Side 4 av 4 FørstFørst ... 234
Viser resultater 61 til 73 av 73
    Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Så dette på NRK sørlandet sine sider:

"Start har solgt mange sesongkort. IK Start har solgt 2500 sesongkort fram til nå. Klubben har hatt størst økning i salget av alle lagene som spilte i eliteserien i fjor. Økningen er på drøye 23 prosent, heter det i en pressemelding fra Norsk Toppfotball."

http://www.nrk.no/sorlandet/start-ha...ort-1.12265265

Legger til flere linker om dette.

http://www.ikstart.no/news/article/k...tart-oker-mest

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansan...e-2779496.html
    Sist endret av Andreas : 03-17-2015 kl 20:27

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    "Problemet" er jo at dette sier svært lite. Det er først når sesongen har begynt, at dette vil si noe. Med alle de kampanjene de har hatt, kan det tenkes at de rett og slett bare har flyttet "april-kjøperne" til "januar-kjøpere", eller noe slikt. Men dersom det ikke er tilfellet, og det rett og slett er en reell økning, er jo det kjempebra. Så er jo spørsmålet om Start har tjent noe mer penger av den grunn.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    "Problemet" er jo at dette sier svært lite. Det er først når sesongen har begynt, at dette vil si noe. Med alle de kampanjene de har hatt, kan det tenkes at de rett og slett bare har flyttet "april-kjøperne" til "januar-kjøpere", eller noe slikt. Men dersom det ikke er tilfellet, og det rett og slett er en reell økning, er jo det kjempebra. Så er jo spørsmålet om Start har tjent noe mer penger av den grunn.
    Om man solgte si 2400 på halv pris så har man tapt nesten 1.7 mill om ordinær pris var1400.- jeg tror salget er unnagjort og det kommer neppe flere med den lagertømminga klubben fører

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start opererer med en snittpris i budsjettet. Der tas det høyde for at det kjøres kampanjer med reduserte priser.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Om man solgte si 2400 på halv pris så har man tapt nesten 1.7 mill om ordinær pris var1400.- jeg tror salget er unnagjort og det kommer neppe flere med den lagertømminga klubben fører
    Jeg tror ikke det er mange som har blitt solgt til halv pris. Det stod vel at man hadde solgt 800-900 på kampanjen i desember da man lovet en drakt hvis man kjopte sesongkort. Den drakta er nok billig i produksjon og disse ble solgt til full pris. Alle de som forhåndskjopte sesongkort fikk vel heller ikke noe rabatt..

Det er vel forst den siste kampanjen der familiemedlemmer fikk halv pris hvis en annen i familien kjopte for full pris som kan bety noe.
    Uansett tror jeg man kan si at man ligger godt ann i forhold til i fjor - og så får vi håpe at enda flere hiver seg på når det naermer seg sesong. Det avhenger nok litt av hvordan laget gjor det i de siste to treningskampene mot Glimt og Viking. Gode resultater der kan bety endel ekstra sesongkort.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg tror ikke det er mange som har blitt solgt til halv pris. Det stod vel at man hadde solgt 800-900 på kampanjen i desember da man lovet en drakt hvis man kjopte sesongkort. Den drakta er nok billig i produksjon og disse ble solgt til full pris. Alle de som forhåndskjopte sesongkort fikk vel heller ikke noe rabatt..

Det er vel forst den siste kampanjen der familiemedlemmer fikk halv pris hvis en annen i familien kjopte for full pris som kan bety noe.
    Uansett tror jeg man kan si at man ligger godt ann i forhold til i fjor - og så får vi håpe at enda flere hiver seg på når det naermer seg sesong. Det avhenger nok litt av hvordan laget gjor det i de siste to treningskampene mot Glimt og Viking. Gode resultater der kan bety endel ekstra sesongkort.
    Ja jo.
    Nei til det siste du sa ;-)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Det viktige er ikke antall solgte billetter, men hvor mye penger sitter klubben igjen med på salgene. 2000 billetter til full pris i fjor har nok generert mer penger inn enn de 2500 de har solgt i år tipper jeg, uten at jeg har dekning for denne påstanden

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Når får man drakta som fulgte med sesongkortet forresten?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av stefan1989 Vis innlegg
    Når får man drakta som fulgte med sesongkortet forresten?
    Var snakk om like fQr sesongstart, så tipper i begynnelsen av april...

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    En ting jeg ikke skjønner er: Brandsdal kommenterte 3400 sesongkort på FVN sin Live feed fra årsmøtet, mens FVN sier 2500, hva er riktig?

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Regner med at Brandsdal vet bedre enn FVN.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    I dagens FVN sier Brandsdal at sesongkortinnehavere vanligvis utgjør ca 55 prosent av alle tilskuerne. Og sitat "Det betyr at hvis vi kommer opp i 3200 solgte sesongkort så er jeg ganske trygg på at vi når det budsjetterte tilskuertallet"

Så forklaringen er nok som det ble skrevet i økonomi-tråden at 3400 tallet i feeden fra årsmøtet inkluderer sponsorkort, mens 2500 er kort solgt til privatmarkedet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    I dagens FVN sier Brandsdal at sesongkortinnehavere vanligvis utgjør ca 55 prosent av alle tilskuerne. Og sitat "Det betyr at hvis vi kommer opp i 3200 solgte sesongkort så er jeg ganske trygg på at vi når det budsjetterte tilskuertallet"

Så forklaringen er nok som det ble skrevet i økonomi-tråden at 3400 tallet i feeden fra årsmøtet inkluderer sponsorkort, mens 2500 er kort solgt til privatmarkedet.
    2500 høres ufattelig lite ut, så håper det er over 3000

Lignende tråder

1. Ønskeliste sesong 17/18
    By Start123 in forum IK Start
    Svar: 73
    Siste innlegg: 01-26-2017, 23:15
  2. Halv pris på sesongkort for medlemmer!
    By Esben in forum Tigerberget
    Svar: 2
    Siste innlegg: 01-21-2015, 00:10
  3. Bra uttalelse fra Mjelde angående neste sesong
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 29
    Siste innlegg: 11-27-2014, 00:24
  4. Sesongkort 2013 - uendret priser!
    By Lynet in forum IK Start
    Svar: 23
    Siste innlegg: 05-06-2013, 03:43
  5. Start 2 sesong 2012