Side 20 av 31 FørstFørst ... 10181920212230 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Dersom dette er tilfellet har de nok gjort et bomkjøp. Asante kom hit uten et snev av spilleforståelse. Nå har han lært seg å spille høyre midtbane, og trives der. Han har blitt foreslått og brukt som spiss flere ganger, og det er ganske enkelt veldig tydelig at han trives best på høyrekanten og at han ikke er særlig flink til å lære nye posisjoner.

Jeg kan selvfølgelig ta feil. Det må ikke være Asante selv sin feil, det kan ha vært læreaparatet, men ting tyder på at dersom du kjøper ham for å omskolere ham, så må du belage deg på at du har gjort en langtidsinvestering.
    Agreed. Asante har gjort det elendig de gangene han har forsøkt seg som spiss. Han er definitivt best langs kanten hvor han kan skjære inn og bomme på 50-75% av 100%-sjansene sine.

Tenk å sykt god han hadde vært om han hadde "time"et løpene sine bedre og hatt avslutningsegenskaper tilsvarende en middels god spiss. Han hadde vært solgt for lenge siden...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av oleh97 Vis innlegg
    Dette er kun teist...hvem skal skåre nå? Og langsomere på kantene blir det også...
    I følge Peder A. Sten er Asante snaut verdig en plass i lagoppstillingen vår, så det er nok ikke noe tap. Som vi har sett i sesongoppkjøringen er det nok Castro som skal stå for målene i år. Han er tross alt fantastisk på å skape seg målsjanser og har en utrolig evne til å putte ballen i mål...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    I følge Peder A. Sten er Asante snaut verdig en plass i lagoppstillingen vår, så det er nok ikke noe tap. Som vi har sett i sesongoppkjøringen er det nok Castro som skal stå for målene i år. Han er tross alt fantastisk på å skape seg målsjanser og har en utrolig evne til å putte ballen i mål...
    Med fare for å oppfattes som en surmaga grinebiter:
    Det er greit at man er uenig her inne, men slike stikk til andre debattanter er vel unødvendig? Bidrar ihvertfall ikke til å øke kvaliteten på debatten, eller?

Asante kommer til å bli dypt savnet av meg, først og fremst med tanke på underholdningsverdien. Han var den spilleren på laget med x-faktoren i mine øyne

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi har da strengt tatt spillere som er i stand til å score mål enda, i Vilhjalmsson, Hoff, Castro, og det er jo ikke akkurat urealistisk at Børufsen, Owello, Salvesen, Rasmussen, og kanskje til og med Eriksen, Mathisen, Sandnes og Wichne klarer putte noe...
    Men det er veldig surt å miste både Asante og Tripic samtidig. Det kommer til å svi, selv om vi har mange som kan putte bak dem.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er Asante borte. Tror det skal et under til for å berge plassen i eliteserien 2015

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Piren Vis innlegg
    Da er Asante borte. Tror det skal et under til for å berge plassen i eliteserien 2015
    Tja.. Som andre sier så er det mange andre som ikke har noen sterk stall eller imponert i treningskampene. Både Sandefjord, Mjondalen, Sarpsborg og Stabaek er vel noen av lagene som vil havne nede i dumpa. Stabaek har mistet 8 forstelagspillere, mens vi har mistet Glenn Andersen, Amin Nouri, Asante og Tripic. Vi har fått en ny forsvarer og vi har fått en bedre keepersituasjon.

Sjansen er fremdeles god til å holde seg i divisjonen, men tror ikke vi skal ha noen hoyere forventning enn det denne sesongen!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    I følge Peder A. Sten er Asante snaut verdig en plass i lagoppstillingen vår, så det er nok ikke noe tap.
    Det er Mjelde som tar ut laget, ikke Peder A. Sten.

Asante har 80 eliteseriekamper for Start, 33 av dem som innbytter. Altså drøye 40 % av kampene som innbytter. Er det dette som kjennetegner et førstevalg?

Det er klart Asante vil bli savnet. Men i mine øyne er det et større tap å miste stallens nummer 1 enn stallens nummer 12.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Med fare for å oppfattes som en surmaga grinebiter:
    Det er greit at man er uenig her inne, men slike stikk til andre debattanter er vel unødvendig? Bidrar ihvertfall ikke til å øke kvaliteten på debatten, eller?

Asante kommer til å bli dypt savnet av meg, først og fremst med tanke på underholdningsverdien. Han var den spilleren på laget med x-faktoren i mine øyne
    Nå vet jeg ikke helt hva du mener er et stikk mot andre debattanter men det kan umulig være det jeg skriver ang. Asante.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Asante på sin side har et normalnivå som knapt kvalifiserer til fast plass på laget.
    Når det gjelder det ang. Castro så var det vel et (dårlig) forsøk på å være ironisk ift. tidligere innlegg her inn. Beklager hvis noen føler seg støtt av dette...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det er Mjelde som tar ut laget, ikke Peder A. Sten.

Asante har 80 eliteseriekamper for Start, 33 av dem som innbytter. Altså drøye 40 % av kampene som innbytter. Er det dette som kjennetegner et førstevalg?

Det er klart Asante vil bli savnet. Men i mine øyne er det et større tap å miste stallens nummer 1 enn stallens nummer 12.
    Elegant å ta bort 40 kamper fra statistikken din, hvorav 90% av kampene er fra start.

Jeg synes også det er et større tap å miste stallens beste spiller enn stallens 12. beste spiller. Poenget er vel heller at Asante ikke var stallens 12. beste spiller. På venstrekanten har vi Børufsen som erstatter for Tripic. På høyrekanten har vi dårlig med erstatter for Asante (personlig liker jeg dårlig det klippekortet Hoff har hatt så altfor lenge) og det spiller også inn. Det er faktisk toppscoreren vår som nå er solgt...

Forøvrig liker jeg hvordan du omtaler deg selv i tredjeperson...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Tja.. Som andre sier så er det mange andre som ikke har noen sterk stall eller imponert i treningskampene. Både Sandefjord, Mjondalen, Sarpsborg og Stabaek er vel noen av lagene som vil havne nede i dumpa. Stabaek har mistet 8 forstelagspillere, mens vi har mistet Glenn Andersen, Amin Nouri, Asante og Tripic. Vi har fått en ny forsvarer og vi har fått en bedre keepersituasjon.

Sjansen er fremdeles god til å holde seg i divisjonen, men tror ikke vi skal ha noen hoyere forventning enn det denne sesongen!
    For ikke å glemme Bodø/Glimt som har mistet tre av fire angripere med over 10 kamper i fjor, samt halve forsvaret uten å bli nevneverdig forsterket...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Vi er nok svakere i år enn i fjor, men det er som nevnt mange andre lag også. Tror årets sesong blir ganske lik fjorårets, så får vi håpe at mange unggutter slår gjennom og hever laget

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Forøvrig liker jeg hvordan du omtaler deg selv i tredjeperson...
    Jotakk. Det har jeg lært av Jesper.

Elegant å ta bort 40 kamper fra statistikken din, hvorav 90% av kampene er fra start.
    Jeg har ikke tatt bort kamper fra statistikken. Jeg har omtalt statistikken fra eliteserien, som er den eneste jeg finner.

Jeg husker ikke hvor mange kamper Asante startet på benken i Adecco i 2012. Trolig startet han langt flere kamper i Adecco all den tid Mjelde kun hadde 12 etablerte spillere å velge blant i stallen. Tilbake i 2012 var det vel Oladapo som var 12. mann i stallen.

Om dine opplysninger er korrekte, har Asante spilt 120 kamper for Start, derav 37 som innbytter. Eller drøyt 30 % av kampene som innbytter. Jeg kan ikke helt se at dine opplysninger slår bunnen ut av argumentasjonen min.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lurer på hvordan han blir tatt i mot på Sparebanken Sør Arena som stabækspiller. På samme måte som doffen (som reddet økonomien vår dengang)...... ?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det et flere enn start som skal slite i år, men jeg synes det ser dårligst ut for vår egen del om jeg skal være ærlig. Glimt og Stabæk har mistet spillere, men de sitter igjen med litt penger i det minste. Det gir kanskje muligheten til å forsterke i sommer om det skulle være nødvendig. Vi må kanskje selge enda flere.

Sandefjord og Mjøndalen kjenner jeg lite til. Men det Sandefjord viste i fjor tyder på at de blir alt annet enn en kasteball.

Jeg avskriver ikke start. Men jeg tror vi er avhengige av at noen av de unge får et gjennombrudd. Hvis ikke må jeg si at det ser svært tynt ut på papiret.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Asante var en god spiller, en spiller som man gledet seg over i fjor, han hadde en finfin sesong i 2014 med flere viktige poeng sankere.
    Situasjonen er klar, de andre må innfri og mim får skylda om så ikke

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Mattis på vei ut...??

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Link til saken om Vilhjalmsson

Nå er det jo bare 'interesse' da, ikke noe konkret bud. At en agent sier det er interesse rundt en spiller sier veldig lite.

Men at Vilhjalmsson kan forsvinne er jo ikke veldig urealistisk. Start trenger fortsatt penger. Vilhjalmsson er selvsagt ikke veldig gira på lønnskutt og når man da ikke klarer å bli kvitt Castro så risikerer vi jo at løsningen blir å beholde Castro og så selge Vilhjalmsson.

Inntil det kommer noe konkret bud så blir dette veldig spekulativt.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det som ikke er rykter er at Joachim Eriksen leies ut, igjen. http://www.ikstart.no/news/article/1...dbjart-opphold

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Link til saken om Vilhjalmsson

Nå er det jo bare 'interesse' da, ikke noe konkret bud. At en agent sier det er interesse rundt en spiller sier veldig lite.

Men at Vilhjalmsson kan forsvinne er jo ikke veldig urealistisk. Start trenger fortsatt penger. Vilhjalmsson er selvsagt ikke veldig gira på lønnskutt og når man da ikke klarer å bli kvitt Castro så risikerer vi jo at løsningen blir å beholde Castro og så selge Vilhjalmsson.

Inntil det kommer noe konkret bud så blir dette veldig spekulativt.
    Skulle dette være tilfelle mener til og med jeg som evig optimist at vi kan vinke Tippeligaen farvel å på nytt bli en amatørklubb med semi profesjonelle spillere... Matti kan være forskjell på be or not to be..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    Skulle dette være tilfelle mener til og med jeg som evig optimist at vi kan vinke Tippeligaen farvel å på nytt bli en amatørklubb med semi profesjonelle spillere... Matti kan være forskjell på be or not to be..
    Kjenner meg godt igjen i dette. En skadefri Matti vil utgjøre en stor forskjell for oss....
    --

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 12:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 19:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start