Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: Start - Brann (La Manga)

Tid: Torsdag 19.Februar kl.1500
    Sted: La Manga

Da begynner de treningskampene som er litt mer interessante. Nå er det gress igjen, og nå vil man begynne å forme et lag som man vil se når alvoret begynner i april.

Her er laget Fevennen antyder vi starter med mot Brann: (4-4-1-1):
    Håkon Opdal – Jon Hodnemyr, Bismark Acosta, Alex De John, Rolf Daniel Vikstøl - Espen Hoff, Gudmundur Kristjansson, Kristoffer Ajer, Espen Børufsen – Solomon Owello – Matthias Vilhjalmsson.

Blir spennende å se hvordan vi klarer oss mot den storste favoritten i OBOS-ligaen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget:

Håkon Opdal

Jon Hodnemyr - Alex De John - Bismark Acosta - Rolf Daniel Vikstøl

Espen Hoff - Kristoffer Vassbakk Ajer - Gummi Kristjansson - Espen Børufsen

Solomon Owello

Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Ingvar Jönsson, Robert Sandnes, John Olav Norheim, Alejandro Castro, Mathias Rasmussen, Lars-Jørgen Salvesen og Ernest Asante

http://www.ikstart.no/news/article/1...aget-mot-brann

Ikke skjønner jeg hva Owello har gjort for å fortjene plassen, men det er jo bare en treningskamp.....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Er verre eksempler en owello på laget som starter, så tror ikke dette er en satt førsteelver.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skulle likt å sett at de startet med Rasmussen og Salvesen/Castro i stedet for Owello og Wilhjalmsson, men ellers er det vel ganske greit.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er jo mulig de håper at Owello imponerer og at noen viser interesse...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vel hvis dette er en førsteelver så er det i tillegg til de nevnt over, utrolig skuffende at ikke Ingvar er på laget. Er han regnet som dårligere enn Opdal gir jeg opp.

Når det gjelder Solo så er det vel flere grunner til hvorfor jeg tror han spiller.
    1. De ønsker at han skal bli solgt og da må han vise seg frem og levere. Er en av få Start spillere som kan være interessant for andre klubber fordi han har det lille ekstra.
    2. Blir han ikke solgt er det viktig for Start sin del at han kommer i godt gammelt slag. Solo har tidligere vist at han kan overgå de andre og på sitt beste er han veldig god. Kan en få han tilbake er det en stor forbedring for Start. Er jo en rekke andre spillere enn han som har bleknet enormt de siste par årene og er gull verdt å få de på riktig spor igjen.

PS Ellers trodde jeg Mathisen var frisk nå. Spesielt hvis ikke han er på førstelaget også.

I mitt hode med alle friske er dette førstelaget

Ingvar
    Alex - Mathisen - Acosta - Vikstøl
    Asante -Ajer - Solo - Børufsen
    Rasmussen
    Castro

Så hele 5 bytter fra laget som starter mot Brann.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    start05: Kanskje du ikke skal avskrive Matthias Vilhjalmsson helt enda?? 3 flotte scoringer på hodet i 1.omg mot Brann. Eller skal du bortforklare det med at hvem som helst kunne gjort det - eller at det er Brann sitt forsvar som er så elendige?

Jeg håper du for en gang skyld kan gi litt ros til Vihjalmsson.

Ellers MEGET opploftende omgang av Start mot et Brann-lag som er klare favoritter til å rykke opp. Det er mange som spiller bra og jeg vil trekke fram et par spillere i tillegg til Vilhjalmsson:

Rolf Daniel Vikstol: 2 fantastiske målgivende og ellers mye bra. Spiller opp Borufsen som serverer 3-0 og ellers spiller bra sammen med nevnte Borufsen. Det er ingen som savner Tripic på venstresiden i dag...

Solomon Owello: Jeg synes han leverer en bra omgang. Vinner dueller og leverer stort sett gode pasninger. Hvis Solo kommer tilbake til gammel form så blir han viktig i dette Start-laget.

Dette var bra, selv om det ennå er tidlig. Vi har i tillegg Rasmussen, Salvesen, Castro, Asante og Mathisen i bakhånd.. Kanskje vi ikke skal kalkulere med OBOS-ligaen i 2016 helt enda...??

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Meget oppløftende og gledelig at Viljhamsson skårer igjen!

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mathias viser nok en gang at i boksen er han fantastisk, han kommer garantert til å score flere mål enn i fjor med legg fra Espen og asante. Om vi beholder han da............

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Meget oppløftende kamp selv om det var mot et 1 div lag og de hadde et par ute.
    Hvor ofte holder Opdal nullen? Skjer jo aldri. Vel hadde han ikke mye å gjøre, men Opdal klarer normalt ikke det i cupen engang. Hvor ofte scorer Vilhjalmsson hatrick?
    Mye bra å ta med seg. Innleggene til Vikstøl og Solo var meget god i ny rolle. Jeg har vel tidligere nevnt at han kunne passe i rollen. Ajer som vanlig god.
    Ellers oppløftende av vår "nye" høyreback og midtforsvar med Alex. Virket "dessverre" tryggere med Alex og Acosta enn når Mathisen er der. Rasmussen som kommer inn og starter omtrent med tunnell. Salvesen med farlig målsjanse osv.

Vilhjalmsson da. Spilleren jeg syntes skal ryke og reise. Spiller han som i dag så spiser jeg mine ord. Kanskje han har skjerpet seg etter all kritikken? Det gjorde han i forfjor. Problemet er at han er så ustabil og finner på lite selv. Han kan hodespill og viste det i dag. Alt var jo på hodet. Jeg savner alt det andre fra en spiss. Men i dag var hans hodespill til karakter 10. Så får vi se om det fortsetter når det begynner å telle.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    start05: Kanskje du ikke skal avskrive Matthias Vilhjalmsson helt enda?? 3 flotte scoringer på hodet i 1.omg mot Brann. Eller skal du bortforklare det med at hvem som helst kunne gjort det - eller at det er Brann sitt forsvar som er så elendige?

Jeg håper du for en gang skyld kan gi litt ros til Vihjalmsson.

Ellers MEGET opploftende omgang av Start mot et Brann-lag som er klare favoritter til å rykke opp. Det er mange som spiller bra og jeg vil trekke fram et par spillere i tillegg til Vilhjalmsson:

Rolf Daniel Vikstol: 2 fantastiske målgivende og ellers mye bra. Spiller opp Borufsen som serverer 3-0 og ellers spiller bra sammen med nevnte Borufsen. Det er ingen som savner Tripic på venstresiden i dag...

Solomon Owello: Jeg synes han leverer en bra omgang. Vinner dueller og leverer stort sett gode pasninger. Hvis Solo kommer tilbake til gammel form så blir han viktig i dette Start-laget.

Dette var bra, selv om det ennå er tidlig. Vi har i tillegg Rasmussen, Salvesen, Castro, Asante og Mathisen i bakhånd.. Kanskje vi ikke skal kalkulere med OBOS-ligaen i 2016 helt enda...??
    Nå må du være snill med Start05. Han har jo lagt hele sin prestisje i sin analyse av Vilhjalmsson. Men men selv den beste kan ta feil. Nå mangler det bare at start lander en god sponsoravtale siden "eksperten" vår som kjenner sponsormarkede har dømt Start nord og ned og som et grått lag uten profiler;-).

Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Nå må du være snill med Start05. Han har jo lagt hele sin prestisje i sin analyse av Vilhjalmsson. Men men selv den beste kan ta feil. Nå mangler det bare at start lander en god sponsoravtale siden "eksperten" vår som kjenner sponsormarkede har dømt Start nord og ned og som et grått lag uten profiler;-).
    Morsom kommentar når du ser innlegget til start05 rett over

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Ha ha en treningskamp mot et 1 div lag snur ikke det Jeg har alltid sagt han kan heade og putte. Det er alt det andre han ikke kan. Nå får vi se hvordan det går når det teller mot eliteseriemotstand. Vilhjalmsson har tidligere vært god i perioder, men er så utrolig ustabil. Minner om at vi for 1 uke siden ble pisset på av et annet 1 div lag så tror ikke du skal bli så høy på en seier Kaptein og når det gjelder sponsormarkedet kjenner jeg det godt og en ser jo hvordan det går

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Smile

Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Ha ha en treningskamp mot et 1 div lag snur ikke det Jeg har alltid sagt han kan heade og putte. Det er alt det andre han ikke kan. Nå får vi se hvordan det går når det teller mot eliteseriemotstand. Vilhjalmsson har tidligere vært god i perioder, men er så utrolig ustabil. Minner om at vi for 1 uke siden ble pisset på av et annet 1 div lag så tror ikke du skal bli så høy på en seier Kaptein og når det gjelder sponsormarkedet kjenner jeg det godt og en ser jo hvordan det går
    Selvfølgelig har du rett. Brann stiller et veldig dårlig lag i dag med hele to spillere som bidro til mange fine stunder for brann i fjor. De er som du sier kun et 1 div lag som ingen forventer noe av. Mens start vel er å regne som en medaljekandidat i år og du har sikkert rett i det med sponsormarkede du kjenner så godt. Er sikkert bare start som har problemer med å hente inn kroner der. Neida seriøst du må tåle dette. Så negativt du har vært mot vår kjære mann fra sagaøya så er det gøy at han innfrir noe i dag. Tiden vil vise om han igjen oppnår en ok målstatistikk i eliteserien. Virker foresten som om Mjelde traff med lagutaket i dag selv om du ikke var enig. Jeg er stadig optimist men da med tanke på å holde seg i eliten for så å kunne bygge videre i årene som kommer. Men at det vil svinge fra det virkelige begredelige til forhåpentligvis bra fotball. Målet må være å holde seg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Start05 (og andre, f.eks vinne) har hatt god grunn for å kritisere vilhjamsson, selv om kritikken har kommet altfor ofte etter min mening. Det ER faktisk langt mellom hver gang vilhjamsson spiller bra og mellom hver gang han scorer. Men han viser i dag potensialet han har, så lenge han brukes riktig. Og det er nettopp dette med å bruke han riktig som har vært problemet, og som Tripic bidro til å forverre. Han trenger innlegg for å score mål, kort og godt. Han har vel selv etterlyst flere innlegg fra kant, og hvorfor ser vi i dag. Jeg vil heller ikke legge altfor mye i denne kampen, men den er uhyre viktig for selvtilliten i laget, og flere slike kamper vil forhåpentligvis gjøre oss mer attraktive for sponsorer. Men som start05 nevner er det en uke siden vi tapte mot et annet 1.div-lag. Kan fort bli en sesong som svinger mellom himmel og helvete dette. Bare vi ender i det førstnevnte til slutt
    Sist endret av jbasma : 02-19-2015 kl 18:10

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.tv2.no/2015/02/19/sport/brann/start/6593939 Noen som leste denne artikkelen før den ble endret ? Overskriften var noe slik: scoret 3 mot brann, ønsker seg til Bergen. Kan han være så feilsitert ?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Synd om det forsvinner flere, noe som kan ses i at det ble hentet såppas mange unge opp og MIM sine antydninger om et tøft 2015. Ting skinner igjennom.
    Om dagens 3 målscorer forsvinner vet jeg helt veien videre. Ikke det at han har overbevis men vi ser at når de riktige innleggene og ballen kommer slik den skal er Vilhjalmsson udødelig. På tide at MIM driller dette mer

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Rooland: saken var skrevet av Davy Wathne. Bergenser... Ville ikke lagt for mye i det. Men hvis han er riktig sitert, virker han desillusjonert og forbannet på det varslede lønnskuttet.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    OK. Leste i samme stykke før det ble tatt vekk at kona hadde fått fyken fra Aker, da er det ikke rart man blir litt forbannet og fortvilet over situasjonen. De har på linje med oss både gjeld og forpliktelser.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ingen liker lønnskutt. Er også bare et halvt år siden Vilhjalmsson forlenga med Start. Vi supportere synes jo det er frustrerende når ledelsen holder svak økonomi skjult for oss. For ansatte i klubben er det selvsagt enda verre.

Håper virkelig at vi får beholde Vilhjalmsson. Gode resultater som dagens mot Brann er utrolig viktig for å bygge optimisme rundt klubben og Vilhjalmsson er en nøkkelspiller for oss.

Lignende tråder

1. Svar: 12
    Siste innlegg: 03-04-2017, 20:04
  2. Treningskamptråd: Start - Sandnes Ulf (La Manga)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 30
    Siste innlegg: 02-25-2016, 14:57
  3. Treningskamptråd: Start - Sarpsborg 08 (La Manga)
    Svar: 14
    Siste innlegg: 02-19-2016, 09:37
  4. Treningskamptråd: Start - Aalesund (La Manga)
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-25-2015, 20:45
  5. Treningskamp: Start - Brann (La Manga)
    By krs in forum IK Start
    Svar: 13
    Siste innlegg: 02-21-2014, 11:47

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •