Side 2 av 31 FørstFørst 123412 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    ....

Ellers så er jo drommekeeperen Espen Bugge Pettersen, selv om det trolig ikke er veldig realisisk..
    Jeg skulle selvfølgelig også ønske meg Bugge, eller Piotr dersom Brann rykker ned (det haddet vært ironisk om han nok en gang skulle danket ut Opdal..). Men de er selvfølgelig begge helt uaktuelle. En mann som Udjus, som attpåtil er sørlending, er kanskje hakket mer aktuell, men jeg har ingen tro på det heller. Start har aldri i verden økonomi til å løse slike etablerte spillere fra kontrakten, eller å lønne de. Tror ikke vi får se noen nye keepere med erfaring fra toppfotball. Det eneste sannsynlige scenarioet slik jeg ser det er at Start får tak i en ung andrekeeper, sannsynligvis denne Veigre, og at Opdal fortsetter som ubestridt og udiskutabelt førstevalg. Han har vært skremmende svak, men kommer i alle fall til å gå ut kontraktstiden med Start, og så lenge Mjelde er i klubben vil han stå så lenge han er frisk. Garantert. Og ikke bra nok.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Jeg skulle selvfølgelig også ønske meg Bugge, eller Piotr dersom Brann rykker ned (det haddet vært ironisk om han nok en gang skulle danket ut Opdal..). Men de er selvfølgelig begge helt uaktuelle. En mann som Udjus, som attpåtil er sørlending, er kanskje hakket mer aktuell, men jeg har ingen tro på det heller. Start har aldri i verden økonomi til å løse slike etablerte spillere fra kontrakten, eller å lønne de. Tror ikke vi får se noen nye keepere med erfaring fra toppfotball. Det eneste sannsynlige scenarioet slik jeg ser det er at Start får tak i en ung andrekeeper, sannsynligvis denne Veigre, og at Opdal fortsetter som ubestridt og udiskutabelt førstevalg. Han har vært skremmende svak, men kommer i alle fall til å gå ut kontraktstiden med Start, og så lenge Mjelde er i klubben vil han stå så lenge han er frisk. Garantert. Og ikke bra nok.
    Jeg tror (dessverre) du har helt rett. En frisk Opdal blir nok 1.keeper, men skulle man fått inn han Viking-keeperen (eller en annen 2.keeper) og denne viser mer kvalitet enn Opdal, så håper jeg virkelig at Mjelde (eller hvem som trener klubben) lar det bli en reell konkurranse og lar den som viser best kvalitet stå i mål. I år har Opdal hatt klippekort, til tross for svakt spill, men grunnen til det er nok også at alternativet ikke holdt hoyt nok nivå...
    Kommer Viking-keeperen (som vel spiller på U-21-landslaget) så håper jeg at Opdal blir benket om han ikke forbedrer seg betraktelig!
    Ang Bugge så hadde muligheten kanskje vaert lån - men det skjer nok ikke hvis Opdal er frisk..

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Da kom bekreftelsen på at Glenn Andersen, Amin Nouri, Terje Reinertsen og Alexander Lind er ferdige i klubben.

Merk også at dette delvis skyldes økonomi. Tar også for gitt at Olofinjana er ferdig i klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    hvis nouri må gå mens olofinjana får fortsette ser jeg på det som meget spesielt. nå som begge høyrebackene våres forsvinner ser blir vel dette førsteprioritet i vinter. eller har vi en ungutt som kan steppe inn?

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Norheim er høyrebekk, men jeg ser for meg at vi trenger et førstevalg også :-) Men de har jo også vært svært tydelige på at de leiter etter en høyrebekk, all den tid det allerede har vært snakk om 3 høyrebekker. Håper Glenn tar turen til Jerv. Han kan nok bidra til at de holder seg oppe neste år :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det er vel ingen overraskelse at denne kvartetten (og Olufinjana) forsvinner, enten man liker det eller ikke. Glenn er ikke stabil nok lenger, men hadde vært en glimrende forsterkning for Jerv. Er ikke Nordheim først og fremst stopper? Det blir spennende å se om det blir han som "overtar" plassen til Glenn og blir tredjevalg etter Acosta og skadeutsatte Mathisen. Utvilsomt et talent som forhåpentligvis får en del kamper neste sesong, men om han er klar vet jeg ikke. Jeg har ikke sett han nok, men han skal jo ha imponert i Fløy. Noen som kan utdype det?

