Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49

Tråd: Tom Nordlie

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Tom Nordlie

Drømmer om Tom Nordlie. En trener som har en filosofi og kan den ut og inn. En trener som har evnen til å få spillerne til å yte maks. En trener som evner og gjøre grep. En trener som har pondus og kraft.

GI MEG NORDLIE

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    å Herregud…… Ikke nå igjen...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    å Herregud…… Ikke nå igjen...
    Sant.
    Samenligner Tom med en One-Night-Stand. Godt der og da, kortvarig lykke

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Sant.
    Samenligner Tom med en One-Night-Stand. Godt der og da, kortvarig lykke
    Takk skal du fa.. meg ha! De bildene på netthinnen forsvinner ikke med det første….

--

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Drømmer om Tom Nordlie. En trener som har en filosofi og kan den ut og inn. En trener som har evnen til å få spillerne til å yte maks. En trener som evner og gjøre grep. En trener som har pondus og kraft.

GI MEG NORDLIE
    Veldig enig.
    En ting er sikkert, underholdningsproduktet Nordlie skaper, både på og utenfor banen er uovertruffent. Så får det så være at andre blir slitne. Men tror også Nordlie er blitt mer voksen og reflektert med årene.

Det er mulig Mjelde er en bra trener, men å begeistre er vel ikke hans sterkeste side.

Nordlie har sagt at han gjerne skulle fått lenger tid med Start, og at han kunne tenkt seg å bli lenge i Kristiansand.
    Ta han på ordet, det blir moro, og det er vel det fotball dreier seg om - Å ha det moro!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Kan United ansette Van Gaal kan Start ansette Nordlie.
    Nordlie når ikke Van Gaal til knærne ei gang hva gjelder krevende personalbehandling

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Belfast
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg

GI MEG NORDLIE
    Er ikke i tvil om at entusiasmen rundt Start hadde eksplodert hvis Nordlie kom tilbake. Han hadde sørget for at tusenvis av ekstra tilskuere hadde kommet på kampene. Det er det beste som kunne skjedd Start. Dessverre er det mange som ikke ønsker det beste for klubben vår.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror Nordlie hadde funket bra. Ikke bare mht interesse for klubben, engasjementet mm. Han klarer å få spillerene til å yte.
    Mjelde har ikke ikke imponert på noen måte. . Men tvilsomt at hverken Tom Nordlie eller Start søker samarbeid igjen, det blir nok bare med drømmen.
    Ellers ser det småskummelt ut.. Virker som vi havner i bunnstriden .... Hvordan klarer lag som feks Haugesund, Stabek, BodøGlimt mm å spille såpass bra med antatt lavere budsjett? Hva er det de gjør som vi kan lære av?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Piren Vis innlegg
    Hvordan klarer lag som feks Haugesund, Stabek, BodøGlimt mm å spille såpass bra med antatt lavere budsjett? Hva er det de gjør som vi kan lære av?
    Vel, Haugesund imponerer jo ikke noe veldig denne sesongen...

Glimt flyter veldig på en veldig god 2013-sesong der de vant med 15 poeng i Adeccoligaen, samtidig som de har en av Tippeligaens beste spillere i Ndiaye. Uten han hadde de ikke vaert der de er i dag.

Stabaek har en meget god trener med en klar filosofi og enorm erfaring. Han har mange unge spillere som VIL vinne. De har hatt marginer med seg i veldig mange kamper som eks mot Brann og Rosenborg der hjemmelagene brant enorme sjanser! Uansett en meget sterk prestasjon.

Tror ikke Nordlie er losningen. Jeg tror vi må lag Mjelde bli ferdig med kontrakten, og så kan vi heller se etter en ny og nytenkende trener etter det.. Kanskje se mot USA?

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Vel, Haugesund imponerer jo ikke noe veldig denne sesongen...

Glimt flyter veldig på en veldig god 2013-sesong der de vant med 15 poeng i Adeccoligaen, samtidig som de har en av Tippeligaens beste spillere i Ndiaye. Uten han hadde de ikke vaert der de er i dag.

Stabaek har en meget god trener med en klar filosofi og enorm erfaring. Han har mange unge spillere som VIL vinne. De har hatt marginer med seg i veldig mange kamper som eks mot Brann og Rosenborg der hjemmelagene brant enorme sjanser! Uansett en meget sterk prestasjon.

Tror ikke Nordlie er losningen. Jeg tror vi må lag Mjelde bli ferdig med kontrakten, og så kan vi heller se etter en ny og nytenkende trener etter det.. Kanskje se mot USA?
    Joda pr nå er Haugesund dårligere enn oss. Men hva med de siste 3 årene? Og jeg er veldig sikker på at Start ender på en dårligere plassering enn Haugesund. Stabekk har unge spillere som vil... ehh Så enten har vi ikke unge spillere som vil..... eller så har vi etablerte spillere som ikke vil? Da må vi kanskje gjøre noe med dette?
    Synes Mjelde har veldig liten troverdighet. Han legger ut om gode treninger og hvor tente spillerene er.. Kanskje på treninga men det er vel i kampene det gjelder. Vi har hat marginene mot oss den er grei, men av de kampene vi har vunnet har vi ikke da hatt marginene med oss?
    Sikkert greit nok at Start lar en trenger bli ut kontraktstiden, men håper inderlig at vi ikke forlenger. Det må være noe friskere, noe mer inspirrerende , no mer nytenkende enn det vi har i dag?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Send Mjelde hem, hent Nordlie hjem.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.nrk.no/sport/fotball/hva-...gg_-1.11731208

Tom skriver hvertfall litt fornuft

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg
    http://www.nrk.no/sport/fotball/hva-...gg_-1.11731208

Tom skriver hvertfall litt fornuft
    Tom er en dyktig og fornuftig person, men man kan stille mange spørsmål i forhold til Mjeldes disponeringer og uttalelser i år.
    Er du uenig i det?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Uenig og uenig. Det er jo det samme som har skjedd siden Mjelde kom til klubben.
    Det er jo ikke noe forskjell på 2011, 2012, 2013 eller 2014.

Fast stamme, like bytter, rullering på posisjon på etablerte spillere ved skade, toppet lag i alle kamper.

Så får man heller være uenig i måten han disponerer troppen og styrkene til spillerne, men det har jo ikke endret seg nevneverdig fra han kom.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Bård Borgersen bør overta når Mjelde forsvinner.

Nordlie er en kortsiktig løsning. Han virker å ha mistet det litt de siste årene, og er ikke lenger noen suksessgaranti. Resultatene i LSK, Kongsvinger og Fredrikstad er høyst ordinære, og to sesonger på sidelinjen teller heller ikke i hans favør. Spørs om ikke Nordlie er ferdig som eliteserietrener.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Bård Borgersen bør overta når Mjelde forsvinner.

Nordlie er en kortsiktig løsning. Han virker å ha mistet det litt de siste årene, og er ikke lenger noen suksessgaranti. Resultatene i LSK, Kongsvinger og Fredrikstad er høyst ordinære, og to sesonger på sidelinjen teller heller ikke i hans favør. Spørs om ikke Nordlie er ferdig som eliteserietrener.
    Hva har borgersen å vise til som tilsier at han vil være en god trener for oss? Jeg vet veldig lite om hans ferdigheter som trener, men kan noen her inne opplyse meg i min uvitenhet så setter jeg pris på det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Føler det er på tide med en "top-down" tilnærming frem mot 2020:

1. Hvem er vi/hvilken fotball skal vi spille?
    2. Hva er vår utviklings- og logistikkstrategi mhp spillerstallen?
    3. Kan vi manifistere 1) og 2) i en SPORTSPLAN?
    4. Hvem kan passe til å administrere sportsplanen? Trenger vi evt. en SPORTSSJEF?
    5. Hvem passer til å gjøre jobben på feltet? Hvem kan evt. tenkes å samarbeide effektivt med sportssjefen?

Ad-hoc-løsninger har vi vel hatt vår dose av nå (selv om jeg aner en mer langsiktig plan med MIM bak spakene). Men lagene i "flytsonen" i TL har nok en mer helhetlig tankegang - det materialiserer seg først og fremst gjennom at unge spillere deltar tilnærmet fast på lag i nærheten av toppen. Dit må Start også, før eller senere. Spørsmålet er hvor lang tid vi må tilbringe i skyggenes dal før dette går seg til.

Let it be.
    Sist endret av SpennEnde : 05-22-2014 kl 11:58

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Jeg vet veldig lite om hans ferdigheter som trener, men kan noen her inne opplyse meg i min uvitenhet så setter jeg pris på det.
    Jeg vet heller ikke stort.

Men Borgersen ble tidlig utpekt av Nordlie som et spennende treneremne. Matta ønsket Borgersen som hovedtrener sammen med Fredriksen i forkant av Tørum-ansettelsen, men dette falt i fisk da en forvirret lokal millionær la masse penger på bordet for å slippe. Når to lysende autoriteter som Matta og Nordlie har tro på mannen, er dette i mine øyne sterke indikasjoner på at Borgersen har de beste forutsetninger. Han har dessuten også blitt omtalt som aktuell for ledige trenerjobber i Odd og Sogndal.

Videre har han den høyeste trenerutdanningen, og har skrevet lærebok. Han fremstår som en meget sterk fagmann når han intervjues.

Han har ikke allverdens erfaring, men har trent reservene noen år, og har en spillerkarriere som langt overgår de aller fleste aktive spillerne i klubben, så det burde ikke bli noe problemer med autoriteten.

I følge mine kilder er han dessuten meget høyt respektert rundt om i de lokale klubbene til forskjell fra mange andre av klubbens representanter. Han kjenner klubben og lokalfotballen inngående, og har lagt ned stor innsats over mange år til klubbens beste.

Borgersen virker å brenne for Start og for sørlandsfotballen. Han er faglig sterk og fremstår som en typisk trenerpersonlighet. Jeg synes han fremstår som en opplagt kandidat den dagen Mjelde legger inn årene. Om Borgersen lykkes har Start etter alle solemerker en dyktig, langsiktig og relativt rimelig trener.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Borgersen virker å være et stort trenertalent. Men vi har tidligere latt uerfarne trenere ta jobben. Det endte med diktlesning og nedrykk. Men om Borgersen feks, kunne blitt hovedtrener i en av de lokale tredjediv klubbene først så er han imo en aktuell kandidat. Viggo Strømme er også en kandidat. Han gjorde det bra med FRIGG og er fagelig på samme nivå som BB. At BB på sikt ender som hovedtrener for IK Start er jeg ikke i tvil om. Spørsmålet er bare når.
    --

Member
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Belfast
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Borgersen virker å være et stort trenertalent. Men vi har tidligere latt uerfarne trenere ta jobben.
    Hvis ikke Tom Nordlie skulle være aktuell, så måtte jo selvfølgelig David Nielsen være førstevalget.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •