Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror det vi så i dag er det Start må satse på denne sesongen. Vi har meget bra kantspillere som kan slå innlegg, og kommer det innlegg som det Vikstol og Borufsen viste (og vi vet at Asante kan) så er Vilhjalmsson farlig. Selv start05 sier jo at Vilhjalmsson er god på hode og DERFOR må vi bruke dette som vårt trumfkort i angrepspillet. Har vi en god hodespiller på topp så er vi også farlige på cornere og frispark og det er viktig i tette og jevne kamper.

Jeg vil også trekke fram Kristoffer Ajer fra kampen mot Brann. Han virker sterkere og så virker det som om gutten har mer selvtillit. Jeg tror han blir meget viktig denne sesongen og jeg er helt sikker på at verdien hans vil gå betraktelig opp..

Blir spennende å se hvordan vi klarer oss i neste kamp mot Aalesund. De vil nok bite mer fra seg enn det Brann gjorde..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er morsomt å slå Brann 3-0, selv om det er en treningskamp. Og spesielt morsomt at dette kommer rett etter den økonomiske situasjonen ble kjent. Men det er fremdeles bare en treningskamp.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av kaptein Vis innlegg
    Selvfølgelig har du rett. Brann stiller et veldig dårlig lag i dag med hele to spillere som bidro til mange fine stunder for brann i fjor. De er som du sier kun et 1 div lag som ingen forventer noe av. Mens start vel er å regne som en medaljekandidat i år og du har sikkert rett i det med sponsormarkede du kjenner så godt. Er sikkert bare start som har problemer med å hente inn kroner der. Neida seriøst du må tåle dette. Så negativt du har vært mot vår kjære mann fra sagaøya så er det gøy at han innfrir noe i dag. Tiden vil vise om han igjen oppnår en ok målstatistikk i eliteserien. Virker foresten som om Mjelde traff med lagutaket i dag selv om du ikke var enig. Jeg er stadig optimist men da med tanke på å holde seg i eliten for så å kunne bygge videre i årene som kommer. Men at det vil svinge fra det virkelige begredelige til forhåpentligvis bra fotball. Målet må være å holde seg.
    Vilhjalmssons venner virker mer og mer som en religiøs gruppe
    Han kan spille 10 elendige kamper og spiller han en bra (som er en treningskamp) er han Gud igjen. Vi snakker om en av de minst scorende toppspissene i eliteserien i fjor.
    Når det gjelder Brann hadde de vel 2 av sine beste ute samt at en av fjorårets beste spillere ble solgt etter sesongen. Som han i BT skrev. Start tror sikkert de er gode nå og glemmer at de spiller mot et særdeles svakt førstedivisjonslag.
    For all del, jeg fryder meg over at Start vant. Jeg fryder meg over at Vilhjalmsson scoret heat trick. Ingenting hadde vært bedre enn om han endelig fortjente lønna si. Men Vilhjalmsson må prestere over lang tid og i kamper der det gjelder før jeg blir omvendt til deres religion. Det har han til nå ikke gjort i eliteserien.

Enig i at skal en overleve må en spille på det en har nå. Vilhjalmsson kan stort sett en ting. Heade. Da må kantene pøse på med innlegg. Derfor bør Asante inn på høyresiden. I tillegg til at han kommer til en del innlegg (som dog er av ymse kvalitet) så er han et uromoment som ikke gjør trekket innlegg/heading som Starts eneste trekk offensivt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    jeg vil nødig ta noe bort fra matti, men jeg tror ikke han kan forvente å slippe til så lett mot ett middels godt organisert tippeligaforsvar. Jeg er litt mer spent på Aalesundkampen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Vilhjalmssons venner virker mer og mer som en religiøs gruppe
    Han kan spille 10 elendige kamper og spiller han en bra (som er en treningskamp) er han Gud igjen.
    Er ikke venn med Vilhjalmsson, men jeg mener at Vilhjalmsson har flere kvaliteter enn det du mener. Der er forskjellen.
    Det med å spille 10 elendige kamper og en bra en, kan vel brukes mot en av de du liker godt - Alejandro Castro. Han har vel omtrent ikke vist en dritt siden han kom, bortsett fra glimt i et par treningskamper. Han har i tillegg scoret enda faerre mål enn Vilhjalmsson hvis vi tar med kampene for SA08.
    Husk også at Vilhjalmsson tidligere i treningskampene har spilt som hengende spiss med mange flere oppgaver bakover. Dermed har han ikke vaert i posisjon til å komme foran mål på samme måte vi så mot Brann. Jeg tror kampen i går viste at han ER en spiss og at han trenger å vaere i boksen når innleggene kommer. Blir han lenger bak på banen vil han ikke rekke fram.

Når det gjelder Brann hadde de vel 2 av sine beste ute samt at en av fjorårets beste spillere ble solgt etter sesongen. Som han i BT skrev. Start tror sikkert de er gode nå og glemmer at de spiller mot et særdeles svakt førstedivisjonslag.
    Start hadde vel også spillere ute - eller i det minste startet med folk på benken som trolig vil få mye spilletid. Mathisen var ute og han vil forsterke laget når han er skadefri. Asante startet ikke, men vil nok få mye spilletid.
    Uansett - det Brann-laget som startet er mye av det samme mange mente kunne kjempe om medalje i fjor. Massevis av gode spillere der: (legger inn laget under)
    1Alex Horwath
    21Andreas Vindheim
    5Jonas Grønner
    18Azar Karadaş
    27Erdin Demir
    8Fredrik Haugen
    9Kasper Skaanes
    7Kristoffer Larsen
    29Kristoffer Barmen
    10Jakob Orlov
    13Erik Huseklepp

Jeg tror uansett at Brann kommer langt over Jerv på tabellen så dette var uansett et langt steg i riktig retning i forhold til forrige kamp i Sorlandshallen

Men Vilhjalmsson må prestere over lang tid og i kamper der det gjelder før jeg blir omvendt til deres religion. Det har han til nå ikke gjort i eliteserien.
    Er enig i at Vilhjalmsson må viser mer enn han har gjort til nå, men jeg tror at han vil bli mye bedre i en slik rolle han spilte i går men det får vi se. Jeg mener at han er vårt klare forstevalg på topp, med Salvesen som backup. Jeg håper og tror at Castro blir solgt/leid ut..
    Uansett så får vi nok flere svar mot Aalesund på tirsdag. Denne kampen var uansett et stort fremskritt og gir meg håp om at vi kan redde plassen - til tross for alle dystre forhåndstips!

Men Vilhjalmsson må prestere over lang tid og i kamper der det gjelder før jeg blir omvendt til deres religion. Det har han til nå ikke gjort i eliteserien.

Enig i at skal en overleve må en spille på det en har nå. Vilhjalmsson kan stort sett en ting. Heade. Da må kantene pøse på med innlegg. Derfor bør Asante inn på høyresiden. I tillegg til at han kommer til en del innlegg (som dog er av ymse kvalitet) så er han et uromoment som ikke gjør trekket innlegg/heading som Starts eneste trekk offensivt.

Lignende tråder

1. Svar: 12
    Siste innlegg: 03-04-2017, 20:04
  2. Treningskamptråd: Start - Sandnes Ulf (La Manga)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 30
    Siste innlegg: 02-25-2016, 14:57
  3. Treningskamptråd: Start - Sarpsborg 08 (La Manga)
    Svar: 14
    Siste innlegg: 02-19-2016, 09:37
  4. Treningskamptråd: Start - Aalesund (La Manga)
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-25-2015, 20:45
  5. Treningskamp: Start - Brann (La Manga)
    By krs in forum IK Start
    Svar: 13
    Siste innlegg: 02-21-2014, 11:47

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •