Side 29 av 31 FørstFørst ... 192728293031 SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg kan ikke huske at det har vært snakk om ekstrne aktører som kom inn og betalte lønnen til Jonsson. Jeg finner heller ikke noe om det etter et raskt Google-søk, og regner derfor med at Start betaler lønnen. Han er helt sikkert ikke en fryktelig dyr mann, men flere klubber var interesserte. Om man slenger et tall som 500 000 ut, så kunne Start spart en del penger på å ha en billig andrekeeper. Ved skader på keeper er stort sett praksis at klubbene får dispensasjon til å hente noen på et kortere eller lengre lån.

Jeg har stor tro på at Jonsson blir en god spiller for Start, men når han ikke en gang er hentet inn som et førstevalg syns jeg det er en rar prioritering rent økonomisk.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Jeg ser det er en del kritikk at Start hentet en Islandsk keeper. Er det en plass på et lag man må ha dobbel dekning så er det den plassen. Ved skader må man ha kvalitet å sette inn der.
    Det er nok ikke så mange som deler dette synet. De færreste eliteserielagene har konkurranse på keeperplass. Det fremheves tvert imot ofte at det er best å unngå konkurranse på keeperplassen fordi keeperne er best om de føler trygghet og tillit.

I tillegg er det jo slik at NFF gir dispensasjon for å hente inn ny keeper utenfor overgangsvinduet ved skader. Start fikk dispenasasjon til å hente Heigre i fjor da Opdal ble skadet. For å ha keeper på benken. For utespillere gis det vel ikke slike dispensasjoner, og da burde man prioritert bredde der.

Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Hylekoret som klager på håndteringen av situasjonen har jeg lite forståelse og sympati for.
    Jeg har tatt til ordet for talentutvikling og økonomisk edrulighet siste tyve år. Jeg kritiserer ikke veivalget, men den helt ufattelig talentløse håndteringen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    ...Det fremheves tvert imot ofte at det er best å unngå konkurranse på keeperplassen fordi keeperne er best om de føler trygghet og tillit. ...
    Det er sant det du sier, at dette ofte fremheves, men for noe sprøyt! Hva er det som gjør det så forskjellig mellom det å prestere som keeper og det å prestere som spiss? En spiss vil vel ha vel så mye behov for trygghet og tillit som en keeper? I beste fall er dette personlighetsavhengig.

Uansett hva folk sier så skjønner jeg veldig godt at ledelsen reagerte når en keeper av dette kaliberet ble tilgjengelig GRATIS. Det var et meget godt trekk og det er ikke dette trekket ledelsen skal ha ris på pungen for. Det er mange andre ting å trekke fram, f.eks. signeringen av Olofinjana. Jeg tror de fleste kan være enige i at dette var en skikkelig skivebom. En annen ting er at man ikke tok tak i økonomien tidligere. De som jobber med økonomien hver dag burde sett dette komme for mange måneder siden, egentlig for ca et år siden burde man begynt å gjøre endringer. Mye av det som er gjort fram til midten av februar kan kritiseres, men når man først har kommet til det punktet man har kommet så er det som nå gjøres det riktige.

Man må ikke glemme det viktigste oppi alt dette:

"Ingen skal betvile hvorfor vi gjør dette, vi skal sikre klubbens eksistens" - Øgrey Brandsdal

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Hva er det som gjør det så forskjellig mellom det å prestere som keeper og det å prestere som spiss?
    Nei, si det.

Men selv de beste fotballagene i verden har vel stort sett soleklare førstekeepere, og beinhard kamp om offensive plasser.

Det handler kanskje mest om ønsket om defensiv stabilitet. De fleste ønsker å bygge laget rundt en førstekeeper og et fast stopperpar. Fremover på banen er det enklere å variere. Bak handler det mye om stabile relasjoner.

Samt erkjennelsen at det er komplett umulig å ha to fornøyde førstekeepere i troppen. Mens man kan gi tilstrekkelig matching til en ekstra utespiller i de fleste posisjoner.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det er nok ikke så mange som deler dette synet. De færreste eliteserielagene har konkurranse på keeperplass. Det fremheves tvert imot ofte at det er best å unngå konkurranse på keeperplassen fordi keeperne er best om de føler trygghet og tillit.

I tillegg er det jo slik at NFF gir dispensasjon for å hente inn ny keeper utenfor overgangsvinduet ved skader. Start fikk dispenasasjon til å hente Heigre i fjor da Opdal ble skadet. For å ha keeper på benken. For utespillere gis det vel ikke slike dispensasjoner, og da burde man prioritert bredde der.
    Det var vel mest det at man vel ikke planlegger å forlenge med Opdal, og at en god keeper ble tilgjengelig gratis. Jeg tror at vi neste sesong vil få mer slik du nevner - at vi har Jonsson som klart forstevalg og så en ung og lovende reservekeeper. Jeg tror bare timingen var at man onsket å sikre seg islendingen og dermed har vi dobbel dekning på keeperplassen. Det skal også sies at Opdal har hevet seg veldig i vinter og virker som han er på et hoyere nivå nå enn han var i fjor på denne tiden. Det kan skyldes at vi har to jevngode keepere som presser hverandre. I fjor hadde Opdal klippekort og dermed var det ikke noe press om at han måtte prestere..

Jonsson er helt klart fremtiden i Start så fra og med neste år vil jeg tro at han er fast keeper!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Olsen i stabæk sier på god vei at Emil er på vei bort i snar fremtid.
    Kanskje den posisjonen vi trenger minst påfyll nå! Men sånn sett så er dahle mer rustet for TL en våre ungutter som da blir skjøvet litt til side...sån sett ok synes jeg

De har signert en meget god spiller fra belgia.
    Må si Stabæk har fått sving på sakene og for meg så er de ikke lengre en direkte tabell utfordrer for Start på høsten
    Sist endret av Steinar Lindgren : 03-29-2015 kl 23:30

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Kanskje den posisjonen vi trenger minst påfyll nå!
    Dahle kan spille på begge kantene også, og der trenger vi dekning. Men vi trenger fortsatt forsterkninger i forsvaret

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Kanskje den posisjonen vi trenger minst påfyll nå! Men sånn sett så er dahle mer rustet for TL en våre ungutter som da blir skjøvet litt til side...sån sett ok synes jeg

De har signert en meget god spiller fra belgia.
    Må si Stabæk har fått sving på sakene og for meg så er de ikke lengre en direkte tabell utfordrer for Start på høsten
    Hjelper å selge spillere for 10 mill tik Kina
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Blir spennende å se hva Start ender opp med. Nå stenger overgangsvinduet snart og de jakter nye spillere (eventuelt tar opp fra toppspillergruppa om de ikke finner annet).

Litt utdrag fra artikkelen:

" Det blir veldig spennende for meg å spille for Start. Jeg gleder meg, sier Dahle til Fædrelandsvennen.

Den offensive midtbanespilleren går på utlån fra Stabæk til Start fram til 20.juli, melder Start på sin hjemmeside. Allerede tirsdag om en uke kan han debutere i eliteseriepremieren mot Lillestrøm.

Start jobber, etter det Fædrelandsvennen vet, også hardt med å sikre seg en ny midtstopper. Jesper Mathisen er ute med skade og Bismark Acosta er solgt til Brann. Klubbens eneste midtstoppere nå er John Olav Norheim og nykommer Alex De John. I tillegg kan Rolf Daniel Vikstøl og Gudmundur Kristjansson bekle rollen som stopper – men begge kan miste seriestarten.

Kristjansson er sistemann på Starts lange skadelisten. Kapteinen måtte forlate banen etter førsteomgang mot Viking, med vondt bak i låret. Start frykter strekk og i dag har han tatt MR-bilde av skadestedet.

Brandsdal vil ikke si om Start eventuelt henter lokalt, eller for eksempel leier en ny spiller hos en eliteserieklubb.

- Vi må se hva som er tilgjengelig, sier han.

Start har kun 18 spillere i a-stallen per nå. Det er to for lite i forhold til NFFs krav om 20 spillere i stallen.

- Det er et klubblisenskrav at lagene i eliteserien må ha minst 20 spillere i a-tallen. Hvis ikke Start klarer å fylle stallen før overgangsvinduet stenger blir de kontaktet av oss, sier fagansvarlig for overganger i Norges Fotballforbund, Kristian Skjennum.

I følge Brandsdal er ikke Start avhengige av å hente nye spillere for å oppfylle NFFs krav. Erlend Segberg, Lasse Sigurdsen, Eirik Wichne og Adi Markovic i toppspillergruppen kan meldes inn som berettigede spillere i eliteserien."

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...g-511731_1.snd

http://www.ikstart.no/news/article/o...klar-for-start
    Sist endret av Andreas : 03-30-2015 kl 15:56

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Dahle ja. Han er 24 og et halvt år gammel og har kun 4 tippeligakamper på totalt 53min å vise til?. Kun vist noe særlig i adecco for Ham Kam så vidt jeg kan se?.(hvis mine data stemmer) Og Stabæk som har mista masse spillere heller ikke vil ha han, så må jeg innrømme at jeg ikke blir mindre skeptisk.

Er stygt redd for at hovedgrunnen at han kommer er at Start har dårlig økonomi og må fylle opp stallen. Får virkelig håpe at han har vist noe mer enn en grei treningskamp.(treningskamper tar jeg med en stor klype salt). Vi får i det minste håpe at han er en late bloomer.
    Sist endret av bosve : 03-30-2015 kl 19:43

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skjønner lite av Dahle lånet. Vi trenger da midtstoppere i det svært snevre lønnsbudsjettet vårt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Odd Berg kjenner ham godt.
    Tror ikke vi skal forvente mer enn at han blir en squad player. Viktig nok det, spesielt hvis han kan spille høyrekant.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Hjelper å selge spillere for 10 mill tik Kina
    Var akkurat det jeg tenkte på hehe

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Med leieavtale frem til 20.juli er det uansett ikke store risikoen vi tar. Er han for dårlig kan vi avslutte låneoppholdet, men om han imponerer så kan man nok få forlenget lån eller permanent overgang.

Alderen er ikke noe problem. Mange som slår igjennom først når de nærmer seg midten av tyveåra. Han er jo også både yngre og mer merittert enn Daniel Aase som mange Startfans ønsker.

At økonomi spiller en vesentlig rolle i overgangen er opplagt. Økonomi er vesentlig i alt Start foretar seg nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Føler meg trygg på Emil. Velkommen.
    Vi må ha noen som vet hva TL er 😊

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Emil Dahle sier at hans styrke er overblikk og evnen til å tre gjennom spissene... Synd vi ikke har en rask bakromspiss - og ekstra synd at den vi hadde (Lasse Sigurdssen) med denne evnen er skadet!

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2015
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Dahle ja. Han er 24 og et halvt år gammel og har kun 4 tippeligakamper på totalt 53min å vise til?. Kun vist noe særlig i adecco for Ham Kam så vidt jeg kan se?.(hvis mine data stemmer) Og Stabæk som har mista masse spillere heller ikke vil ha han, så må jeg innrømme at jeg ikke blir mindre skeptisk.

Er stygt redd for at hovedgrunnen at han kommer er at Start har dårlig økonomi og må fylle opp stallen. Får virkelig håpe at han har vist noe mer enn en grei treningskamp.(treningskamper tar jeg med en stor klype salt). Vi får i det minste håpe at han er en late bloomer.
    Hei Stabæksupporter her,

Gratulerer med Dahle, han har potensiale til å bli et riktig scoop for dere om ting klaffer. At han ikke har fått spille i Stabæk reflekterer ikke nødvendigvis på kvalitetene hans som spiller.

Lykke til!

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Ser for meg at spillere fra toppspillergruppen kan bli flyttet opp og tilbudt proffkontrakt for å fylle opp stallen så den er godkjent i henhold til NFF og kravet på 20 spillere.

Ellers trenger vi SÅRT en forsvarsspiller, Norheim og DeJohn som bakerste blir spennende, men ingen av dem har erfaring i TL. .

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Emil Dahle sier at hans styrke er overblikk og evnen til å tre gjennom spissene... Synd vi ikke har en rask bakromspiss - og ekstra synd at den vi hadde (Lasse Sigurdssen) med denne evnen er skadet!
    I så fall kan man si at det er litt rart at han ikke spilte mer i fjor. For han burde jo da passet som hånd i hanske i fjorårets Stabæk-lag.

Teknisk sett tror jeg han er bra. Det største usikkerhetsmomentet for meg er fysikken, og at han ikke blir for veik?. (Men det blir en betrakning på et tynt grunnlag.) Men utifra denne artikkelen så trivdes han godt i Stabæk også. http://www.aftenposten.no/100Sport/f...A6k-424143.snd Ofte kan jo et miljøskifte være bra hvis man ikke trives. Men det så ikke ut til å være problemet.
    Sist endret av bosve : 03-31-2015 kl 14:14

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Synes det er veldig stille på ryktefronten nå. Ingen som har observert Gerard Piqué eller Haltur Trebeinson på Kjevik? Ingen hektisk møteaktivitet på Sør Arena? Skal vi virkelig gå løs på Tippeligaen 2015 med to stoppere i troppen? Det virker utrolig.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 12:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 19:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294