Side 19 av 31 FørstFørst ... 9171819202129 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Jeg tror Asante kan være forskjellen på nedrykk og ikke. Derfor bør man ikke selge unntatt ved offers you can´t refuse.

Jeg mener TL-lag som skal ut i Europa med penger på bok bør kjenne sin besøkelstid.
    Vi snakker om skandinavias raskeste ving med god skuddfot på kjøpet.

En budrunde er velkommen. Men helst ser jeg at han blir i Start.
    Nei, det var Tripic som var forskjellen på nedrykk og ikke. Husker du ikke det? Vi har jo allerede rykket ned, så da gjør vel ikke salget av Asante noen forskjell...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Men jeg synes det er veldig rart... For jeg kan ikke se for meg at Asante er den som tjener mest i troppen, akkurat. Så jeg blir litt overrasket om de prøver å bli kvitt ham først... Med mindre eksempelvis Stabæk blar opp noe veldig for ham...
    Det handler nok noe om at han er en som de har fått bud på og som du sier, at totalpakken av eventuelle bud som har kommet inn er så er denne den beste...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Selges han til en annen norsk klubb kan vi glemme å få store summer også. Jeg tipper 1 million

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja det blir om trent det klubben har tapt på kampanjene sine. Asante sto for mer en tripic, sammen sto de for mye

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg håper han blir. Asante har ekstremferdigheter som det ikke er så mye av i Start. Med han kan vi skape sjanser ut av ingenting. Før kunne han jo bare løpe, men med det han viste i fjor så har han helt klart tatt steg. Han har faktisk fått et ganske bra skuddfot, som medførte 8 scoringer i fjor. Og 11 poeng forrige sesong er faktisk bra, særlig med tanke på at han langt i fra spilte alle kampene. Sesongen i fjor var hans beste i tippeligaen, og det er ikke utenkelig at han kan ta nye steg i år.

I tillegg hadde han faktisk noen fine assists også, selv om han helt klart har litt å jobbe med der.
    Og målene er en ting. Asante er også en spiller som representerer underholdning. Hvem liker ikke å se på lynraske vinger?. Og en spillertype som kan komme inn og snu kamper. Nå som også Tripic er borte så frykter jeg at IK Start blir et temmelig kjedelig lag anno 2015, med veldig få profiler. Men ber til gud om at noen unggutter overrasker.

Ja, man kan selge seg fra konkurs, men jammen kan man ikke selge seg til fant også.
    Sist endret av bosve : 03-06-2015 kl 13:51

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Enig, Asante har utviklet seg godt i klubben. Han har blitt bedre med ball sammen med gode avslutninger.

Det vi ser nå om Asante skulle forsvinne er at de selger seg til nedrykk. MEN, som deg Bosve så håper jeg det er minimum 2 unge som kommer til å være på fotballnorges lepper i 2015. Og det er det potensiale til om MIM bruker de, bruker de rett og de får lite eller ingen skader av betydning

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Må klubben selge, ja da må klubben selge. Det er ikke mye man kan gjøre med det, hvis man ikke vil ende opp som Lyn. Og må vi selge så er vi avhengig av at klubber ønsker spillerne våre. Hvilke spillere de ønsker kan ikke vi styre.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Og 11 poeng forrige sesong er faktisk bra, særlig med tanke på at han langt i fra spilte alle kampene.
    Definitivt, men det er jo også en grunn til at han ikke spilte alle kampene. Man må ikke se seg helt blind på statistikken.

Det er mange likheter mellom Tripic og Asante. Begge kan skape noe på egenhånd, noe Start var helt avhengige av i fjor da det offensive kollektivet var helt fraværende. Begge er publikumsspillere og poengplukkere. Og dessverre var nok ingen av dem lønnsledende.

Men det er også store forskjeller. Tripic er en spiller som tar plass, som ønsker ballen hele tiden og som preger kampene. På godt og vondt kan man kanskje si, men likefullt en spiller som tar ansvar, som har sterk tilstedeværelse og stor påvirkning.

Asante fremstår som den rake motsetning personlighetsmessig, og virker også ofte veldig beskjeden og bortgjemt i kampene. Han har sine glimt av ypperste klasse, men er ofte knapt synlig. Dette er nok hovedårsaken til at han aldri har blitt noe åpenbart førstevalg tross sitt ekstreme maksnivå og pene statistikk.

Jeg er enig i at Asante er blitt en viktigere spiller for Start etter at Tripic forsvant. Men for meg er han fortsatt ikke i nærheten av Tripic når det gjelder verdi. Tripic er en spiller man kan bygge hele laget rundt. Asante på sin side har et normalnivå som knapt kvalifiserer til fast plass på laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Asante på sin side har et normalnivå som knapt kvalifiserer til fast plass på laget.
    Delvis enig i det. Men Asante er en game changer av rang. For det er nettopp når motstanderen begynner å bli litt sliten og man setter på en fullt utvilt Asante at han virkelig kommer til sin rett. Da blir det litt Bolt mot Bjarne Brøndbo.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Definitivt, men det er jo også en grunn til at han ikke spilte alle kampene. Man må ikke se seg helt blind på statistikken...
    Akkurat som at det er en grunn til at Tripic ikke spilte alle kampene...

...Asante på sin side har et normalnivå som knapt kvalifiserer til fast plass på laget.
    Alikevel ble han vår toppscorer, nest beste poengsanker og vår nest beste spiller i fjor iflg. altomfotball.no...
    VG.no mener han var vår fjerde beste spiller.
    Sist endret av Swans Till I Die : 03-07-2015 kl 09:28

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Da var Asante klar for Stabæk

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Ingen dyr spiller, ifølge IAO. Under 1 mill, etter det budstikka erfarer.

Kun trist.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er virkelig trist...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Trist å se Asante forsvinne, og at det i tillegg blir til en klubb som sannsynligvis også vil befinne seg på nedre halvdel av tabellen gjør ikke saken bedre. Vil uansett ønske Asante lykke til videre!

Det virker som om Stabæk ønsker å bruke han som en gjennombruddshissig spiss. Dersom de klarer å utnytte styrkene hans i den posisjonen har vi akkurat solgt spilleren vi har letet etter i mange år.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    At en offensiv spiller på 26 år som har 2 år igjen av kontrakten og scorte 8 mål forrige sesong går for under millionen er trist som f'en, men det er jo ikke overraskende gitt situasjonen.

Slik er livet med tom klubbkasse.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Akkurat som at det er en grunn til at Tripic ikke spilte alle kampene...
    Ikke akkurat.

Tripic sto over bortekampene mot Ulf grunnet karantene og Haugesund grunnet skade. Utover dette startet han 26 av 28 kamper. Ingen startet flere kamper for Start enn Tripic.

Asante startet 21 av 29. Store deler av våren og sommeren ble han vraket til fordel for mer defensive fibre i bortekamper. Slik var det også i 2013 da han kun startet omlag halvparten av kampene.

Jeg synes det er rimelig å si at Asante i motsetning til Tripic har slitt litt med å etablere seg som et åpenbart førstevalg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Stabæk har gjort et godt kjøp. Assante har det lille ekstra som kan avgjøre kamper, selv om han også kan være anonym til tider. For Start sin del ser dette mørkere og mørkere ut. Vi hadde antakeligvis ikke noe valg, men det er liten tvil om at vi er i ferd med å selge oss ned i Obos-ligaen nå. Start var et lag på nedre halvdel i fjor, og nå har vi solgt de to viktigste offensive spillerne våre. Tripic og Assante stod for over halvparten av målene våre i fjor. Ingen av de ser ut til å blii erstattet. Per nå fremstår vi i mine øyne som en ganske klar dumpekandidat. Om vi skal ha en mulighet er helt avhengige av at flere av de unge spillerne får gjennombruddet i år.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Per nå fremstår vi i mine øyne som en ganske klar dumpekandidat...
    Helt enig. Sammen med Mjøndalen, Sandefjord, Sarpsborg, Bodø/Glimt og Stabæk ser vi ut som dumpekandidater. Dvs. 40% av klubbene i Tippeligaen. Så er bare oppgaven å ende opp blant de tre beste av disse... Det er vel ikke noe problem?

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Det virker som om Stabæk ønsker å bruke han som en gjennombruddshissig spiss. Dersom de klarer å utnytte styrkene hans i den posisjonen har vi akkurat solgt spilleren vi har letet etter i mange år.
    Dersom dette er tilfellet har de nok gjort et bomkjøp. Asante kom hit uten et snev av spilleforståelse. Nå har han lært seg å spille høyre midtbane, og trives der. Han har blitt foreslått og brukt som spiss flere ganger, og det er ganske enkelt veldig tydelig at han trives best på høyrekanten og at han ikke er særlig flink til å lære nye posisjoner.

Jeg kan selvfølgelig ta feil. Det må ikke være Asante selv sin feil, det kan ha vært læreaparatet, men ting tyder på at dersom du kjøper ham for å omskolere ham, så må du belage deg på at du har gjort en langtidsinvestering.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Dette er kun teist...hvem skal skåre nå? Og langsomere på kantene blir det også...

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 12:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 19:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294