Side 1 av 31 12311 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør

Overgangsvinduet 2014/15

Nå som ny kontrakt er så godt som sikret, kan vi jo begynne å se fremover mot neste sesong. Hva vil vi ha inn, og hva kan vi vinke farvel til?

Økonomi vil selvfølgelig ha mye å si, og veldig mye er avhengig av hva slags formasjon og spillestil vi satser på neste år. Regner med Mjelde fortsetter nå som vi ligger på 7.plass og øvre halvdel av tabellen, noe som jo var målet før sesongen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    To plasser det er virkelig prekært på er midtstopper og keeper.
    Vi har tre midtstoppere (jeg regner ikke med Gummi), hvor den ene er særdeles skadeutsatt og en begynner å trekke på årene. Glenn kan fremdeles spille bra, det viste han senest i dag mot Brann, men han er ikke noe å satse fremtiden på. Så vi må ha inn en midtstopper, og da helst en litt yngre spiller med potensial.

På keeperplassen har vi to ok, og til tider dårlige keepere. De har de samme styrkene og de samme svakhetene. Begge har noen veldig gode reaksjonsredninger og er relativt gode på strek. Begge sliter derimot med å holde ballen på høye innlegg, og opptreden i feltet er under enhver kritikk. Jeg vil ha inn en keeper som er stabil og som ikke gir meg hjertet i halsen hver gang det kommer et innlegg og keeper går ut i duell. Stødighet og stabilitet er nøkkelord.

Ellers er vi godt forspent på de andre posisjonene, så lenge vi holder oss unna skader på flere spillere samtidig og at spillere som for eksempel Nouri fornyer kontrakten.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Hvis premisset er Mjelde og 4-5-1/4-3-3, så mener jeg vi bør se på følgende posisjoner i neste vindu:

Forsvar: Mye avhenger av hvordan det går med Jesper, og om Glenn blir med videre.
    Håper man ser etter utfordrere både på stopper- og backposisjon. (+2)

Midtbaneanker: Ajer trenger en utforder, selv om laget skal "bygges rundt ham".
    Tror neppe både Seyi og Fernando blir med videre, muligens kan en av disse bidra.
    Acosta er backup. Tviler på at dette er en prioritert plass for forsterkning. (0)

Indreløper: Gummi og Børufsen har imponert, Solo vet vi kan gjøre en god jobb.
    Typer som Rasmussen m.fl vil nok aspirere til en rolle. Likevel bør det forsterkes her. (+1)

Spiss: Matthias er god som ensom spiss. I tilllegg har vi et par spennende lokale alternativer.
    Tror likevel klubben vil se seg om etter forsterkning. (+1)

Vinger: God dekning. Ikke prioritert. (0).

Keeper: Keeper på TL-hylle bør inn. (+1)
    Sist endret av SpennEnde : 10-06-2014 kl 00:41

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Vi har i en årrekke sluppet inn blant mest mål i eliten.
    Joda nytt system hjelper, men det må inn forsterkninger bak. Mest av alt keeper.-

Keeperplass (1 inn 1 ut)
    Ønsker Opdal til en annen klubb og beholde Reinhertsen som andre keeper.
    Trenger en skikkelig god keeper denne gangen. En som ruver. En matchvinner som ikke roter i feltet.

Forsvar (1 ut 2 inn)
    Vi må beholde Nouri. Glenn regner jeg med er ferdig selv om han har imponert i det siste.
    Mathisen er alt for skadeplaget. Ønsker 2 midtstoppere inn med fart. 1 klassespiller, 1 ung.

Midtbane (1 ut)
    Ut med Oluf. Ellers har vi nå det vi trenger. Acosta kan også opp hvis det trengs. Kanskje kjøre Vilhjalmsson ned her som offensiv midtbane som støtter i angrep når vi fører eller deler av kamper. Håper og tror Rasmussen blander seg inn i diskusjonen til neste år-

Angrep (1 ut? 1 inn)
    Castro kan jo bli kjøpt av Sarpsborg. Uansett må en klassespiss inn. En skikkelig goalgetter. Vilhjalmsson er altfor ustabil. I tillegg håper og tror jeg Salvesen tar steg og etablerer seg. Kommer litt an på formasjon og hvor store steg Salvesen tar, men vi kan ikke bare spille 4-5-1

Da får vi like stor stall, men mye bedre stall hvis vi får inn klasse blant de nye. Skal ikke være i nærheten av nedrykkdiskusjon til neste år da.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Hvis 451 er det vi sikter oss inn på fremover ser jeg ingen fremtid i klubben for spillere som hoff, Paniagua og Oluf. Jeg har store tvil til om spillere som Salvesen og Castro har det som trengs heller. Da trenger vi inn en fysisk sterk spiss a la Vilhjalmsson som backup. Salvesen kan evt være spiss de gangene vi kjører 2 spisser, eller jager utligning (hvis han tar steget da). Mine ønsker:
    Ut med Opdal, inn med ny førstekeeper.
    Ut med Glenn, inn med ny midtstopper. Evt inn med ny midtstopper og Glenn 1 år til.
    Ut med Castro, inn med ny spiss, gjerne en sterk og hurtig en.
    Ut med Paniagua og Oluf, inn med 1.
    Ser heller ingen fremtid for Hoff i 451

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er vel akkurat i en 4-5-1 formasjon at Paniagua vil komme til sin rett. Han klarer ikke det defensive alene, som i en 4-4-2 med Owello. Men han bør passe ypperlig i rollen Gummi har nå. Noe defensivt ansvar og med en god pasningsfot.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Det er vel akkurat i en 4-5-1 formasjon at Paniagua vil komme til sin rett. Han klarer ikke det defensive alene, som i en 4-4-2 med Owello. Men han bør passe ypperlig i rollen Gummi har nå. Noe defensivt ansvar og med en god pasningsfot.
    Han vil vel kunne gjøre en OK jobb i alle de tre posisjonene sentralt på midten?

Uansett bør han få ett år til på seg for å bevise om han holder nivået. Personlig synnes jeg ikke han har spilt så dårlig de gangen han har fått sjansen…
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Veldig enig. Vil ikke kvitte meg med Pan. Hoff kan også være backup på kant.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Hvis premisset er Mjelde og 4-5-1/4-3-3, så mener jeg vi bør se på følgende posisjoner i neste vindu:

Forsvar: Mye avhenger av hvordan det går med Jesper, og om Glenn blir med videre.
    Håper man ser etter utfordrere både på stopper- og backposisjon. (+2)

Midtbaneanker: Ajer trenger en utforder, selv om laget skal "bygges rundt ham".
    Tror neppe både Seyi og Fernando blir med videre, muligens kan en av disse bidra.
    Acosta er backup. Tviler på at dette er en prioritert plass for forsterkning. (0)

Indreløper: Gummi og Børufsen har imponert, Solo vet vi kan gjøre en god jobb.
    Typer som Rasmussen m.fl vil nok aspirere til en rolle. Likevel bør det forsterkes her. (+1)

Spiss: Matthias er god som ensom spiss. I tilllegg har vi et par spennende lokale alternativer.
    Tror likevel klubben vil se seg om etter forsterkning. (+1)

Vinger: God dekning. Ikke prioritert. (0).

Keeper: Keeper på TL-hylle bør inn. (+1)
    God oppsummering synes jeg. Nå som plassen er sikret håper jeg Mjelde gir Paniagua og Salvesen noen muligheter til å prøve seg. Om disse to fungerer i 4-5-1 har vi nesten to forsterkninger allerede. Slik Salvesen har prestert for andrelaget denne sesongen er det uansett nesten et hån om han ikke får en skikkelig mulighet før sesongen er omme. Men det kunne også vært interessant å se Paniagua som en del av en 3-er på midten. Jeg tror ferdighetene hans kan komme bra til rette når han ikke trenger å dekke like store rom som tidligere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Hans Norbye er ønsket i Start. Får nok kamp av flere klubber om den kjappe backen, men det tyder jo på at Andersen/Nouri er på vei ut.

Ellers varsler Mons flere prøvespillere i høst, lokale/nasjonale/nordiske. Førstemann inn er lovende Wichne fra MK.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Med Asante og Norbye på høyresiden har vi ihvertfall fart nok...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Med Asante og Norbye på høyresiden har vi ihvertfall fart nok...
    Han er også ønsket av Odd. Da vil det overraske meg veldig om han velger Start....

Men ja, det hadde vært en bra signering og vi hadde hatt den raskeste høyresiden i ligaen..
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Han er også ønsket av Odd. Da vil det overraske meg veldig om han velger Start....

Men ja, det hadde vært en bra signering og vi hadde hatt den raskeste høyresiden i ligaen..
    Blir nok vanskelig å konkurrere med Odd ja, men kanskje Ole Martin Aarst kan hjelpe med noen positive ord om byen og klubben!
    Nordbye hadde passet perfekt tror jeg, selv om vi trenger forsterkninger i midtforsvaret mer enn på backen - iallefall om vi kan få Nouri til å bli i Start..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Blir nok vanskelig å konkurrere med Odd ja, men kanskje Ole Martin Aarst kan hjelpe med noen positive ord om byen og klubben!
    Nordbye hadde passet perfekt tror jeg, selv om vi trenger forsterkninger i midtforsvaret mer enn på backen - iallefall om vi kan få Nouri til å bli i Start..
    Om vi får inn Nordby (Artig navn på en fra Tromsø forresten) kan vi kvitte oss med Glenn og Nouri. Glenn er nok "over the top" og vil være en flott forsterkning for Jerv. Nouri har, etter hva jeg har forstått på enkelte, avslått et kontraktsforslag. Da vil vi ha god nok dekning på HB med venndølen som backup.

Men som du nevner, må vi ha inn en stopper. Muligens også en keeper?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    To dansker på prøvespill

http://www.ikstart.no/news/article/1...dansker-testes

Han ene fremstår som en klassisk fysisk tanksenter og han andre som en rask dribleglad høyre-kant/back..

Spennende....
    --

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Eirik Wichne (17) også på prøvespill, fra MK. Verdt å merke seg at det er fire Wichne fra MK, så dersom du har hørt om Wichne fra før, er det ikke sikkert det er Eirik :-P

De har i hvert fall begynt å titte, om ikke annet... Kan det faktisk hende at vi er litt tidlig ute, denne ganga? Det hadde jo vært interessant med et lag som kunne spille sammen i hele vinter, for eksempel, i stedet for å hente siste forsterkningene når sesongen begynner.

Men dersom Nouri har takket nei til kontrakt, er det ikke så rart at vi ser på tre nevnte høyrebekker så langt. En spiss.
    Det blir spennende å se hva som blir fasiten. Rolf Toft er 22, og spissen var 23 i februar (Eneste gangen jeg finner alder, og ingen fødselsår), og Nordby er da 27. Så i hvert fall ikke for mye gammelt som er tittet på enda :-)
    Sist endret av Leifen : 10-29-2014 kl 15:03
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Men som du nevner, må vi ha inn en stopper. Muligens også en keeper?

MULIGENS en keeper???? Vi har eliteseriens dårligste keeperduo. Kanskje lagets viktigste spiller. Vi slipper inn mer mål enn noen år etter år. Vi må ikke muligens ha in en keeper, vi må ha inn en ny førstekeeper av kvalitet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    MULIGENS en keeper???? Vi har eliteseriens dårligste keeperduo. Kanskje lagets viktigste spiller. Vi slipper inn mer mål enn noen år etter år. Vi må ikke muligens ha in en keeper, vi må ha inn en ny førstekeeper av kvalitet.
    He utrykker meg nok bare litt mer diplomatisk enn deg . Uansett går vel kontrakta til Reinertsen ut så en ny andrekeeper må inn...
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    He utrykker meg nok bare litt mer diplomatisk enn deg . Uansett går vel kontrakta til Reinertsen ut så en ny andrekeeper må inn...
    Det er vel snakk om at han Veigre fra Viking som er hos oss nå er aktuell. Dersom dette er fakta, burde han jo fått spille de to siste kampene så man kan danne seg et bilde av kvalitetene hans. Jeg synes det blir feil å la Reinertsen spille hvis han ikke er tiltenkt plass neste sesong.

Ellers så er jo drommekeeperen Espen Bugge Pettersen, selv om det trolig ikke er veldig realisisk..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Rolf Toft er 22, og spissen var 23 i februar (Eneste gangen jeg finner alder, og ingen fødselsår), og Nordby er da 27. Så i hvert fall ikke for mye gammelt som er tittet på enda :-)
    Rolf Toft ER spissen og han er født 4.8.1992
    Mathias Fjeldal Olsen er høyre back og født 30.10.1990. Han har altså bursdag i morgen og fyller 24

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 12:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 19:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294