Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Tilbakemeldinger til styret

Styret skal ha sitt første møte søndag 11. januar, og vi ber derfor flest mulig ta seg tid til å svare på noen få spørsmål vi kan ta med oss i det videre arbeidet.

Spm. 1. Hva må til for at nettopp du melder deg inn i Tigerberget?
    Spm. 2. Hvilken supporterpub synes du vi skal samarbeide med i Kristiansand?
    Spm. 3. Hva tror du skal til for at flere blir aktive på feltet og deltar på borteturer?
    Spm. 4. Er du interessert i å bidra som frivillig i 2015 - eventuelt i.f.t. hva?

Kun seriøse svar. På forhånd takk!

Mvh. Styret

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    1. Hva må til for at nettopp du melder deg inn i Tigerberget?
    Svar: Kutt dette offisielle samarbeidet med Start, som legger press på at Tigerberget skal være dumsnille fans som applauderer laget etter pinlige og innsatsløse tap osv. Bytt navn, slike amerikaniserte navn på fangrupper er latterlig, bedre å kalle seg Startfans, Christianssandere, 1641, noe med Christian IV eller noe...

2. Hvilken supporterpub synes du vi skal samarbeide med i Kristiansand?
    Svar: Harvey's er fin pga rykte, meny og plassering i byen, men helst Londskråga Pub pga nærhet til stadion, og at det er enkelt å koordinere samlet fan-marsj til stadion.

3. Hva tror du skal til for at flere blir aktive på feltet og deltar på borteturer?
    Svar: Først og fremst sportslige resultater, men det er opp til Start. At Start som klubb (da helst ledelsen i klubben) offentlig verdsetter vår støtte i stor grad, og viser at de ikke bare fokuserer på barnefamilier som skal legge igjen penger i kioskene. Borteturer må være mer "fotball og øl-aktige", dvs helst 2 busser. En stemningsbuss (18+) og en rolig buss for alle. Evt dobbeltdekker med en etasje for stemning og en for rolige fans. Mer kasteruller, flagging, desidert billigste billetter på supporterfeltet, flere aktive forsangere foran feltet, mindre tåpelig ukultur på tribunen, maksimal samkjøring med U1905 og Gyldenlöves.

4. Er du interessert i å bidra som frivillig i 2015 - eventuelt i.f.t. hva?
    Svar: Nei, bor ikke i Chr.sand, så det blir en umulig oppgave.

Ønsker også at Ultras 1905 og Gyldenlöves involveres i deres arbeid, og at de ulike grupperingene utnevner en felles fankoordinator som har god kommunikasjon med alle grupperinger og som videre er i direkte kontakt med Start.

På tide at vi alle står sammen, legger alt det negative bak oss og gjør oss bemerket på tribunen med sterk verbal støtte! KOM IGJEN ALLE MANN, FOR IDRETTSKLUBBEN!

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Til info, så eksisterer allerede fankoordinatoren, og hun heter Line Duus. Offisielt heter det at hun er "Supporterkoordinator", og hennes jobb er å bringe saker direkte til Start, fra supporterne, enten det er Tigerberget, Ultras, Gyldenløves, eller bare noen tilfeldige fans uten noen tilhørighet til noen form for gruppering i det hele tatt.

Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Esben Vis innlegg
    Styret skal ha sitt første møte søndag 11. januar, og vi ber derfor flest mulig ta seg tid til å svare på noen få spørsmål vi kan ta med oss i det videre arbeidet.

Spm. 3. Hva tror du skal til for at flere blir aktive på feltet og deltar på borteturer?
    Spm. 4. Er du interessert i å bidra som frivillig i 2015 - eventuelt i.f.t. hva?

Kun seriøse svar. På forhånd takk!

Mvh. Styret

Profilendring, navneskifte, friske krefter som setter klubbens interesse foran sine egne. At det nye styret nå består av folk som stod bak MIM-banneret taler for seg. 3 steg tilbake.

Om dere skal leke med bortesupporterne før match foreslår jeg et eller annet vannhull i byen. Kråga består vel uansett som det beste alternativet for dem som ønsker å lade opp med medsupportere i kort avstand fra stadion.

Ikke noe enkelt svar på dette. Men som det nevnes over her er nok sportslige resultater den viktigste faktoren. Men jeg tror også at Tigerberget har et gedigent imageproblem. Rekrutteringen har stått på stedet hvil de siste årene. Jeg tror ikke TB appellerer til unge mennesker, det oppfattes nok som flaut og litt harry.

Har sett så mye rart på bortebane de siste årene, at jeg forstår de godt. Best illustrert i Mjøndalen for tre sesonger sida, hvor et kjent TB-fjes skulle ned å vifte med megaflagget etter scoring. Han presterte å holde dette opp ned, og surret seg inn i flaggduken. Dette oppfattet han selvsagt ikke selv, og holdt på å flagge med en bar flaggstang i et par minutter.

Samme tur gikk minst en person å la seg til å sove ut rusen i bussen i pausen. Han våknet ikke før Brokelandsheia. Ble også vitne til at et annet veldig synlig TB-ansikt bestilte en flaske rødvin og to shots en halvtime før kampstart. Han skulle ikke dele med noen.

Dette er et eksempel av veldig mange. Denne ukulturen er nok tilstedeværende i de fleste supportergrupperinger, da disse felleskapene virker som fluepapir på mennesker som kanskje har ekstra behov for kontakt med andre mennesker. Problemet i sør er at disse er så synlige og utgjør majoriteten av den synlige delen av Tigerberget. Dette oppleves sikkert som urettferdig for en del (og det gjelder selvsagt ikke alle).

Tror også dere er avhengig av å få med alternative på deres turer, da disse i mange tilfeller har stått for over 50% av påmeldingene.

Så hva må til? En annen modell enn dagens, men det toget har gått for i år. Anbefaler dere å sette stemning og klubbens fremgang i fokus, ikke personlige bekjentskaper og "koseklubb". Tør å være kritiske til klubbens avgjørelser når det er behov for dette. Gi de yngre kreftene på feltet større plass, gi de oppgaver (som TIFO), gi de rom, så kan det kanskje være håp for fremtiden. Det er ikke oss over mellom 30 og 50 som kan rekruttere nye syngende supportere, det er de mellom 15 og 25. Viktig å anerkjenne det og legge til rette for det.

Og det beste tipset: Dropp klovnestunt som "MIM-bannere", TrustBuddy osv. Fjern den rekka som henger over reklameskiltene både hjemme og borte (vanvittig eksponeringsbehov), og skal gi Mjelde en klem etter hver kamp, uavhengig av resultat og prestasjon. Det er pinlig at dette er førsterekka som presenteres offentligheten. De kan stå på tribunene som alle andre. Bidrar bare til å gjøre avstanden mellom Tigerberget og vanlige Start-supportere større.

Bidrar med stemmeprakt og engasjement.

Uansett hvor kritisk jeg er, ønsker jeg jo god stemning på tribunen for Start. Dag Esben er jo en oppegående fyr, er bare redd at man her forsøker å slå livet tilbake i en død hest med en rusten spade. Du har en formidabel oppgave foran deg - viel glück!
    Sist endret av PrimitivAlternativ : 01-06-2015 kl 11:09

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Medlemskap: ja, selvfølgelig. Hvorfor? For at jeg håper inderlig at en dag vil supporterklubben fremstå som den har potensialet til å fremstå. Og ønsker å støtte opp. Pub: harveys uten tvil, leste innlegget over , hvor på den ene siden man ikke vil vedkjenne seg "fyllekulturen" i tb(noe jeg selvfølgelig skjønner) mens på den andre siden ønsker da i mangel på bedre alternativer å forbli på kråga.. Med all respekt så er ikke kråga kjent for det beste klientellet, da er faktisk Victoria et bedre alternativ. OG: ønsker man rekruttering til TB er virkelig ikke lundskråga pub en plass hvor man kan tiltrekke seg "mannen i gata" . Må innrømme jeg ble flau da jeg på jobb sa at jeg skulle opp å ta ei pils på kråga før kamp, fikk kommentarer: ikke si du er en av de som henger DER??? Tribuneliv: tja, plutselig er det fullt i enkeltkamper, sperr av et mye mindre område med gjerder, plasser flere forsangere foran, forbud mot å stå hengslent over gjerdet foran, det ser patetisk ut på tv skjermen!!! Frivillighet: tja, sikkert noe jeg kan brukes til

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tro på et fremlagt supporterprosjekt, synlighet på nettside, facebook, mediebildet og forum, istand til å motta og respondere på informasjon fra medlemmer, tør stå for meninger selv om ikke alle er enige

Åpne styremøte referater på nett, da ser vi som medlemmer hva dere jobber med og hva som er fokusområdet! Ikke vær redd for å vis hva som gjøres.

I det store og hele er Pub for et begrenset mindretall, spørsmålet er heller hvordan man kan lage gode arrangement for alle?
    Supportermøter med Start og Mjelde på Sør Arena, Fifa turnerninger med Jesper og Espen B, tenk utenfor boksen.
    Skal man skape noe for alle, må man ikke tenke HVILKEN, men HVORDAN!

Gode sportslige resultater er letteste vei, nest letteste er å skape en en synlighet med bannere, flagg, tifo.
    Man må lage en ramme som skaper ikke aktivitet, for den kommer ikke av seg selv.

Ang tur, sett opp færre turer, og gjennomføre med stil. Annonser, ha plan klar, quiz, premier, gjerne 2 busser med 2 forskjellige "settinger".

Sparringspartner for de som måtte trenger tips

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Navnebytte(Igjen). Ja bytt navn og fjern all fremtidig diskusjoner om dette temaet ved å ha et navn på supporterklubben som alle dagens og fremtidige medlemmer/Ikke medlemmer kan stille seg bak. Startfansen f.eks.
    Kutt det offisielle båndet til Start.Bare Pjatt og fører ingenting positivt med seg.

Londskråga. Her finnes det muligheter for å åpne opp puben på varme sommerdager på parkeringsplassen med musikk o.l. På Harveys blir man ganske så sikkert stuet vekk i 3.etg og nedpriortert av engelske lag. Ultras og GL vil nok ganske sikkert velge Londskråga også i år.

Sportslig opptur gangner selvsagt også flere aktive.Gode gjennomførte arrangementer(tifo,tur)

Ja på tifo biten. Finnes vel litt rester fra i fjor men kjøp inn mer tifomateriale .(Ultrashop,tifo.it.)

En siste oppfordring er å droppe det MIM banneret i år.Ser helt banalt stygt ut og mange negative bemerkninger ang dette banneret.
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg
    Ang tur, sett opp færre turer, og gjennomføre med stil. Annonser, ha plan klar, quiz, premier, gjerne 2 busser med 2 forskjellige "settinger".
    Her må jeg si meg litt uenig.Lodd stemningen i god tid før og sett opp flest mulig turer.Ha 1-2 satsningsturer i året. Gjerne en grisebillig tur eller gratis for å trekke til seg Venners venner- Og nye medlemmer. Da vil jeg anbefale viking borte,en av de billigste turene å kjøre og en klassisker for en førstereis gutt!
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mange gode tilbakemeldinger her, takker for det og håper på flere. Personlig valgte jeg i siste liten å bli med igjen, selv om jeg er veldig usikker på hvilken vei videre som er riktig. Nå kom det ingen forslag verken om vedtektsendringer eller uavhengighet på årsmøtet, og det må vi forholde oss til. Vi er så få at det er tullete å motarbeide hverandre er mitt utgangspunkt, men vi kan bare komme videre ved å akseptere forskjellene. Men dette er altså mine personlige betraktninger.

Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Esben Vis innlegg
    Mange gode tilbakemeldinger her, takker for det og håper på flere. Personlig valgte jeg i siste liten å bli med igjen, selv om jeg er veldig usikker på hvilken vei videre som er riktig. Nå kom det ingen forslag verken om vedtektsendringer eller uavhengighet på årsmøtet, og det må vi forholde oss til. Vi er så få at det er tullete å motarbeide hverandre er mitt utgangspunkt, men vi kan bare komme videre ved å akseptere forskjellene. Men dette er altså mine personlige betraktninger.
    Du har ingen lett oppgave foran deg. Rebell er inne på noe vesentlig, fokuser på å skape en ramme. Beste måten å gjøre det på er å vise folk på stadion at man utgjør en forskjell. Bruk penger på TIFO og sørg for 2-3 show av skikkelig kvalitet. Strekk ut en hånd til ressurspersoner i det alternative miljøet, som fjorårets talsmann. Du har helt rett, vi er så få, altfor få. Problemet er at halvparten vil det ene, mens den andre halvparten vil det andre. Men ALLE vil ha bedre stemning, forsøk derfor å overse bagateller som klesdrakt, at noen synes det er gøy å spre klistermerket, syn på hovedtrener osv., og ta hensyn til det store bildet.

Er du TBs talsmann? (håper det)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi er heldigvis et helt styre, hvis ikke er det en umulig oppgave. Jeg har nok ikke tid til å være talsmann, men rollene må vi avklare på første møte. Skal det bli bra er vi avhengig av alle gode krefter, og håper det er mulig å finne en måte å samarbeide på. Det med Tifo er jeg helt enig i, der må vi få til noe bra sammen, men vi trenger å få inn mer midler. Så er det en gang sånn at det finnes noen uriasoppgaver som man må ta seg av, selv om ikke det skal være hovedfokus.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi velger å klistre denne i toppen fordi det skal være lett å gi både ris, ros, forslag eller andre former for tilbakemeldinger til styret, på en så enkel måte som mulig. Og det er også enkelt for oss å ha én plass å gå til for å få tilbakemeldingene vi har fått fra forumet :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Tilbakemelding til Styret: Finn ut hvem som har fulle administrator-rettigheter i forumet, slik at disse spam-botene fra Thailand kan fjernes fra forumet

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Tilbakemelding til Styret: Finn ut hvem som har fulle administrator-rettigheter i forumet, slik at disse spam-botene fra Thailand kan fjernes fra forumet
    Hjelp ja enig.
    Så lenge man kan lage seg en profil uten godkjenning og under hvilket som helst finurlig navn vil det aldri opphøre tror jeg

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis dette forumet er uten styring, utover moderering etter tilfeldig frekvens, er det jo spørsmål om tid før det dør helt ut. Hvor er det i så fall mest naturlig at diskusjonen flyttes?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, det er fryktelig kjedelig med all spammen som dukker opp. Jeg liker veldig mange av diskusjonene her inne... Er de fleste her inne på Facebook? Vi kunne jo laget en ny lukket gruppe kun for folk som var interesserte i å diskutere slik det blir gjort her inne. Vet ikke om det er noen god erstatning, men er et forslag.

Samtidig så er det så mye spennende som skjer i og rundt klubben vår nå at man burde fått til en skikkelig supporterklubb og en skikkelig hjemmeside med et velfungerende forum. Virker som om de som hadde ansvaret for Tigerberget/dette forumet har fullstendig gitt opp...

Noen som vet noe? Forslag til veien videre? Start er et lag som blir å regne med framover og da er det fint med et alternativ til den store gruppen som er på Facebook...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Et velfungerende forum burde være høyere prioritert enn en Facebook side etter min mening. FB egner seg særdeles dårlig til diskusjoner, spesielt de som drar ut i tid som "spillertråder" osv. FB er mer øyeblikksforum, og dette er mer rettet mot vedvarende situasjoner.

Det må derimot ryddes opp i forumet slik det er i dag, og legges til flere moderatorer som har mulighet til å slette brukere osv. Jeg aner ikke hvem som hadde ansvaret for dette når Tigerberget ble opprettet, men det bør det jo finnes historikk på i form av møtereferater eller lignende.

Med gode resultater i 2018 er jeg sikker på at dette forumet kommer til å bli mer aktivt, og da kan det ikke være preget av spamboter fra Thailand og Øst-Europa.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Please, ikke Facebook......

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Please, ikke Facebook......
    Enig. Facebook er ubrukelig for litt lengre og "dypere" diskusjoner. I tillegg er søkefunksjoner mm så dårlig at det er umulig å diskutere ett emne isolert.

Vet vi hvem som er moderatorer her inne, og som kan tildele moderatorrettigheter til andre?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Vet vi hvem som er moderatorer her inne, og som kan tildele moderatorrettigheter til andre?
    Slik det ser ut nå er det kun Frankieboy som er en aktiv moderator. Han har derimot ingen rettigheter utover å slette innlegg såvidt jeg har forstått det.

Den/de som opprettet forumet i sin tid bør spores opp slik at disse kan overføre rettighetene til minst Frankieboy.

Lignende tråder

1. Gjone trekker seg fra styret
    By krs in forum IK Start
    Svar: 34
    Siste innlegg: 02-18-2016, 18:32
  2. Skryt til styret
    By rooland in forum Tigerberget
    Svar: 1
    Siste innlegg: 02-12-2015, 12:05
  3. Tilbakemeldinger til styret
    By Esben in forum Tigerberget
    Svar: 10