Vis avstemningsresultater: Basert på treninskampen mot Midtjylland - synes du Start burde signere Alex De John?

Stemmere
9. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • JA

8 88,89%
  • USIKKER

1 11,11%
  • NEI

0 0%
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: Midtjylland - Start

Da var det endelig klart for Start-kamper igjen. Da kan vi endelig få noen svar på hvor gode spillerne er og hvor behovet for forsterkning er storst. Selv om de forste kampene ofte består av mange utskiftninger så får vi nok en liten pekepinn på hvordan ting ligger ann.

Her er laget Mjelde starter med, samt laget som trolig spiller 2.omg:
    __________________________________________________ _________

Ingvar Jònsson

Jon Hodnemyr - Bismark Acosta - Alex De John - Rolf Daniel Vikstøl

Espen Hoff - Gummi Kristjansson - Kristoffer Ajer - Zlatko Tripic

Matthias Vilhjalmsson

Lars-Jørgen Salvesen

Laget som trolig spiller 2.omg:

Ingvar Jònsson

Alex De John - Bismark Acosta - John Olav Nordheim - Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante - Solomon Owello - Mathias Rasmussen - Robert Sandnes

Fernando Paniagua

Alejandro Castro

__________________________________________________ _________________________

Håkon Opdal har vært syk de siste dagene, mens Espen Børufsen og Jesper Mathisen ennå ikke er kampklare.

Kampen sendes på ikstart.no

HEIA START!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I følge bettingselskapene er vi i alle fall ikke favoritter:

FC Midtjylland - Start
    Træningskampe (26/01)
    Betsafe.dk 1,66 3,65 4,35
    Tipico 1,70 3,80 4,00
    NordicBet 1,66 3,65 4,35
    Danske Spil 1,60 3,60 4,70
    bet365 1,62 4,20 4,75

Men så møter vi også det klart beste langet i Danmark. Dette blir tøft!

Bilir spennende å se mange nye spillere, spes i andreomgang.

Litt synd om vi skal spille oss inn i 4-4-2 formasjon og forlate alternativene 4-5-1 og 4-2-3-1. Jeg liktet det best med mange folk på midten.
    Sist endret av krs : 01-26-2015 kl 10:19
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Virker veldig solid til nå 0-1 Hoff

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bhnilsen Vis innlegg
    Virker veldig solid til nå 0-1 Hoff
    Ja dette er godkjent. Men er det noen som vet om danskens stillte med "førstelaget" nå i førsteomgang? I andreomgang kommer et litt mer reservepreget startlag. Om de møter førstelaget til Danmarks beste lag, kan det bli stygt.

Uansett er det gøy å se hvor mye innsats som legges ned i førsteomgang. Hodenmyr er rask! (og litt feilplassert av og til)
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Ja dette er godkjent. Men er det noen som vet om danskens stillte med "førstelaget" nå i førsteomgang?
    Tror Midtjylland stiller sitt beste lag nå i 2.omg, så med vårt mer reservepregede lag så blir det nok vanskeligere nå.

Sterkt defensivt i 1.omg synes jeg. Bra duellspill og hvis det er normen for hva vi skal få se denne sesongen så kommer vi garantert under 60 baklengs.

Synes DeJohn var bra i de duellene han kom i. Ajer ble litt usynlig. Tripic var frisk, men virket litt overtent og var på grensen stygg til tider. Johnson var trygg og god bakerst og så scorer Hoff et fint mål..

Absolutt en opploftende 1.omg..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da vant vi mot Danmakrs beste lag! Ja jeg vet at treningskamper er treningskamper, men likevel dette er bra. Særlig defensivt hadde vi bra kontroll. Kunne tjent bra med penger på dette resultatet. Nordheim synes jeg var bra i andre...
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da var forste treningskamp unnagjort og dette var absolutt positivt mot Danmarks klart beste lag, som attpåtil har kun 4 uker fQr deres seriespill starter opp igjen. Det var mange positive i dag, men vil trekke fram det defensive som virker veldig bra. Om det er Odd Bergs inntreden eller om det er Mjelde som skal ha aeren vet jeg ikke, men det virket som om gutta var "på" i dag og ville vinne duellene.

Jeg har allerede kommentert 1.omg tidligere, men for å si noen ord om 2.omg så synes jeg vi her også var gode bakover. Norheim trenger mer rutine, men det er i slike kamper som dette han får det og det er positivt. Håper han får flere sjanser i treningskampene - selv om han nå er et godt stykke unna fortselaget. Jeg synes Vikstol som vanlig er bra og er selvskreven på venstrebacken. DeJohn synes jeg var bedre i midtforsvaret enn på hoyrebacken - men totalt sett synes jeg han leverte en god kamp. Tror nok Mjelde vil se mer av han fQr han evt vil få tilbud om kontrakt..
    På midten synes jeg Owello varierte veldig. Fra gode involveringer til håplose balltap.. Blir nok ikke noe forstevalg denne sesongen hvis han ikke får ryddet bort feilpasningene. Skulle også onske at han fikk forbedret skuddet sitt... Han burde nok stå igjen noen timer hver uke og terpe langskudd, for vi trenger flere scoringer fra Solo!
    Paniagua synes jeg leverte en OK omgang. Noen gode pasninger og det er helt klart at han trives bedre i den offensive rollen på midten..

Foran synes jeg Castro igjen ble for treg. Han hadde en stor mulighet der han kom alene på hoyresiden, men det går for sent med han. Håper Start finner en klubb som er interessert, for jeg tror det kan bli langt fram til forstelaget for den sympatiske Castro!

Uansett - en meget opploftende kamp - spesielt defensivt. Jeg vet at vi ikke skal legge for mye i en slik kamp, men klarer vi å bygge videre på duellspillet og den defensive organiseringen så vil Start gjore det bedre enn 2014!

Morro å vaere i gang igjen...

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Treningskamp eller ei. Et imponerende resultat av start mot et sterkt dansk lag. ikke bare vinner de, men de holdt nullen. Når skjer det? Start slipper inn mot alt, cup motstand, treningskamper mot dårligere lag osv. Hva er annerledes enn i fjor? Ny keeper (endelig en som ser ut som en keeper) og en ny forsvarer i amerikaneren. Joda sikkert trent mer osv men det over er nok det viktigste. Ellers kan jeg ikke forstå hvordan Frankie boy kun trekker frem Castro som svak der foran. Han kom i det minste til en sjanse i motsetning til vilhjalmsson (som vanlig). Så Castro var svak men vilhjalmsson enda verre.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av vinne Vis innlegg
    Ellers kan jeg ikke forstå hvordan Frankie boy kun trekker frem Castro som svak der foran. Han kom i det minste til en sjanse i motsetning til vilhjalmsson (som vanlig). Så Castro var svak men vilhjalmsson enda verre.
    Jeg visste det kom Vilhjalmsson-kritikk fra deg så jeg lot det ta deg av det... Er enig i at han ikke imponerte, men la kun merke til Castro som virket veldig treg i dag. Det kan vel også sies at dette ikke var en kamp for spissene, da det var mye kjemping på midten. Vilhjalmsson hadde vel også en litt mer tilbaketrukket rolle - i folge til oppsettet som ble postet på ikstart.no og som jeg kopierte i forste innlegg..

Uansett så er jeg enig med deg at det var imponerende å holde nulllen mot et så godt lag og jeg synes vi skal fokusere på DET - og ikke på spissene i dag (selv om jeg nevnte Castro tidligere).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Så Castro var svak men vilhjalmsson enda verre.
    Jeg synes Castro var svakere enn Vilhjalmsson, men er ikke akkurat overrasket over at du nok en gang velger å fremheve han negativt ikke første gang. Ingen av dem imponerte, DET kan vi nok eniges om.
    Egentlig synes jeg ingen utmerket seg spesielt, det var mer laget som sto frem, ikke enkeltspillere. Forhåpentligvis betyr dette at det er strukturen i laget som er mye bedre, men etter 1 kamp er det umulig å si

