Side 28 av 31 FørstFørst ... 182627282930 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg tipper vi har betalt ca 500 000 for å avslutte kontrakten, og hvis det stemmer så har vi spart 900 000 kr over disse to sesongene.
    Om Paniagua tjener 700 000 i året, så har han vel allerede fått utbetalt mellom 150 og 200 til nå denne sesongen. Med pakke på en halv million, har Start i realiteten gitt ham lønn ut året.

Jeg tror du kan ha rett i kompensasjonsstørrelsen. Og Start sparer selvsagt penger på lang sikt. Men målet er jo å kutte 8-9 millioner i år, og der er de neppe nærmere etter dette. Dette er nok primært en besparelse for 2016.

Så mister de en spiller. I en uhyre tynn tropp. Men det er sikkert et riktig valg av klubben. Dette hadde neppe skjedd uten Mjeldes velsignelse. Mjelde har nok lite å si når det kommer til spillersalg. Men klubben hadde nok aldri kjøpt ut en såpass moderat lønnet spiller uten at treneren hadde definert ham som overflødig.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2014
    Emil Dahle fra Stabæk på prøvespill. Hva vet vi om han? Etter rask googling ser jeg at han er en tidligere Molde-spiller med fortid i HamKam og nå i Stabæk. Er dette enda et Odd Berg bekjentskap? Spennende synes jeg!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Emil Dahle (24), midtbanespiller fra Stabæk på prøvespill. Tidligere Ham-Kam (85 kamper og 19 mål). Noen som har kjennskap til denne karen?

Og; Matti Vilhjalmsson er ikke med i troppen mot Viking. Er han også skadet? Om ikke frykter jeg enda en sentral spiller ut.. Da begynner det virkelig å spøke.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vel og bra med Dahle, men gi meg heller en midtstopper.....

Han scoret ok med mål når han var i Ham-Kam.. 19mål på 85 kamper vel og merke i Adecco..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har ikke sett vilhjamsson på listen over skadede spillere frem til nå. Enten har det skjedd noe veldig nylig, ellers er det noe på gang. Vi får ikke håpe det er det siste.

Ellers ser jeg ikke helt hvorfor vi skal ha en midtbanespiller på prøve. Vi har allerede Ajer, owello, kristjansson, hollingen og Rasmussen pluss noen i talentgruppen. Vi trenger en midtstopper.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Det må jo være skade på Vilhjalmsson. Vi kan umulig selge ham også. Allerede nå er vi helt på grensen av hva som kan kalles troverdig lag.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Han er hvertfall med nå, sikkert bare en glipp...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    I følge min venn i Stabæk ble Dahle ansett som et kupp da han ble hentet til Stabæk før forrige sesong. Stabæk hadde fulgt ham over tid, og det var mange klubber som ønsket ham etter gode prestasjoner i Hamkam.

I Stabæk har han imidlertid floppet totalt. Kun fire innhopp på et syltynt Stabæk i fjor, og få tegn til bedring i vinterens treningskamper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hei. Mathias V. er på listen nå. Roy E. fortalte meg at han bare hadde fallt ut av listen. Han er med.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg skjønner ikke hvorfor det antas at Paniagua har gått for å spare for neste år... Det gir ikke så mye mening? Det er nå krisa er, og man må primært spare penger i år. Med en så tynn stall vi har nå, ville det være komplett idioti å miste en spiller for 0 kroner spart i år, sånn at vi kan spare 700 000 neste år. Da kunne man like gjerne hatt ham på laget ut sesongen, og jobbet med en avtale hele tiden imellomtiden.

Det gir i hvert fall ingen mening å svekke stallen i en kritisk situasjon rent spillermessig, uten å tjene på det i det hele tatt økonomisk, når det også er krise økonomisk.

Uansett er vi nå nødt til å ha inn to spillere.

Spillerne vi har inne nå, er:
    1. Håkon Opdal (32)
    2. Ingvar Jonsson (25)
    3. Jon Hodnemyr (19)
    4. John Olav Norheim (19)
    5. Jesper Mathisen (28)
    6. Alex DeJohn (23)
    7. Robert Sandnes (23)
    8. Rolf Daniel Vikstøl (26)
    9. Espen Hoff (33)
    10. Gudmundur Kristjansson (27)
    11. Kristoffer Ajer (16)
    12. Solomon Owello (26)
    13. Matias Rasmussen (17)
    14. Espen Børufsen (28)
    15. Lars-Jørgen Salvesen (19)
    16. Mathias Vilhjalmsson (28)
    17. (Lån) Andreas Hollingen (20)
    18. (Lån) Ole Martin Rindarøy (19)

Her mangler det to spillere, hvis ikke det er noen jeg har glemt.
    Forøvrig er snittalderen på laget med disse spillerne: 23,7 år.
    Men det er verdt å nevne at det er fordelt på 8 spillere på 26+, 3 spillere på 21-25 og 7 spillere 20 og under. Det blir et ganske tydelig generasjonsskifte.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det må helt åpenbart inn en forsvarsspiller!!

I utgangspunktet manko på spillere, og enda mer prekært er det når en vet at Mathisen mest sannsynlig er å ikke regne med.

Gummi har vist tidligere at han ikke er noen stor stopper

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Jeg skjønner ikke hvorfor det antas at Paniagua har gått for å spare for neste år... Det gir ikke så mye mening? Det er nå krisa er, og man må primært spare penger i år. Med en så tynn stall vi har nå, ville det være komplett idioti å miste en spiller for 0 kroner spart i år, sånn at vi kan spare 700 000 neste år. Da kunne man like gjerne hatt ham på laget ut sesongen, og jobbet med en avtale hele tiden imellomtiden.

Det gir i hvert fall ingen mening å svekke stallen i en kritisk situasjon rent spillermessig, uten å tjene på det i det hele tatt økonomisk, når det også er krise økonomisk.

Uansett er vi nå nødt til å ha inn to spillere.

Spillerne vi har inne nå, er:
    1. Håkon Opdal (32)
    2. Ingvar Jonsson (25)
    3. Jon Hodnemyr (19)
    4. John Olav Norheim (19)
    5. Jesper Mathisen (28)
    6. Alex DeJohn (23)
    7. Robert Sandnes (23)
    8. Rolf Daniel Vikstøl (26)
    9. Espen Hoff (33)
    10. Gudmundur Kristjansson (27)
    11. Kristoffer Ajer (16)
    12. Solomon Owello (26)
    13. Matias Rasmussen (17)
    14. Espen Børufsen (28)
    15. Lars-Jørgen Salvesen (19)
    16. Mathias Vilhjalmsson (28)
    17. (Lån) Andreas Hollingen (20)
    18. (Lån) Ole Martin Rindarøy (19)

Her mangler det to spillere, hvis ikke det er noen jeg har glemt.
    Forøvrig er snittalderen på laget med disse spillerne: 23,7 år.
    Men det er verdt å nevne at det er fordelt på 8 spillere på 26+, 3 spillere på 21-25 og 7 spillere 20 og under. Det blir et ganske tydelig generasjonsskifte.
    Leifen, du glemt en spiller. Joachim Eriksen er fremdeles Start spiller( på utlån i Vindbjart)
    GLORY GLORY TO THE HIBEES. HIBERNIAN FC - THE PRIDE OF EDINBURGH.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hibs Vis innlegg
    Leifen, du glemt en spiller. Joachim Eriksen er fremdeles Start spiller( på utlån i Vindbjart)
    Utlånet av Joachim Eriksen fremsto merkverdig i lys av at Start da allerede hadde solgt to spillere i samme posisjon. Nå som laget sliter med å oppfylle krav til troppstørrelse og sliter med å stille lag på trening, virker det enda rarere.

En uke før seriestart må Start låne tre spillere av en lokal 2.divisjonsklubb for å stille lag i generalprøven. Det gir vel et ganske dekkende bilde av hvor totalt, ufattelig vanstyrt denne klubben er.

Om Start holder plassen denne sesongen, til tross for Brandsdal og Kristiansens grensesprengende inkompetanse, må selv jeg gi Mjelde kredit. Jeg er langt fra imponert over jobben Mjelde har gjort som hovedtrener i Start, men holder han skuta flytende i år, er det utvilsomt en stor prestasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Utlånet av Joachim Eriksen fremsto merkverdig i lys av at Start da allerede hadde solgt to spillere i samme posisjon. Nå som laget sliter med å oppfylle krav til troppstørrelse og sliter med å stille lag på trening, virker det enda rarere.

En uke før seriestart må Start låne tre spillere av en lokal 2.divisjonsklubb for å stille lag i generalprøven. Det gir vel et ganske dekkende bilde av hvor totalt, ufattelig vanstyrt denne klubben er.

Om Start holder plassen denne sesongen, til tross for Brandsdal og Kristiansens grensesprengende inkompetanse, må selv jeg gi Mjelde kredit. Jeg er langt fra imponert over jobben Mjelde har gjort som hovedtrener i Start, men holder han skuta flytende i år, er det utvilsomt en stor prestasjon.
    1. Eriksen ønsket selv å bli lånt ut til VFK, da han selv vurderte dette som bedre for egen utvikling, og at han ikke hadde TL-nivå inne enda. Noen kroner sparte vi nok også på dette, selv om det ikke primært var et sparetiltak.

2.Klubben tar nå konsekvensene av tidligere vanstyre. Det som skjer i dag er presset frem, men løsningene synes jeg faktisk er temmelig spenstige. Signeringen av Odd Berg kan vise seg å være gull verdt. Den unge og lokale profilen; er det ikke dette vi har mast om? Jeg møter denne sesongen med langt mer interesse, engasjement og langsiktig optimisme enn om vi hadde gått på nok et år med nærmest uforandret tropp og samme oppskrift! Jeg synes både Bransdal, Mjelde, Odd Berg og spillergruppa skal ha kred for hvordan de foreløpig har taklet dette.

Og til slutt;
    I går møtte jeg en tidligere lunken sørlending som jeg har fått lokket med på kamp noen ganger når vi er hjemme på sørlandet på derie (bortekampene her på østlandet har jeg aldri fått han med på). To minutter ut i samtalen tar han, som arbeider med organisasjonsledelse og kommunikasjon, opp temaet: "I år har jeg blitt Start-supporter igjen da." "Jøss, på grunn av krisa?" "Ja, og ikke minst hvordan den håndteres. Jeg blir litt patriot av at lokale ungutter får sjansen og at man legger om til fornuftig drift. Det er noe jeg kan identifisere meg med, noe jeg kan støtte."

Jeg tror ikke han er den eneste. Selv om salget av Acosta bekymrer meg, så vekker dette prosjektet mye entusiasme. Hylekoret som klager på håndteringen av situasjonen har jeg lite forståelse og sympati for.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg har ikke mye kjennskap til Dahle, men han er vel i utgangspunktet en sentral midtbanespiller, selv om han også har hatt kamper på kanten i 4-3-3 og som en av tre offensive bak spissen. Jeg vet ingenting om tanken bak dette prøvespillet, men hvis det faktisk kan ende med kontrakt/lån ligger det vel i kortene at Gummi trekkes ned i midtforsvaret? Med Ajer, Gummi, Owello, Hollingen og Rasmussen (Wichne og Segberg i toppspillergruppa) som kan spille sentralt på midtbanen er det ikke her skoen trykker, selv om både Owello og Rasmussen vel er tiltenkt 10'er-rollen. Midtforsvaret, og forsåvidt også kantene, er meget tynt besatt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    2.Klubben tar nå konsekvensene av tidligere vanstyre. Det som skjer i dag er presset frem, men løsningene synes jeg faktisk er temmelig spenstige. Signeringen av Odd Berg kan vise seg å være gull verdt. Den unge og lokale profilen; er det ikke dette vi har mast om? Jeg møter denne sesongen med langt mer interesse, engasjement og langsiktig optimisme enn om vi hadde gått på nok et år med nærmest uforandret tropp og samme oppskrift! Jeg synes både Bransdal, Mjelde, Odd Berg og spillergruppa skal ha kred for hvordan de foreløpig har taklet dette.
    Dette mantraet om gammelt vannstyre som blir gjentatt og gjenntatt er en sannhet med modifikasjoner. Grunnen til alle kuttene i år er fjorårets fullstendige budkjettmiss. Tar man med signeringene av Olufinjana og en islandsk landslagskeeper, når man allerede så at man ikke var i nærheten av å komme i mål på budkjettet, syns jeg ikke det vitner om god økonomisk dømmekraft.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hibs Vis innlegg
    Det kan vel ikke stemme at Eriksen regnes i Start sin stall når han er på utlån, samtidig som Moldespillerne regnes i Start sin stall når de er på utlån?
    Enten mangler vi 2 spillere, og Moldespillerne regnes hos oss, eller så mangler vi 3 spillere, og Eriksen regnes hos oss. Det høres veldig rart ut om alle tre regnes hos oss, og vi da fremdeles mangler en spiller.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Det kan vel ikke stemme at Eriksen regnes i Start sin stall når han er på utlån, samtidig som Moldespillerne regnes i Start sin stall når de er på utlån?
    Enten mangler vi 2 spillere, og Moldespillerne regnes hos oss, eller så mangler vi 3 spillere, og Eriksen regnes hos oss. Det høres veldig rart ut om alle tre regnes hos oss, og vi da fremdeles mangler en spiller.
    Ser den, men poenget er at Joachim kan vel bli kalt tilbake når tid som helst hvis det trengs, og akkurat nå vil jeg påstå at det trengs
    GLORY GLORY TO THE HIBEES. HIBERNIAN FC - THE PRIDE OF EDINBURGH.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Dette mantraet om gammelt vannstyre som blir gjentatt og gjenntatt er en sannhet med modifikasjoner. Grunnen til alle kuttene i år er fjorårets fullstendige budkjettmiss. Tar man med signeringene av Olufinjana og en islandsk landslagskeeper, når man allerede så at man ikke var i nærheten av å komme i mål på budkjettet, syns jeg ikke det vitner om god økonomisk dømmekraft.
    Det er klart det ble gjort noen grove feil i 2014 også. Da tenker jeg først og fremst på sponsorbudsjettet og Oluf-signeringen. Likevel mener jeg det er underlig at den tydelige, og nå høyst nødvendige omleggingen til ansvarlig drift nå blir så kraftig kritisert.

Ja det kostet sportslig, men jeg omfavner omleggingen og ønsker den høyst velkommen, og det tror jeg egentlig de fleste her gjør. Jeg gleder meg iallfall mer til sesongstart enn på lenge!

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Nå er både Castro og Eriksen på utlån og kan ikke benyttes før eventuelt neste overgangsvindu alt etter avtale. Om det i avtalen står at de kan tilbakekalles før utlånsperioden er over (slik det er i avtalen er med de to nye moldenserne i start) så skjer det når et overgangsvindu er åpen. Det må ved slutten av hvert vindu innberettes spillelister, liste A og litt senere liste B (A-listen er A-stallen, B-listen inneholder bl.a. spillere som er ønsket brukt som ikke har proffkontrakt for eksempel de i toppspillergruppen, men de kan bare brukes i et begrenset antall kamper før de må få proffkontrakt og flyttes over i A-stallen) som må godkjennes av forbundet før spillerne får spille for klubben. Var litt forenklet forklart, hadde ikke reglene foran meg akkurat nå. Kan se om jeg finner de frem igjen senere sammen med en link.

Jeg ser det er en del kritikk at Start hentet en Islandsk keeper. Er det en plass på et lag man må ha dobbel dekning så er det den plassen. Ved skader må man ha kvalitet å sette inn der. Nå må man huske på av de fikk han gratis da hans kontrakt på Island hadde gått ut og var derfor ikke noe overgangssum de måtte betale. Det betales da kun lønn. Vi vet også at Opdal er i sitt siste kontraktsår med Start. I farten fant jeg ikke ut om det er start eller eksterne aktører som betaler Jonssons lønn (Vi vet jo at eksterne aktører betaler lønnen til en del av de nye spillerne). Med tanke på en mulig arvtager for Opdal og at de fikk han gratis var dette et bra valg av klubben. Selvsagt om han fortsetter å holde den kvaliteten han har vist tidligere og tar nye steg.

http://www.ikstart.no/news/article/v...ller-pa-island

http://www.aftenbladet.no/100Sport/f...r-477066_1.snd

http://m.nettavisen.no/sport/fotball...b/8515022.html
    Sist endret av Andreas : 03-29-2015 kl 14:47

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 12:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293