Viser resultater 1 til 8 av 8
    Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014

"Vesterveien" (Christianssandsvisa) på Stadion?

Jeg lurer på om det er flere som ønsker å slutte med å spille refrenget på "Heltane fra Sørlandet" i repeat når spillerne er kommet på banen, og heller spille av Vesterveien rett før kampstart?

En sang flere kan, og som det er mer trøkk i når man står på tribunen, og som har en plass i hjertet til alle Kristiansandere

Hva tenker folk?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    dette er jeg helt enig i og har tenkt det samme flere ganger. det hadde blitt mye mer trøkk da det er en sang som hører til byen!

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er kanskje litt spesiell, men jeg synes det er mye mer passende med startmusikk. Selv hadde jeg kanskje foretrukket gode gamle "Heia Start", eller "Heia, heia Start" (skikkelig kreative navn, der :-P) , men jeg ser ikke noe galt i å fremme forslaget, i hvert fall. Jeg liker forsåvidt også slik det er, men en avstemning på dette hadde jo vært interessant, bare for å se hvordan det ligger an.

Men nå må jeg også innrømme at jeg ikke akkurat forbinder ordet "trøkk" med "Christiansandsvisa" heller.... Stemning kan jeg gå med på, men trøkk er jo nesten det motsatte :-P

Forøvrig kan jeg jo supplere med at grunnen til at vi gjøre det på den måten som er nå, hvor man synger siste delen etter at spillerne er kommet på banen, er helt spesielt for Start, som Start har fått dispensasjon fra NFF til, fordi spillerne syntes det var dumt å gå glipp av stemninga når stadion sang med, siden de da var gjemt i garderoben. Men jeg tipper at de hadde satt pris på om vi sang både Vesterveien, Heia Start og for den saks skyld også Elleve mann med bein av stål :-)

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    Ja, men de har jo ved flere anledninger spilt av "Heia Start" når spillerne er på vei ut på banen etter pause, og det er helt glimrende :-)
    Start er ikke unike, Brann gjør det samme med Nystemten mens spillerne er ute på banen før kamp. Forskjellen er at folk i Kristiansand synger ikke, noe som gjør dette stuntet helt håpløst. Flere som kan Vesterveien, og tror flere setter mer pris på den, enn den litt teite teksten og vanskeligere melodien på Heltane fra Sørlandet.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Helt ærlig, blir jeg direkte sjokkert om 20% av dem som synger med på Heltane fra Sørlandet, synger med etter første vers og refreng..... Det er jo bare å se på feltet, til og med der, er det bare et bittelite fåtall som synger på andre vers enn det første og refrenget...
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Personlig har jeg null forhold til "Vesterveien" eller hva den nå heter den sangen (så får jeg unnskylde meg hvis dette er som å banne i kirka). Men så har jeg heller ikke noe forhold til Kristiansand, kun til Start. Jeg aner ikke hvordan sangen høres ut engang. Er det slik at dette er en sang som kun de fra Kristiansand har et forhold til, eller kan man regne med at publikum fra andre byer (f.eks Lillesand, Grimstad, Arendal, Lyngdal, eller i mitt tilfelle Risør) har et forhold til den og føler for å synge med på den?
    PS: Jeg er som dere sikkert skjønner mer tilhenger av å fremheve Start som SØRLANDETS lag, ikke Kristiansands lag.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er veldig enig! :-) Start burde fremheves som Sørlandets lag :-) Normalt sett pleier jeg tenke over slikt, men akkurat i denne saken gikk det aspektet meg hus forbi, sannsynligvis nettopp fordi jeg har et godt forhold til sangen :-P
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    syns noen bør ta dette opp med start. hadde blitt mange flere folk som synger og det er med å å heve stemningen.

Lignende tråder

1. Spillertråd: Gudmundur "Gummi" Kristjansson
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 34
    Siste innlegg: 10-20-2017, 14:56
  2. "Oppskriften på et helhjertet forsøk"?
    By Andreasland in forum IK Start
    Svar: 4
    Siste innlegg: 08-11-2016, 00:11
  3. Svar: 3
    Siste innlegg: 06-11-2015, 21:15
  4. "Heia Start" sangen
    By FIL99 in forum Sang
    Svar: 0
    Siste innlegg: 08-07-2014, 15:39
  5. Svar: 47
    Siste innlegg: 09-28-2013, 06:51

Regler for innlegg