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Jbasma jeg nevnte han fordi Castro fikk kritikk men ikke vilhjalmsson. Dere klager på at jeg mener vilhjalmsson er ræva, men selv klager dere på andre der fremme og skjermer den dårligste av de alle gang på gang. Castro kommer til sjanser men bommer, vilhjalmsson kommer stort sett ikke til sjanser engang. Ja alle spissene vi har holder dårlig tippeliganivå (med unntak av salvesen etterhvert tror jeg) men skal en først ha dårlige spisser har i det minste Castro et potensial. For å få mål må en først komme til sjansene. Forstår ikke at dere ikke ser det (eller jeg tror dere gjør det innerst inne). Jeg har sagt lenge at vi sårt trenger en ny spiss basert på alle der fremme og ikke kun vilhjalmsson. Med amerikaneren inn slår en kanskje 2 fluer i en smekk der bak (midtstopper og høyreback) . Få inn en rask, god spiss som skaper noe så kan en gjerne for min del frigi både Castro, hoff, vilhjalmsson, solo og Gummi hvis noen er interessert. Burde gå i pluss det regnestykket økonomisk og vi kommer styrket ut. Så hadde jeg prøvd paniagua sammen med ajer på midten der førstnevnte får en offensiv midtbanerolle og ajer en defensiv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Jbasma jeg nevnte han fordi Castro fikk kritikk men ikke vilhjalmsson. Dere klager på at jeg mener vilhjalmsson er ræva.
    Jeg klager ikke på at du mener han er ræva (ihvertfall ikke det som er min intensjon), men heller det at du nevner det i 80% av dine innlegg. Du har all rett (og kanskje også grunn) til å kritisere han, men i så godt som alle innlegg trenger du kanskje ikke gjøre det...eller?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Castro kommer til sjanser men bommer, vilhjalmsson kommer stort sett ikke til sjanser engang. .
    Hvilke sjanser kom Castro til? Jeg kan ikke huske at han kom til en eneste sjanse. Det var en gang han var helt alene på hoyresiden (like over midtstreken) , der han hadde fri vei mot mål og masse plass, men pga svak fart, så ble han enkelt tatt igjen og det endte ut i ingeting.. Hvilke sjanser bommet han på vinne?
    Så vidt jeg husker kom verken Castro eller Vilhjalmsson til noen sjanser, men ser vi på oppstillingen i mitt forste innlegg (fra ikstart.no) så virker det som om Matthias spilte mellom spiss og midtbane (samme rolle som Paniagua hadde i 2.omg) og dermed må man kanskje forvente at han har litt mer defensive oppgaver enn det f.eks Castro hadde som toppspiss.
    Som sagt så ble jeg ikke imponert over noen av spissene våre, men la merke til Castro den ene gangen..

Ellers er jeg enig i at vi trenger en annerledes spiss - med fart! De vi har nå er veldig like...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    super kamp det her! Hadde aldri trodd vi skulle holde nullen. Midtjylland har tross alt scoret 34 mål på 17 kamper og er det mestscorende laget i superligaen med god margin. Så at vi holdt nullen ser jeg på som en kjempeprestasjon, selv om det bare var en treningskamp, og selv om Midtjylland manglet sine to største profiler til denne kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Imponerende resultat og imponerende defensivt.
    Deilig å få inn en god keeper og han amerikaneren er akkurat det vi trenger med vårt økonomiske budsjett. Knall. Nå må han bare bli signert. Nesten rørende å se de unge lokale ta steg i riktig retning.

Ellers enig i at spissene vi har holder ikke mål. Skal en oppover på tabellen må en god spiss inn som klarer å skape ting på egen hånd. Kunne gjerne kvittet meg med mange der fremme for å frigjøre kapital til en god spiss.
    Det er også utrolig planløst angrepsspill. Behold Salvesen, Tripic, Børufsen og Asante. De andre kan gå hvis mulig.
    Litt mange på midten også. Håper de gir Paniagua mer spilletid. Offensiv midtbane tror jeg han passer til. Ballsikker og kanskje noe mer kreativ enn de andre.

