inn i spillerliste A og spillerliste B. Spillerliste A består av klubbens profesjonelle spillere, mens spillerliste B består av amatører som klubben kan benytte i tråd med retningslinjene nedenfor.
    Spillerliste A skal for både Tippeligaen og Adeccoligaen inneholde maksimalt 25 spillere. Spillerliste A skal inneholde minimum 20 spillere for Tippeligaen og minimum 18 spillere for Adeccoligaen.
    Dersom klubben kommer inn under minimumsgrensen i forhold til antall spillere på spillerliste A er dette et brudd på klubblisenskriterium S05. Klubblisensnemda vil da be klubben sette opp en tidsbestemt handlingsplan for å komme i takt med klubblisensen når det gjelder antall spillere i troppen.
    Spillere på spillerliste A og B må være spilleklare når listene sendes Norges Fotballforbund
    Klubben er til enhver tid ansvarlig for at opplysningene i NFFs spillertroppskjema er riktig og at spillerne oppfyller vilkårene i NFFs ulike reglementer."

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    De kan ikke kvitte seg med for mange spillere, uten å hente inn nye, da reglene sier de må ha minimum 20 spillere på A-laget. Slik jeg har forstått det har Start per dags dato 21 spillere på proffkontrakt. http://www.ikstart.no/team1players
    Tror ikke dette er noe problem. Det er 2 måneder igjen til seriestart og vi har flere unggutter i toppspillergruppa som kan få kontrakt - hvis det er behov for det. Er enig med dem som sier at vi trolig hente minst et par nye spillere om både Castro, Owello og Acosta forsvinner.

Er enig i at Acosta er en god spiller, MEN det er et problem at han ikke kan norsk/engelsk etter så lang tid i klubben. Han er i tillegg utrolig stille av seg og ikke en som roper og gir beskjeder som en forsvarspiller skal. Jeg synes det er utrolig svakt av ham å ikke laere seg norsk/engelsk på den tiden han har vaert i klubben. Han er rask og god, men jeg vil heller at vi selger han nå for en god sum enn at han skal gå gratis neste vinter. Det er nok av tid til å hente og spille inn en eller to nye forsvarere!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Mathisen og Vikstøl har vært del av det samme dysfunksjonelle forsvaret. De er faktisk 50% av det.
    Joda, men så har det jo ikke kommet noen bud på dem.

Jeg mener stopperparet har hovedansvaret for forsvarsspillet. Det er trist å miste en god stopper, men det hadde vært tristere å miste halvparten av et godt stopperpar.

Det er liten tvil om at Acosta og Mathisen har individuelle kvaliteter, men som stopperpar er de i beste fall middelmådige. Ikke dermed sagt at Start blir bedre uten sin beste stopper. Det er nok vanskelig å erstatte Acosta med en like god spiller, men burde være ganske overkommelig å finne en billigere stopper som kan bedre Starts kollektive forsvar. Dette handler jo om komplementære ferdigheter, kommunikasjon og kjemi.

Det vi trenger mest hvis disse forsvinner er ikke midtbanespiller, men ny spiss og midtstopper.
    Mulig det. Men Start har altså fire spisser i troppen, og flagget at de skal spille 4-4-1-1. Om Castro lånes ut, er det fortsatt tre spillere som kjemper om en spissplass, selv om Hoff og Vilhjalmsson sikkert også vil være aktuelle som hengende.

At Start mangler kvalitet på spissplass, er vel alle enige i. Men kvalitet koster, spesielt i denne posisjonen. Castro har ikke så forbanna høy lønn at det er enkelt å hente inn en billigere spiss som vil henvise Hoff, Vilhjalmsson og Salvesen til benken. Dermed blir det ganske meningsløst å erstatte Castro. Da må det jo være bedre å beholde ham.

Sentralt på midten har Start Ajer, Gummi, Paniagua og Owello. Gummi bør brukes på back. Om Owello forsvinner, står man igjen med to "etablerte" sentrale midtbanespillere, der den ene er 17 og den andre er en flopp som ikke passer spesielt godt inn i lagets spillestil. Spillere som Roger Risholt, Helge Haugen, Tijan Jaiteh og Mads Reginiussen ville styrket Starts førsteellever. Så ille er det fatt. Og så enkelt og billig kan man styrke laget.

På stopperplass må det åpenbart inn en erstatter for Acosta. Ideelt sett burde man hentet inn to nye stoppere om Acosta forsvinner så lenge Mathisen ikke er 100 %. Kanskje den estiske landslagsmannen kommer likevel ?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    På stopperplass må det åpenbart inn en erstatter for Acosta. Ideelt sett burde man hentet inn to nye stoppere om Acosta forsvinner så lenge Mathisen ikke er 100 %. Kanskje den estiske landslagsmannen kommer likevel ?
    Er ikke det internasjonale vinduet stengt, og var ikke vår estiske venn dårlig i engelsk? Mener jeg husket noe om det....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Jeg bekymrer meg over en ubalansert spillerstall, flere nøkkelspillere "i dvale" eller på vei ut kombinert med enda et formasjonsbytte som jeg heller ikke har stor tro på.

Det hele fremstår utydelig - håper jeg bare er utålmodig, evt. tolker dette feil og at vi på La Manga begynner å se konturene av "noe".

Men det hadde vært fint og fått ryddet opp i stallen, i det minste. Ut med de uten fremtid, inn med motiverte og relle utfordrere. Men det er nok ikke bare enkelt. Tror det hadde vært enklere med en sportssjef...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Er ikke det internasjonale vinduet stengt, og var ikke vår estiske venn dårlig i engelsk? Mener jeg husket noe om det....
    Det norske vinduet er åpent til april. Vi hentet Berger fra Ukraina i fjor vår, så det burde vel være mulig?

Estlenderen snakket engelsk. Ankepunktet mot ham var at han ikke var noen ledertype. Men i spann med Mathisen eller DeJohn er kanskje ikke det så viktig som det ville vært i spann med Acosta.

Mjelde var jo veldig positiv, og ønsket ham, men det falt tydeligvis samme pga økonomi. Får vi en liten mill i overgang og en liten mill i sparte lønnskostnader for Acosta, er det kanskje mulig å hente ham likevel.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294