Viser resultater 1 til 9 av 9
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Hvilke lokale spillere bør Start hente?

I dagens økonomiske situasjon må man jobbe annerledes for å nå målet om midten av tabellen.

Hvilke lokale spillere bør Start vurdere å hente i år?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har for dårlig oversikt over lokalfotballen til å ha sterke meninger om hvem de bør hente. Men jeg er sikker på at de bør hente de før Viking, Odd eller VIF gjør det slik vi har sett stygge eksempler på tidligere...
    --

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    De har vel hentet de som kan hentes av talenter, vel å merke som ikke har gått til konkurrenter. Å hente spillere fra feks vindbjart er ikke mulig med start sin økonomi. En Daniel Aase ligger nok på rundt 500k + overgangssum , da han vel jobber på SFO i Vennesla eller hva de driver med på siden. Det vi må evt håpe på er at Eriksen ,wichne, Rasmussen, Salvesen, hodnemyr og gjengen slår til. Skal de låne spillere fra molde får de håpe på at Molde står for 50% av lønnskostnadene til evt nye tilvekster. Vi har den stallen vi har p.t og kommer nok til å være den minus evt paniagua/ Castro når sesongen starter i gang.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    De har vel hentet de som kan hentes av talenter, vel å merke som ikke har gått til konkurrenter. Å hente spillere fra feks vindbjart er ikke mulig med start sin økonomi. En Daniel Aase ligger nok på rundt 500k + overgangssum , da han vel jobber på SFO i Vennesla eller hva de driver med på siden.
    Start kan tilby eliteseriefotball. For enhver 2.divisjonsspiller med ambisjonene i orden trumfer dette selv den feteste SFO-stillingen. Og enhver 2.divisjonsspiller over kompensasjonsalderen er i praksis verdiløs. Det er vanskelig for Vindbjart å stoppe en overgang og frata en spiller sjansen til eliteseriefotball.

Start har hentet de største talentene. Det kan være en god investering for fremtiden. Om klubben har noen fremtid. Det vil bli avgjort i 2015, og da hadde kanskje klubben hatt mer bruk for de beste spillerne på Sørlandet enn de største talentene.

Jeg kjenner ikke lokalfotballen godt nok til å uttale meg med tyngde om kandidater. Men skal man hente voksne spillere oppover i divisjonssystemet, må man starte tidlig for de krever ofte lang omstilling til tempo og ny treningshverdag. Slik sett er det nok for sent for de fleste nå som sesongen snart sparkes igang.

Og så gjelder det å finne en spillestil og formasjon der man kan slippe unna med å blande litt bark i brøddeigen. Med tre sentrale midtbanespillere kan man kanskje leve med Aases fysiske og tempomessige svakheter? Kanskje til å med leve med Preben Skeie som indreløper? Og legger man seg dypt i 4-5-1 er jo Glenn Andersen fremdeles den beste stopperen i Agder. Og så har man jo alltid Fredrik Stray Tjaum. Og hva med Follerås?

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Så må du heller ikke glemme sørlandets beste sittende midtbanespiller i Pedersen

Men det jeg vil frem til er at det er for sent å hente slike spillere, Nordheim vs Fredrik og Follerås, Aase VS Rasmussen.

Nå sparer de inn småpæng i adm med Mykjåland i spissen, da hadde jeg blitt rimelig forbannet om de 1 mnd senere henter inn en spiller fra VFK eller Fløy for samme lønna.

Jeg mener de må satse på stammen i laget, håpe på lite skader og karantener og derretter spe på med spillere fra Start 2 eller toppspillergruppa.

Førstelaget som starter i morgen er ikke dårligere enn 5-6 andre lag i tippeligaen...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det aller viktigste både for Start og talentene er opprykk. Alt annet enn spill i 2 div neste år vil være total fiasko.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Eirik Schulze serverte nettopp Martin Ramsland en målgivende pasning mot Brann. Er dette spillere som kan være aktuelle for Start? De har vel i hvert fall vært det tidligere, og nå har de i tillegg fått en del erfaring fra OBOS. De er fortsatt både unge og lokale.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Er ikke dette man sa om en rekke spillere? Deriblant Salvesen!
    Er fristet til å si at dette er kun ugress

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av greipstøl Vis innlegg
    Eirik Schulze serverte nettopp Martin Ramsland en målgivende pasning mot Brann.
    Jeg fulgte bare førsteomgangen med et halvt øye, men ble litt skuffet over Schultze som i mine øyne aldri kom inn i kampen. Jeg hadde ganske høye forventninger til ham. Ramsland viste imidlertid glimt av klasse, og var en håndfull for Acosta.

Ti mål i ligaen lar seg høre. Han er dessuten en spisstype som Start mangler med sin eksplosivitet, fart og gjennombruddsstyrke.

Lignende tråder

1. Spillere i Eliteserien 2018
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 10
    Siste innlegg: 02-25-2018, 22:53
  2. Spillere på utgående kontrakt 2016
    By Swans Till I Die in forum IK Start
    Svar: 54
    Siste innlegg: 11-10-2016, 08:13
  3. Forholdet til de lokale klubbene
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 0
    Siste innlegg: 09-11-2014, 23:22
  4. Svar: 17
    Siste innlegg: 01-17-2014, 12:45
  5. Bekreftet avganger,fornyede kontrakter og nye spillere.
    By Ole Gilboe Hermansen in forum IK Start
    Svar: 9
    Siste innlegg: 01-28-2013, 19:06

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •