Side 3 av 31 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 606
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...r-2702572.html
    ser at det er aktuelt at salvesen drar til jerv til neste år. dette ser jeg på som skandale ettersom vilhjalmsson er vaksinert mot å score. tror også castro blir solgt til sarpsborg. håper så inderlig at ledelsen skjønner at salvesen må bli i klubben!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enda bedre at dette når media og spilleren selv ikke vet noe før media kommer med infoen.

Gåten Mjelde slår til igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Simen Larsen har (igjen) fått et tilbud fra Start, og har nok en gang takket nei…

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...i-472375_1.snd

Konkursboet ViF slår oss på lønn…:

"- Det var også uaktuelt med tanke på hva de hadde å tilby."
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    På tide å bli ferdig med Simon Larsen. Han liker tydeligvis ikke Start så hvorfor ønske ham hit?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av DayWalker Vis innlegg
    På tide å bli ferdig med Simon Larsen. Han liker tydeligvis ikke Start så hvorfor ønske ham hit?
    Meld deg på NM i svartmaling, du vil ligge godt an ved første setning

Eller les den artikkelen om igjen så ser du årsaken/e, det virker fortrolig.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Ser godset slipper Mounir Hamoud. Kunne gjerne tenkt meg han i Start hvis han kan brukes på høyreback. Han er jo høyrebent så bør være mulig. Det hadde vært en meget god erstatning for Amin!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bajass Vis innlegg
    Ser godset slipper Mounir Hamoud. Kunne gjerne tenkt meg han i Start hvis han kan brukes på høyreback. Han er jo høyrebent så bør være mulig. Det hadde vært en meget god erstatning for Amin!
    Synes det er merkelig at godset gjør dette, og vet at fansen ikke er fornøyd med dette. Løp og signer hvis vi har muligheten, men regner med at det blir kamp om signaturen hans
    Sist endret av jbasma : 11-05-2014 kl 21:21

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Meld deg på NM i svartmaling, du vil ligge godt an ved første setning

Eller les den artikkelen om igjen så ser du årsaken/e, det virker fortrolig.
    Føler ikke jeg svartmaler noe som helst i denne saken. Mjelde var selv inne på "fenomenet" Simon Larsen på ett av supportermøtene som ble holdt. Der forklarte Mjelde at klubben ikke ønsker seg spillere som til gangs takker nei til klubben og dro da frem Simon Larsen som eksempel.

Om du tror jeg har en sjanse til å vinne NM i svartmaling så kan jeg hvert fall si at jeg har hevdet meg i noe. Mer enn både Start, Simon Larsen og mest sannsynlig deg selv kan slå i bordet med.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da ligger det ann til at Castro blir SA08 spiller. (Har ikke lest artikkelen - bak betalingsmur)

Det er helt greit.

Edit - SA er litt mindre tabloide enn fvn (ikke overraskende)
    http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article7686186.ece
    Sist endret av krs : 11-11-2014 kl 11:44
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I FFK ryddes det og tre av disse fire er forsvarsspillere i et av Adeccoligaens beste forsvar...

Er ikke Holmvik høyreback og tidligere Brannspiller...?

http://www.f-b.no/ffk/er-ferdige-i-ffk-1.8649323
    --

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Sted
    Grimstad
    http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...b-2707348.html

Da var Paniagua også ferdig i klubben. Er dessverre ikke mange av importerene som imponerer. Fra nå av skal vi importere så må de gå rett inn på laget. Scoutingen må bli bedre. Midtbaneleddet med Paniagua og Olifinjana må man kunne forvente mer av. Vi kunne fått mye kvalitet for de pengene man har brukt på disse to.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av omhavaas Vis innlegg

Da var Paniagua også ferdig i klubben. Er dessverre ikke mange av importerene som imponerer. Fra nå av skal vi importere så må de gå rett inn på laget. Scoutingen må bli bedre. Midtbaneleddet med Paniagua og Olifinjana må man kunne forvente mer av. Vi kunne fått mye kvalitet for de pengene man har brukt på disse to.
    Godt.

Da har vi vel kvitter oss med de vi skal, om det også går i orden med Castro.

Lind, Andersen, Nouri, Paniagua, Reinertsen og muligens Castro.

Nå må vi få inn noen.. Spesielt i forsvar.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av omhavaas Vis innlegg

Da var Paniagua også ferdig i klubben. Er dessverre ikke mange av importerene som imponerer. Fra nå av skal vi importere så må de gå rett inn på laget. Scoutingen må bli bedre.
    Jeg er ikke uenig i at det må legges mer arbeid ned i speidingen når klubben skal signere ukjente spillere. Jeg stiller derimot spørsmål ved om det er speidingen som er problemet med Paniagua og Castro. De har begge to kvaliteter som fotballspillere og er såpass unge at de fremdeles vil utvikle seg videre.
    Spørsmålet er om de kan gjøre det bra i en klubb hvor de blir brukt i riktig rolle. Paniagua for eksempel passer veldig dårlig som ballvinnende defensiv midtbanespiller, som han ble satt til i Start. Hans styrker er ikke sugende taklinger og spurting fra begynnelse til slutt. Han burde mye heller ha erstattet Owello i dagens tropp. Og jeg er ikke så sikker på om Owello hadde tålt den konkurransen over tid uten å ha blitt henvist til benken slik han ble på slutten av årets sesong.

Jeg håper både Castro og Paniagua gjør det bra i de klubbene de drar til. Det ligger nok et snev av skadefryd bak det ønsket, å vise trenerteamet her at de bommer på hvem de bruker og hvem de kaster, men det er mest fordi det er ikke deres skyld at de er hentet til en klubb som ikke aner hva de holder på med og de virker begge to som bra folk. Kanskje spesielt Castro, for Paniagua har vi ikke sett så mye til i media.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Blir godt med en oppfriskning i klubben.
    Forsvar og ny keeper må på plass. Har vel sagt det i 6 år nå, men nå gjelder det. Tror de fleste er lei av det vissvasset som har vært bakover.
    Optimalt sett så bør det komme en Keeper, 2 stoppere og en spiss samt høyre back.

En ny spiss må til, håper vi finner noe skikkelig spennende ...
    Til slutt så er det vel ikke for mye å be om at laget nå er komplett innen utgangen av Januar og ikke som i år da ting ramlet på plass etter la manga.
    Spennende blir det, jeg har tro på 2015
    Sist endret av Steinar Lindgren : 11-11-2014 kl 19:57

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Joakim Jonsson har satt opp det han mener er årets flopplag i sin blogg god nettavisen. Håkon Opdal og Owello har fått plass fra oss. Jeg et ikke uenig i det.

De som er på vei ut er forøvrig helt riktig at forsvinner. Med Paniagua og Castro har start gjort et for dårlig forarbeid. Begge to er gode spillere, men jeg mener start har bommet på type spillere. Men, med tre sentrale på midten kan det hende Paniagua kan fungere. Det er synd han har slitt med skader i høst, for du har vært spennende å ser.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Kunne det vært spennende om vi hentet Sarr (eller en lignende spillertype) tilbake, og brukte han og Ajer som de 2 sentrale midtbanespillerne i en 442? Da kan det tenkes at den formasjonen hadde fungert. 2 rivjern som ville klart den defensive jobben, selv om det hadde vært stusselig med kreativitet fremover. Men vi skaper jo brorparten av sjanser via kantene uansett, ikke via de sentralt på midten. Når var forrige gang vi så en sentral midtbanespiller spille gjennom en spiss? Synd vi solgte Sarr.
    Jeg har liksom ikke helt trua på at Mjelde klarer å utvikle en 451 som fungerer offensivt på hjemmebane.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Godt.

Da har vi vel kvitter oss med de vi skal, om det også går i orden med Castro.

Lind, Andersen, Nouri, Paniagua, Reinertsen og muligens Castro.

Nå må vi få inn noen.. Spesielt i forsvar.
    Vel jeg kunne gjerne også kvittet meg med Vilhjalmsson, Hoff (for dyr i forhold til kvalitet), Opdal og Mjelde.
    Solo hvis en får noe for han (grunnet at han er dyr i drift).

Så inn som noen sa med minst 1 meget god keeper (+ reservekeeper), midstopper, høyreback og spiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    De som er på vei ut er forøvrig helt riktig at forsvinner. Med Paniagua og Castro har start gjort et for dårlig forarbeid. Begge to er gode spillere, men jeg mener start har bommet på type spillere.
    Tja. Jeg er ikke uten videre enig i at det er riktige valg som tas i forhold til hvem som må forlate klubben.

Først og fremst synes jeg det er tragisk og talentløst at Start nok en gang er i en situasjon der spillere sendes på dør fordi klubben har brukt penger den ikke har. Foran årets sesong hentet klubben inn Tripic da Børufsen fikk skuldra ut av ledd i vinter, og Berger da Mathisen røk menisken i serieåpningen. I tillegg til Paniagua, Sandnes og Lind. Deretter kom Ajer og Olofinjana i sommervinduet, riktignok etter at Castro og Sarr forsvant ut for å gjøre plass. Men uansett. Start har satset relativt friskt inn i det siste, og at de to måneder etter Olofinjana kom inn portene må ofre Paniagua, vitner om elendig økonomistyring.

I mine øyne er Mjelde ansvarlig for feilkjøpene de siste årene. Han har hentet over tyve spillere til klubben og de færreste har overbevist. Man kan diskutere hvorvidt hovedtreneren bør ha en så aktiv rolle i spillerlogistikken, men det er åpenbart at Mjelde har vært sentral, og det er vanskelig å se at klubben har andre kompetente ledere til den jobben. Så da er man prisgitt hovedtrener, og hovedtreners nettverk. Det betyr islendinger og afrikanere fra Mjeldes våpendrager Reidar Vågnes, og Costa Ricanere speidet av Mjeldes assistent Robert Hauge. Samt gamle kjenninger som Opdal og Olofinjana.

Problemet med mange av disse spillerne er ikke mangelen på kvalitet, men mangelen på egenskaper til å passe inn i spillestilen. Eller Mjeldes manglende evne til å tilpasse spillestilen til spillerne han har til rådighet. Det er forstemmende å se at Start kvitter seg med ok spillere fordi de ikke passer inn i Mjeldes filosofi, til tross for at Mjelde har hentet dem, til tross for at Start har investert en del penger i dem, og til tross for at ingen vet hva Starts filosofi blir neste sesong, og hvem som trener laget et år frem i tid.

Jeg forstår at klubben må kutte kostnader, og at spillere og administrasjon må trimmes. Men jeg er tviler på om Start har råd til å la erfarne og rimelig folk som Rune Jakobsen og Glenn Andersen gå i en situasjon der klubben må kutte kostnader. I økonomiske sparebusstider er det nettopp slike folk man trenger i klubben. Man trenger sliterne og dugnadsånd. Klasse kan man se langt etter med mindre man lager det selv.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Sted
    Grimstad
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Tja. Jeg er ikke uten videre enig i at det er riktige valg som tas i forhold til hvem som må forlate klubben.

Først og fremst synes jeg det er tragisk og talentløst at Start nok en gang er i en situasjon der spillere sendes på dør fordi klubben har brukt penger den ikke har. Foran årets sesong hentet klubben inn Tripic da Børufsen fikk skuldra ut av ledd i vinter, og Berger da Mathisen røk menisken i serieåpningen. I tillegg til Paniagua, Sandnes og Lind. Deretter kom Ajer og Olofinjana i sommervinduet, riktignok etter at Castro og Sarr forsvant ut for å gjøre plass. Men uansett. Start har satset relativt friskt inn i det siste, og at de to måneder etter Olofinjana kom inn portene må ofre Paniagua, vitner om elendig økonomistyring.

I mine øyne er Mjelde ansvarlig for feilkjøpene de siste årene. Han har hentet over tyve spillere til klubben og de færreste har overbevist. Man kan diskutere hvorvidt hovedtreneren bør ha en så aktiv rolle i spillerlogistikken, men det er åpenbart at Mjelde har vært sentral, og det er vanskelig å se at klubben har andre kompetente ledere til den jobben. Så da er man prisgitt hovedtrener, og hovedtreners nettverk. Det betyr islendinger og afrikanere fra Mjeldes våpendrager Reidar Vågnes, og Costa Ricanere speidet av Mjeldes assistent Robert Hauge. Samt gamle kjenninger som Opdal og Olofinjana.

Problemet med mange av disse spillerne er ikke mangelen på kvalitet, men mangelen på egenskaper til å passe inn i spillestilen. Eller Mjeldes manglende evne til å tilpasse spillestilen til spillerne han har til rådighet. Det er forstemmende å se at Start kvitter seg med ok spillere fordi de ikke passer inn i Mjeldes filosofi, til tross for at Mjelde har hentet dem, til tross for at Start har investert en del penger i dem, og til tross for at ingen vet hva Starts filosofi blir neste sesong, og hvem som trener laget et år frem i tid.

Jeg forstår at klubben må kutte kostnader, og at spillere og administrasjon må trimmes. Men jeg er tviler på om Start har råd til å la erfarne og rimelig folk som Rune Jakobsen og Glenn Andersen gå i en situasjon der klubben må kutte kostnader. I økonomiske sparebusstider er det nettopp slike folk man trenger i klubben. Man trenger sliterne og dugnadsånd. Klasse kan man se langt etter med mindre man lager det selv.
    Her traff du spikeren synes jeg. De en kvitter seg med er hentet av Mjelde selv. Vi bør forvente såpass når han tydeligvis er involvert i overgangene (Opdal og Olofinjana spesielt)

Skal vi hente inn en eller to spillere som skal inn på førstelaget er vi helt avhengige at vi treffer og at spilleren/spillerne passer inn.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    vitner om elendig økonomistyring.

I mine øyne er Mjelde ansvarlig for feilkjøpene de siste årene.
    Selv om du gir Mjelde ansvar for den sportslige kvaliteten på kjøpene så er du vel ikke så urimelig at du i tillegg gir ham skylden for økonomistyringen i klubben?

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294