Amin har nok rett i at han aldri har hatt 100% tillit, og da skjønner jeg at han vil prøve seg andre steder. Han har stort sett gjort en god jobb når han har spilt, men han er ikke uerstattelig. I bakhånd har vi Hodnemyr, men han er ikke moden for å være førstevalg, og det virker som om klubben jobber med denne posisjonen.

Dersom Wichne kommer, og Rasmussen tar et nytt steg, er det greit med konkurranse på midten. Det kan og frigjøre Gummi til å vikariere som stopper. Han kan jo tross alt bli en internasjonal midtstopper......

Lind har et uforløst potensiale, men jeg vil heller satse på Salvesen som jeg regner med vil få Linds rolle - dersom han ikke forsvinner på lån. Jeg syns og det er helt greit at Start velger en yngre andrekeeper.

Alt i alt tror jeg ikke vi får se mange nye etablerte spillere. Det avhenger selvfølgelig av hvem som evt forsvinner, men jeg tror økonomi bidrar til at de unge må få/ta et større ansvar neste sesong. Da skulle jeg gjerne hatt en trener som har vist vilje til å satse på yngre krefter..
    Sist endret av greipstøl : 10-31-2014 kl 15:49

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Nouri går pga økonomi. Punktum. Hadde han fått et bedre tilbud, hadde det ikke vært vanskelig å si noe om hvor mange kamper han har fått spille i det siste. Han har forøvrig startet 15 og kommet inn i 5 kamper. Han har spilt ca like mye som Børufsen i år. Jeg synes det er synd at vi ikke kunne strekke oss langt nok til å få med videre en av våre beste spillere denne sesongen.

Til dere som drømmer om kvalitetsspillere, så er det bare å glemme det. Det kommer til å bli hentet inn unge spillere og det kommer til å sjekkes ut spillere som ikke er under kontrakt. Det er minimal sannsynlighet for at det kommer til å bli betalt for en eneste spiller.

Vi går spennende tider i møte og neste sesong kommer garantert til å bli en kamp mot nedrykk da Mjelde har vist at han ikke takler å benytte seg av spillere under 25 år. Spilles kortene riktig kan neste sesong bli et vendepunkt...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Må ikke glemme Hodnemyr da, som vel er nærmest høyrebacken per i dag. Tipper på en rutinert spiller inn - en midtstopper, og ellers påfyll av unge spillere. Ønsker meg også en spiss, men her er det vel økonomien som avgjør hva man kan få til. Salvesen og Rasmussen bør Start signere, og kanskje leie ut til Jerv et år? Særlig mye mer forventer jeg ikke, all den tid budsjettet skal videre nedover, og ingen rike onkler banker på døra.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, når jeg sa Norheim, mente jeg Hodnemyr... :-)

Så man sier altså at Nouri ikke har fått 100% tillit, og derfor burde, eller I det minste er veldig forståelig at han går.
    Så han burde hatt klippekort? :-P Og spesielt siden Glenn går også, som har vært hans eneste konkurrent om plassen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg kan ikke skjønne hvorfor Olafinjana ikke har fått beskjed om at vi ikke kommer til å forlenge med han. Alle andre på utgående kontrakt (Nouri, Terje, Glenn og Tveit) har fått samme beskjed. Nouri skal angivelig ha takket nei til et tilbud og det er fair. Vi har ikke penger til å betale noe særlig og så god har han ikke vært alt i alt. Jevnt over på feil sted til feil tid litt for ofte.

Ellers er listen over Bossmanspillere her:

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...g-471466_1.snd

Blant disse er Simon Larsen en mulig erstatning for Glenn og Mounir Hamoud evt Kristian "fotballektemann" Eriksen som erstatning for Nouri.

Men så var det det å lønne spillerne da, når budsjettet skal reduseres så mye som det skal..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Ja, når jeg sa Norheim, mente jeg Hodnemyr... :-)

Så man sier altså at Nouri ikke har fått 100% tillit, og derfor burde, eller I det minste er veldig forståelig at han går.
    Så han burde hatt klippekort? :-P Og spesielt siden Glenn går også, som har vært hans eneste konkurrent om plassen.
    Usaklig. Nouri har stort sett spilt bra når han har fått sjansen, men så fort spillere har kommet tilbake fra skade har de skjøvet han ut av laget. Uavhengig av hans prestasjoner. Dette har vel holdt på under stort sett hele hans tid i Start. Tillit og klippekort er to ganske forskjellige ting. Jeg skjønner at Nouri ikke føler at han har blitt satset på og at han vil prøve seg i en annen klubb. Når det er sagt er han ikke uerstattelig, og jeg tror Start kan finne en god nok erstatter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    har hørt at start er intrisert i å hente kjetil wæhler som erstattet for andersen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Nouri går pga økonomi. Punktum.
    Underlig kommentar. Som Greipstøl påpeker har Nouri blitt behandlet stemoderlig av Mjelde fra første stund. Sett utenfra har Nouri hatt ubegripelig lav status, og når han selv sier han ikke føler han er blitt satset på, så bekrefter dette det mange har mistenkt.

Det er jo ellers litt spesielt at en spiller som er blant de yngste på laget og blant de beste på spillerbørsen ikke blir tilbudt ny kontrakt før sesongen nesten er over. Og da får et tilbud som innebærer kraftig lønnsreduksjon. Det handler naturligvis ikke om økonomi, men om status.

Jeg synes det er foruroligende å lese at Starts strategi åpenbart er å dumpe spillere på utgående kontrakt, og etterfylle med billige alternativer. Spillere på utgående kontrakt er stort sett billige alternativer. Og jeg vil tro at alle disse fire spillerne kunne spilt sentrale roller for en billig penge i 2015.

Reinertsen er vel så god som Opdal, og tjener kanskje halvparten. Lind er vel den billigste spilleren i troppen. Og Glenn Andersen har vist seg som Starts beste stopper når laget har lagt seg lavt denne høsten. Han er det nærmeste klubben kommer en krumtapp i forsvaret. Han er en rutinert kapteinstype, en kriger som kan spille på alle plasser i forsvaret og som stort sett er skadefri. Og med tanke på at Jesper Mathisens fotballfremtid er høyst usikker, fremstår det som galskap å la Glenn Andersen forlate klubben uten engang å diskutere en mulig forlengelse. At disse tre spillerne er Sørlendinger hjelper ikke på.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    "Jeg måtte gått kraftig ned i lønn, og hadde egentlig ikke noe valg." Ergo: Nouri går pga lønn. Punktum. Hadde han fått fortsette med samme lønn er det ingen tvil om at han hadde signert en ny avtale. Han har jo bare fått mer og mer tillit.
    Ang. tidspunkt for kontraktstilbud er vel dette lite relevant. Spillere med utgående kontrakt denne sesongen har signert på løpende bånd. Bare fordi Børufsen signerte etter Gummi, så betyr det vel ikke at ledelsen anser Gummi som mer verdifull...? Forøvrig har jeg ikke sett noe sted om når han har fått tilbudet, så for alt jeg vet kan han ha fått det for flere måneder siden...

Starts strategi er ikke å dumpe spillere på utgående kontrakt. Starts strategi er å ikke signere ny kontrakt med spillere som enten ikke er gode nok, har for høy lønn eller evt. tilfredsstiller begge sistnevnte kriterier.

Glenn Andersen har spilt bra i ca 2 mnd i løpet av de tre årene han har vært her. Det er ikke godt nok til å få fornyet kontrakten, på tross av at disse 2 mnd er i disse dager...
    Reinertsen er jeg enig med deg i. Jeg kunne godt tenke meg å beholde ham og kvitte meg med Opdal. Dessverre er Opdal under kontrakt, mens Reinertsens kontrakt er utgående.
    Lind har nesten ikke fått en eneste sjanse og får sannsynligvis ikke fornyet kontrakten fordi han ikke kommer til å få sjansen neste år. Da kan vi likegodt ha Salvesen i stedet som har vist seg som en goalgetter på 2.laget (i motsetning til Lind).
    At dette er sørlendinger er ikke en kvalifikasjon for å få fornyet kontrakt. Det er ikke i nærheten av å være et kriterie.

PS! Regnes det å bli behandlet stemoderlig som en negativ ting...?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Opdal er bra nok, men de som skal stå for " dekket bord " for keeper er ikke på nivå, ikke alle.
    Når Opdal sto ville "alle" ha reinertsen, reinertsen kom inn og alle som sto for hylet gjemte seg bak en stein.
    Vi kan fastslå at det å stå i mål for Start er en stor jobb.
    Investere i en keeper om den ikke skulle falle ned på oss gratis er feil prio

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Jeg kommer ikke til å savne noen av dem. Den jeg ønsket mest med videre er faktisk Reinertsen fordi han er en billig og ok backup for Opdal. Så kunne vi hentet inn en ny førstekeeper når Opdals kontrakt gikk ut. Håper på Lars Stubhaug fra Rosenborg.
    Ellers interessant å se at Christer Kleiven er kontraktsløs etter sesongen. Comeback i klubben, eller til Jerv?
    Og jeg tar gjenre imot Wæhler, selv om han sikkert går til Vålerenga
    Sist endret av jbasma : 11-02-2014 kl 16:38

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Glenn Andersen har spilt bra i ca 2 mnd i løpet av de tre årene han har vært her. Det er ikke godt nok til å få fornyet kontrakten, på tross av at disse 2 mnd er i disse dager...

PS! Regnes det å bli behandlet stemoderlig som en negativ ting...?
    Når du skrev at Nouri går pga økonomi, tolket jeg det som om du siktet til klubbens økonomi. Ikke Nouris privatøkonomi. Vi kan vel være enige om at Nouri går fordi han ble tilbudt kraftig lønnsreduksjon. Denne lønnsreduksjonen kommer nok først og fremst som følge av Nouris ekstremt lave status, og ikke primært som følge av Starts økonomiske situasjon. Jeg tipper Starts neste høyreback tjener mer enn det Nouri ble tilbudt.

Ellers kan jeg sikkert også være enig i din omtale av Glenn Andersen, og to gode måneder på tre år. Om man legger lista høyt og setter ting på spissen. Det samme gjelder dog alle de andre døgeniktene som Start har forlenget med i løpet av sommeren. Så vi snakker vel i det minste om doble standarder her.

Mjeldes uttalelser om at neste sesong krever en bragd for å fornye kontrakten, viser at han er på full fart ned i bomberommet. Om klubbens økonomi for neste sesong blir så trang at Mjelde blir tvunget til å bruke lokale unggutter før 29. serierunde og stadionuret har passert timen, så varslet altså Mjelde at det blir kamp med ryggen mot veggen. Fordi han har så ufattelig liten tiltro til de lokale guttungene han eventuelt kan bli tvunget til å benytte.

Skal man forberede seg til krig for tilværelsen er Glenn Andersen absolutt en av de første i dagens tropp jeg ville hatt med meg videre.

Nå har riktignok jeg noe større tro på dagens unge spillere enn Mjelde. Og tror faktisk Start bare vil bli bedre om de reelt sett begynner å gi talentene sjansen. Men da må man jo bruke talentene der de finnes. På stopperplass er det meg bekjent ingen som banker på døra. Om Start mener alvor i å rekruttere billig og lokalt, synes jeg det er en grov feilvurdering å la Andersen gå. Men så kan det jo selvsagt være at Start ender opp en litt dyrere og litt eldre erstatter som Wæhler, eller en litt dyrere, litt bedre og litt mer lokal Simon Larsen.

Jeg gråter hverken over Nouri, Lind, Andersen eller Reinertsen. Nouri er en ok back, men Gummi er trolig kun dugende på samme plass og kan sikkert gjøre en tilsvarende jobb med regelmessig matching. Reinertsen og Lind er knapt eliteserieformat, men tross alt det beste lokale stallfyllet man har tilgjengelig og da virker det underlig å dumpe dem nå som økonomien virkelig tilsier billige, lokale løsninger. Mjelde har investert mye tid og krefter på prosjekt Lind. Å terminere etter en sesong, når Castro trolig forsvinner etter sesongen virker eiendommelig.

Stemoderlig behandling betyr å bli behandlet som et uekte barn. Som Askepott.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nouri uttaler seg om situasjonen:

http://www.fvn.no/fvntv/Salvesen---H...n-2702263.html

Fra ca 7 min
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror vi Birkir Sævarsson kan være aktuell?
    God spiller, har stort sett denne sesongen spilt andrefiolin bak et lokalt talent - og vet at det ikke ville skjedd under Mjelde...

Jeg tror han kan være aktuell uansett om Brann rykker ned eller ikke, men et nedrykk vil kanskje gjøre prisen og lønnen mer akseptabel.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gi oss en ny keeper!! Tipper at Giv-Akt jr sitt 4.lag har en bedre keeperduo. Mest sannsynlig har de en bedre firer også!!

En spiller jeg håper Start kan snuse på, som jeg ikke heller tror blir dyr, er Kristoffer Larsen. Jeg vet at Brann takket nei på forespørsel om lån før sesongen i fra Start. En spiller som kan spille ving, men som er enda bedre i en 10'r rolle. Har et uforløst potensial!

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294