Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 73
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Å synkronisere spillerkjøp og sesongkortsalg er det vel ingen klubber som får til. Spillerne blir tilgjengelig når de blir tilgjengelig og tilbudet måtte komme når det kom for å få med seg julesalget.. Men ser poenget ditt

Forøvrig ser jeg at det er mulig å kjøpe sesongkort på avdrag. Dette synes jeg burde vært reklamert mer for da det er mye enklere å betale 300/500 i mnd i seks mnd enn å spytte ut 1800/3000 sånn uten videre...
    Såppas ja, ja det er jo en fin greie med avbetaling.
    Ja mulig poenget mitt er noe komplisert i praksis

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Spennende tilnærming.

Drakten kan sikkert gjøre sesongbilletten til et mer attraktivt julegaveobjekt. Samtidig kommer kanskje julen litt tidlig. Folk flest trenger kanskje noe mer tid på å glemme hvor begredelig sesongen har vært. De fleste får tilbake den naive optimismen når treningskampene starter på nyåret, men akkurat nå føler man vel kanskje at man fremdeles sliter med å fordøye 2014.

Start senket prisene foran inneværende sesong, noe som ut fra økonomisk teori burde gi publikumsøkning. Nå prøver de seg med en freidig gimmick. Det kan være genialt, og det kan buklande fullstendig. Men man har jo ikke stort å tape.

Sjelden er vel det gamle uttrykket same shit new wrapping mer betegnende. Start stiller dels uforandret dels svekket. De later som om de har fått frem en rekke nye, lokale talenter som skal trekke folk til stadion, men både Hodnemyr, Salvesen og Norheim ble hentet inn allerede foran fjoråret, og Rasmussen og Eriksen har vært i klubben lenge. At de nå hentes fra toppspillergruppe til A-stall handler nok utelukkende om å kutte utgifter og endre image. Hadde Mjelde ment at disse har nivået inne, hadde han jo hatt full anledning til å bruke dem allerede.

Image er viktig. Mjelde har et imageproblem, og straffes nok i overkant hardt av sørlandspublikummet. Brandsdal prøver åpenbart å endre på dette gjennom en mer offensiv tilnærming. Men foreløpig er jo alt bare prat, og spørsmålet er om publikum lar seg overbevise nok til å gi laget en ny sjanse.

Talentene har nå i hvert fall latt seg forlede til å tro at 2015 er starten på en ny æra. Det er hjerterått.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Du motsier vel deg selv litt der, Peder. At det er en gimmick som kan buklande fullstendig, samtidig som at man ikke har noe å tape...?

Personlig mener jeg at uttrykket "same shit, new wrapping" aldri har passet så dårlig som nå. Start tar opp 5 talenter som fullverdige A-lagsspillere. Disse har ikke vært A-lagsspillere, men er det nå. Jeg skjønner ikke hvordan det å ha vært i klubben i mange år kan sees på som noe negativt. Jeg vil si at vi allerede nå er styrket ift. fjorårssesongen. Ny spennende keeper for Reinertsen og vi har klart å kvitte oss med skikkelig dødvekt i Glenn Andersen og Lind. Det eneste som kan karateriseres som et reelt tap er Nouri.

Jeg er enig med deg ang. Mjelde.

Den siste setningen kunne du spart deg for. Rene spekulasjoner og typisk sørlandsholdning. Rett og slett en hjerterå holdning...

Forøvrig synes jeg det er betvilende å sette et stempel på stallen for 2015, fire måneder før sesongen begynner...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Du motsier vel deg selv litt der, Peder. At det er en gimmick som kan buklande fullstendig, samtidig som at man ikke har noe å tape...?
    Jeg ser ikke det motstridende i dette. Start går høyt ut og skal doble sesongkortsalget og fargelegge stadion på ren gimmick. Produktet er i praksis uendret, og man håper at et oddetallsjubileum og en drakt skal gjøre susen. Det er litt som å fiske strandkrabber med stein som agn. En freidig tilnærming, som kan vise seg genial eller mislykkes totalt. Men det er vel ingen reell fare for at Start kommer til å selge færre sesongkort som følge av denne gimmicken, så nedsiden ved å mislykkes er marginal.

Jeg har aldri sagt at det er negativt at talentene har vært lenge i klubben. Jeg påpeker at disse "nye" talentene har vært i klubben og fritt til bruk i lang tid. Jeg ser ikke hvordan Start styrkes ved at talenter flyttes fra andrelaget til A-stallen eller ved at førstelagsspillere forsvinner.

Mye vil skje frem mot sesongstart, men laget som skal selge disse sesongbillettene under juletreet er en åpenbar dumpekandidat.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Kanskje talentene utvikler seg i løpet av et år ved å trene med førstelaget? Bare en tanke....

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Borkis Vis innlegg
    Kanskje talentene utvikler seg i løpet av et år ved å trene med førstelaget? Bare en tanke....
    Jo takk. De har jo trent med førstelaget i år også.

Hodnemyr har vært en del av A-stallen i 2014. Det er vanskelig å se at dette har hatt noen praktisk betydning.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Godt å se at "stuntet" har gitt resultater. Allerede 2500 solgte sesongkort og bare 500 igjen før fjorårets antall er oppnådd. Jeg kan ikke se for meg at det er mulig å nå 6000, men å passere fjorårets antall er praktisk talt umulig å unngå...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enn trenger bare en slags dominoeffekt, når det selges mye skal plutselig alle ha. Rart hvordan det mentale slår inn men gleder meg over det. Håper salget fortsetter bra og også inn på nyåret blir solgt godt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av DayWalker Vis innlegg
    Enn trenger bare en slags dominoeffekt, når det selges mye skal plutselig alle ha. Rart hvordan det mentale slår inn men gleder meg over det. Håper salget fortsetter bra og også inn på nyåret blir solgt godt.
    Men da må salgsvaren ha en overbevisende side. Det er svært få som løper ned Lefdal for å kjøpe den nye DORO smart telefonen

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Men da må salgsvaren ha en overbevisende side. Det er svært få som løper ned Lefdal for å kjøpe den nye DORO smart telefonen
    Det er vel det den hadde da, siden salget var såpass bra...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Godt å se at "stuntet" har gitt resultater. Allerede 2500 solgte sesongkort og bare 500 igjen før fjorårets antall er oppnådd. Jeg kan ikke se for meg at det er mulig å nå 6000, men å passere fjorårets antall er praktisk talt umulig å unngå...
    Får vi noen gode prestasjoner fram mot sesongstart i tillegg til positive artikler fra media, så tror jeg vi iallefall kan havne rundt 4000, og det synes jeg er bra. Det er bedre enn i fjor og når det gjelder salg av billetter på stadion kan det vel neppe bli verre enn det var forrige sesong. Jeg tror vi går i pluss på tilskuersiden om vi kommer oss opp mot ca 4000 solgte sesongkort..

Jeg vil tro at klubben kjorer litt flere kampanjer også i ukene framover - i forbindelse med treningskampene. Jeg synes vi har et bra utgangspunkt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det er vel det den hadde da, siden salget var såpass bra...
    Jeg snakker om dominoeffekten, det greie tallet hittil tror jeg ikke kan kalles noe annet en en generell god tro på 2015

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Godt å se at Tigerberget satser like hårete som klubben! ref dagens fvn...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Viktig å ha noe å strekke seg etter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    Viktig å ha noe å strekke seg etter.
    Joda, fair enough.
    Har fulgt med litt på forsiden og medlemstallet den siste tiden og ser antall medlemmer nå er oppdatert til 85,-.
    Så hvor mange nye medlemmer ga denne "Kickstart" kampanjen med sesongkort til halv pris?

Uansett, til lykke det nye styret.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nermer seg vel 100 medlemmer nå, det kan vel bety en 50-60 sesongkort ekstra. Synes forresten styret til nå har gjort en god jobb, litt mer fancy forside, + noen andre småting med å ta tiden til hjelp kan føre til flere medlemmer og mer liv på kampene.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er solgt 70 årskort i kampanjen, men ikke alle av disse har betalt medlemskontingent enda, og har allerede mottatt giro, så de kommer på løpende bånd nå, vi passerer 100 iløpet av uka.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Noen som vet hvor mange årskort klubben har solgt i alt?

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    På generelt grunnlag. Noen som vet om en kan kreve kjøp av årskort annullert?
    En kan vel si at med både Tripic og Castro borte er det offensive som er igjen særdeles dårlig sammenlignet med det det var når en kjøpte årskort. En har jo da fått et produkt et dårligere produkt enn en var forespeilet ved kjøp. På generelt grunnlag, kan dette være grunnlag for heving? Hvis Castro forsvinner orker ikke jeg se på det laget. Det var allerede over grensen når Tripic forsvant.

Videre har jeg en bekjent som kjøpte årskort nå. Han så Start - Sørlandslaget og ble imponert av Castro. Da var det kanskje et lite håp om å unngå nedrykk mente han.- Castro forsvinner så (antagelig) et par dager etter kjøp og han har null tro på de andre der fremme- Ettersom det er under 14 dager siden kjøp, har en vel etter norsk lov rett til å heve kjøpet?

Følger årskort samme regler?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    På generelt grunnlag. Noen som vet om en kan kreve kjøp av årskort annullert?
    En kan vel si at med både Tripic og Castro borte er det offensive som er igjen særdeles dårlig sammenlignet med det det var når en kjøpte årskort. En har jo da fått et produkt et dårligere produkt enn en var forespeilet ved kjøp. På generelt grunnlag, kan dette være grunnlag for heving? Hvis Castro forsvinner orker ikke jeg se på det laget. Det var allerede over grensen når Tripic forsvant.

Videre har jeg en bekjent som kjøpte årskort nå. Han så Start - Sørlandslaget og ble imponert av Castro. Da var det kanskje et lite håp om å unngå nedrykk mente han.- Castro forsvinner så (antagelig) et par dager etter kjøp og han har null tro på de andre der fremme- Ettersom det er under 14 dager siden kjøp, har en vel etter norsk lov rett til å heve kjøpet?

Følger årskort samme regler?
    Skal si det klages og sytes her inne. Jeg er enig i at salget av Tripic var synd. Men jeg stoler på vurderingen som er gjort av ledelsen med hensyn til kost/nytte verdien av han. men er enig i at Tripic var en fargeklatt på et til dels kjedelig Startlag. Når det gjelder Castro så forstår jeg ikke den grenesløse beundringen noen her inne har for han. Han scoret vel ikke i bøtter og spann da han var i Sarpsborg i sommer/høst så vidt jeg kan huske. Han scoret et greit mål for en god uke siden i Sørlandshallen mot danskene, men ellers var det lite å se til han bortsett fra noen få glimt uten at en kan si han gjorde noe av seg. Nå sist mot et meget ungt sørlandslag da skulle en tro han hadde kost seg og bøttet inn med mål. Men neida han var annonym og med dårlige avslutninger bortsett fra et stang ut som like gjerne kunne gått inn. Straffen som han fikk lov å ta sikkert for å bedre selvtilliten gikk umotivert en meter over mål, meget dårlig av en spiller som hever 1 mill i årslønn. Jeg tror ikke det er dumt om vi sparer litt lønnsutgifter ved å la han prøve seg i Brann ut året.
    jeg skulle også gjerne ha sett at nye spennende spillere kom inn og ikke bare lovende unge fra naboklubber. men det er andres penger og ikke mine som brukes i klubben og det er noe som heter tæring etter næring. Når klubben går i underskudd da klages det over dårlig økonomistyring av flesteparten her inne. Når det så skal snurpes inn pengesekken og prøve å få et regnskap i balanse da klages det her også. Jeg håper at det som skjer nå er at vi får se unge nye spennende spillere på Startlaget som igjen vil øke interessen.

Lignende tråder

1. Ønskeliste sesong 17/18
    By Start123 in forum IK Start
    Svar: 73
    Siste innlegg: 01-26-2017, 22:15
  2. Halv pris på sesongkort for medlemmer!
    By Esben in forum Tigerberget
    Svar: 2
    Siste innlegg: 01-20-2015, 23:10
  3. Bra uttalelse fra Mjelde angående neste sesong
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 29
    Siste innlegg: 11-26-2014, 23:24
  4. Sesongkort 2013 - uendret priser!
    By Lynet in forum IK Start
    Svar: 23
    Siste innlegg: 05-06-2013, 02:43
  5. Start 2 sesong 2012