Dette laget i 4-4-2 tror jeg hadde holdt nivå til å kunne havne på øvre halvdel

Ingvar Jonsson

Hodnemyr - Alex - Acosta- Vikstøl
    Asante - Ajer (def) Paniagua (off) - Tripic

Salvesen - Ny spiss

Da har jeg til og med Mathisen og Børufsen på benken, men regner med at det blir en del skader og suspensjoner så blir vel endel rotering. Alex kan vel også på høyreback og Mathisen inn, men Mathisen har vært ute lenge og han gjør endel tabber og rare ting, så er ikke så sikker på han får fast plass selv om han skulle bli helt frisk. Føler meg aldri helt trygg med han i midtforsvaret. Dog har han også kamper der han er i en annen klasse.

Ser for meg Acosta som backup for Ajer på def midt, og da må Mathisen inn bak.

De som ikke er på førstelaget mitt over utenom Mathisen, Børufsen, Solo (som kanskje skal inn for Paniagua) og Sandnes samt de lokale unge, kan en for min del selge/frigi. Kanskje beholdt Gummi. Syntes han holder svært lavt tippeliganivå, men ettersom han kan spille alle steder kan det være en grei backup. Det vil si at Castro, Vilhjalmsson, Hoff og enten Solo eller Paniagua kan frigis (+ kanskje Gummi) og inn får en en god spiss. Da har vi et bra lag, og god spiss er alfa og omega. Tviler dog på at det er interesse for noen av disse spillerne så en må vel vente til kontrakten går ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Gummi er rett og slett gull verdt for oss nå. Ikke fordi han styrker laget, men fordi han kan bekle de aller fleste posisjoner, noe som gjør at vi kan tillate oss en tynnere stall (og dermed spare økonomiske utgifter). Han gjør sjelden en spesielt dårlig eller spesielt god kamp, men ligger stort sett på det jevne. En typisk "squad-player" som klubben er avhengig av med tanke på vår økonomi.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Treningskamp eller ei. Et imponerende resultat av start mot et sterkt dansk lag. ikke bare vinner de, men de holdt nullen. Når skjer det? Start slipper inn mot alt, cup motstand, treningskamper mot dårligere lag osv. Hva er annerledes enn i fjor? Ny keeper (endelig en som ser ut som en keeper) og en ny forsvarer i amerikaneren.
    Nåvel. Jeg så ikke kampen igår. Men Start har vel ikke for vane å lekke i treningskampene. De fleste lagene prioriterer mengdetrening på denne tiden av året, spillerne er stinne av trening, langt unna kampform, og offensiv samhandling er sjeldent i fokus før noe senere på vinteren. I tillegg er det mye forandringer på laguttak, bytter underveis og uvandt underlag.

Dette innebærer i mine øyne at angrepsspillet lider mest, og at forsvaret får enkle arbeidsoppgaver. Det er først når det nærmer seg mai at det begynner å gå fort i svingene, og at man kan skille klinten fra hveten. Men det er jo uansett gledelig at Start holder nullen, og at keeper og prøvespiller overbeviser.

Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Gummi er rett og slett gull verdt for oss nå.
    Det er en synsvinkel. En annen synsvinkel er at en squadspiller som Gummi alltid legger beslag på den ledige plassen, og setter en effektiv stopper for ungdommen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er alltid gøy når Start vinner, spesielt mot gode lag. Og Midtjylland er et godt lag. Men Start har levert mange gode resultater i treningskamper før, uten at sesongen har blitt bra av den grunn. Det er stort sett når kampene begynner å telle at de defensive problemene har vist seg for eksempel. Derfor legger ikke jeg noe særlig i en slik kamp, utover at det er god trening mot god motstand. Det er det viktigste.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •