Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Spillertråd: Ingvar Jonsson

Kan like gjerne starte en ny tråd for vår nye keeper. En landslagskeeper i sin beste alder - fra et land som for tiden er bedre enn Norge må jo kalles en tidlig julepresang til alle som heier på Start.

Som vinne har nevnt et annet sted så vil nok dette bety endel ekstra poeng i 2015 og var absolutt en av plassene det var viktig å forsterke. Jeg vil tro at Mjelde vil la begge keepere få sjanser fram mot seriestart med at Ingvar er vokter buret når kampen om poengene starter.

Dette var utrolig gledelig - så ros til ledelsen for å ha fått dette til - med begrensede midler.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Meget bra! Ser ut som han er veldig god på strek, gode reaksjoner, og rykker ut til riktig tid.
    Det er ikke mye du ser til han i feltarbeidet på innlegg/hjørnespark/osv, så der er jeg litt spent. Opdal og Reinertsen var boksekonger. Forsøkte aldri å holde ballen når den kom høyt inn i feltet. Det har jeg savnet de siste årene, så nå er jeg spent på om Ingvar er stødigere der.
    Uansett så ser det mye bedre ut enn det vi har/har hatt!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg har lært meg å være skeptisk til skrytevideoer på nett, men dette ser veldig lovende ut! Jeg ser og at han uttaler til tv2 at han alltid har drømt om å kunne leve av fotballen, og at det er en drøm som nå går i oppfyllelse. Dette er kanskje et tegn på at han ikke koster all verden? Han er definitivt dyrere enn for eksempel Heigre, men det kan virke som om Start får mye keeper for pengene her.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg vil tro at Mjelde vil la begge keepere få sjanser fram mot seriestart med at Ingvar er vokter buret når kampen om poengene starter.
    Hvem som står når serien starter kommer jo selvsagt helt an på hvordan de neste månedene forløper. Ingen selvfølge at Jonsson står i første serierunde.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    En landslagskeeper i sin beste alder -
    Vil si at en keeper er i sin beste alder fra 28/29 år og oppover, så han har fremdeles mange år med god utvikling igjen før han har nådd sitt potensial. Men han er selvfølgelig avhengig av å få spilletid for å utvikle seg...

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Hvem som står når serien starter kommer jo selvsagt helt an på hvordan de neste månedene forløper. Ingen selvfølge at Jonsson står i første serierunde.
    Alt er selvfølgelig mulig, men så dårlig som Opdal har vært de siste årene er det Utopi og tro at ikke dette er vår nye førstekeeper (og takk for det).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Alt er selvfølgelig mulig, men så dårlig som Opdal har vært de siste årene er det Utopi og tro at ikke dette er vår nye førstekeeper (og takk for det).
    Man kan vel si at dette er den ultimate testen på om Opdal virkelig er Mjeldes favoritt, eller om han evner å vurdere keepere på nåværende prestasjoner fremfor tidligere bragder

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Man kan vel si at dette er den ultimate testen på om Opdal virkelig er Mjeldes favoritt, eller om han evner å vurdere keepere på nåværende prestasjoner fremfor tidligere bragder
    Begge får nok godt med sjanser i vinter, og jeg vil tro at de begge står relativt likt akkurat nå, så får vi se hvem av de som imponerer mest. Det kan godt vaere at Jonsson kan hjelpe til med å heve Opdal. I år hadde han klippekort og visste at han fikk stå uansett hvor svakt han spilte. Det kan ha bidratt til at han ikke var skjerpet nok. Nå har han en god konkurrent og det kan hjelpe til med å skjerpe Opdal. Bra hvis begge holder et bra nivå, men hvis Opdal viser samme nivå som i 2014 så blir Jonsson garantert 1.keeper..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    det virker som at planen til brandsdal er at jonsson skal være førstekeeper. sitat fra fvn : Den eneste forsterkningen utenfra så langt er den islandske keeperen Ingvar Jónsson.

- Vi har gjort et scoop der. Han er en meget solid keeper, og kommer til å bidra fra første sekund, sier Øgrey Brandsdal.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Markusbukken Vis innlegg
    det virker som at planen til brandsdal er at jonsson skal være førstekeeper. sitat fra fvn : Den eneste forsterkningen utenfra så langt er den islandske keeperen Ingvar Jónsson.

- Vi har gjort et scoop der. Han er en meget solid keeper, og kommer til å bidra fra første sekund, sier Øgrey Brandsdal.
    Til syvende og sist er det nok Mjelde som bestemmer hvem som blir førstekeeper kommende år, men Håkon skal ha en rimelig god sesong for at han skal ha mulighet til å få forlenget kontrakten sin. Jeg ser på det som tilnærmet usannsynlig at han får ny kontrakt og at uansett hva som skjer i 2015 så er Ingvar førstekeeper fra 2016.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tipper at Ruthford Pedersen har den sterkeste stemmen i saken, da de har vært veldig tydelige på at de er et trenerteam med egne styrker og svakheter. Derfor er det helt naturlig at Ruthford Pedersen har hatt mest å si på keeperene de siste årene, og også får det neste år..

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ingvar Jónsson stod i mål for Island i gårsdagens treningskamp mot Finland. Island vant 1-0.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Var ny landskamp for Jónsson og Island på lørdag. De tapte 1-2 mot emiratene. Ikke utagbare mål, men ikke keepertabber heller.

Neste landskamp for Island er mot USA 31. januar.

edit: For de som ikke har fått det med seg. Islands førstevalg (Hannes Halldorsson) har ikke spilt kamp for NEC Nijmegen siden begynnelsen av oktober. Ute med skulderskade.
    Sist endret av EternalSunshine : 01-19-2016 kl 12:47

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Var ny landskamp for Jónsson og Island på lørdag. De tapte 1-2 mot emiratene. Ikke utagbare mål, men ikke keepertabber heller.

Neste landskamp for Island er mot USA 31. januar.

edit: For de som ikke har fått det med seg. Islands førstevalg (Hannes Halldorsson) har ikke spilt kamp for NEC Nijmegen siden begynnelsen av oktober. Ute med skulderskade.
    Om skulderskaden vedvarer, sitter vi med en EM-keeper som vi bær få godt betalt for.

Selger vi båre Jónsson og Ajer til sommeren. Bør det bli bra med penger i kassa...
    --

Junior Member
    Ble medlem
    Nov 2014
    Vet ikke om hvordan klubber blir kompensert for å ha spillere borte på EM oppdrag for landet sitt. Men blir de kompensert noenlunde likt som fra FIFA, vil det være kanskje være økonomisk å beholde Jónsson til etter EM(forutsatt at han blir tatt ut).
    ref: http://www.vg.no/sport/fotball/fotba...er/a/23227841/.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er Ingvar muligens på vei til Sandefjord
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...d-675384_1.snd
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ingen overraskelse at både Jónsson og Start ønsker at han finner seg ny klubb. Helt klart det beste for begge parter. Så får vi se om det blir lån eller permanent.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dette føyer seg dessverre inn i en lang rekke signeringer Start har gjort de siste årene som virker helt uten mening og tanke.
    Klubben henter Årets Spiller på Island, som er inne på landslaget til Island og som har sine beste år fremfor seg. Det ender med utlån til en 1. divisjonsklubb, og i mellomtiden henter klubben inn en keeper til, som fører til at Ingvar er på "ut-lista". Hvis ikke denne klubben allerede har et rykte på seg som en klubb du ikke signerer for, så vil det ikke være lenge før det skjer.
    Jeg synes det er direkte flaut at vi hentet en så lovende spiller bare for å slippe han til en klubb som rykket ned med glans i fjor. Er han ikke bedre, er McDermott en bedre keeper, eller satser de så hardt på at Opdal skal gjenta sesongen og holde seg skadefri?

Lista over tilsvarende spillere, som blir hentet med håp om en god og/eller lovende spiller, som enten er en total flopp eller blir henvist til benken, begynner å bli særdeles lang over de siste 5-6 årene; Oladapo, Gausdal, Strømstad, Pedersen, Bizhev, Sarr, Castro, Olofinjana, Paniagua, og nå Jönsson. Tildels passer Madsen (skade), Berger, Christensen og Hammer i samme kategori.
    Av aktuelle kandidater i år har vi Ikenna, og eventuelt spillere Steinar henter i år. Jeg håper virkelig at Steinar er flinkere på dette enn tidligere trener(e) har vært

Flau på klubbens vegne når det kommer til Ingvar. Det er nesten så jeg håper han viser seg som en klassekeeper i år, Opdal spiller på 2013-2014 nivå og McDermott er en ny Reinertsen

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •