Side 30 av 31 FørstFørst ... 2028293031 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 606
    Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Synes det er veldig stille på ryktefronten nå. Ingen som har observert Gerard Piqué eller Haltur Trebeinson på Kjevik? Ingen hektisk møteaktivitet på Sør Arena? Skal vi virkelig gå løs på Tippeligaen 2015 med to stoppere i troppen? Det virker utrolig.
    Ser det skrives at Stabæk har for mange utlendinger i troppen. Noen som kan leies ut?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Leste også en artikkel om det. Det så ut som et par av de var langtidsskadet, så de mente det ikke var noe problem...

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Start har signert den danske forsvarsspilleren Michael Christensen.

"Christensen (32) kommer fra danske Vestsjælland der han har vært de to siste sesongene. Før det spilte han for SønderjyskeE og Odense.

- Jeg håper å kunne bidra med min rutine inn i et ungt lag. Det er viktig med stabilitet og ro når laget er ungt, sier Michael Christensen.

Den høyreiste dansken kan bekle begge stopper-posisjonene samt høyre back."

http://www.ikstart.no/news/article/5...orsvarsspiller

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er tydelig at noen har arbeidet i kulissene. Bra !

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Fakta om Michael Christensen:

Hvornår startede du til fodbold?
    Som 6-årig

I hvilken klub startede du med, at spille fodbold?
    Midelfart G&BK

Hvornår blev du professionel?
    Som 20-årig i 2003 i OB

Hvad er dit største øjeblik i din karriere?
    2 x oprykning til Superligaen med SønderjyskE og FC Vestsjælland, og min debut for OB

Hvilket er dit bedste mål i din karriere?
    Målet til 1-0 mod Brøndby for FCV på Brøndby stadion i 2014. Knaldhårdt hovedstød direkte op i krydset.

Har du et favorit trøjenummer og hvorfor?
    Jeg har ikke et decideret favoritnr.; men som barn spillede jeg helst med nr. 5 på ryggen

Har du en bestemt sang/kunster, som du hører når du lader op til en kamp?
    Nej

Hvem er dit fodbold idol?
    Der er mange at vælge imellem, men skal jeg pege på én, så er det Paolo Maldini

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Fra fcvvikings.dk:

Fra den super-sympatiske forsvarsspiller lyder følgende afskedsord:
    "Jeg har været rigtigt glad for min tid i klubben, men da lejligheden bød sig for et udlandsophold i Start Kristiansand, kunne jeg ikke sige nej, og heldigvis havde klubben og 'Gaxe' stor forståelse for min situation. Jeg kommer til at savne klubben, fansene, og ikke mindst de fantastiske holdkammerater, jeg har haft, og ønsker dem alt mulig held og lykke til i resten af sæsonen"!

Herfra skal der lyde en stor tak for 'Firmas' kæmpestore indsats igennem de tre år, han har repræsenteret De Røde Vikinger!

Lykke til i det høje nord!

Michael har vært involvert i 10 av 22 kamper denne sesongen. FC Vestsjælland ligger nest sist på 11. plass med 15 poeng, 10 under OB. De har sluppet inn 39 mål så langt denne sesongen.
    Sist endret av Swans Till I Die : 04-01-2015 kl 00:00

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er det lån ? Om ikke har club 21 hjulpet til ? Skjønner ikke helt dette, etter Castro + acosta til brann manglet dem 1,5-2 mill for å komme i mål økonomisk, etter den tid er 2 spillere helter inn til en ok årslønn sikkert, kanskje totalt 800.000,får ikke dette til å stemme..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    Er det lån ? Om ikke har club 21 hjulpet til ? Skjønner ikke helt dette, etter Castro + acosta til brann manglet dem 1,5-2 mill for å komme i mål økonomisk, etter den tid er 2 spillere helter inn til en ok årslønn sikkert, kanskje totalt 800.000,får ikke dette til å stemme..
    I følge FC Vestsjælland har kontrakten hans blitt terminert og han kommer dermed gratis til Start. Club 21 har helt sikkert hvertfall hjulpet med deler av lønn, selv om det vel i disse tider blir forbudt...?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    Fordelen med å hente spillere uka før seriestart, er jo at man slipper å lønne dem i oppkjøringa. Ulempen er jo at de mister oppkjøringa.

Mulig Start har fått hjelp fra eksterne. Men klubben har jo fremdeles 53 millioner budsjettkroner å bruke denne sesongen, og det kommer jo et overgangsvindu til sommeren også. Om ikke laget har en berettiget sjanse til å overleve i eliten før sesongstarten, blir nok kostnadskuttene raskt spist opp av tapte inntekter.

Jeg må si jeg ble litt urolig da transferdeadline nærmet seg uten tegn til forsterkninger. Det ville vært absolutt galskap å gå til sesong med to friske stoppere i troppen, begge uten erfaring fra nivået. Men Start har jo etterhvert blitt ganske flinke til å dra kaniner opp av hatten i vinduets tolvte time, så jeg mistet ikke troen.

Men med en rutinert stopper inn, lever håpet. Da tåler man skader i bakre ledd uten at laget klapper helt sammen. Og så slipper man å føkke opp alt man har øvd på i oppkjøringen ved å omskolere spillere til nye posisjoner. Det ville vært synd å trekke ned Gummi på stopperplass og Owello sentralt når begge har vist klar forbedring i løpet av vinteren.

Man skal jo ikke ha altfor høye forventninger til den nye. Han er jo tydeligvis en spiller som er litt for dårlig for et lag som er for dårlig for dansk superliga. Men det betyr ikke at han ikke kan være en klar forsterkning for Start.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Der kom årets panikkjøp ja. Ingen overraskelse at det ble en dansk benkesliter, men rutinert midtstopper er akkurat det vi trengte. Jeg er fornøyd.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi kan alle være enige om at Acosta er en meget kompetent tippeligastopper, men selv med han på laget slapp vi alikavel inn 60 mål i fjor. Poenget mitt er at selv om vestsjælland lekker som en sil betyr det ikke nødvendigvis at dansken er en dårlig spiller. i følge fvn så har start hatt øybene sine på denne spilleren tidligere, så da må de jo vite litt om hva de har hentet, og jeg tror ikke administrasjonen på sør arena er så inkompetente at de henter en spiller som er direkte dårlig.

Det blir spennende å se til tirsdag i allefall!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg kjenner ikke til denne spilleren, men det er godt å registrere at vi henter en midtstopper om ikke annet. En rutinert en sådan. Så får tiden vise om det blir en klok signering eller ikke. Ellers er det mange som har påpekt at vi har lekt som en sil i mange år, til tross for spillere som Acosta og Goodson blant annet. Om ikke kvaliteten på årets spillere er like bra, kan vi forhåpentligvis ta igjen med bedre defensiv struktur og bedre kollektiv innsats.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Link med litt statistikk for Michael Christensen de siste årene. Virker ikke som en spiller som pådrar seg for mange unødvendige kort. Han bør være i form da den danske serien er 2/3 ferdig (de har spilt 22 av 33 kamper).

http://www.scoresway.com/?sport=socc...ayer&id=206861

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette fremstår som et trygt og konservativt valg. Håper ikke det var noen sign on fee av betydning, det har vi neppe råd til...
    --

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Spennende, det kom inn en midtstopper som jeg håpte på. Rutinert og oppe i åra, det får bare være, vi slipper å starte med kun 2 friske stoppere.

Er ikke lenge til det braker løs!

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fvn.no: Starts nye kjøp får ros: - En type du vil ha med deg i krigen
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-512904_1.snd

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det er vel egentlig ganske perfekt dette. Nå har vi fått en (forhåpentligvis) forholdsvis habil midtstopper på ettårskontrakt, så signerer vi Steffen Hagen til høsten. Perfect!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg antar også at vi har fått litt hjelp til å betale lQnna, men uansett så er nå stallen satt og ingen nye forsvinner og ingen nye kommer. Det er bra. Nå kan vi fokusere på det som betyr noe - nemlig å ta så mange poeng som vi trenger for å overleve.

Christensen virker som et bra valg med de rammebetingelsene Start hadde. Det var nok på 3 hylle vi måtte se, men vi har fått inn en hardtarbeidende kompromisslQs midtstopper som kan spille i 3 roller i forsvaret - og ikke minst en rutinert en.

Det er jo litt spesielt at nå som Vikstol er ute med skade starter vi med en fullstendig ny forsvarsfirer. Jeg tipper Christensen starter på benken mot LSK og at vi da har disse 4 fra Start:
    Hodnemyr - De John - Norheim - Rindaroy. Tar i tillegg Jonsson keeperplassen så er alle de 5 bakerste nye - eller totalt uten Tippeligaerfaring.
    Uansett - gleder meg villt til tirsdag!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole-Bernt Vis innlegg
    Fvn.no: Starts nye kjøp får ros: - En type du vil ha med deg i krigen
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-512904_1.snd
    Kan være positivt. Eller det er i alle fall bedre enn ingen inn. Helt klart positivt at han har rutine også. Men hvis det stemmer at han har sittet på benken på et lag som ikke er gode nok i superligaen, så kan det være en grunn til det. Det kan også være en grunn til at vi har fått tak i han for en rimelig penge uten konkurranse.(har ikke hørt at det har vært noe konkurranse om han i alle fall)

"En type du vil ha med deg i krigen" og at han får en del kort, kan være positivt, men det kan også tolkes dithen at han kan være en litt "løs kanon".

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    "En type du vil ha med deg i krigen" og at han får en del kort, kan være positivt, men det kan også tolkes dithen at han kan være en litt "løs kanon".
    Han pådrar seg IKKE mange gule kort. 9 gule og ingen røde de siste fire sesongene.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 12:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 19:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294