Side 26 av 31 FørstFørst ... 162425262728 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Oppe i alt dette negative synes jeg Mjelde skal ha ros for ikke å sutre. Han fremstår som 100% lojal og tilsynelatende fullt fokusert på det sportslige.... Bra!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Jeg er fornøyd med at Start nå foretar reelle kutt. I 2011 hadde Start 60 millioner i budsjett og siden da har vi ikke klart å kutte ei krone. Nå er egenkapitalen spist opp og aksjeselskapet avviklet. IK Start må klare seg på egenhånd.

Totalrammen for avtalen med Brann der vi får 1.5 millioner for Acosta og de låner Castro slik at vi slipper de høye lønnskostnadene på begge fremstår som en naturlig avtale å si ja til.

Er jeg fornøyd med at Start velger å skjerme utviklingsavdelingen? Ja. Er jeg fornøyd med at Start har beholdt rettighetene på Ajer? Ja.

Jeg håper virkelig at Start klarer å få inn en ny midtstopper, men selv om vi ikke skulle gjøre det så støtter jeg veivalget Start nå har tatt.

Så ja, jeg er fornøyd med handelen.
    Det er vel dette som er kjernen i diskusjonen. Start har tatt et valg, og det er vel bare å anerkjenne at det var på tide at økonomien ble satt først. Sportslig er det imidlertid nå svært nære en krise i Start, og selv om vi kom styrket økonomisk ut av byttet kom vi vestentlig svekket ut sportslig.

Jeg skal uansett støtte Start i år også!

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Jeg begynner å synes litt synd på MIM. Han har ikke de beste arbeidsforholdene med så tynn stall. Kan bli vanskelig å få den rette balansen. Ser det er nye skader i dag.

"Jon Hodnemyr, Espen Hoff og Rolf Daniel Vikstøl er ute. De to sistnevnte rekker nok ikke seriestarten, forteller Rostrup.

Jesper Mathisen er allerede uaktuell. I tillegg er ungguttene Eirik Wichne, Adi Markovic og Lasse Sigurdsen skadet.

Torsdag ble Bismark Acosta og Alejandro Castro klare for Brann. Er også Ajer og Hollingen ute er det et spørsmål om Start kan stille lag mot Viking i generalprøven søndag.

- Jeg har aldri vært med på lignende. Vi er i grenseland i forhold til å spille kampen søndag. Vi må prøve å få det til, sier Mons Ivar Mjelde tok telefonen fatt rett etter trening.

- Vi må prøve å få tak i noen prøvespillere, sa Start-treneren.

Etter hvert slo galgenhumoren inn. Både assistenttrener Odd Berg (63) og keepertrener Erik Ruthford Pedersen (69) meldte seg klar til tjeneste mot Viking søndag."

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-510145_1.snd

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Å avslutte dagens trening med ti (10!) mann må vel være katastrofe en drøy uke før sesongstart?! Selv om Ajers skade ikke trenger å være så alvorlig er det umulig å få til gode treninger når man ikke en gang har en førsteellever frisk. Det virker temmelig åpenbart at spillerne ikke har tålt den harde treningsmengden som de har blitt pålagt i sesongoppkjøringen. Evt har ikke det forebyggende arbeidet vært godt nok.

Diskusjonen er litt off topic, men med såpass lite aktivitet som det er her går vel det greit..

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Enig ang Mjøndalen og Sandefjord. Stabæk og Tromsø har bedre økonomi. Stabæk som følge av salget av Boli til Kina og milliardæren Trond Mohen har et stort hjerte for Tromsø. Tromsø har vel klart seg sånn tålig på overgangsmarkedet med disse ny ervervelsene:

Gudmund Kongshavn (Vålerenga)
    Magnar Ødegaard (Molde)
    Gjermund Åsen (Ranheim)
    Christian Landu Landu (Viking)
    Marcus Hansson (Gefle)

Uansett - "Halve ligaen kan rykke ned".
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...r-505220_1.snd
    Denne artikkelen sier at vi har 5 lag under oss på økonomi. Selv om vi kutter drastisk, så har vi spillere som Vikstøl, Børulfsen, Ajer, Hoff, Vilhjamson, Orwello og kanskje ligaens beste keeper. Tror og håper at Start klarer seg. Godt utgangspunkt at klubben innser at denne sesongen handler om å holde plassen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Galskap Vis innlegg
    Denne artikkelen sier at vi har 5 lag under oss på økonomi. Selv om vi kutter drastisk, så har vi spillere som Vikstøl, Børulfsen, Ajer, Hoff, Vilhjamson, Orwello og kanskje ligaens beste keeper. Tror og håper at Start klarer seg. Godt utgangspunkt at klubben innser at denne sesongen handler om å holde plassen.
    Ligaens beste keeper?! Skjønner ikke om du er ironisk eller ikke..?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Galskap Vis innlegg
    Ligaens beste keeper? Hvor da?

Ang økonomi - Ja, fem lag har mindre budsjett enn oss. Men hvem av Mjøndalen, Sandefjord, SA08, STB og B/G bruker en større del av budsjettet på utgifter til stadion? Vi har vel stadionutgifter (alt innkludert) tilsvarende Molde, Viking, RBK og VIF, men med et vesentlig mindre budsjett. Da blir det ikke mye igjen til sport.

Spørsmålet er ikke hvor stort budsjett man har, men hvor mye penger man har til rådighet innenfor sport..
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Ligaens beste keeper?! Skjønner ikke om du er ironisk eller ikke..?

Jonsson ble jo kåret til den islandske ligaens beste spiller i fjor - så var kanskje det han mente? Vi er uansett kraftig forsterket på keeperplass.

Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Jeg er ikke fornøyd med byttet sportslig! Vi mister to etablerte spillere og får inn to unge, nesten uten noe erfaring.
    Jeg tror Starts styrke denne sesongen blir at vi har et ungt og sultent lag som kjemper og jobber hardere enn motstanderne. Vi mister rutine med Acosta/Castro ute, men samtidig så får vi inn mere lopskraft. En annen ting er at vi bytter ut 2 Costa Ricanere som spesielt Acosta har slitt med kommunikasjonen med 2 nordmenn. Jo flere norske spillere jo bedre vil kommunikasjonen bli. Både Castro og Acosta er nokså beskjedne spillere som ikke roper og gir beskjeder. Jeg håper vi får inn en skikkelig ledertype som kan rope og gi beskjeder til spillerne rundt seg. En Jesper Mathisen type som ikke er skadet hele tiden. Acosta er en god stopper, men langtfra perfekt og får vi inn en ledertype så tror jeg vi totalt sett kan bli styrket i denne posisjonen også. Blir nok en låneavtale vil jeg tro... Kanskje vi kan hente enda en spiller fra Molde?

Selv om det ser vanskelig ut, så tror jeg vi får se et Start-lag som kommer til å slåss mere enn det vi har sett på mange sesonger og DET kan hjelpe oss til å ta mange poeng..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ligaens beste keeper? Hvor da?

Ang økonomi - Ja, fem lag har mindre budsjett enn oss. Men hvem av Mjøndalen, Sandefjord, SA08, STB og B/G bruker en større del av budsjettet på utgifter til stadion? Vi har vel stadionutgifter (alt innkludert) tilsvarende Molde, Viking, RBK og VIF, men med et vesentlig mindre budsjett. Da blir det ikke mye igjen til sport.

Spørsmålet er ikke hvor stort budsjett man har, men hvor mye penger man har til rådighet innenfor sport..
    Ja, vi har blitt en "fasade klubb" med flott stadion men vi har ikke råd til det viktige; fotballspillere. For publikum som ser på Start i år kan føles litt som å sitte i en bil med et Ferrari-karosseri med en strikkmotor under panseret. (men håper jo at de kan overraske)

Morsomt å visst hvor mye vi har å bruke på sport ift de andre tippeligaklubbene.
    Sist endret av bosve : 03-27-2015 kl 14:40

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja, det går fremdeles an å lage en oversikt over beste lag vi kan stille:

-----------Jonsson (Opdal)------------

Rindarøy (Hodnemyr) -- DeJohn (Nordheim) -- Kristjansson (Mathisen) -- Sandnes(Vikstøl)

Hoff -- Ajer (Hollingen(?)) -- Owello(Paniagua) -- Børufsen

---------------- Rasmussen -------------

-------------- Vilhjalmsson (Salvesen) ------------------

Her er ingen nevnt to ganger. Og grunnen til at jeg har satt Vikstøl og Mathisen i parantes er på grunn av skader, ikke prioritering.

For å vise litt mer bredde, er Kristjansson tilgjengelig de fleste steder, men nok primært for Ajer, Hoff og Rindarøy.
    Rindarøy trives best som venstrebekk, og Sandnes kan godt flyttes fram til Børufsen.
    Børufsen kan også spille høyre ving, samme som Salvesen (som har spilt høyre ving de siste i hvert fall tre gangene han har vært utpå).
    Owello, Paniagua og Rasmussen kan byttes rundt som det passer dem. Vilhjalmsson kan også flyttes opp og ned i den rekka (Han er strengt tatt såpass defensiv, at han kanskje egner seg enda bedre i offensiv midtbane, enn hengende spiss?).
    Også Hoff kan spille alle roller framover, og også venstre ving.

Jeg synes vi kan stille med et OK førstelag. Uten noen skader i det hele tatt, tror jeg vi kunne klart oss greit. Det definitivt største problemet hos Start, er bredden. Vi må spe på med toppspillergruppe for å få større bredde enn dette.

Jeg stusser også over at de har lånt ut Eriksen, som kunne fungert som erstatning på høyreving. Han er rask og relativt skuddsikker. Basically det Asante var. Han er ikke like rask, men han er veldig rask. Og han har spillerforståelse i tillegg. Han kunne vokst i den rolla.

I praksis betyr dette at det er ingen rolle vi ikke har noen form for dekning på i det hele tatt. Men det er tynt. Med Mathisen tilbake, hjelper det en god del. Med Vikstøl tilbake, hjelper det også en god del. Vikstøl vil fri opp begge vingene, siden vi da kan sjonglere med Sandnes, Børufsen og Hoff.

Og, det må komme inn en spiller til. Vi er bare 19 spillere, så en til må komme. Selv om det ikke er noe førstevalg, vil det i det minste være sårt tiltrengt bredde. Så lenge det ikke er en hengende spiss. Det er vel den posisjonen vi har best dekning på, i forhold til kvalitet (eller en av vingene).
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Junior Member
    Ble medlem
    Nov 2013
    I forhold til lønnsbudsjett, så var dette en del av lengre intervju med Bransdal den 20.februar i fevennen:

"Da Start var i 1.divisjon i 2008 var utgiftene til spillerlønninger på 22 millioner kroner, over det dobbelte av hva klubben vil ha i eliteserien i 2015.

Lønnsbudsjettet til Start blir betydelig mindre enn nyopprykkede Tromsø, som har rundt 15 millioner kroner å lønne sine spillere med i 2015. Sarpsborg har også noen millioner kroner mer i lønningsposen enn Start.

Brandsdal sier til Fædrelandsvennen at han ønsker å gjennomføre alle kuttene i løpet av februar."

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Ja, vi har blitt en "fasade klubb" med flott stadion men vi har ikke råd til det viktige; fotballspillere.
    Paradoksalt nok er dette i ferd med å bli klubbens redning, på sikt. Det har fremskyndet en kursendring som er positiv og bærekraftig. Muligens blir 2015 et nedrykksår, men folk bør støtte laget gjennom en utfordrende sesong, gjerne med noen langsiktige tanker om hvordan ting kan se ut i 2020.

Dette er et faktisk et prosjekt man kan identifisere seg med og tro på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    På papiret et ok lag, men bredden er syltynn.

Er det slik at vi må ha 20 spillere i troppen for å få lov til å delta?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    I tillegg til stadion der vi opplagt bruker vesentlig mer så kan jeg også se for meg at vi bruker mer på sponsorer. Start har et sponsorbudsjett på 27 millioner, Stabæk har et sponsorbudsjett på 12 millioner. Selv om vi får 15 millioner mer inn så får vi definitivt ikke 15 millioner mer å rutte med. Skulle gjerne visst hva reell fortjeneste på sponsorene våre er.

Når det er sagt, Start har nok større sportslig budsjett enn flere av de nevnte småklubbene. Litt googling gir f.eks denne artikkelen hvor vi kan lese følgende for Stabæks 2014 budsjett:

Stabæks økonomi 2014
    Totalbudsjett: 45 mill. kr.
    Sportslig budsjett: 12,2 mill. kr.
    Spillerlønninger: 6,5 mill. kr.
    Budsjettert billettsalg: 3000 per hjemmekamp.
    Budsjetterte tilskuerinntekter: 6,5 mill. kr.

Det er absurd lavt og neppe noe Stabæk klarer å holde på, men viser hvilken verden disse klubbene kommer fra. Start må leve med kontrakter som ble fornyet på alt for gode vilkår for spillerne.

I følge http://www.nrk.no/video/PS*204391 så har Tromsø 15 millioner i lønnsbudsjett på spillere for 2015. Start har jo sagt at målet var å kutte fra 15 til 10 millioner dette året, men det var vel inklusive lønnskuttet som det ikke ble noe av.
    Sist endret av EternalSunshine : 03-27-2015 kl 15:21

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    På papiret et ok lag, men bredden er syltynn.

Er det slik at vi må ha 20 spillere i troppen for å få lov til å delta?
    Det stemmer.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Det stemmer.
    Så hva finnes av billige midtstopper alternativer en drøy uke før seriestart?
    Avni Pepa dro vel til Island?
    Christian Follerås er vel for viktig for Vfk?

Det vi trenger er en signering i Espen Søgård klassen. Finnes det noen rutinerte klubbspillere, av typen midtstopper, på vei ut i kulda i egen klubb i de to øverste divisjonene?

Å ja..vi gav vist slipp på en slik i høst...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Da var sigurdsen ute hele sesongen. Vi har ikke akkurat flaks heller.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jonsson ble jo kåret til den islandske ligaens beste spiller i fjor - så var kanskje det han mente? Vi er uansett kraftig forsterket på keeperplass.

Jeg tror Starts styrke denne sesongen blir at vi har et ungt og sultent lag som kjemper og jobber hardere enn motstanderne. Vi mister rutine med Acosta/Castro ute, men samtidig så får vi inn mere lopskraft. En annen ting er at vi bytter ut 2 Costa Ricanere som spesielt Acosta har slitt med kommunikasjonen med 2 nordmenn. Jo flere norske spillere jo bedre vil kommunikasjonen bli. Både Castro og Acosta er nokså beskjedne spillere som ikke roper og gir beskjeder. Jeg håper vi får inn en skikkelig ledertype som kan rope og gi beskjeder til spillerne rundt seg. En Jesper Mathisen type som ikke er skadet hele tiden. Acosta er en god stopper, men langtfra perfekt og får vi inn en ledertype så tror jeg vi totalt sett kan bli styrket i denne posisjonen også. Blir nok en låneavtale vil jeg tro... Kanskje vi kan hente enda en spiller fra Molde?

Selv om det ser vanskelig ut, så tror jeg vi får se et Start-lag som kommer til å slåss mere enn det vi har sett på mange sesonger og DET kan hjelpe oss til å ta mange poeng..
    At Jonsson var den beste keeperen på Island trenger dessverre ikke å bety all verdens. Han er fortsatt ikke Islands førstekeeper på landslaget. Det er det en keeper i obos-ligaen som er... At Jonsson kan være en god keeper er jeg ikke uenig i, men jeg er ikke sikker på om han kommer til å bli starts førstekeeper i år en gang.

Hollingen har et opphold i hamkam som sin erfaring med toppfotball. Her gjorde han det ganske greit, uten å imponere noe voldsomt. Rindarøy har 2 kamper i Tippeligaen. Det er godt mulig at de plutselig leverer hver uke i Tippeligaen, og på samme måte som Tripic vokser med tillit, men å forvente at disse to ungguttene skal heve nivået på Starts førsteellever betraktelig tror jeg blir å legge for mye press på de.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Det bør være muligheter for å hente forholdsvis etablerte spillere på lån. Når en klubb som Levanger klarer å sikre seg Per Verner Rønning på lån bør det være muligheter for oss også...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Samtidig sier Brandsdal at vi fortsatt ikke er helt i mål med kuttene, og at flere spillersalg kan være aktuelt...

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...r-510494_1.snd

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 12:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 19:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start