Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: Start - Aalesund (La Manga)

I morra er neste treningskamp - og da for første gang mot Tippeligamotstand.

Her er treningskampene Aalesund har spilt så langt denne vinteren:

30 jan 2015 Treningskamp Aalesund 4 - 0 Florø
    06 feb 2015 Treningskamp Aalesund 1 - 3 Ranheim
    13 feb 2015 Treningskamp Aalesund 3 - 1 Kristiansund
    19 feb 2015 Treningskamp Aalesund 2 - 0 Tromsø

Fevennen har allerede skrevet hvem som starter og det er et nesten identisk lag med de som startet mot Brann. Jeg synes det er greit, selv om jeg godt kunne tenke meg å sett Mattias Rasmussen i Owello-rollen. Samtidig håper man vel at Owello fortsetter de fine tendensene han viste mot Brann. Det kan gjøre han mer interessant for andre klubber - og hvis ikke er det jo bra for Start å ha Owello tilbake i god gammel form.

Start stiller med følgende lag mot Aalesund (4-4-1-1):
    Ingvar Jonsson – Jon Hodnemyr, Bismark Acosta, Alex De John, Rolf Daniel Vikstøl – Espen Hoff, Kristoffer Ajer, Gudmundur Kristjansson, Espen Børufsen – Solomon Owello – Matthias Vilhjalmsson.

Blir nok en helt annen kamp enn mot Brann, men det er jo lov å håpe at fremgangen fra Brann-kampen fortsetter.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg forventer en ganske annen kamp enn mot brann. Brann stilte i ny formasjon, uten kanter. Det gjorde at en spiller som hodnemyr fikk greiere arbeidsforhold. Han får nok mer å gjøre mot Aalesund. Leverer han like bra i morgen blir jeg imponert! Mangelen på kanter straffet brann defensivt også, og gjorde at Start kunne gjøre som de ville offensivt, ettersom branns backer ikke fikk noe særlig hjelp. Håper likevel start klarer å ta med seg den gode følelsen fra forrige kamp, og at de leverer mot tippeligamotstand.

Det blir og spennende å se om spillerne klarer å fokusere på arbeidsoppgaver nå som det stormer rundt økonomi. Håper de unge får spilletid utover i kampen. De blir viktige i år og trenger å kjenne på nivået.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget:

Disse åpner mot Aalesund

Ingvar Jönsson

Jon Hodnemyr - Alex De John - Bismark Acosta - Rolf Daniel Vikstøl

Espen Hoff - Kristoffer Vassbakk Ajer - Gummi Kristjansson - Espen Børufsen

Solomon Owello

Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Håkon Opdal, Robert Sandnes, John Olav Norheim, Alejandro Castro, Mathias Rasmussen, Lars-Jørgen Salvesen, Joachim Eriksen, Eirik Wichne og Ernest Asante

Begynner vi å se konturene av en førsteellver nå?

http://www.ikstart.no/news/article/1...laget-mot-aafk
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Begynner vi å se konturene av en førsteellver nå?
    Fevennens utsendte på La Manga mener tydeligvis det, selv om Opdal ser ut til å ha vunnet keeperduellen.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/f...r-494461_1.snd

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hvorfor skriver du at Opdal har vunnet keeper duellen? Det står ingen steder.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Pål W. Jørgensen sier det i intervjuet som Peder linker til.

Så er jo spørsmålet om islendingen er nok et bomkjøp eller om Opdal har blitt bedre.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Da lukter det bomkjøp lang vei. Opdal har etter min mening i 2 sesonger vært tippeligaens svakeste keeper og kom vel på årets flopp lag. Sprer enorm usikkerhet med sine utallige krumspring I feltet. Så mye kan han ikke ha forbedret seg. Derfor lukter det da bomkjøp igjen eller et nytt eksempel på Mjeldes klippekort filosofi.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Tåpelige gummi. Meningsløse taklinger. Hvorfor har den mannen klippekort tro.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Da fikk vist Gummi rødt kort helt unødvendig ( 2 gule ). Nå må vi spille hele 2 omgang med 10 spillere. Dermed vil denne kampen framstå som litt uinteressant pga det. Virker forøvrig som det er en gjevn kamp selv om aafk leder 1-0.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Gikk det an å se kampen gratis?

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Veldig bra 2 omgang av start, vil særlig trekke frem Ajer,owello og dejohn, de 2 på midten tok fullstendig kontroll etter gummi sin utvisning, mens dejohn kastet seg å hev seg inn i hver duell. Gode første 20 og gode fra 45-80 spilte minutter. Dessverre kom ikke hodnemyr like godt fra det defensivt, men offensivt er han spennende. Sandnes kommer inn med fart og glød i spillet. Nei, oppløftende kamp til å spille 45 min med en mann mindre.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Syntes Start imponerte i 2 omgang etter et særdeles håpløst rødt kort. Innsats og tæl. Sterkt å komme tilbake med 10 mann såpass lenge.

Spesielt Ajer, Sandnes og Ingvar var gode. Nei Ingvar er ikke et bomkjøp og virker helt spesielt hvis Opdal blir førstekeeper.- Lukter det vanlige klippekortet og forstår ingenting av intervjuet som antydet det.
    Syntes også Solo blir bedre i ny rolle selv om han har et stykke igjen.

Skuffet over Alex i dag.

Asante bør ta plassen til Hoff og Rasmussen må få prøvd seg mer i Solo sin posisjon. Virket rart å vrake han når han var blant Starts beste i flere kamper.

Ajer dekker så store rom at Solo gjerne kan ned på midtbaneplass og benke Gummi (som har vært svak i stort sett alle kamper) så en har plass til både Solo og Rasmussen. Da får en inn litt kreativitet på Start laget.
    Sist endret av start05 : 02-23-2015 kl 20:08

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sterkt resultat, og positivt at vilhjamsson fortsetter å vise scoringsteft (selv om bestemora mi hadde klart å score på den i dag). Akkurat det er vi avhengig av i år. Ajer fremsto nok en gang som vår beste spiller, og jeg gir han maks denne sesongen i start-trøya før han blir solgt. En ting er ihvertfall sikkert: jeg er uendelig mye mer optimistisk nå enn jeg var rett etter jerv-fadesen. Det tapet kan vise seg til å være en "blessing in disguise", og det salget i trynet spillerne trengte.
    Når det gjelder keeperduellen er ingenting bedre enn om keeperne pusher hverandre til å prestere på topp. Opdal kan gjerne stå for min del så lenge han presterer bedre enn jonsson og mye bedre enn i fjor. Men jeg tviler på om han er vår beste keeper, og Jonsson var meget god i dag. Er det forresten Ruthford-Pedersen eller Mjelde som "bestemmer" hvem som står? Skulle jo tro at de fleste trenere tar veldig hensyn til hva keepertreneren sier i den posisjonen? Eller?
    Sist endret av jbasma : 02-23-2015 kl 21:13

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sterk 2.omg mot et lag som imponerte mot TIL i forrige treningskamp. Utrolig bra å snu kampen med en mann mindre. Urutinert av Gummi - og spesielt siden han hadde kapteinsbindet. Vi kan ikke få tullete utvisninger som det når alvoret starter, selv om jeg synes det forste gule kortet var utrolig strengt!

Mange jeg kan trekke fram, men Ajer imponerer meg mer og mer, og er ikke den ryddegutten på defensiv midtbane jeg trodde han var, men nå er han også meget god framover med god fart med ballen, kloke valg og flotte pasninger. Utrolig at han bare er 16 år, og som andre sier så er dette gullkalven til Start. Hadde Start hatt litt mer penger så burde de ha forbedret/forlenget kontrakten med Ajer så vi er garantert en pen sum når han blir solgt - for han blir garantert solgt til utlandet! Sporsmålet er bare når det skjer!

Ellers var Sandnes veldig bra etter at han kom inn og det viser at vi har en meget god vensteside, og at det ikke er noe kjempetap om Borufsen må ut. Dermed er også savnet av Tripic mindre - iallefall på den siden.

Vilhjalmsson scorer igjen, og selv om den er veldig enkel, så var han på rett sted til rett tid, og det er en god egenskap. Han vant også duellen der Sandnes brassesparket i mål, så Vilhjalmsson viser igjen at han pr nå er et klart forstevalg på topp! Jeg blir ikke overrasket om Castro og Paniagua er borte når seriespillet starter - enten at de er frigitt/solgt eller leid ut.

Vår nye islandske sisteskanse leverer en god kamp og hadde en dobbeltredning av meget hQy klasse. Lenge siden vi har hatt et bedre keeperpar, da det virker som om også Opdal har hevet seg!

Til slutt: Jeg synes vi var stort sett gode på dodballer i dag. Mange fine innlegg av Borufsen spesielt. Igjen - savnet av Tripic blir nok ikke så stort som vi forst fryktet..

En OK 1.omg og en meget god 2.omg viser at Start-gutta ikke har latt de oknomiske problemene påvirke dem for mye..

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Sterkt resultat, og positivt at vilhjamsson fortsetter å vise scoringsteft (selv om bestemora mi hadde klart å score på den i dag). Akkurat det er vi avhengig av i år. Ajer fremsto nok en gang som vår beste spiller, og jeg gir han maks denne sesongen i start-trøya før han blir solgt. En ting er ihvertfall sikkert: jeg er uendelig mye mer optimistisk nå enn jeg var rett etter jerv-fadesen. Det tapet kan vise seg til å være en "blessing in disguise", og det salget i trynet spillerne trengte.
    Når det gjelder keeperduellen er ingenting bedre enn om keeperne pusher hverandre til å prestere på topp. Opdal kan gjerne stå for min del så lenge han presterer bedre enn jonsson og mye bedre enn i fjor. Men jeg tviler på om han er vår beste keeper, og Jonsson var meget god i dag. Er det forresten Ruthford-Pedersen eller Mjelde som "bestemmer" hvem som står? Skulle jo tro at de fleste trenere tar veldig hensyn til hva keepertreneren sier i den posisjonen? Eller?
    Mjelde har vel ikke vært langt unna å si at det er Ruthford som dikterer keeper tidligere i hvert fall, i form at at han anerkjenner at keepertrener har bedre kontroll på nivået til keeperene, og derfor teller svært tungt i avgjørelsene. Lurer på om det var i intervjuet fra forumet i forfjor.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    S
    Til slutt: Jeg synes vi var stort sett gode på dodballer i dag. Mange fine innlegg av Borufsen spesielt.
    Enig i at vi var gode på dødball i dag. jeg har med rette kritisert dette i de innledende kampene for da var det ekstremt dårlig. Så er det bare det å bli stabile på det. Hjelper ikke om en er god i dag hvis en har 4 kamper deretter hvor en er dårlig. Samme med Vilhjalmsson. Hjelper ikke om han scorer nå i treningskampene hvis han så går tilbake til å være usynlig i 5 kamper. Dog er det gledelig å se at han igjen endelig scorer. Får håpe det endelig vises stabilitet både fra den ene og den andre. Ellers håper jeg virkelig Ingvar blir førstekeeper. Ikke kun fordi han viser redninger Opdal aldri vil klare, men mest fordi han er sikrere i feltet og dirigerer bedre der bak. Det er ikke den usikkerheten der bak som har preget oss i flere sesonger nå. Uansett hvor mye Opdal måtte ha bedret seg, så er det ikke slik at en plutselig blir supergod i feltet etter å ha vært dårlig på det år etter år. Opdal har noen alvorlige begrensinger som ikke gjør han egnet som førstekeeper i eliteserien etter min mening.
    Håper dette blir laget i neste treningskamp så en får prøvd litt mer

Ingvar
    Hodnemyr - Alex - Acosta - Sandnes
    Asante - Solo - Ajer - Børufsen
    Rasmussen
    Salvesen 1 omgang - Castro 1 omgang

Jeg ønsker å se både Solo og Rasmussen på laget og lurer på om en slik oppstilling kan passe for begge. Gummi kan og bør benkes en periode. Ønsker Asante inn for Hoff og se om Sandnes fortsetter det gode spiller han viste mot Aalesund også i back posisjon. Ønsker å se Ingvar igjen og gi han mest mulig erfaring med tippeligalag før alvoret begynner. Og uansett om Vilhjalmsson skulle få en ny vår, viser all historikk at han er veldig ustabil og forsvinner i en rekke kamper. Da må de andre spissene kunne komme inn og ønsker at de har mest mulig matching.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av start05 Vis innlegg
    Enig i at vi var gode på dødball i dag. jeg har med rette kritisert dette i de innledende kampene for da var det ekstremt dårlig. Så er det bare det å bli stabile på det. Hjelper ikke om en er god i dag hvis en har 4 kamper deretter hvor en er dårlig. Samme med Vilhjalmsson. Hjelper ikke om han scorer nå i treningskampene hvis han så går tilbake til å være usynlig i 5 kamper. Dog er det gledelig å se at han igjen endelig scorer. Får håpe det endelig vises stabilitet både fra den ene og den andre. Ellers håper jeg virkelig Ingvar blir førstekeeper. Ikke kun fordi han viser redninger Opdal aldri vil klare, men mest fordi han er sikrere i feltet og dirigerer bedre der bak. Det er ikke den usikkerheten der bak som har preget oss i flere sesonger nå. Uansett hvor mye Opdal måtte ha bedret seg, så er det ikke slik at en plutselig blir supergod i feltet etter å ha vært dårlig på det år etter år. Opdal har noen alvorlige begrensinger som ikke gjør han egnet som førstekeeper i eliteserien etter min mening.
    Håper dette blir laget i neste treningskamp så en får prøvd litt mer

Ingvar
    Hodnemyr - Alex - Acosta - Sandnes
    Asante - Solo - Ajer - Børufsen
    Rasmussen
    Salvesen 1 omgang - Castro 1 omgang

Jeg ønsker å se både Solo og Rasmussen på laget og lurer på om en slik oppstilling kan passe for begge. Gummi kan og bør benkes en periode. Ønsker Asante inn for Hoff og se om Sandnes fortsetter det gode spiller han viste mot Aalesund også i back posisjon. Ønsker å se Ingvar igjen og gi han mest mulig erfaring med tippeligalag før alvoret begynner. Og uansett om Vilhjalmsson skulle få en ny vår, viser all historikk at han er veldig ustabil og forsvinner i en rekke kamper. Da må de andre spissene kunne komme inn og ønsker at de har mest mulig matching.
    Ingvar
    Hodnemyr - Alex - Acoste - Vikstøl
    Assante - Ajer - Gummi - Børufsen
    Solo
    Vilijamson

Ingvar sin dobbeltredning mot AAFK var det klasse over. Han fikk også bestemannsprisen av Mjelde. Til tross for storspill av Ajer.

Solo brukte det meste av sesongen i fjor og enkelte av treningskapene i år til å bevise at han overhode ikke fungerer sentralt på midten. Krigeren Gummi må inn der. Solo har derimot vist takter i den hengende spissrollen, med Rasmussen og Vilijamson som backup i den posisjonen bør det blir ok. Sandnes bør heller brukes for å avlaste enn hanglende Børufsen enn til å henvise en ok tippeligaback som Vikstøl til benken..

Viljamson som spiss er selvsagt pr nå med fire mål på to kamper..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    En ting er ihvertfall sikkert: jeg er uendelig mye mer optimistisk nå enn jeg var rett etter jerv-fadesen.
    Tja. Nå kom vel nyhetene om den økonomiske krisen etter Jervkampen. Skal Start kutte kostnader slik de skisserer, forsvinner det nok tre førstevalg.

Dessuten virker det som om Jesper Mathisen må gjennom en ny operasjon i et forsøk på å redde karrieren. Det er ekstremt dårlig nytt for Start når økonomien er som den er.

Fevennen er freidige nok til å spørre Jesper om han har vurdert å legge opp for å spare klubben i en økonomisk krise. Men Jesper svarer naturlig nok at han må tenke på seg selv.

Bildet av Jesper Mathisen på krykker inn i Sør Arena for å undertegne en 4-årskontrakt med Start i fjor vår forteller ganske mye om hvorfor situasjonen er som den er i Start. Klubbens mest skadeutsatte spiller, nyoperert, uten interesse for å spille fotball noe annet sted og heller ikke attraktiv for noen annen klubb, bindes til klubben i fire år! Det er jo så amatørmessig at man kan gråte.

Jeg så ikke kampen mot Ålesund. Høydepunktene viser slett forsvarsspill og godt keeperspill. Resultatet er sterk med en mann i manko, men så lenge det var elleve mot elleve virket det vel som om det var keeperen som holdt oss inne i kampen?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Opdal har noen alvorlige begrensinger som ikke gjør han egnet som førstekeeper i eliteserien etter min mening.
    Opdal hadde en svak sesong i fjor, men han har absolutt vist tidligere at han er en god eliteserie-keeper. I 2006 var han Tippeligaens beste keeper (12 plass totalt på VG-borsen). I 2007 var han også god og kom på 22.plass totalt på VG sin bors. Er som sagt enig i at han var veldig svak i fjor, men har ingen grunn til å tvile på at han kan komme opp på et bra Tippeliganivå igjen.
    Når det er sagt så er dette siste året Opdal har kontrakt med Start og med Ingvar som er en ung landslagskeeper så håper jeg at Start bruker Ingvar så mye som mulig da han er fremtiden. Tviler på at Opdal kommer til å få forlenget kontrakten da Start ikke har råd til å ha 2 dyre keepere, og dermed må man tenke på fremtiden - spesielt hvis keeperne er jevngode!

Og uansett om Vilhjalmsson skulle få en ny vår, viser all historikk at han er veldig ustabil og forsvinner i en rekke kamper. Da må de andre spissene kunne komme inn og ønsker at de har mest mulig matching.
    Her er jeg (kanskje ikke så overraskende) uenig med deg. Nå som Vilhjalmsson har selvtillit og leverer så burde han få fortsette. Når en spiss scorer i kamp etter kamp (uansett hva slags kamp det er) så kan det gi negativ effekt å plutselig benke han. Det setter også press på han å vite at Salvesen/Castro er klare til å ta sjansen om de får muligheten.

Du nevner også at Vilhjalmsson er ustabil og forsvinner i en rekke kamper, men dette er vel strengt tatt noe som gjelder alle spisser? Castro har ikke vaert stabil, og Salvesen er ung og urutinert på dette nivået. Jeg tror Vilhjalmsson blir forstevalg med Salvesen som back-up - og at Castro blir solgt/frigitt. Dermed synes jeg det er greit at Matthias får spilletid nå som man prover å spille inn et serielag...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Opdal hadde en svak sesong i fjor, men han har absolutt vist tidligere at han er en god eliteserie-keeper. I 2006 var han Tippeligaens beste keeper (12 plass totalt på VG-borsen). I 2007 var han også god og kom på 22.plass totalt på VG sin bors. Er som sagt enig i at han var veldig svak i fjor, men har ingen grunn til å tvile på at han kan komme opp på et bra Tippeliganivå igjen.
    Når det er sagt så er dette siste året Opdal har kontrakt med Start og med Ingvar som er en ung landslagskeeper så håper jeg at Start bruker Ingvar så mye som mulig da han er fremtiden. Tviler på at Opdal kommer til å få forlenget kontrakten da Start ikke har råd til å ha 2 dyre keepere, og dermed må man tenke på fremtiden - spesielt hvis keeperne er jevngode!
    Opdal var kanskje god for 9 år siden. Det er en evighet siden i fotballsammenheng. Han har vært miserabel i tiden i Start. Selvfølgelig noen gode kamper innimellom, men er utrolig ustabil. Man gir ikke tillitt til noen basert på hva de gjorde for lenge siden.

Her er jeg (kanskje ikke så overraskende) uenig med deg. Nå som Vilhjalmsson har selvtillit og leverer så burde han få fortsette. Når en spiss scorer i kamp etter kamp (uansett hva slags kamp det er) så kan det gi negativ effekt å plutselig benke han. Det setter også press på han å vite at Salvesen/Castro er klare til å ta sjansen om de får muligheten.

Du nevner også at Vilhjalmsson er ustabil og forsvinner i en rekke kamper, men dette er vel strengt tatt noe som gjelder alle spisser? Castro har ikke vaert stabil, og Salvesen er ung og urutinert på dette nivået. Jeg tror Vilhjalmsson blir forstevalg med Salvesen som back-up - og at Castro blir solgt/frigitt. Dermed synes jeg det er greit at Matthias får spilletid nå som man prover å spille inn et serielag...
    Hadde vi snakket om seriekamper ja, men ikke i treningskamper og i hvert fall ikke med historikken til Vilhjalmsson. Norske spisser er kanskje ustabile, men ikke på langt nær slik Vilhjalmsson har vært. Det kan ikke den mest fanatiske Vilhjalmsson stackeren engang ikke bekjenne Sesongen i fjor med 4-5 mål forteller vel det meste. Jeg er overbevist om at Vilhjalmsson vil falme igjen når alvoret begynner. All historikk med han viser det fra tippeligaen. Og skulle han på forunderlig vis ikke gjøre det, har vi også gule kort, mulige skader osv. Derfor må en ha gode backuper uansett. Det er nettopp fordi Salvesen er urutinert en må bruke han nå som det ikke teller. Kan ikke forvente at Salvesen skal komme inn når det telles som mest og kjøre på. Han må tilvenne seg tempo og nivå. Det er jo nettopp dette mange missliker så til de grader med Mjelde. Han kjører på med de samme gang etter gang. Nye spillere får ikke prøvd seg og uansett hvor dårlig de erfarne gjør det, kommer de ikke inn. Når en nå begynner som du å ha skal samme holding til og med under treningskamper blir det for dumt.

Lignende tråder

1. Svar: 12
    Siste innlegg: 03-04-2017, 21:04
  2. Treningskamptråd: Start - Sandnes Ulf (La Manga)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 30
    Siste innlegg: 02-25-2016, 15:57
  3. Treningskamptråd: Start - Sarpsborg 08 (La Manga)
    Svar: 14
    Siste innlegg: 02-19-2016, 10:37
  4. Treningskamptråd: Start - Brann (La Manga)
    Svar: 24
    Siste innlegg: 02-20-2015, 14:37
  5. Treningskamp: Start - Brann (La Manga)
    By krs in forum IK Start
    Svar: 13
    Siste innlegg: 02-21-2014, 12:47

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •