Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det ser også ut som om sikkerhetsspørsmålet i registreringen enkelt blir forbigått, så hele registreringsprosessen må også sees på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Facebook blir nok kun en gryte av mange ingredienser som vil drepe en god diskusjon.
    Om noen har mulighet og tid til å lage noe helt nytt under nytt domene. Ja takk.
    2018 blir utvilsomt ett spennende år, og trist om forumet ikke er tilstede.
    Dette forumet kan stenges i noen uker, muligens så åpnes å se om mr spam går en annen vei. Det beste er nytt sted og nytt layout

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Dette forumet kan stenges i noen uker, muligens så åpnes å se om mr spam går en annen vei. Det beste er nytt sted og nytt layout
    Mr Spam er bot'er som er designet for å lage vilkårlige brukere på BB forum og poste de samme reklame-postene om og om igjen, spesielt i aktive tråder eller underforum. Å stenge forumet kommer ikke til å gjøre noen forskjell. Problemet ligger i brukerautentiseringen. Her brukes det ett enkelt spørsmål, og når svaret på dette er "oppdaget" er det enkelt å legge dette inn i koden og spre informasjonen. Så autentiseringen må revurderes til noe som f.eks. CAPTCHA, for i det hele tatt å få permanent bukt med problemet.

Det er også andre problemer med forumet, som har vært der siden det nye ble lansert, som f.eks muligheten til å redigere svar uten å måtte "kopiere og lime inn" hver gang.

Så, et nytt forum i ny drakt, hadde absolutt vært bra, men da må det gjøres noen opprydninger for å unngå å havne i samme problemet om igjen. Jeg liker at det ligger under Tigerberget, selv om det ikke er en "offisiell" supporterklubb lenger såvidt jeg forstår. Så nytt domene behøves ikke, men en oppgradering av nåværende hadde vært topp.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har som nevnt enkelte modereringsmuligheter, men det er stort sett å slette innlegg samt flytte innlegg til andre deler av forumet etc. Har ingen mulighet til å gjore storre endringer slik at vi kan unngå disse bot'ene som legger ut irriterende spam.
    Som andre sier mener jeg vi har 2 valg:
    1. Lage et helt nytt forum som ikke har direkte tilknytning til Tigerberget. Kanskje opprettet Start-forumet, Start-praten, Start-diskusjoner, Forum-IKStart e.l Da kan man begynne helt på nytt og bygge opp noe rent og uavhengig.

2. Finne ut hvem som har hatt arbeid med dette forumet og be dem gi admin-rettigheter til flere av oss her inne. Da kan vi fikse opp i forumet slik at vi kan få bort problemene som Steinar Lindgren nevner i sitt siste innlegg. Da blir det fremdeles under Tigerberget.

Jeg har provd å spore opp hvem som vet noe om dette og sjekket med 3-4 personer, men ingen av disse hadde noe å gjore med det. Provde blant annet Jan Naess..

Det forste vi kanskje burde gjore er å finne ut om Tigerberget legges ned eller om man fremdeles vil jobbe videre, selv om man ikke offisielt er Starts supporterklubb lenger. Er det noen av disse som er interesserte i å holde på videre? Dersom disse ikke vil holde på videre, så må man se etter andre muligheter.
    Det ble jo opprettet en gruppe som kalte seg Start-fansen og de hadde en hjemmeside som ikke er aktiv lenger men som er åpen. Kanskje man kunne sjekket med dem om de var interesserte i å få litt fart på hjemmesiden og om de vil legge til et forum som kan brukes? Det vil jo skape blest rundt deres domene? Start-fansen er jo veldig dekkende og hvis ikke Tigerberget vil holde på lenger er dette kanskje en mulighet.

Er det noen her inne som har såpass mye kunnskap innenfor dette at de kunne ta på seg oppgaven med å lage noe nytt - evt kontakte Start-fansen og se om de var interesserte i et samarbeid (spesielt hvis Tigerberget legges ned). Hvis det er noen kostnader med å få opp et forum kan vi jo ta en liten kronerulling. Jeg bidrar gjerne med litt, og regner med at vi kan få andre med oss. Kunne kanskje også kontaktet Start En Drom og sett om de var interesserte i å hjelpe med å få opp noe nytt. Jo mere interesse/blest rundt Start, jo bedre for alle!!

Det er så utrolig mye spennende på gang og jeg tror absolutt at Start vil etablere seg som et topplag i lopet av kort tid og da er det for galt at vi ikke har en skikkelig bra supporterklubb - og at vi ikke har et velfungerende forum. Og det er nå vi kan ta tak i disse tingene. Om kun 2 mnd'er starter sesongen og da må disse tingene vaere på plass synes jeg.

Noen som har tid/mulighet til å ta litt ansvar her? Enten ved å soke opp Tigerberget og se hva de tenker eller ved å kontakte Startfansen og se om de vil gjore noe ELLER ved å starte opp noe nytt?

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Om man ser under menyen "Community" og medlemsliste så finner man Administrator der.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis innlegg
    Om man ser under menyen "Community" og medlemsliste så finner man Administrator der.
    Jeg gikk igjennom hele listen og fant fem administratorer:
    2Ry
    jebbis
    rooland (Terje Roland, tidligere Tigerberget-leder)
    smailmax
    toor

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ja Frankieboy, Start en Drøm ønsker å skape oppmerksomhet og engasjement. Da tror jeg de også er interessert i et godt forum.
    Desverre er jeg lite kompetent på web og denslags.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Jeg gikk igjennom hele listen og fant fem administratorer:
    2Ry
    jebbis
    rooland (Terje Roland, tidligere Tigerberget-leder)
    smailmax
    toor
    Godt jobbet! Det er da utgangspunktet for å rydde opp i forumet. Er det noen som kjenner disse og som kan kontakte dem? Siden de ikke gir så mye lyd fra seg her inne regner jeg med at de ikke sjekker PM heller.

Jeg er heller ingen rev på webforum osv, men dersom noen har mulighet til å dra i gang blir jeg gjerne med og hjelper der det måtte være behov. Kan sikkert lese meg opp på BB-kode osv, men føler det ikke vil være nok til å sette opp et forum sånn uten videre

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    2Ry var aktiv i dag ser jeg. Komfremkomfrem

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tok kontakt med Terje Rooland, men han var ikke aktiv lenger og hadde ikke vaert det på en stund. Ble tipset om Alf Joachim Tapper, og prover å finne ut om han vet noe.. Noen andre som har noen ledetråder? Eller kanskje 2Ry vet noe?

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Det ble jo lansert et nytt, forbedret forum for en stund tilbake, men de som laget det hadde ikke evnet å importere databasen fra det gamle forumet, så det gamle ble rullet tilbake.

Det er fort gjort å sette opp et forum, men skal databasen videreføres må man vel ha tilgang til serveren tigerberget.no ligger på.

Det enkleste vil jeg tro er å oppgradere dette forumet til siste versjon, evt oppgradere det med captcha eller annen antispam features. Ser siste versjon av vBulletin koster penger, den rimeligste varianten rundt hundrelappen per mnd (15 usd). https://www.vbulletin.com/en/vbulletin-cloud. Men igjen, for å oppgradere må man ha tilgang til serveren.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Her ligger forøvrig masse mods, ink captcha https://www.vbulletin.org/forum/portal.php

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Nå er snart hele forumet ødelagt. Bare noe engelsk/vrøvlsk faenskap snart hele forumet. Er det utlendinger som er iferd med å ødelegge vårt kjøre forum? Dette begynner å bli direkte useriøst. Det var jo nå vi skulle vært som mest intensive.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Nå er snart hele forumet ødelagt. Bare noe engelsk/vrøvlsk faenskap snart hele forumet. Er det utlendinger som er iferd med å ødelegge vårt kjøre forum? Dette begynner å bli direkte useriøst. Det var jo nå vi skulle vært som mest intensive.
    Virker som jeg er den eneste med moderator-muligheter her inne og jeg prøver å slette denne spammen så fort jeg ser det, men vi må finne ut hvem som har admin rettigheter og som kan endre på sikkerheten så vi slipper disse bot'ene som bare lager søppel...

Som Franko sier så er det nå vi må få bygget opp noe bra, da Start er på vei opp og fram...

Noen som kan prove å finne ut hvem som har ansvar eller evt lage noe nytt? (jeg skal fortsette selv også og se om jeg kan finne ut litt hvem som har noe ansvar)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Hmm...det var vel 5 stykker som var registrert som administratorer her. En av disse må har utvidede rettigheter. Siden ingenting har endre seg, og de samme bot'ene fremdeles er her, regner jeg med at disse enten er umulige å få kontakt med, eller de man har fått kontakt med har ikke de utvidede rettighetene.

Noen var i kontakt med Rooland (hvis jeg husker riktig) og han sa at han ikke var aktiv lenger. Kan den som kontaktet han spørre om han vet hvem som startet forumet, og har "alle" rettighetene? Det hadde vært til stor hjelp!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Espen K G, det virker som du har både kompetanse og engasjement her. Hvis du vil fikse opp forumet er det jo helt supert! Foreslår i såfall at du ringer Terje Roland først og så tar det derfra. Jeg har dessverre ikke kapasitet til å ta på meg jobben selv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Espen K G, det virker som du har både kompetanse og engasjement her. Hvis du vil fikse opp forumet er det jo helt supert! Foreslår i såfall at du ringer Terje Roland først og så tar det derfra. Jeg har dessverre ikke kapasitet til å ta på meg jobben selv.
    Hjelp! Nei, nei, nei! Som jeg har sagt tidligere, så eier jeg ikke kompetanse på den tekniske siden når det kommer til forum og nettsider. Jeg kan selvfølgelig støtte dersom det er behov for det, og ønsker virkelig at vi har et velfungerende forum, men jeg har ikke kompetansen til å drive og/eller starte opp noe slikt.

Ikke kjenner jeg noen fra verken Tigerberget eller gamle Menigheden heller, siden jeg har bodd utenbys og utlandet siden 2004. Jeg tenker det må være noen her inne som har kontakt med dem som i hvert fall kan spørre rundt for å finne ut hvem som startet/satt opp dette forumet. Det siste er det aller viktigste og stedet å begynne.

Beklager så mye hvis jeg har gitt uttrykk for at jeg har web/forum kompetanse. Jeg liker å diskutere i forum og prate om Start, men det er dessverre så langt min kompetanse strekker seg

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Hjelp! Nei, nei, nei! Som jeg har sagt tidligere, så eier jeg ikke kompetanse på den tekniske siden når det kommer til forum og nettsider. Jeg kan selvfølgelig støtte dersom det er behov for det, og ønsker virkelig at vi har et velfungerende forum, men jeg har ikke kompetansen til å drive og/eller starte opp noe slikt.

Ikke kjenner jeg noen fra verken Tigerberget eller gamle Menigheden heller, siden jeg har bodd utenbys og utlandet siden 2004. Jeg tenker det må være noen her inne som har kontakt med dem som i hvert fall kan spørre rundt for å finne ut hvem som startet/satt opp dette forumet. Det siste er det aller viktigste og stedet å begynne.

Beklager så mye hvis jeg har gitt uttrykk for at jeg har web/forum kompetanse. Jeg liker å diskutere i forum og prate om Start, men det er dessverre så langt min kompetanse strekker seg
    Beklager, ser du har presisert det i tidligere innlegg. Jeg ble overivrig Da mangler vi fremdeles noen som kan ta ansvaret.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fint om noen kan ta jobben med å finne ut hvem som vet noe om dette forumet. Jeg sletter jo bot spam hele tiden og det tar tid og er utrolig irriterende.

Noen som kan drive litt research? Ta utgangspunkt i den lista som kom litt tidligere og se om vi kan finne noen med litt fullmakter og se hva de vil gjore. Nå er det ingen som gjor noe - bortsett fra meg som prover å slette all spammen som dukker opp jevnlig...

Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg tok kontakt med Terje Rooland, men han var ikke aktiv lenger og hadde ikke vaert det på en stund. Ble tipset om Alf Joachim Tapper, og prover å finne ut om han vet noe.. Noen andre som har noen ledetråder? Eller kanskje 2Ry vet noe?
    Dette er vel ansvarsfraskrivelse fra Roland, så lenge han fortsatt er registrert som admistrator her, så har han de tilganger som trengs til å gjøre forandringer, selv om han ikke er aktiv i styret lenger. Om ikke annet kan han logge inn, gjøre deg til admin og logge seg ut igjen, kan vel ikke være så vanskelig det?

Lignende tråder

1. Gjone trekker seg fra styret
    By krs in forum IK Start
    Svar: 34
    Siste innlegg: 02-18-2016, 18:32
  2. Skryt til styret
    By rooland in forum Tigerberget
    Svar: 1
    Siste innlegg: 02-12-2015, 12:05
  3. Tilbakemeldinger til styret
    By Esben in forum Tigerberget
    Svar: 10