Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Kronerulling

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Kronerulling

For et bra initiativ av Tigerberget i Fevennen. Tar av meg hatten!
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...t-493616_1.snd

Kronerulling er en god ide. Det kan i hvert fall ikke skade. Dessuten viser det engasjement som smitter og som kanskje kan få flere firmaer med på laget som ikke vil sponse i dag da pakkene er så dyre. Det beste er selvfølgelig slik dere skriver at dere går til bedrifter. Så mange som dere overhodet kan komme over. Små som store. Alle butikker osv må også med.
    I tillegg bør det være bøssebærere i markens og en må legge ut kontonummer slik at privatpersoner kan bidra.

Noen ideer. Skal det bli litt snakkis om det bør dere få med Fevennen på laget. Få de til jevnlig å vise hvor mye som er kommet inn i graf. Kan en liste med firmanavn de som har betalt? Kan en ha små intervjuer med noen firmaer som betaler og at de kan komme med oppfordringer til andre firmaer som bør betale?
    Lag også en Facebook ting med kontonummer som en kan lett dele mellom privatpersoner. Også her utfordre kjente til å betale.
    Det at en utfordrer og viser hvem som betaler hjelper alltid mye.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hei, Fvn ønsker ikke å skrive kontonummer, men det er altså 3000.32.48891

Vi har prøvd oss på en slik "Vi setter inn 1000, og utfordrer disse tre bedriftene til å donere selv, samt å gi utfordringen videre til tre nye bedrifter". De tre bedriftene Tigerberget har utfordret, er Gevir, Netthandelen og Gumpens Auto.

Vi snakka om åpne lister eller ingen innsyn. Vi endte heller på at det skal være 0 innsyn, som innebærer at selv de som er ansvarlige i styret bare ser saldo, og ferdig med det. Alternativet var åpen liste. For å synliggjøre bedrifter, valgte vi heller å gjøre utfordringa.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bra jobb, håper det blir suksess hadde personlig håpet på offentliggjøring av lista hvor heller anonyme givere kunne skrevet "jeg ønsker å være anonym" på overføringen. Uansett noen kroner kommer fra meg å

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    Bra jobb, håper det blir suksess hadde personlig håpet på offentliggjøring av lista hvor heller anonyme givere kunne skrevet "jeg ønsker å være anonym" på overføringen. Uansett noen kroner kommer fra meg å
    Lykketil med å samle inn 5-10 mill Klubben pisser gult uansett hva man gjør. Utlån og salg

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bra initiativ og jeg synes start05 kommer med mange gode forslag. Spesielt er det viktig å få med Fevennen på dette. Hadde man fått til noe ala Frelsesarmeen-gryta (uten sammenligning forQvrig) så kan folk folge med fra dag til dag om hvor mye som har kommet inn.
    Også utrolig viktig å gå på bedrifter.

Ser at dere har started med å utfordre 3 firmaer til å gi 1000 kr. Det synes jeg er greit, men akkurat Netthandelen kunne man vel lagt på minst en ekstra 0 - da det er mangeårig sponsor og bror til Even som driver bedriften. Det er vel også en stor bedrift som virkelig kan hjelpe til i situasjon som denne.

Hva med å lage en sak som blir publisert hos Fevennen der Tigerberget lover å lage et stort og kreativt TIFO for den bedriften som har gitt det hoyeste belopet innen seriestart! Ikke det at "premien" er så veldig verdifull, men hvis noen frivillige i Tigerberget hadde kommet sammen og laget en kult TIFO som ble presentert på sesongens forste eller andre hjemmekamp så hadde man iallefall fått litt blest rundt dette. Ikke umulig at nettopp Netthandelen hiver innpå en pen sum for å "vinne" denne konkurransen...

Det er mitt forslag og utfordrer herved andre debattanter til å komme med andre forslag som kan gjore dette til en suksess.

Ellers så er det fristende å slette negative innlegg i denne tråden da dette er et godt initiativ fra folk som elsker klubben. Denne tråden er IKKE riktig sted å sutre/klage over hvor elendig ledelsen/treneren/spillerne i Start er.

Husker den lokale sparebanken hadde som logo på sparebøssene de delte ut: "Jeg sparer til min første million".
    De forste kronene virker små, men hver eneste krone er et steg i riktig retning!!

Alt hjelper - hvis mange nok er villige til å gi - og spesielt hvis man får med mange bedrifter på Sorlandet. Det er nok av bedrifter der det jobber folk som er glade i Start!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Blir vanskelig å få ut noe fra steder klubben alt har prøvd. Det er ikke stort mer å hente. Max 2 månedslønn til Opdal.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fvn har basically gjort det de vil gjøre. De vil ikke bidra med noen elementer på siden deres, og ville ikke en gang bidra med å skrive kontonummeret, i motsetning til Radio Sør som gjentok det flere ganger for sikkerhets skyld.

Jeg er enig i at vi gjerne kunne oppfordret bedriftene til å gi mer enn 1000 også, om de var i posisjon til det.

Angående TIFO må jeg innrømme at jeg egentlig er litt skeptisk. Det rett og slett fordi jeg ønsker å bruke tiden på å mekke TIFO til Start, og ikke til en sponsor. Kanskje jeg er litt sær på det, fordi det vil jo være for noen som da har støtta Start med en god sum i trange tider... Jeg synes det er et godt forslag. Eneste er at uten innsyn, vil det være vanskelig å sjekke.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi lager IKKE tifo med firmalogoer eller andre utenomssportslige motiver. da melder jeg meg ut av TIFO gruppa :P

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kanskje TIFO ikke er det rette, men er det noe annet Tigerberget kan gjore for å "premiere" den bedriften som gir mest i denne aksjonen?
    Legger jo forresten en stor demper på dette at ikke Fevennen vil legge ut kontonummer og annen omtale.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fvn ikke nødvendigvis viktig her. Hvis de ikke vil dekke dette, er det mange muligheter på etablerte nettsted (ikstart, tigerberget m.fl.), samt sosiale medier.

Klarer man å gjøre noe humoristisk på nettet, og får litt oppslutning, er veien kort til både VG, TV 2 og sportsrevyen.

Bøygen er jo å finne på hva som er morsomt...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Veddemål med brandsdal? hvis vi klarer 100.000,- så skal han gå til lillestrøm eller noe lignende? Da vil helt sikkert bruttern legge inn noen kroner :P

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jhonny Rockstar Vis innlegg
    Veddemål med brandsdal? hvis vi klarer 100.000,- så skal han gå til lillestrøm eller noe lignende? Da vil helt sikkert bruttern legge inn noen kroner :P
    Kun aktuelt om han har med Fofana til oss .... Noe han for lengst burde gitt oss

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Noen burde jo kjøre rundt med 50.000 flyers om den bedriften i Europa. Som takk for hjelpen. Har man et produkt med internasjonal karakter så er det jo bare å sette opp en stand på Manhattan med ivrige supportere og dele ut det glade budskap.
    KITRON tenker jeg på, et selskap fra Aust Agder med 476 mill i fjerde kvartal.
    Norsafe OGSÅ fra Nobofylket hadde 1.3 mrd i omsetning.
    Fatter ikke at det er mulig for klubben å ikke ha minst en av disse på trøya, amatører.
    Disse ville blitt glade for flyers på Manhattan
    Sist endret av Steinar Lindgren : 02-23-2015 kl 21:22

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Har det kommet inn noen penger basert på kronerullingen? Det ble så stille rundt den - foregår det noen aktivitet, og er det mulig å følge status noe sted?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    Har det kommet inn noen penger basert på kronerullingen? Det ble så stille rundt den - foregår det noen aktivitet, og er det mulig å følge status noe sted?
    http://www.tigerberget.no/informasjon-fra-styret-2

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Regner med dette kokte bort i kålen?

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •