Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50

Tråd: Sesongen 2015

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Kjære jbasma

Jeg blir helt matt. Dere kunne sikkert også argumentere opp i mente om at Containerhavna er byens vakreste plass.
    Alle lag omtrent i eliten kutter utgifter. Vi er ikke i noen særstilling.
    Og det finnes sikkert de som syntes Mjeldes planløse spillestil er vakker og elsker å se baklengs og tap, men hovedpoenget er at hele byen flykter laget. Både spillere og supportere. Våkn opp. Det er snart bare noen få Mjeldetilhengere igjen på stadion. Klubben går ad undas hvis en ikke gjør noe.

Og var det ikke viktig etter Brann? Vi kunne fått 6 plass og en masse kjærkomne penger. Bonus for spillerne osv. Merkelig hvordan andre lag virkelig klarte å heve seg betraktelig mer enn Start på slutten som heller ikke hadde noe å spille for. Hvis en tenker kun nedrykk eller medalje. Det var en forferdelig uprofesjonell innstilling jeg håper ingen i Start har, men dessverre frykter at de har som deg.

Og tror du virkelig halve stadion synger etter Salvesen fordi de ikke bryr seg om lokal tilhørighet? Tror du det ble satt opp 4 busslaster når Håland spilte fra Lyngdalområdet hvis Håland hadde vært fra Alta? Tror du Starts økonomi hadde vært litt bedre hvis de ikke importerte middelmådigheter og værre fra Island, England, Costa Rica og Vestlandet hvis de kunne fått minst like gode lokale spillere og brukt resten på kanongode importer? Snakker du egentlig med folk om Start? Folk som ikke er ihugga supportere, men går på kamper av og til? Hvis du gjør vil du bli overraska over hvor lite av svarene du vil få som sammenfatter med det du skriver. Det er massene Start må nå ut til. Ikke slik som deg og Ethernal sunshine som er fornøyd uansett hvem som trener de bare han virker "snill".

Start trenger radikal forandring på mange områder og det må komme brennkvikt. Min spådom er at Start er over etter 2015 sesongen for lang tid hvis det ikke kommer et skifte nå.

Og nei jeg hadde ikke tatt en sesong hvor en skulle ende uten nedrykk 4 kamper før slutt. Med alle de forsterkningene vi fikk i tillegg til ungguttene hadde jeg håpet på en plass rett bak medalje men vært OK fornøyd med 6-7 plass. Da hadde jeg forventet godt spill og ikke at vi holder nullen 1 gang og vinner maks med 2 mål eller slipper inn 60 mål og blir pisset på av motstander etter motstander. Ambisjonene mine eller til Start skal ikke være å unngå nedrykk, men å utvikle laget sportslig og økonomisk. En bør ligge på topp 6.
    Sist endret av vinne : 11-10-2014 kl 14:24

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Ikke slik som deg og Ethernal sunshine som er fornøyd uansett hvem som trener de bare han virker "snill".
    Spesiell tolkning av mine meninger (selv om jeg ikke har denne meningen).

Ser vi OBJEKTIVT på det har Start under Mjelde de siste to sesongene hatt 2 sesonger som går inn på topp 6 de siste 19 sesongene? Mitt poeng er at Mjelde resultatmessig har levert bra. Det er måten det skjer på og omstendighetene rundt som kan kritiseres, og dette kan vanskelig måles objektivt. Tilskuertallene har gått ned (som eller i landet). Hvis du tror Salvesen kommer til å trekke tusenvis av ekstra tilskuere på kampene så skal du få lov til det. Jeg tror ikke det. Dette er uansett ikke noen av oss kan si med sikkerhet.

Ellers så vil jeg tippe at Mjelde har en plan bak lagets spill. Eller kanskje han bare sier at de skal gå utpå der å gjøre hva de vil? Da har vi heldigvis hatt flaks som har scoret mer enn halvparten av de andre lagene i Tippligaen. Tenk hvor liten plan DE må ha over spillet som scorer enda færre enn oss
    Sist endret av jbasma : 11-10-2014 kl 14:34

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2014
    At de to siste sesongene går inn på topp 6 av de siste sesongene sier vel mer om tippeligaen enn om nivået til Start. At vi som klubb som dekker Sørlandsregionen kan være bekjent med Starts prestasjoner er for meg en gåte.
    Salvesen i seg selv kommer selvsagt ikke til å trekke tusenvis av ekstra tilskuere, men noe må gjøres. Supporterne er mett av alle flosklene til Mjelde og lovnader om bedre struktur etc. Det er jo messet om de samme tingene i mange år og ingenting skjer. Troverdigheten til Mjelde er ikke-eksisterende og for meg så toppet det seg helt når han går ut og sier at 2015 blir tøffere å overleve enn i år samtidig som salget av sesongbilletter starter. Makan til selger.... Faktum er vel at vi sitter på den mest fotballfaglige inkompetente treneren i hele tippeligaen og hvordan ha skal klare å utvikle unggutta videre tør jeg ikke å tenke på.
    Nei skal Start få med seg næringslivet og publikum så må det andre koster til. Jeg har lært etter mange år i næringslivet at det lønner seg å lytte til kundene hvis man skal utvikle seg. Det tror jeg Mr Brandsdal må ta med seg i tiden som kommer ellers så tror jeg 2015 blir nitrist.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Spesiell tolkning av mine meninger (selv om jeg ikke har denne meningen).

Ser vi OBJEKTIVT på det har Start under Mjelde de siste to sesongene hatt 2 sesonger som går inn på topp 6 de siste 19 sesongene? Mitt poeng er at Mjelde resultatmessig har levert bra. Det er måten det skjer på og omstendighetene rundt som kan kritiseres, og dette kan vanskelig måles objektivt. Tilskuertallene har gått ned (som eller i landet). Hvis du tror Salvesen kommer til å trekke tusenvis av ekstra tilskuere på kampene så skal du få lov til det. Jeg tror ikke det. Dette er uansett ikke noen av oss kan si med sikkerhet.

Ellers så vil jeg tippe at Mjelde har en plan bak lagets spill. Eller kanskje han bare sier at de skal gå utpå der å gjøre hva de vil? Da har vi heldigvis hatt flaks som har scoret mer enn halvparten av de andre lagene i Tippligaen. Tenk hvor liten plan DE må ha over spillet som scorer enda færre enn oss

Siden 1993 sesongen har Start vært 9 sesonger i 1 div.
    Mjeldes beste sesong er 9 plass. Av starts 12 opptredener siden 1993 i eliten har vi hatt 5 bedre enn dette, 2 andre like 9 plasser og 4 dårligere. Av Mjeldes 12 plass i år har vi hatt 8 bedre og 3 dårligere.
    ikke så imponerende men poenget er uansett at du må se utover tabellposisjon.-

Hva Mjeldes plan bak spillet er tror jeg de færreste forstår. Det virker jo som totalt kaos når han legger om, lagdelene henger ikke sammen, angrep er stort sett kontring og dødball og bakover er det det rene kaos. Joda også dårlig keeper skal ta en stor del av skylden, men dette var en keeper Mjelde fikk inn. Ja noen scorer færre, men en kan jo heller si: Tenk hvor mye kaos det er bak for de som slipper inn flere? Å nei det var jo ingen lag.
    Sist endret av vinne : 11-10-2014 kl 15:03

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Og hvordan vet du det? Jeg vil anta at Mjelde er rimelig involvert i dette. Tror du ikke det var han som presset på for å få Seyi, eller Opdal?
    Jeg tror Mjelde ønsket keeper og defensiv midtbanespiller. Jeg tviler på at ledelsen hadde funnet en ny Annan, men at Mjelde presset gjennom Olofinjana i stede.

Jo men den samme treneren bruker ikke de unge spillerne før hele media og alle tilskuerne forlanger det. Hjelper ikke med ungdomsarbeid hvis en ikke bruker det.
    Poenget er at det tar litt tid før ungdomsarbeidet bærer frukter. Publikum vil naturligvis skrike etter talentene lenge før majoriteten av trenere vil bruke dem.

Hvordan tenker du da? Med dobbelsesonger siden du skriver 2013 og 2014? I så fall kan du ikke regne enkeltsesonger i første tall (19). Er det enkeltsesonger du mener tar du vel feil.
    Jeg tenkte enkeltsesonger.

1996 - Nedrykk
    1997 - 1.divisjon
    1998 - 1.divisjon
    1999 - 1.divisjon
    2000 - Nedrykk
    2001 - 1.divisjon
    2002 - Nedrykk
    2003 - 1.divisjon
    2004 - 1.divisjon
    2005 - SØLV
    2006 - 6.plass
    2007 - Nedrykk
    2008 - 1.divisjon
    2009 - 9.plass
    2010 - 8.plass
    2011 - Nedrykk
    2012 - 1.divisjon
    2013 - 9.plass
    2014 - 12.plass

19 sesonger. Kun 4 var bedre.

Men det viktigste er at Start slipper inn et utall mål, spiller dørgende kjedelig, fenger ingen, overbeviser ikke omtrent i eneste kamp og publikum og sponsorer flykter laget. De alle aller fleste ser dette, det er derfor vi opplever tilskuerflukten og den utrolige oppgittheten og likegyldigheten rundt laget.
    At Mjelde ikke har klart å stramme opp laget og få skikk på våre defensive problemer er uten tvil det som trekker mest ned. Her er det Startledelsen må ta en vurdering om de tror dette kan fikses med Mjelde som trener eller ikke.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg

At Mjelde ikke har klart å stramme opp laget og få skikk på våre defensive problemer er uten tvil det som trekker mest ned. Her er det Startledelsen må ta en vurdering om de tror dette kan fikses med Mjelde som trener eller ikke.
    Du begynte rangeringen din akkurat når Start var nede lenge i 1 div. Tar en med de som vises i VG så har en også

1993 9 plass
    1994 4 plass
    1995 8 plass

Dessuten mener jeg Start a la 2004 i 1 div spilte mye bedre enn Start a la 2014 i eliten. Sesongene i 1 div bør i en slik sammenheng bort da de ikke hadde mulighet til å gjøre det bedre. Ellers må du i det minste ta med at Mjelde også har en 1 div sesong og delvis en nedrykssesong.
    Sist endret av vinne : 11-10-2014 kl 15:32

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Ser ut som FVN har laget sak i dag omtrent på det vi skeptikere mener.
    http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...g-2706726.html

utdrag:
    " Det er status quo for Start. En svak vår førte til nedrykksstrid. Noen gode høstgrep hindret degradering. Helt greit, men ikke noe mer. Slik er det lett å oppsummere etter årets 12. plass. Det er faktisk lett å være enda mer kritisk enn som så.

For Start sliter med å begeistre folk på Sørlandet.

Man vinner verken pokaler eller publikums tillit ved å være best på kontinuitet. Og i tilfellet Start så har kontinuitet ikke nødvendigvis ført til så mye bedring over tid, slik man kunne håpe. Da Mjelde kom ble det snakket mye om å bygge stein på stein. Fortsatt sliter han med å få grunnmuren til å stå støtt.

Vegringen mot å gi unge publikumsfavoritter sjansen har uansett skapt en stor kløft mellom publikum og trener Mjelde.

Start har for det første ikke maktet å etablere noen tydelig offensiv spillestil under Mjelde. Det er ofte vanskelig å se hva Start prøver på, og det synes ikke å være et klart mønster.

Dessuten fortsetter Start å være et lag hvor baklengsmålene bare renner inn. Og det er vanskelig å spore særlig mye utvikling blant enkeltspillere i Start de siste sesongene.

Det er så langt heller ingen egenproduserte, lokale talenter som har klart å spille seg til fast plass på Starts A-lag etter at Mjelde tok over sommeren 2011."

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Nåvel. Eliteserien ble utvidet til 16 lag i 2009, så nåløyet har jo endret seg noe.

Man kan leke med tall, og gå tilbake til et passende sted i historien for å få skikk på statistikken. Men faktum er jo også at Start står på stedet hvil under Mjelde.

Knut Tørum ble sparket på sikker plass i sin tredje sesong. Tanken var vel at trenerskiftet skulle innebære forbedring. Men Mjelde startet tvert imot med 7 tap på sine 8 første, og sendte laget ned i Adecco. Så klarte han å ta laget opp igjen, og har befestet stillingen på samme nivå klubben var da han kom.

Men han har mistet 25 % av tilskuerne. Han har ikke evnet å få frem et eneste talent. Ikke et eneste spillersalg av betydning som kunne gitt noen kroner på kistebunnen. Start er vel et av ytterst få eliteserielag som har brukt vesentlig mer penger på spillerkjøp enn de har hentet inn på spillersalg siste tre sesonger.

Klubben kutter kostnader der det er mulig, men frem til idag har Mjelde hatt romslige rammer sammenlignet med sine forløpere og sammenlignet med mange av de mindre klubbene i eliteserien. Spillere som Acosta, Castro, Paniagua, Tripic, Vilhjalmsson og Kristjansson har kostet penger. Owello fikk en million i sign on fee. Er det noen som tror at klubber som Ulf, Sogndal, Sarpsborg, Odd, Haugesund, Stabæk eller Glimt legger en million i sign on fee på en spiller som Owello?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Ser ut som FVN har laget sak i dag omtrent på det vi skeptikere mener.
    http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...g-2706726.html

utdrag:
    " Det er status quo for Start. En svak vår førte til nedrykksstrid. Noen gode høstgrep hindret degradering. Helt greit, men ikke noe mer. Slik er det lett å oppsummere etter årets 12. plass. Det er faktisk lett å være enda mer kritisk enn som så.

For Start sliter med å begeistre folk på Sørlandet.

Man vinner verken pokaler eller publikums tillit ved å være best på kontinuitet. Og i tilfellet Start så har kontinuitet ikke nødvendigvis ført til så mye bedring over tid, slik man kunne håpe. Da Mjelde kom ble det snakket mye om å bygge stein på stein. Fortsatt sliter han med å få grunnmuren til å stå støtt.

Vegringen mot å gi unge publikumsfavoritter sjansen har uansett skapt en stor kløft mellom publikum og trener Mjelde.

Start har for det første ikke maktet å etablere noen tydelig offensiv spillestil under Mjelde. Det er ofte vanskelig å se hva Start prøver på, og det synes ikke å være et klart mønster.

Dessuten fortsetter Start å være et lag hvor baklengsmålene bare renner inn. Og det er vanskelig å spore særlig mye utvikling blant enkeltspillere i Start de siste sesongene.

Det er så langt heller ingen egenproduserte, lokale talenter som har klart å spille seg til fast plass på Starts A-lag etter at Mjelde tok over sommeren 2011."
    En overraskende god oppsummering av kritikken mot Mjelde etter min mening. Er helt enig i den. Er det kun kritikk i den artikkelen, eller har de også med positive ting om jobben han har gjort?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Vi har virkelig prestert ca. som forventet i år. Ivertfall slik andre enn fvn forventet.

Eksperter og aviser tippet dette før sesongstart:
    en 7. plass (fvn)
    tre 10. plass
    fire 11. plass
    to 12. plass
    to 13. plass

http://www.aftenposten.no/100Sport/f...e-473560_1.snd

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bob Affe Vis innlegg
    Nå er endelig sesongen 2014 over. En ny sesong står for tur. Men hva bør Start gjøre? Jeg har desverre ingen god følelse for neste sesong. Mjelde har dessverre ikke utviklet laget de årene han har vært her, tvert imot. Laget fremstår som ustrukturert og uten noe form for plan i det offensive spillet. Tilfeldigheter har gjort at vi har nok poeng til fornyet tippeligaspill.

