Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31

Tråd: Start 2

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Start 2

Fant ingen egen tråd... (?)
    Håpet for opprykk til 2. div forsvant for en del kamper siden. Donn og Tønsberg kjemper om opprykket. Donn hele 18 poeng foran Start 2 med en kamp mindre spilt i favør Start. Kamp i kveld borte mot Pors Grenland.

Siste fire gjenværende kamper:

Man.06.10 Pors Grenland 2 - Start 2
    Fre. 10.10 Start 2 - MK
    Lør. 18.10 RIL - Start 2
    Lør. 25.10 Start 2 - Sandefjord 2

Minner om Start 2 - MK førstkommende fredag kl 1900 på Sør Arena. Fin mulighet nå som det kommer en helg med landslagpause.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Etter vi i helgen forhåpentligvis har banket Stabæk og tatt 3 nye poeng,burde alles øyne rettes mot Idrettsparken i Mandal på mandag.

MK - Start 2 Kampstart: 19:00
    De fleste har vel ikke glemt de hatske oppgjørene som sørlandet hadde på tidlig 2000-tallet.
    Dette er ypperlig mulighet for å få med seg en kamp med våre unggutter nå som mange har ferie.

Ultras 1905 vil gå i bresjen på bortefeltet med sang og flagg.Oppfordrer Tigerberget medlemmer og andre å stille seg med oss syngende!
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det gjelder vel ikke Start 2 men de fleste av gutta spiller jo der så legger den her. Start sitt juniorlag vant i dag 4-1 mot Odd i 1/8-finalen i NM. Det er utrolig sterkt. Salvesen scoret 1-0 men gikk ut til pause. Han spiller nok sondag. Ellers så imponerte Mattias Rasmussen som midtstopper i folge live-dekningen. Det er jo hyggelig og kanskje han kan bli brukt der også på A-laget om ikke i år, så iallefall i fremtiden..

Uansett morro at det gror i de yngre rekker!

http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...--2869574.html

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start 2 slo Vindbjart 3-0 på fredag etter to scoringer av Robert Sandnes og en scoring av Salvesen.

Her er 6 minutters sammendrag:
    http://lokalsporten.fvn.no/se-hoydepunktene-fra-23884

Var det Ikenna som hadde nummer 5 på ryggen? Jeg synes han viste flere positive ting i de klippene som var der i såfall. Ellers bra at Starts A-lagspillere står fram slik som dette. Det er viktig at dette laget rykker opp i 2.divisjon så forhåpentligvis vil vi ha et såpass sterkt lag at dette kan skje - og at A-laget kan holde seg i Tippeligaen. Det er viktig at de nest-beste får best mulig arena.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ikenna som spiss viste bekymret presentasjoner om vi skal måle i TL standard.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Var det noen som var på kampen og kan gi en liten oppdatering om hvordan de forskjellige Start-spillerne klarte seg?

Spilte Hodnemyr for Vindbjart?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    ...Var det Ikenna som hadde nummer 5 på ryggen? Jeg synes han viste flere positive ting i de klippene som var der i såfall. Ellers bra at Starts A-lagspillere står fram slik som dette. Det er viktig at dette laget rykker opp i 2.divisjon så forhåpentligvis vil vi ha et såpass sterkt lag at dette kan skje - og at A-laget kan holde seg i Tippeligaen. Det er viktig at de nest-beste får best mulig arena.
    Både Ikenna og Sandnes spilte med nr 5.. Klippet viser ikke så mye av kampen, men jeg er enig i at han viste positive ting. Hvertfall sammenlignet med hva han har vist tidligere..

Ang. andrelaget så er jeg delvis enig. Optimalt sett burde laget ligget i 2. divisjon, men jeg synes det også er en for dårlig utviklingsarena for de nest beste. Jeg synes vi burde være flinkere på å gjør som vi gjorde med Nordheim i fjor, at spillere får muligheten til å spille for lag i OBOS-ligaen. Nå som Jerv ligger der burde det jo være muligheter for spilletid for 1-3 spillere som likevel vil få lite spilletid hos oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Både Ikenna og Sandnes spilte med nr 5.
    ??

Må ha vært veldig vanskelig å løpe da? Og en veldig stor skjorte?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Tja, Sandnes scorte jo 2 så da fant de vel ut av det...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    " Det man har sett tidligere"
    Agenda var Vindbjart, altså som å sette seg i 3 klasse når man tilhører 7 klasse.
    La merke til at høyre kant ble rundingsbøye i klippene

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Da blir det ikke opprykk i år heller. Får ihvertfall håpe på topp 5. Det blir utrulig viktig.
    http://www.tv2.no/sport/8082787/

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Tror ikke det er noen krise. Om vi ender opp på nivå 4 så er nok det bra nok for et juniorlag. Nivå 3 blir jo så spisset at det nok vil kreve veldig mye bruk av seniorspillere.

Men vi må selvsagt ikke ramle ned på nivå 5.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Nivåmessig vil nok det å holde seg i divisjonen mer eller mindre tilsvare et opprykk, hvertfall et halvt et.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Men for utviklingen til de nest beste er hadde det vært et kjempesteg og kommet opp i den nye 2.divisjonen.

Husker for 10-15 år siden hadde start et par sesonger med et 2. Lag i 2.div et juniorlag i 4. Div og et guttelag i junior elite.
    Dette burde være et mål igjen for Borgersen.

Utrolig synd for alle i 3. Som blir nektet opprykk

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes man burde lage en egen serie for Tippeligaens rekruttlag uten nedrykk og opprykk, men der man fikk matching mot jevngod motstand... De har vel det i England og det hadde hjulpet andre lag som nå kjemper om opprykk. Det er jo stadig at 2.lagene toppes mot slutten av sesongene da det er fare for nedrykk, mens andre lag spiller mot langt svakere utgaver. Det blir jo ikke rettferdig..

Jeg tror en egen 2-lagserie er en spennende tanke. Kanskje dele opp i 2 avdelinger med Nord-Norge/Midt-Norge/Nord-vestlandet i en avdeling og resten av landet i en annen... OBOS-lagene kan delta i lavere divisjoner, men synes ikke Tippeliga-lagene burde dette. Jeg tror matchingen blir bedre for alle - og mye mer jevnt enn nå der noen lag spiller i 2 divisjon mens andre spiller i 3 divisjon..

Er nok ikke trolig at det skjer, men jeg tror det kunne blitt en bra endring..

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Hva skjer når et lag rykker ned til OBOS og et opp fra OBOS da? Skal det laget som rykker ned ta over plassen det som rykker opp har i den lavere divisjonen da? Det blir vel ikke helt riktig.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av pelle Vis innlegg
    Hva skjer når et lag rykker ned til OBOS og et opp fra OBOS da? Skal det laget som rykker ned ta over plassen det som rykker opp har i den lavere divisjonen da? Det blir vel ikke helt riktig.
    Godt sporsmål. I og med at Tippeligalag ikke kan ha lag i 2.divisjon (i mitt forslag), så burde man kanskje ikke la 2.lag få spille hoyere enn maks 3.divisjon uansett. Men får samme scenario som du skisserer der... Vet ikke hvordan det gjores i bl.a England, men en mulighet er jo at man også har en 2.lag-serie for OBOS-lag i et lignende format som i Tippeligaen. Vet ikke helt hvordan man skulle gjort det med lag som rykker ned fra OBOS eller opp fra OBOS. Kanskje disse kan ha lag i lavere divisjoner så lenge det er en divisjon i mellom?

Mulig det er best å ha det slik det er nå allikevel... og så heller ha restriksjoner om hvor mange A-lag-spillere som kan brukes på en gang. Det er mulig de har det nå, men jeg vet at det har vaert et problem at Tippeligaenes 2.lag ofte topper laget mot slutten av sesongen eller i viktige kamper..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    ... Vet ikke hvordan det gjores i bl.a England, men en mulighet er jo at man også har en 2.lag-serie for OBOS-lag i et lignende format som i Tippeligaen...
    I PL er vel reservelagsligaen erstattet med u21-liga. Så vidt jeg har forstått har de lov til å bruke tre spillere over 21 år i kamper. Jeg tror det er en løsning som hadde passet bra. Brorparten av spillerne på Start 2 er under 21...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Start 2 tapte 2-5 mot Donn(!), med spillere som Wichne, Marcovic, Breimyr, Segberg, Ikenna og Sigurdsen på banen.

Det meste er bekmørkt for Start nå for tida.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Auda, duellstyrke og balltrygghet har sunket drastisk i hele Start.
    Presentasjonene er på stig inge nivå. Påtide å våkne

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •