Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 73
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Sesong 2015: 6000 sesongkort?

Det er hvertfall ambisjonen til Start.

Utdrag fra fvn.:
    "Start har ikke solgt 6000 sesongkort eller mer siden 2007-sesongen (6800, red.anm.), da Sør Arena ble åpnet. Noe av det som skal lokke folk til å kjøpe denne gangen, er blant annet lanseringen av en ny drakt i anledning klubbens 110-årsjubileum i 2015.

- Sist gang vi hadde et jubileum (2005) ble det sølv. Vi ønsker å premiere de som har kjøpt sesongkort allerede, og de som kommer til å kjøpe sesongkort. Alle skal få en ny jubileumsdrakt. Den drakta skal være den samme som spillerne har, og den vil være ganske annerledes fra den tradisjonelle vi har hatt de siste årene."

Jeg tror dette er en bitte liten genistrek. Man senker ikke sesongkortprisen, men legger ved en drakt som i handel vil koste nesten 600,-, men som neppe koster klubben mer enn et par hundre. Klubben taper på lavere draktsalg, men tar inn mer på sesongkortsalg. Supportere betaler 1800/3000 for noe som egentlig skulle kostet 2400/3600. Dette er et veldig bra trekk av ledelsen!

Jeg tviler på at salget kommer opp i 6000, men dersom dette er et tilbud står fram til sesongstart er jeg ikke i tvil om at sesongkortsalget vil øke ift i år. Dette, sammen med en yngre og tilsynelatende mer lokal profil gjør at jeg faktisk vurderer sesongkort for 2015 (har ikke hatt på noen år nå...)

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    En annen ting er jo at man kan håpe at dette vil fargelegge stadion litt også! :-) Veldig godt tiltak :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    En annen ting er jo at man kan håpe at dette vil fargelegge stadion litt også! :-) Veldig godt tiltak :-)
    Ja meget godt tiltak. Jeg har for første gang ikke kjøpt de 4 årskortene jeg pleier. Grunnene er mange:

- Jeg ønsket å se om Mjelde fortsatte-
    - Jeg ønsket å se om vi fikk inn ny keeper
    - Jeg ønsket å se hvordan laget ble med henblikk på andre forsterkninger. Orker ikke en ny sesong med Vilhjalmsson som spiss og klippekort på han og andre.-
    - Noen fordeler for de som er årskortholdere.
    - I fjor opplevde jeg at jeg ble "straffet" for å kjøpe tidlig ved at de som kjøpte siden fikk tilleggsgoder fra Los vi som kjøpte tidlig ikke fikk selv om jeg også er LOS kunde. Dette gjorde meg forbanna. At vi som var mest lojale og kjøpte tidlig fikk dårligere tilbud. Om enn ikke mye så er det noe med hele settinga. Skal ikke være slik.

På listen min er ny keeper kommet inn. Endelig en jeg har tro på. Videre en liten fordel med drakt (men har allerede 3).
    De andre tingene er som før. Vurderer frem og tilbake. Nå kan en kanskje si at en skal støtte laget uansett trener og spillerstall og det har jeg gjort i en årrekke. MEN det laget som har spilt de siste årene og den treneren som har ledet de, har gjort meg så frustrert og likegyldig at det ikke er bra for verken blodtrykk eller humør. Jeg orker ikke en sesong til med en keeper som hopper rundt som en forskremt høns i feltet, forsvarsspillere som er rundingsbøyer og slipper inn mål bare det nærmer seg 16 meteren, elendige forsterkninger (med unntak av Tripic) et angrepsspill uten plan, få unggutter og lokale profiler, klippekort på elendige spillere og spisser som en bare gjesper av (håper og tror Salvesen blir et hærlig unntak).

Sjekker Fevennen 3 ganger om dagen for eventuelle forsterkninger for har vel lyst til å få en grunn til å kjøpe. En grunn jeg tror på.

Vet at mange rister på hodet nå, men hadde det blitt annonsert i Fevennen at Nordli var blitt Start trener hadde jeg bestilt årskortene innen 5 minutt. Tror endel andre hadde gjort det samme.
    Sist endret av vinne : 12-10-2014 kl 09:36

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes tiltaket er bra, veldig bra!

Må nok si meg litt enig i at jeg til tross for å ikke hatt årskort noen år nå hadde bestillt dem på dagen om Nordlie hadde blitt annonsert som trener for Start. Vet ikke helt hvorfor men den mannen har en drakraft jeg ikke kan forklare.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    - Jeg ønsket å se om Mjelde fortsatte-
    - Jeg ønsket å se om vi fikk inn ny keeper
    - Jeg ønsket å se hvordan laget ble med henblikk på andre forsterkninger. Orker ikke en ny sesong med Vilhjalmsson som spiss og klippekort på han og andre.-
    - Noen fordeler for de som er årskortholdere.
    - I fjor opplevde jeg at jeg ble "straffet" for å kjøpe tidlig ved at de som kjøpte siden fikk tilleggsgoder fra Los vi som kjøpte tidlig ikke fikk selv om jeg også er LOS kunde. Dette gjorde meg forbanna. At vi som var mest lojale og kjøpte tidlig fikk dårligere tilbud. Om enn ikke mye så er det noe med hele settinga. Skal ikke være slik.
    Du er jo faktisk ikke så langt unna da..

Pkt. 1 er selvsagt. Han fortsetter ut kommende sesong (om han ikke sier opp selv, av en eller annen grunn).
    Pkt. 2 er "check"
    Pkt. 3 er litt vanskeligere å få gjort noe med umiddelbart. Økonomien er som den er og umiddelbare forsterkninger vokser ikke på trær. Det betyr at enkelte nok får klippekort også til neste år (bekymrer meg forsåvidt mer for om Hoff får klippekort, enn om Mattis får det). Det blir dog mange nye unge spillere i stallen og fremtiden ser sånn sett lysere ut enn på lenge.
    Pkt 4 og 5 går på det samme. Jeg kan ikke se at noen fremtidige sesongkortkjøpere skal få en bedre fordel en den som er offentliggjort nå. Vil du ha det beste tilbudet må du kjøpe innen nyttårsskiftet.

Så da er det egentlig bare pkt. 1 og delvis pkt. 3 som gjenstår av ankepunktene dine. I praksis blir det nye årskort på deg

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Meget bra tiltak.

Ellers kan jeg ikke helt forstå den hypingen av Nordlie... Joda, han var god i 2005 (som spillerne var), men da han fikk sparken i 2006 lå Start på direkte nedrykksplass - og etter det har han vel egentlig ikke levert de helt store resultatene. Skulle jo trodd at han kunne fått mer ut av Sandnes Ulf enn det han fikk.
    Hadde han vaert en fantastisk god trener så hadde vel flere klubber enn Avaldsnes (damer) og Floy (2.div) onsket seg Nordlie....

Mjelde har en sesong igjen av kontrakten og skulle Start få en svak åpning, så tror jeg det er gode sjanser for ny trener allerede til sommeren men enn så lenge så får vi stotte Mjelde og de gutta om ikler seg Start-drakta. Jeg tror Salvesen kommer til å ta nye steg og jeg tror han vil få rikelig med spilletid neste sesong. Det virker som han har enorm motivasjon og treningsiver nå og da skal Matthias spille veldig bra for å holde unggutten ute - tror jeg.

Jeg tror at det er siste sesongen Mjelde er trener i Start - med mindre vi kjemper helt i toppen kommende sesong. Tror ikke en plass midt på tabellen er nok til å gi ny kontrakt. Jeg tror fort det kan bli Steinar Pedersen i 2016 - kanskje sammen med broder Ketil..

Uansett - så synes jeg Start gjor så mye riktig for tiden at folk burde vise sin stotte ved å handle inn sesongkort!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Ellers kan jeg ikke helt forstå den hypingen av Nordlie... Joda, han var god i 2005 (som spillerne var), men da han fikk sparken i 2006 lå Start på direkte nedrykksplass - og etter det har han vel egentlig ikke levert de helt store resultatene. Skulle jo trodd at han kunne fått mer ut av Sandnes Ulf enn det han fikk.
    Hadde han vaert en fantastisk god trener så hadde vel flere klubber enn Avaldsnes (damer) og Floy (2.div) onsket seg Nordlie....
    Etter at han forlot Start tok han over Viking samme høst. Da lå de desidert sist på tabellen, men med Nordlies hjelp kom de seg opp på en 11. plass. Året etter dro han til Lillestrøm, hvor han startet med en 4. plass og cupgull. Året etter gikk det trått igjen, og Nordlie ”trakk seg” i mai. I september 2008 tok han over Kongsvinger da klubben lå 5 poeng under streken på 15. plass i 1. divisjon, og berget plassen med 4 poengs margin. Året etter lå Kongsvinger på 3. plass da Nordlie overtok Fredrikstad. At han ikke klarte å redde Sandnes Ulf i år kan umulig brukes mot han. Ingen, absolutt ingen, hadde noe som helst tro på at Sandnes ville klare seg da han tok over, likevel tok de mange poeng og var noen uheldige uavgjortresultater (og en lyslugg på Start) fra å gjøre sensasjon.

Jeg sier ikke at Nordlie er svaret på alle spørsmål. Han har i løpet av en lang karriere gjort mye bra og mye mindre bra. Men at han klarer å skape entusiasme rundt seg kan det ikke være tvil om, og det har ikke akkurat mye entusiasme rundt Start den siste tiden…

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Etter at han forlot Start tok han over Viking samme høst. Da lå de desidert sist på tabellen, men med Nordlies hjelp kom de seg opp på en 11. plass. Året etter dro han til Lillestrøm, hvor han startet med en 4. plass og cupgull. Året etter gikk det trått igjen, og Nordlie ”trakk seg” i mai. I september 2008 tok han over Kongsvinger da klubben lå 5 poeng under streken på 15. plass i 1. divisjon, og berget plassen med 4 poengs margin. Året etter lå Kongsvinger på 3. plass da Nordlie overtok Fredrikstad. At han ikke klarte å redde Sandnes Ulf i år kan umulig brukes mot han. Ingen, absolutt ingen, hadde noe som helst tro på at Sandnes ville klare seg da han tok over, likevel tok de mange poeng og var noen uheldige uavgjortresultater (og en lyslugg på Start) fra å gjøre sensasjon.

Jeg sier ikke at Nordlie er svaret på alle spørsmål. Han har i løpet av en lang karriere gjort mye bra og mye mindre bra. Men at han klarer å skape entusiasme rundt seg kan det ikke være tvil om, og det har ikke akkurat mye entusiasme rundt Start den siste tiden…
    Er enig i det du sier - og korttidshukommelsen min husket ikke bragdene med bl.a Viking og Kongsvinger. Det er dog bemerkelsesverdig at en mann med gode resultater på korte opphold ikke har fått noen lengre kontrakter. Det er jo mye som tyder på at han er god på nettopp dette - å komme inn i en kortere periode og få resultater, men så fort han er i en klubb over 2 sesonger så butter det i mot. Det er vel dette som gjor at han ikke har fått bedre tilbud enn Avaldsnes og Floy å forholde seg til nå... Start er vel redde for at man skal gå på en ny smell med Nordlie - selv om det kortsiktig vil bli mer entusiasme rundt klubben.
    Har han det som trenger for å vaere i en klubb mer enn 2 sesonger? Det er vel gjerne der problemet ligger - eller iallefall har vaert tidligere!

Vanskelig å vite helt hva man får med Nordlie - men det KAN jo vaere et bra tidspunkt å få en som er god med unge spillere inn - da det tydeligvis er mye spennende talenter i klubben nå...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    En dobling av sesongkortsalget er definitivt et hårete mål. Og at de gir bort en drakt til alle som kjøper er et godt tiltak, på flere måter. Så får vi se hvilken effekt det vil få. Personlig tror jeg det må mer til for å snu den negative trenden. Det største problemet til Start slik jeg opplever det er at mange ikke har tro på prosjektet til Mjelde. I tillegg til at klubben fremstår grå og kjedelig. Det krever mer enn et hårete mål og noen gratis drakter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Målet er i overkant optimistisk og en gratis drakt hjelper nok ikke. Misforstå meg rett, ideen er god den, men jeg tror ikke det er nok. Til det er stemningen for laber så lenge urealistiske sørlendinger hyler etter Nordli og nekter å ta de økonomiske realitetene innover seg...
    --

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Christianssand
    Hva er snittpris pr. sesongkort, kr. 2000? Har selv liten tro på at ei gratis drakt er det som skal til for å selge 3000 ekstra sesongkort. Men ved feks å terminere avtalen med MIM og ansette Nordlie, så tror jeg det kan selges 3000 ekstra sesongkort.

Member
    Ble medlem
    Feb 2013
    slutt med detta norli maset.. Ha troa på at mjelde og ungdommen gjør jobben neste år

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gusern Vis innlegg
    slutt med detta norli maset.. Ha troa på at mjelde og ungdommen gjør jobben neste år
    Hva er det som tyder på at Mjelde plutselig skal begynne å prestere? Mannen er desverre tilnærmet ubrukelig i mine øyne.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    En dobling av sesongkortsalget er definitivt et hårete mål. Og at de gir bort en drakt til alle som kjøper er et godt tiltak, på flere måter. Så får vi se hvilken effekt det vil få. Personlig tror jeg det må mer til for å snu den negative trenden. Det største problemet til Start slik jeg opplever det er at mange ikke har tro på prosjektet til Mjelde. I tillegg til at klubben fremstår grå og kjedelig. Det krever mer enn et hårete mål og noen gratis drakter.
    Det er viktig å få med seg at antall sesongkort som er lagt inn i budsjett for 2015 ikke er det samme som det uttalte målet. De budsjetterer med 3000 (samme som de solgte i 2014), mens målet som det nevnes her er å selge opp mot 6000.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bob Affe Vis innlegg
    Hva er det som tyder på at Mjelde plutselig skal begynne å prestere? Mannen er desverre tilnærmet ubrukelig i mine øyne.
    Det samme kan man vel si om spillerne også? Hva er det som tyder på at spillerne plutselig skal begynne å prestere bare fordi det er nordlie som står på sidelinjen? Mange av spillerne er svært begrensede i mine øyne. Jeg tviler på om Vikstøl plutselig slår kreminnlegg, Vilhjalmsson plutselig blir et teknisk vidunder eller Hoff plutselig blir raskere (nesten tilfeldig valgte spillere) av at det er Nordlie som blir trener.

Men dette blir jo litt på kanten i forhold til hva denne tråden handler om
    Sist endret av jbasma : 12-12-2014 kl 12:09

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Clicker Vis innlegg
    Det er viktig å få med seg at antall sesongkort som er lagt inn i budsjett for 2015 ikke er det samme som det uttalte målet. De budsjetterer med 3000 (samme som de solgte i 2014), mens målet som det nevnes her er å selge opp mot 6000.
    Selger vi 5900 blir det vel en debatt her inne om det har vært vellykket eller ikke (jfr debattene om målene om tabellposisjon)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kan bli en god butikk dette om det slår an. En dobling er alikevel et noe tåkete ønske, men det er et ønske
    Drakten i seg selv er såppas unik at mange ville kjøpt denne uansett. Blir det ingen økning i kort så står man med et tap på 1 millon, ish. ( Om 1500 ville kjøpt denne uansett, med pris på 650-, )
    Hadde jeg gått ut med et slik tilbud, så holder det ikke med å holde frem 2014 sesongen som et minne, at MIM sier det blir en kamp om å overleve.
    Da må man faktisk kunne overbevise 3000 tvilere om at denne sesongen blir sjukt bra, signere mer en 1 keeper før dette tilbudet går ut.
    Vi teller allerede 12 Desember, folk har MYE annet å bruke 1800/3000 kroner på i Desember.
    Jeg mener dette er en god idè, men totalt feil tidspunkt og for kort frist. La det gå ut Januar i hvertfall.
    Minst 3 spillere skulle vært signert før dette kom ut som et tilbud som vil tjene klubben.
    Salgs teknikk i middelklassen

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Kan bli en god butikk dette om det slår an. En dobling er alikevel et noe tåkete ønske, men det er et ønske
    Drakten i seg selv er såppas unik at mange ville kjøpt denne uansett. Blir det ingen økning i kort så står man med et tap på 1 millon, ish. ( Om 1500 ville kjøpt denne uansett, med pris på 650-, )
    Hadde jeg gått ut med et slik tilbud, så holder det ikke med å holde frem 2014 sesongen som et minne, at MIM sier det blir en kamp om å overleve.
    Da må man faktisk kunne overbevise 3000 tvilere om at denne sesongen blir sjukt bra, signere mer en 1 keeper før dette tilbudet går ut.
    Vi teller allerede 12 Desember, folk har MYE annet å bruke 1800/3000 kroner på i Desember.
    Jeg mener dette er en god idè, men totalt feil tidspunkt og for kort frist. La det gå ut Januar i hvertfall.
    Minst 3 spillere skulle vært signert før dette kom ut som et tilbud som vil tjene klubben.
    Salgs teknikk i middelklassen
    Har du sett drakten?

Enig i at tilbudet burde vare lenger og det er vel ikke helt usannsynlig at det vil forlenges heller. Grunnen til at 1. januar er satt er vel kanskje at de ønsker å sette inntektene på 2014...?

Det er vel umulig å planlegge med noe som helst hvis man skulle ha ventet med dette tilbudet til flere spillere var signert. Totalt uenig i dette. De som kjøper før tilbudet kom, får uansett drakten og nå får man også med potensielle salg til jul. Etter min menig var det riktig å gå tidlig ut med dette tilbudet, men jeg er enig i at det burde forlenges med en mnd...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Har du sett drakten?

Enig i at tilbudet burde vare lenger og det er vel ikke helt usannsynlig at det vil forlenges heller. Grunnen til at 1. januar er satt er vel kanskje at de ønsker å sette inntektene på 2014...?

Det er vel umulig å planlegge med noe som helst hvis man skulle ha ventet med dette tilbudet til flere spillere var signert. Totalt uenig i dette. De som kjøper før tilbudet kom, får uansett drakten og nå får man også med potensielle salg til jul. Etter min menig var det riktig å gå tidlig ut med dette tilbudet, men jeg er enig i at det burde forlenges med en mnd...
    En annet ting er at de muligens vil sette litt fart i salget ved kort frist, jeg også tipper at det blir forlenget..
    Ja, det hadde blitt litt vanskelig, men uansett så burde man ha synkronisert spillerkjøp og tilbudet, jeg tror som vanlig at folk er litt avventende så pr i dag prøver de å lokke med dårlig angn fra i fjor, ihvertfall om man skal lokke til seg skeptikere

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Å synkronisere spillerkjøp og sesongkortsalg er det vel ingen klubber som får til. Spillerne blir tilgjengelig når de blir tilgjengelig og tilbudet måtte komme når det kom for å få med seg julesalget.. Men ser poenget ditt

Forøvrig ser jeg at det er mulig å kjøpe sesongkort på avdrag. Dette synes jeg burde vært reklamert mer for da det er mye enklere å betale 300/500 i mnd i seks mnd enn å spytte ut 1800/3000 sånn uten videre...

Lignende tråder

1. Ønskeliste sesong 17/18
    By Start123 in forum IK Start
    Svar: 73
    Siste innlegg: 01-26-2017, 23:15
  2. Halv pris på sesongkort for medlemmer!
    By Esben in forum Tigerberget
    Svar: 2
    Siste innlegg: 01-21-2015, 00:10
  3. Bra uttalelse fra Mjelde angående neste sesong
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 29
    Siste innlegg: 11-27-2014, 00:24
  4. Sesongkort 2013 - uendret priser!
    By Lynet in forum IK Start
    Svar: 23
    Siste innlegg: 05-06-2013, 03:43
  5. Start 2 sesong 2012