Det mest kritiske med Mjelde er at mange av støttespillerne rundt Start har fullstendig mistet troen. Sponsorer og supportere er lei av en trener som snakker ned spillerne sine for å bortforklare sine egne elendige prestasjoner. En trener som gir spillerne fri fra fellestrening etter 3 seire på rad i stedet for å forsette å drille på systemet og utvikle det videre.

Kan vi være bekjent av dette? Kan vi være fornøyd bare vi holder oss i divisjonen? Kan vi tillate oss å ha en trener som allerede nå har varslet at 2015 sesongen blir enda tøffere med tanke på overleve divisjonen? I mine øyne så er slike uttalelser oppsigelsesgrunn. Man snakker ikke ned sin egen bedrift. Nei skal vi få tilbake optimismen blant oss supportere og i næringslivet så ber jeg til høyere makter om at Mjelde er inkludert i kuttplanene til Even og co. Først da tror jeg pendelen vil snu og det kan bli gøy å assosiere seg med Start igjen og vi kan tro på bedre sportslige tider.
    Sån helt seriøst trengte vi en ny klagetråd på Mjelde?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Sånn helt seriøst, hva sier det deg når dette skjer?

1. De fleste liker Mjelde og klubben er tjent med ham videre?
    2. De fleste ønsker ham vekk? Faktisk så langt vekk som mulig.

Bare Mjelde sin egen tråd begynner å nå "han som ikke nevnes ved navn" sin tråd den gang forumet eksploderte.

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Mjelde er for mange starts kanskje største problem som igjen fører til både økonomiske problem, lite spilletid til lokale helter osv. Ikke rart temaet kommer opp flere plasser. Videre går han inn i siste kontraktsår. Ingen tror vel han får fornyet kontrakt og det vil si vi sitter 1 år med en trener på oppsigelse, som vel heller ikke er gunstig.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Nåvel. Eliteserien ble utvidet til 16 lag i 2009, så nåløyet har jo endret seg noe.

Man kan leke med tall, og gå tilbake til et passende sted i historien for å få skikk på statistikken. Men faktum er jo også at Start står på stedet hvil under Mjelde.
    Jeg var selektiv i valg av tallene, men uansett hvordan man leker med dem så er det ganske klart at Start har vært et heislag i lengre tid nå. Jeg er derfor ikke med på at å overleve i Tippeligaen er "elendige resultater".

Knut Tørum ble sparket på sikker plass i sin tredje sesong. Tanken var vel at trenerskiftet skulle innebære forbedring. Men Mjelde startet tvert imot med 7 tap på sine 8 første, og sendte laget ned i Adecco. Så klarte han å ta laget opp igjen, og har befestet stillingen på samme nivå klubben var da han kom.
    Sett utenfra fremstår sparkingen av Tørum som helt uforståelig.

Men han har mistet 25 % av tilskuerne. Han har ikke evnet å få frem et eneste talent. Ikke et eneste spillersalg av betydning som kunne gitt noen kroner på kistebunnen. Start er vel et av ytterst få eliteserielag som har brukt vesentlig mer penger på spillerkjøp enn de har hentet inn på spillersalg siste tre sesonger.
    Tilskuersnittet har gått ned i Tippeligaen som helhet, men Start har hatt større nedgang enn de fleste andre lag. Vi ligger snaue 1000 tilskuere under der vi burde være. Så kan man jo spørre om dette er Mjeldes skyld eller Starts skyld.

Ellers har Mjelde gitt oss tidenes yngste Startspiller. Resten er påpekt andre steder i tråden. Talentsatsningen ble lagt ned under Tørum.

Klubben kutter kostnader der det er mulig, men frem til idag har Mjelde hatt romslige rammer sammenlignet med sine forløpere og sammenlignet med mange av de mindre klubbene i eliteserien. Spillere som Acosta, Castro, Paniagua, Tripic, Vilhjalmsson og Kristjansson har kostet penger. Owello fikk en million i sign on fee. Er det noen som tror at klubber som Ulf, Sogndal, Sarpsborg, Odd, Haugesund, Stabæk eller Glimt legger en million i sign on fee på en spiller som Owello?
    Nå var det ikke Mjelde som gav Owello en million i sign on fee. Ellers viser jo bare dette det jeg sier, Start må styrke spillerlogistikken. Sportslig ledelse i klubben er for svak.

På meg virker det som vi i stor grad er enige om status i klubben. Forskjellen er hvem vi gir ansvaret og hvilke grep vi ønsker skal bli tatt.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Forumet koker ikke over av for mange tråder, så det er vel ganske uproblematisk. Ellers er det vel helt naturlig at Mjelde blir det store temaet inntil hans fremtid blir avklart.

Startledelsen bør klare å avklare Mjeldes fremtid i løpet av november. Sparken eller forlenga kontrakt. Denne tråden og FVNs skriverier viser godt hvorfor det er uakseptabelt å gå inn i 2015 uten avklaring.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ellers har Mjelde gitt oss tidenes yngste Startspiller.
    Helt korrekt er det at Lillestrøm og foreldrene Ajer har gitt oss tidenes yngste Startspiller. Mjelde fikk han levert på et sølvfat med påfølgende folkekrav om å gi han spilletid. Uansett hvordan man vrir og vender på Ajer, så er det ikke Mjelde sin fortjeneste at han er der han er i dag, eller at han spiller for oss. Et lykketreff og fantastisk alibi for Mjelde, men likevel ingenting han kan ta æren for.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Nå var det ikke Mjelde som gav Owello en million i sign on fee.
    Man må vel anta at det var Mjeldes sportslige anbefalinger som lå bak beslutningen om å inngå en kostbar forlengelse med Owello. Han ønsket jo å bygge laget rundt Owello, og hjelpe Owello til en større liga.

Poenget mitt var nå uansett å påpeke at Mjelde har hatt rimelig romslige ressurser sammenlignet med forgjengere og mange andre eliteserieklubber, selv om han sjeldent lar sjansen gå fra seg til å bygge opp myten om klubbens økonomiske utfordringer.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Helt korrekt er det at Lillestrøm og foreldrene Ajer har gitt oss tidenes yngste Startspiller. Mjelde fikk han levert på et sølvfat med påfølgende folkekrav om å gi han spilletid. Uansett hvordan man vrir og vender på Ajer, så er det ikke Mjelde sin fortjeneste at han er der han er i dag, eller at han spiller for oss. Et lykketreff og fantastisk alibi for Mjelde, men likevel ingenting han kan ta æren for.
    Jeg bare spør: Ville envær TL-trener gitt Ajer, på 16 år, nyankommet til klubben, 13 kamper, 7 fra start, og totalt 605 spilleminutter? Ja, han kom på et sølvfat, og slik sett 0 kred for god spillerlogistikk til Mjelde på dette punktet, men kred for at han tok godt i mot og brukte det som ble servert på en utmerket måte.

Når det er sagt; Jeg er enig i beskrivelsene av nå-situasjonen, og at noe må gjøres for å gi supportere, sørlendinger, sponsorer og jeg tor også etterhvert spillerne, troa på at 2015-sesongen kan bli spennende og gi retning for fremtida.

Min største innvending er nettopp dette: Hva skal man med 12-plasser om det ikke er noen tegn til utvikling og håp for fremtida?
    Men med Salvesen, Rasmussen, Norheim og Hodnemyr synes faktisk vi begynner å se tendenser til at omleggingen på talentarbeidet og arbeidet med å bedre forholdet til de lokale klubbene potensielt kan bære frukt. Så frykter vi vel alle at Mjelde og Hauge ikke er riktig mann til å forvalte denne frukten som kommer.

Kan det være en tanke å forsøke å bytte ut Hauge, for å fornye Mjelde og kompensere for hans svakheter og slitasjen i spillergruppa?

Hva med Marius Johnsen inn som assistent? Han virker moden, fotballklok og medie-flink. Han kunne representert kontinuitet når Mjelde går høsten 2015, og blitt værende som assistent for den som kommer inn da (Kanskje Steinar P?). Slik kunne vi begynt nå med å bygge opp et sørlandsk-trener-team, uten å ta for stor risiko.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Jeg bare spør: Ville envær TL-trener gitt Ajer, på 16 år, nyankommet til klubben, 13 kamper, 7 fra start, og totalt 605 spilleminutter? Ja, han kom på et sølvfat, og slik sett 0 kred for god spillerlogistikk til Mjelde på dette punktet, men kred for at han tok godt i mot og brukte det som ble servert på en utmerket måte.

Når det er sagt; Jeg er enig i beskrivelsene av nå-situasjonen, og at noe må gjøres for å gi supportere, sørlendinger, sponsorer og jeg tor også etterhvert spillerne, troa på at 2015-sesongen kan bli spennende og gi retning for fremtida.

Min største innvending er nettopp dette: Hva skal man med 12-plasser om det ikke er noen tegn til utvikling og håp for fremtida?
    Men med Salvesen, Rasmussen, Norheim og Hodnemyr synes faktisk vi begynner å se tendenser til at omleggingen på talentarbeidet og arbeidet med å bedre forholdet til de lokale klubbene potensielt kan bære frukt. Så frykter vi vel alle at Mjelde og Hauge ikke er riktig mann til å forvalte denne frukten som kommer.

Kan det være en tanke å forsøke å bytte ut Hauge, for å fornye Mjelde og kompensere for hans svakheter og slitasjen i spillergruppa?

Hva med Marius Johnsen inn som assistent? Han virker moden, fotballklok og medie-flink. Han kunne representert kontinuitet når Mjelde går høsten 2015, og blitt værende som assistent for den som kommer inn da (Kanskje Steinar P?). Slik kunne vi begynt nå med å bygge opp et sørlandsk-trener-team, uten å ta for stor risiko.
    Jeg kan være enig i at et trenerteam med fordel kan bestå av lokale folk på samme måte som spillerstallen.

Sesongen 2017
    Hovedtrener Steinar P
    Assistent Mauis J
    Start 2 trener Bård B
    Guttetrener (eller hva det nå heter) Viggo S

Men enn så lenge er jeg ikke overbevist om at Mjelde må erstattes, jf tidligere innlegg.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Men enn så lenge er jeg ikke overbevist om at Mjelde må erstattes, jf tidligere innlegg.
    Jeg kan forstå det. Men er du ikke enig i at det MÅ fornyelse til? Eller at det iallefall BØR gjøres noen grep? Når supportere og sørlendiger flest er lei Mjelde, tror du ikke det begynner å tære på i spillergruppa også?

Jeg mener det ville vært risikabelt å kvitte seg med Mjelde å få inn noe helt nytt, men har dere troen på f.eks Marius J inn som ny assistent? Eller finnes det andre gode kandidater for en slik rolle?

Lignende tråder

1. Forventninger til 2017-sesongen
    By Stig Hornnes in forum IK Start
    Svar: 4
    Siste innlegg: 04-01-2017, 19:25
  2. Tribunekultur igjennom sesongen
    By Markusbukken in forum Tigerberget
    Svar: 65
    Siste innlegg: 02-13-2015, 20:08
  3. Hva er en forøyd medi 2013 sesongen?
    By vinne in forum IK Start
    Svar: 13