Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    På generelt grunnlag. Noen som vet om en kan kreve kjøp av årskort annullert?
    En kan vel si at med både Tripic og Castro borte er det offensive som er igjen særdeles dårlig sammenlignet med det det var når en kjøpte årskort. En har jo da fått et produkt et dårligere produkt enn en var forespeilet ved kjøp. På generelt grunnlag, kan dette være grunnlag for heving? Hvis Castro forsvinner orker ikke jeg se på det laget. Det var allerede over grensen når Tripic forsvant.

Videre har jeg en bekjent som kjøpte årskort nå. Han så Start - Sørlandslaget og ble imponert av Castro. Da var det kanskje et lite håp om å unngå nedrykk mente han.- Castro forsvinner så (antagelig) et par dager etter kjøp og han har null tro på de andre der fremme- Ettersom det er under 14 dager siden kjøp, har en vel etter norsk lov rett til å heve kjøpet?

Følger årskort samme regler?
    For å svare på det rent juridiske - Ja, det gjelder en angrerett, forutsatt et kortet er kjøp på nett.

http://www.forbrukerradet.no/dine-re...-jeg-angrerett

Se eller innlegget fra kaptenen....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Et reelt spørsmål. Går ikke på om en stoler på ledelsen, men i første omgang hva en selv mener. En kjøper ikke årskort fordi en stoler på ledelsen, men fordi en selv tror det blir hyggelige opplevelser å gå på stadion. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har kjøpt årskort, hadde jeg aldri i verden betalt 3000 kroner for det nå etter de siste salgene.

Faktisk aldri tenkt på dette, men de må vel følge vanlige norske lover? Hele årskortet er knyttet opp mot en forventet opplevelse og ikke at en sitter på en stol (som en jo fremdeles kan). På den ene siden kan en si at et lag kan ha all verdens stjerner å rykke ned, men allikevel er det noe i det å kvitte seg med spillere etter en har kjøpt årskort uten at det kommer inn forsterkninger og uten at det var antydet. Det var kanskje antydet med Castro og Paniagua, men da med setningen noen ut før det kommer noen inn. En forventet da forsterkninger. Tripic var ikke forventet ut og ingen kom inn. Amerikaneren ble hentet i en annen posisjon og utenom budsjettet. Produktet må sies på et nøytralt sted å være særdeles svekket. En har mistet 3 spillere som var bankers på laget og med Castro en spiller mange trodde ville bli førstelagsspiller i år- 2 av de 3 var børsvinnerne.- Inn er det kommet 2 spillere en per i dag ikke vet om blir førstelagsspillere, men antar det.

Det er spesielt offensivt Start ser ut til å gå på en skrell. i tillegg muligens Solo bort som for bare et par år siden ble regnet som Starts viktigste spiller.

Jeg har ingen tro på at dette lager overlever. Ledelsen har nok kuttet oss til nedrykk og kanskje de beregner det selv også. Solo er kanskje ikke det største tapet rent isolert med den formen han har hatt, men han spiller flesteparten av kampene og Start har en særdeles liten tropp.

Og Kaptein, Castro var en av Starts beste mot Sørlandslaget også slik han var mot Aalborg. En stang fra ny scoring og kom på en rekke fine løp. Jobbet hardt og hadde bra samspill med blant annet Rasmussen. Et uromoment som det er få av i Start nå med Tripic borte.

På den annen side. Selv om Start ledelsen virker ganske lunkne til forsterkninger, kan det være at det kommer noe ut av intet. Det har skjedd mange ganger - senest med Tripic både inn og ut. La oss da håpe det er litt mer kvalitet enn det har vært stort sett under hele Mjelde tiden.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    krs Linken din går på angrerett som kun er 14 dager. Jeg lurte mer på det første som jeg antar gjelder om det er gått mer enn 14 dager ved at en får et dårligere produkt enn forventet.
    Sist endret av start05 : 02-10-2015 kl 13:03

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    krs Linken din går på angrerett som kun er 14 dager. Jeg lurte mer på det første.
    Om 14-dagersfristen er oversittet, er du henvist til reglene om heving. Der har vedkommende ingen mulighet med å nå frem, da det kreves vesentlig kontraktsbrudd...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Man må vel alltid anse penger brukt på et årskort som "penger tapt". Ikke nok med det, man må regne med en solid dose skuffelse, neglebiting, forbannelse og frustrasjon på kjøpet. i tillegg til noen oppturer dann og vann, selvfølgelig. Fotballen er uforutsigbar - ting blir aldri helt som man tror på forhånd, det er jo en del av sjarmen.

Selv om fotballklubber nå til dags omtaler publikum som kunder vet jeg ikke om man kan snakke om et fotballag som et produkt med et knippe kvaliteter man kan regne med å få levert. Det handler vel også om så mye mer enn det?

Når det er sagt, forstår jeg frustrasjonen når profiler selges før sesongen. Men i Starts tilfelle handler det vel nå også om et "være eller ikke være". Så da så.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Himmel og hav. Kan ikke fatte at enkelte her inne kaller seg Start-supportere (eller kanskje de ikke gjor det).

Man bruker 2 ganske ubetydelige treningskamper mot et dansk lag og et sammensatt Sorlandslag som fasit for at Castro ville blitt en kjempehit, at Vilhjalmsson ikke eier snev av talent og at Start-laget nå er det verste i hele Tippeligaen. (Ja, overdriver kanskje en smule) Det er 2 måneder igjen til seriestart, og man glemmer helt at vi er betydelig forsterket bakover på banen. De John og Jonsson (i tillegg til Mathisen) vil hjelpe laget til å slippe inn betydelig faerre mål - det er jeg helt sikker på. Det er DER problemet vårt har vaert de siste sesongene, og selv om Tripic (og trolig Castro) har forsvunnet er det nok av spillere som kan score mål. Vi har fremdeles et lag med masse fart og i tillegg har vi en gjeng med utrolig spennende unggutter (bl.a Rasmussen, Ajer, Salvesen m flere) som det virker som vil få gode sjanser denne sesongen.
    Vi har fått en ny og bedre assistent (virker det som for meg) og med 2 mnd igjen til seriestart er det fremdeles mulig at det kommer inn minst en forsterkning til...

At noen prater om å annulere kjop av sesongkort blir helt absurd for meg.
    Hva om man hever kjopet og får pengene igjen, og så Start henter en spennende tilvekst? Skal man da kjope nytt sesongkort? Hva om så Owello forsvinner etter det? Skal man da ha rett på penger igjen?
    Dessuten: Hvis man har håp om å få en ny profil/forsterkning så hjelper man jo ikke akkurat klubben med å kreve penger tilbake!!!

Vent med sytingen til naermere sesongstart. Kanskje dette laget som består av mange unge og sultne spillere vil overraske de fleste? Kanskje vi kan gjore det bedre uten Tripic og Castro? Det er mange lag tidligere som har mistet stjerner uten at det har svekket laget... Sarpsborg mistet Samuel og andre spillere i fjor og hadde i tillegg en trener på utgående kontrakt, men imponerte allikevel med en god plassering på tabellen og semifinale i cupen. Salg av en profil (jeg vil ikke kalle Castro en profil) betyr like gjerne at en mulighet åpnes for en unggutt til å blomstre... Det virker som om noen mener at vi skal spille med 9 eller 10 spillere når Tripic/Castro forsvinner..

Til syvende og sist så stotter man vel klubben IK Start, og ikke kun enkeltspillere? Start kommer garantert til å starte hver kamp med 11 spillere og vil nok gi 100% for å vinne hver eneste kamp. Da burde alle vi "supportere" gi 100 % og stotte de spillerne som representerer klubben og ikke syte og klage fordi et par "stjerner" er borte....
    Sist endret av Frankieboy : 02-10-2015 kl 14:50

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    [
    Og Kaptein, Castro var en av Starts beste mot Sørlandslaget også slik han var mot Aalborg. En stang fra ny scoring og kom på en rekke fine løp. Jobbet hardt og hadde bra samspill med blant annet Rasmussen. Et uromoment som det er få av i Start nå med Tripic borte.

Jeg var på begge kampene og min mening er at Castro er ok når han gidder å jage. Mot Sørlandslaget som Start rundspiller så var han ikke noe særlig mener jeg. Når en ikke klarer å score som midt spiss i en slik kamp der Start dominerer så til de grader er etter min mening dårlig. Bommen på straffe skal vi ikke legge så mye i, men det er for dårlig å bomme med meteren. Selvsagt skulle jeg gjerne beholdt han også. Men det er pengene som rår.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg

At noen prater om å annulere kjop av sesongkort blir helt absurd for meg.
    Hva om man hever kjopet og får pengene igjen, og så Start henter en spennende tilvekst? Skal man da kjope nytt sesongkort? Hva om så Owello forsvinner etter det? Skal man da ha rett på penger igjen?
    Dessuten: Hvis man har håp om å få en ny profil/forsterkning så hjelper man jo ikke akkurat klubben med å kreve penger tilbake!!!

Til syvende og sist så stotter man vel klubben IK Start, og ikke kun enkeltspillere? Start kommer garantert til å starte hver kamp med 11 spillere og vil nok gi 100% for å vinne hver eneste kamp. Da burde alle vi "supportere" gi 100 % og stotte de spillerne som representerer klubben og ikke syte og klage fordi et par "stjerner" er borte....
    Tja kanskje det. Nå har jeg kun misset noen få kamper siden jeg var 10 år så jeg har vært med på utrolig mange ups and downs. Da har en også lært at når det blåser rundt Start og ser ille ut, så blir det ille. Jeg har vært med og sponset Start med mye også.

Men alle når et punkt. Jeg har slitt nå i 2 sesonger med å glede meg på stadion og sittet og gjespet over planløst angrepspill og håpløst forsvarsspill, mangel på profiler, teknikkere, skyttere og driblere. Et lag som har fremstått ekstremt grått og kjedelig. Det lille offensive uromomentene Start hadde igjen er nå borte og nå begynner de med flere. Etter jeg skrev det over i dag! så er i tillegg Solo og Acosta linket bort. Folk forsvarer det med at ja det er ikke noe savn osv. Summer disse så blir det et ekstremt savn.

Hvor er så Start ledelsen? Jo de har som i hele siste år hvert helt tause. Hvis de ønsker forståelse må de komme mer frem i media og fortelle litt om sine planer uten å gå i detalj. De må betrygge og ikke la det se ut som en den villeste kollaps. Vi opplevde bare at de solgte sin største profil uten en eneste kommentar omtrent. Så fortsetter de bare med den ene etter den andre. Dette begynte etter at sesongkortkampanjen var over.

Før det så det litt lovende ut. Fikk endelig inn en god keeper, vi hadde Mathisen tilbake og Castro gikk det rykter om ble mer og mer trent og spilte bedre og bedre. Tripic var enda der og unguttene kom som perler på en snor. Etter det har det gått en vei. Stakkars de ungguttene som i steden for å bli matchet gradvis omtrent må bære ansvaret på et lag som trolig vil ligge blant de 2 siste på tabellen. Ikke akkurat en god start på fotballkarieren.

Alt dette etter 2 dritkjedelige sesonger har gjort at en rett og slett blir forbannet og mister interessen. Kanskje de har 2 fantastiske spillere på vei inn som vil knuse alle målrekorder? Ikke vet jeg, men så lenge Start ledelsen fremstår som tause Birgitte blir det hele provoserende og jeg kjenner i hvert fall at jeg angrer for første gang på å ha kjøpt årskort. Dette var siste gang.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Før det så det litt lovende ut. Fikk endelig inn en god keeper, vi hadde Mathisen tilbake og Castro gikk det rykter om ble mer og mer trent og spilte bedre og bedre. Tripic var enda der og unguttene kom som perler på en snor. Etter det har det gått en vei. Stakkars de ungguttene som i steden for å bli matchet gradvis omtrent må bære ansvaret på et lag som trolig vil ligge blant de 2 siste på tabellen. Ikke akkurat en god start på fotballkarieren.

Alt dette etter 2 dritkjedelige sesonger har gjort at en rett og slett blir forbannet og mister interessen. Kanskje de har 2 fantastiske spillere på vei inn som vil knuse alle målrekorder? Ikke vet jeg, men så lenge Start ledelsen fremstår som tause Birgitte blir det hele provoserende og jeg kjenner i hvert fall at jeg angrer for første gang på å ha kjøpt årskort. Dette var siste gang.
    Hvis man vil så er det lyspunkt - det ser du også start05. Her er noen:

- Matthias Rasmussen: En ung og underholdende spiller som scoret et herlig mål sist og som Mjelde antyder kan få masse spilletid som hengende spiss - en plass Rasmussen trives godt i og kjenner godt fra tiden i Lyngdal. Kan fort bli en profil - allerede i år!

- Kristoffer Ajer: Har lagt på seg 7 kg muskler og trener knallhardt. Har imponert i treningskampene - og spesielt i den siste kampen der han scorer et fint mål, har fine gjennombruddspasninger og knallhard jobbing. Kan dominere midtbanen til Start denne sesongen i en alder av 16 år!

- Lars Jorgen Salvesen. Scoret i bottevis for Start 2 og i folge media har han jobbet knallhardt i ferien for å bli enda bedre. Kan fort bli toppscorer for Start denne sesongen. Får nok uansett massevis av spilletid.

- Ny landslagskeeper i Johnsson. Helt klart at vi er betydelig forsterket på keeperplassen og når Opdal endelig får skikkelig konkurranse må også han levere hoyere. Disse to vil holde hverandre skjerpet og vi er klart styrket på denne plassen.

- Mathisen/De John er nye denne sesongen (regnet ikke med Jesper i fjor). Holder disse seg skadefrie så er vi klart forsterket i forsvaret også. Kanskje Nouri også signerer på en beskjeden kontrakt hvis begge parter onsker dette?

- Det er flere andre spennede unge spiller i klubben: Joachim Eriksen og Eirik Wichne er to av disse. Nå kommer også Lasse Sigurdsson fra Floy. Aldri har det vaert mer populaert for unge talenter i distriktet å komme til Start.

- Flere spillere som har slitt med skade tidligere er på vei tilbake: Mathisen er en. Espen Hoff virker bedre og piggere enn tidligere og generelt sett er det lite skader i laget.

Mjelde ser også ut til å gå bort fra sin tidligere praksis med å bruke kun etablerte spillere. Nå sier han at de som vil mest og kjemper og loper mest vil få spille. Det er spennende og det vil skjerpe konkurransen i hele laget.

Jeg tror ikke det blir så ille som det ser ut som. Vi blir nok tippet veldig langt nede, men jeg er helt overbevist om at vi kan overraske mange denne sesongen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Jeg deler lyspunktene Frankie trekker fram, og de er utvilsomt del av et paradigmeskifte i Start. Paradokset er at de samme punktene også kan betraktes med en betydelig mengde skepsis - spesielt i et kortsiktig perspektiv der det er snakk om å holde plassen i TL i 2015.

Et nedrykk vil uansett være enklere å akseptere hvis "nye" Start virkelig gjennomføres på sikt. Spørsmålet rundt trenerjobben vil jo også påvirkes av utviklingen i år - så det er i det minste et meget interessant år vi står foran, på flere plan.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen til start05 når det gjelder ledelsens manglende uttalelser. De hadde spart seg selv og klubben mye kritikk ved å lette på sløret og faktisk informere oss supportere om motivasjonen bak valgene de tar, og hvilke planer de har. Denne Hemmeligholdelsen skaper bare rom for spekulasjonen. For øyeblikket føler jeg ekstremt lite nærhet til hvordan klubben styres, og avstanden mellom klubb og supportere virker større enn på lang lang lang tid. Hva med litt mer åpenhet?

Member
    Ble medlem
    May 2014
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Jeg deler lyspunktene Frankie trekker fram, og de er utvilsomt del av et paradigmeskifte i Start. Paradokset er at de samme punktene også kan betraktes med en betydelig mengde skepsis - spesielt i et kortsiktig perspektiv der det er snakk om å holde plassen i TL i 2015.

Et nedrykk vil uansett være enklere å akseptere hvis "nye" Start virkelig gjennomføres på sikt. Spørsmålet rundt trenerjobben vil jo også påvirkes av utviklingen i år - så det er i det minste et meget interessant år vi står foran, på flere plan.
    Solid oppsummering med få ord! Jeg er pessimist av natur, og tror at salget av Tripic, den irrasjonelle tillitten til Mjelde etter en grusom fjorårssesong sett fra et trenerperspektiv, og en grusomt tynn stall, vil gjøre dette til en blytung sesong for Start. Samtidig er det nærmest åpenbart at valgene som tas, er gjennomgående riktige og nødvendige. Start har vært en kjøpeklubb som har feilet sportslig (både resultat- og underholdningsmessig) og økonomisk, og klubben har fullstendig mistet sin identitet som ungdommelig og kontinental.

Selv om det kommer til å ta mange år for Start å gjennomføre overgangen fra kjøpeklubb til egenproduserende lavkostklubb, så er det et modig og riktig valg. Jeg håper ikke et eventuelt nedrykk endrer denne strategien (dersom det faktisk er dette som er strategien). Økt satsning på talentutvikling, bruk av egenproduserte spillere, og håp om å kunne selge de største talentene til større klubber er en risikabelt strategi på kort sikt, men den eneste bærekraftige måten å gjenskape Start som en selvfinansierende merkevare som folk vil bry seg om.

Det finnes dessuten er hav av eksempler ute i Europa på at dette faktisk også er en strategi som kaster av seg sportslig, så lenge man er trofast mot strategien.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen til start05 når det gjelder ledelsens manglende uttalelser. De hadde spart seg selv og klubben mye kritikk ved å lette på sløret og faktisk informere oss supportere om motivasjonen bak valgene de tar, og hvilke planer de har. Denne Hemmeligholdelsen skaper bare rom for spekulasjonen. For øyeblikket føler jeg ekstremt lite nærhet til hvordan klubben styres, og avstanden mellom klubb og supportere virker større enn på lang lang lang tid. Hva med litt mer åpenhet?
    Skjønner ikke dette.. Hva er det det mangler uttalelser på?

Jeg synes jeg har fått den informasjonen som trengs. Det er visse elementer som ikke kan kommuniseres ut, som f.eks. salgssummen til Tripic. Det var en del av overgangsavtalen at dette ikke skulle offentliggjøres. Det er også naturlig at det ikke brøles ut av man f.eks. ønsker en ny toppspiss. Det er jo den beste måten å skaffe seg konkurranse på...

Når det gjelder motivasjonen bak valgene som tas så bør jo den være klinkende klar for alle. Dette har jo blitt kommunisert ut gang på gang på gang.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Skjønner ikke dette.. Hva er det det mangler uttalelser på?

Når det gjelder motivasjonen bak valgene som tas så bør jo den være klinkende klar for alle. Dette har jo blitt kommunisert ut gang på gang på gang.
    Det er manglende uttalelser på om man skal hente inn er stattere eller ikke for spillere som selges. Det er manglene uttalelser om begrunnelser for salg (og evt avslag på tilbud). Det er manglende begrunnelser for planen videre med laget. Det er manglende uttaleser om hvilke ambisjoner man har på overgangsmarkedet, og for neste sesong. Og ikke minst er det manglende åpenhet om den økonomiske situasjonen i klubben, og hvor alvorlig den faktisk er. Og dermed nødvendigheten av å selge disse spillerne vi nå selger.

Det er godt mulig dette er blitt kommunisert utad gang på gang på gang, men da har ikke jeg fått det med meg (og jeg anser meg som rimelig oppdatert på hva som skjer i klubben). Hadde derfor vært fint om du kunne gitt meg svarene på det jeg etterlyser uttalelser på ovenfor. På forhånd takk

Member
    Ble medlem
    Feb 2013
    Noen som vet hvor mange sesongkort som er solgt til nå?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Antall solgte sesongkort betyr mindre og mindre med tanke på inntekter klubben får, all den tid kampanjer kjøres gang på gang. Er det i det hele tatt noen som har betalt full pris? Det hjelper lite å si at vi f.eks har solgt 3000 årskort i år, mens vi i fjor bare solgte 2500 når man i snitt bare har betalt halvparten av prisen man betalte i fjor. Man får fine tilskuertall på kampene, og lite penger i klubbkassa

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    100% enig.
    Det var det fallgruva var, denne kampanjen eller de kampanjene må lykkes.Noe de ikke har gjort.
    Det er vanskelig å selge en vare som ikke hadde masse positivt å komme med i 2014. Tapet kan vise seg å være akkurat den biten klubben trengte for å beholde 1-2 spillere, men som nå Startfrelste må gå ut å hente på dørene til folk..

Member
    Ble medlem
    Feb 2013
    lurte på hvor mange sesongkort som var solgt til nå, ikke hvor mange kampanjer eller fallgruver det finnes i byen..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gusern Vis innlegg
    lurte på hvor mange sesongkort som var solgt til nå, ikke hvor mange kampanjer eller fallgruver det finnes i byen..
    Kan du ikke bare ta kontakt med klubben og markedsavdelingen??? Der finner du de tallene du leter etter.
    Så om du gidder kan du poste tallet her, så kan vi lovlig diskutere og synse litt rundt dette i mens

Member
    Ble medlem
    Feb 2013
    Tenkte kansje det var en her som satt på den infoen

Lignende tråder

1. Ønskeliste sesong 17/18
    By Start123 in forum IK Start
    Svar: 73
    Siste innlegg: 01-26-2017, 22:15
  2. Halv pris på sesongkort for medlemmer!
    By Esben in forum Tigerberget
    Svar: 2
    Siste innlegg: 01-20-2015, 23:10
  3. Bra uttalelse fra Mjelde angående neste sesong
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 29
    Siste innlegg: 11-26-2014, 23:24
  4. Sesongkort 2013 - uendret priser!
    By Lynet in forum IK Start
    Svar: 23
    Siste innlegg: 05-06-2013, 02:43
  5. Start 2 sesong 2012