Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Treningskamptråd: Viking - Start (Viking Stadion)

Sted:Viking Stadion
    Tid: Søndag 29.mars kl.1700
    Siste treningskamp før seriestart spilles i dag i Stavanger. Jeg tror aldri Start har hatt dårligere inngang til en generalprøve. Vi har solgt flere profiler og har en hel haug av spillere på skadelista. Dermed har vi bl.a måtte låne 3 spillere fra Vindbjart til denne kampen.

Dette er Start-troppen

Håkon Opdal
    Samuel Dirscher
    Ole Martin Rindarøy
    Alex De John
    John Olav Norheim
    Robert Sandnes
    Espen Børufsen
    Solomon Owello
    Gummi Kristjansson
    Lars-Jørgen Salvesen
    Mathias Vilhjalmsson
    Mathias Rasmussen​
    Emil Dahle (prøvespiller fra Stabæk)
    Preben Skeie
    Jon Ole Reinhardsen
    Kim Kvaalen

Er vanskelig å tippe hvilke 11 spillere vi starter med, men disse skal uansett få kjørt seg borte mot et Viking-lag som tippes langt høyere enn oss på tabellen.

Jeg har ikke forventninger om at vi vinner denne kampen, men jeg har forventning om at de som trer på seg Start-drakta kjemper og jobber knallhardt. Da kan det bli en jevn kamp.

Her er det for meg viktigst at vi får noen svar fra de nest-beste og ikke minst - at vi unngår flere skader. Nå er stallen så tynn at vi må unngå flere skader for enhver pris. Serieåpningen mot LSK neste tirsdag er mye viktigere og derfor er det ikke krise om vi må la Vindjbart-spillerne få endel spilletid.

Jeg er også spent på å se Emil Dahle som er på prøvespill fra Stabaek. Vi må ha inn et par ekstra spillere og han er nok aktuell siden han er med i denne kampen. Han var tydeligvis god i Ham Kam, men har slitt i Stabaek. Kanskje vi kan få se litt av det han viste i Ham Kam og at han kan få en "ny vår" i Start.

Uansett så er det alltid morro med Start-kamp - og borte mot Viking kan jo bli severdig nok det.

God generalprøve alle Start-venner!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    http://www.aftenposten.no/100Sport/f...r-511195_1.snd

Emil er en spennende spiller. Da blir ikke savnet av Tripic så stort selv om jeg vil fremheve Tripic sine defensive ferdigheter på dødball som hakket hvassere og til stor nytte.
    En fremskutt Emil vil være til stor glede for det offensive oppbyggende.
    MIM og andre får nok flere svar i denne kampen, selv om Emil skulle gjøre en middels kamp vil jeg tro at han er med oss fremover.
    Der det så best ut på mange år, defensivt. Der ser det nå svært bekymringsfullt ut med Vikstøl ute og Acosta bort.
    Kamp med målgaranti*

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Noen som vet om kampen vises noe sted?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Slik stiller Start:

Håkon Opdal

Ole Martin Rindarøy - Alex De John - John Olav Norheim - Robert Sandnes

Espen Børufsen - Gummi Kristjansson - Emil Dahle - Mathias Rasmussen

Solomon Owello

Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Samuel Dirscher, Lars Jørgen Salvesen, Preben Skeie, Jon Ole Reinhardsen og Kim Kvaalen. De tre sistnevnte spiller til daglig for Vindbjart.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Noen som vet om kampen vises noe sted?
    http://www.aftenposten.no/100Sport/f...r-511195_1.snd

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Sist endret av Andreas : 03-29-2015 kl 16:58

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Steike.

Ser på live-bilder fra Viking stadion. For ei fantastisk gressmatte de har. Har vaert en grei vinter, men imponerende kvalitet på den matta...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nesten 20 minutter spilt og jeg er imponert over Start-gutta. Jobber bra og er helt på hoyde med et relativt toppet Viking-lag.

Owello er meget bra i den hengende spiss rollen.

Sterk åpning fra et sterkt reservepreget Start-lag!

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, jeg synes også det har vært veldig bra spill i Start. Viking har kommet til noen få farligheter, og er på ingen som helst måte ute av spillet, men jeg føler Start har ballen mye mer i hvert fall. Og det blir veldig tydelig at det er veldig mye fart i startlaget! startspillerne avskjærer masse pasninger imellom Viking. Og jeg synes oftere at startspillerne finter vikingspillerne.

Det er virker som om det er noe mer plan over det vi pleier ha. Jeg er rett og slett svært fornøyd med de første 30 minuttene :-)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    De John og Norheim i midten bak har hatt noen fantastiske blokkeringer. Positivt!

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Nesten 20 minutter spilt og jeg er imponert over Start-gutta. Jobber bra og er helt på hoyde med et relativt toppet Viking-lag.

Owello er meget bra i den hengende spiss rollen.

Sterk åpning fra et sterkt reservepreget Start-lag!
    har ikke Viking 10 mann som hadde vært aktuelt på forskjellig landslagoppdrag. men ja enig bra start.
    GLORY GLORY TO THE HIBEES. HIBERNIAN FC - THE PRIDE OF EDINBURGH.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hibs Vis innlegg
    har ikke Viking 10 mann som hadde vært aktuelt på forskjellig landslagoppdrag. men ja enig bra start.
    Du har helt rett i det.

http://www.aftenbladet.no/100Sport/f...p-511256_1.snd

Men, uansett har de endel mer profilerte spillere enn det vi stiller med:

Iven Austbø – André Danielsen, Joackim Jørgensen, Indridi Sigurdsson, Steinthor Thorsteinsson – Makhtar Thioune, Magne Hoseth, Björn Daniel Sverrisson, Vidar Nisja – Osita Chikere, Suleiman Abdullahi.

Matthias burde definitivt satt den enorme sjansen han hadde etter ca 40 minutter. Spennende å se om vi gjor mange bytter i 2.omg eller om vi kjorer med samme gjengen så lenge vi kan..
    Sist endret av Frankieboy : 03-29-2015 kl 17:55

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er i aller høyeste grad en veldig godkjent kamp i hele første omgang. Start er helt på høyde med Viking, det er en ordentlig jevnspilt kamp. Jeg synes hele omganga var gjennompreget av at Start har raskere spillere, og vi brøyt veldig mange flere pasninger enn hva Viking gjorde.

Jeg synes Norheim og Dahle gjorde gode profiler, som er dem jeg har fulgt mest med på, men egentlig synes jeg alle spillerne har gjort det godt kollektivt. Det har vært mye gode pasninger og smart spill, med Børufsen, Owello, Dahle og Rasmussen. Men også Sandnes og Rindarøy har bidratt mye, spesielt i det offensive.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er bra! Men jeg er litt bekymret for contringene til Viking. Hoseth til Thione er skumle. Men vi kjemper veldig bra!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Første omgang var en relativt stor opptur, spesielt i forhold til mine forventninger. Glødende innsats og hurtige bevegelser i lengderetning ser ut til å være mantraet. Det ser pent ut! I den bakre linjen er tre av fire spillere nye av året (regner Norheim som ny på A-laget), og likevel klarer de seg forbausende bra.
    Det mest gledelige for min del er likevel Owello. ENDELIG har han sluttet med å kjæle med ballen, og bruker heller overblikket sitt til å ta raske avgjørelser og spille ballen kjapt til nestemann og deretter komme seg i posisjon. Måtte han fortsette slik resten av sesongen og gi faen i dribleraidene han har drevet med de siste årene!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gummi ut - Solo ned - og Salvensen inn på topp..

Håper for guds skyld at Gummi ikke er skadet....
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    En annen ting: Jeg synes ikke den svarte boksen på brystet er så ille - spesielt ikke fra litt avstand som det blir når vi ser på TV. Det blir litt mer gult OG svart og ikke bare gult. Det var bare en liten tanke jeg satt med selv om det ikke betyr at jeg synes det er fint med den svarte boksen...
    Uansett så driter jeg i dette så lenge gutta jobber bra og vinner kamper. Det er til syvende og sist DET som betyr noe da man ikke får ekstrapoeng for fine drakter..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Får vel ei heller poeng eller xstra poeng for kun godt spill, synes det offensive bærer preg av for lite krutt og en fryktet spiss. Mye god vilje for all del.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Får vel ei heller poeng eller xstra poeng for kun godt spill, synes det offensive bærer preg av for lite krutt og en fryktet spiss. Mye god vilje for all del.
    Men stor innsats og vilje gir poeng, og tar vi med dette inn i seriespillet så tror jeg fort vi kan ta poeng mot veldig mange lag. Begge lag mangler jo mange spillere så det baerer vel også kampen litt preg av. Men absolutt mer enn godkjent så langt!

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gøy å se de unge idag, løper som gale! tror det blir morro i år.

Lignende tråder

1. Treningskamptråd: VIKING - START (11 Februar 2017)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 12
    Siste innlegg: 02-12-2017, 21:40
  2. 3. Serierunde: IK Start- Viking FK
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 30
    Siste innlegg: 04-05-2016, 21:28
  3. Treningskamptråd: Start - Viking (Sørlandshallen)
    Svar: 38
    Siste innlegg: 02-08-2016, 01:05
  4. 24.Serierunde:VIKING - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 40
    Siste innlegg: 09-22-2014, 13:29
  5. Treningskamptråd: Viking - Start
    Svar: 14
    Siste innlegg: 02-24-2013, 19:21

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine