Side 1 av 15 12311 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 282
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Tippeligaen 2015 - Tabeller, andre kamper, dommere +++

Da var vi i gang.

Første kamp starter om 10 minutter og det er Mjøndalen som tar i mot Viking. I utgangspunktet regner de fleste med at Start skal slite, og et av lagene vi nok må holde bak oss er nyopprykkede Mjøndalen.

Derfor må vi vel håpe på en borteseier i dagens første kamp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sterk seier av Mjøndalen, men ikke veldig overraskende. Nyopprykkede lag er alltid værst å møte borte på starten av sesongen. Vi kan fort få merke det vi også

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg synes Mjøndalen virket veldig svake. De får med seg tre litt heldige poeng i dag, men fremstår totalt sett som en soleklar dumpekandidat.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Rbk imponerte og sa vel her i fra om hvem som har lyst på 1 plassen. Reginiussen fikk en kamp i år, det er surt og et stort tap.
    Sarpsborg og Mjøndalen vinner forsåvidt overraskende... Flipperligaen er i gang

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Rbk imponerte og sa vel her i fra om hvem som har lyst på 1 plassen. Reginiussen fikk en kamp i år, det er surt og et stort tap.
    Ja, RBK imponerte, men nedtur at Reginiussen er ute resten av sesongen og det så vel også ut som Helland fikk en strekk mot slutten. Det blir et stort tap for dem uten disse to..

Ikke overrasket over at Sandefjord og Mjondalen vinner i seriepremieren på hjemmebane. Nyopprykkede lag tar ofte endel poeng i starten men faller fra etterhvert.

Ellers virker det som om Glimt vil slite denne sesongen. Har vel tapt det aller meste av treningskamper - bl.a 0-6 mot Start og taper mot Sandefjord i dag. Jeg tror de skal slite framover.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    At Sarp slo Tromsø var ikke særlig overraskende. For meg en 50/50 kamp. Tromsø havnet tross alt 10 poeng bak Sandefjord i fjorårets adecco. At Mjøndalen i sin første kamp hjemme skulle vinne mot et normalt ganske bortesvakt Viking var heller ikke spesielt overraskende selv om Viking for meg var knepne favoritter.

Sandefjord slo Glimt, og det var heller ikke overraskende. Sandefjord kan være et lag mange har undervurdert. De fleste har de på direkte nedrykk, men de vant adecco ganske suverent i fjor, og tapte kun 1 kamp. Også har de en trener i Bohinen som riktignok er fersk, men spennende. Mye erfaring som spiller fra mange store klubber har han også.

Rbk imponerte med 5-0. Men Ålesund er normalt et meget svakt bortelag. Så jeg tar den seieren med en klype salt. Synes nesten Vif sin 3-1 over Godset er minst like imponerende. Godset er en vesentlig bedre motstander enn Ålesund.
    Sist endret av bosve : 04-06-2015 kl 21:15

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg fikk med meg at også Drillo virket forholdsvis våryr over VIF laget...

Dog syns jeg resultatet ikke gav helt riktig bilde av kampen

Bugge hadde vel ikke noen stor kamp, straffen er noget tvilsom

Nå imponerte vel heller ikke godset nevneverdig

Jeg tror trønderne blir en svært hard nøtt i år

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    At Sarp slo Tromsø var ikke særlig overraskende. For meg en 50/50 kamp. Tromsø havnet tross alt 10 poeng bak Sandefjord i fjorårets adecco. At Mjøndalen i sin første kamp hjemme skulle vinne mot et normalt ganske bortesvakt Viking var heller ikke spesielt overraskende selv om Viking for meg var knepne favoritter.

Sandefjord slo Glimt, og det var heller ikke overraskende. Sandefjord kan være et lag mange har undervurdert. De fleste har de på direkte nedrykk, men de vant adecco ganske suverent i fjor, og tapte kun 1 kamp. Også har de en trener i Bohinen som riktignok er fersk, men spennende. Mye erfaring som spiller fra mange store klubber har han også.

Rbk imponerte med 5-0. Men Ålesund er normalt et meget svakt bortelag. Så jeg tar den seieren med en klype salt. Synes nesten Vif sin 3-1 over Godset er minst like imponerende. Godset er en vesentlig bedre motstander enn Ålesund.
    Så du vant godt på Oddsen i dag da hehe

Sandefjord den skrev jeg feil, vet jo hva BG har vist, men synes det er sterkt å vinne mot TIL borte av SP08. Fordi TIL har vunnet sine 5 siste treningskamper og sist SP08 var hos TIL ble det 5-0. Derfor synes jeg dette er sterkt, det gjelder til deg også Prankyboy
    At viking tapte taler jo mot alt, Skal Mjøndalen gjøre noe i år så må det bli på hjemmebane, tipper de klarer å samle max 6-7 poeng på bortebane. Morro at STB ikke vant

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    En dårlig dag for oss i går. Tre av fem lag som tok tre poeng er lag vi skal kjempe mot i bunnen. At Mjøndalen vinner hjemme mot Viking er overraskende og de fikk litt hjelp av dommer også som bl.a. unnlot å dømme straffe. Sarpsborgs seier bort mot Tromsø er veldig sterk. Tromsø er et sterkt hjemmelag. Sandefjord - B/G hadde jeg helgradert om jeg skulle tippet, to lag som har hatt en dårlig innspurt.

Så for å si det som en real Startsupporter: Blir det ikke tre poeng i dag så rykker vi ned!!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Selv om vi har fått en OK start på sesongen så må vi nok regne med at fokuset blir å holde minst 3 lag bak oss på tabellen.

Da må vi vel håpe på folgende utfall i dagens kamper:

Bodo/Glimt - Odd: Borteseier
    Sandefjord - Sarpsborg 08: Borteseier
    Stabaek - Viking: Borteseier
    TIL - LSK: Borteseier
    Molde - Aafk: Hjemmeseier

Det går nok gjerne ikke slik, men det er iallefall det jeg håper på..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Selv om vi har fått en OK start på sesongen så må vi nok regne med at fokuset blir å holde minst 3 lag bak oss på tabellen.

Da må vi vel håpe på folgende utfall i dagens kamper:

Bodo/Glimt - Odd: Borteseier
    Sandefjord - Sarpsborg 08: Borteseier
    Stabaek - Viking: Borteseier
    TIL - LSK: Borteseier
    Molde - Aafk: Hjemmeseier

Det går nok gjerne ikke slik, men det er iallefall det jeg håper på..
    Da ble det Odd seier, tipper vi kan regne med Odd i år også mens BG ser svake ut etter mye positivt i fjor ett hakk ned.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    BG ser skremmende svake ut, det samme gjør også AAFK. Gave til andre nedrykkskandidater da de ansatte Aabrekk. Mjøndalen tror jeg også skal få kjørt seg når sesongen trekker ut!

Så jeg er utrolig nok positiv til at Start skal klare å holde 2-3 lag bak seg!?!?

Sandefjord skal nok også havne nedi der til slutt, og Tromsø tror jeg nok mange har overvurdert

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Alltid betryggende å se at det er andre lag som er minst like dårlige som oss, men merker at det fremdeles er litt for tidlig på året til at jeg virkelig bryr meg om resultater i andre kamper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Alltid betryggende å se at det er andre lag som er minst like dårlige som oss, men merker at det fremdeles er litt for tidlig på året til at jeg virkelig bryr meg om resultater i andre kamper.
    Enig der, farlig å håpe på SP08 slår Sandefjord når SP08 ligger 3 poeng forran oss på tabellen ved nest siste runde og vi ligger på kvalikk.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ny runde og Odd har akkurat avgitt poeng mot Mjondalen - fullt fortjent etter en imponerende kamp av de brune.

Dag Eilef Fagermo nektet å komme ut og prate med pressen og blir bare om enda mer usmaklig. Hvis man bare skal prate med media hver gang man vinner så blir det rett og slett latterlig. Greit at man er skuffet men at man ikke kan vise seg for pressen etter en svak kamp blir patetisk.

Etter tapet vårt i går så kommer mange lag opp bak oss og derfor må vi håpe at de svakeste lagene fortsetter å tape.

Håper på folgende utfall i de resterende kampene:

- Viking - RBK: Borteseier
    - Aafk - TIL: Uavgjort
    - Haugesund - Molde: Borteseier
    - Godset - Sandefjord: Hjemmeseier
    - LSK - Stabaek: Uavgjort
    - Sarpsborg - Bodo/Glimt: Hjemmeseier

Så går det sikkert ikke sånn, men det er lov å håpe...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Sitter med et lite håp om at vi kan rane til oss et eller tre poeng mot bartefolket, de ser riktig nok knallsolide ut foreløpig, men hadde vært herlig om de undervurderte oss fullstendig og avga poeng mot oss på et fullsatt Lerkendal.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Så nettopp Viking-RBK. Viking var dårlige, RBK imponerte egentlig ikke så veldig offensivt før Viking ble presset fremover fordi de lå under. Tydelig at det blir viktig å holde nullen så lenge som mulig neste uke. Om man MÅ angripe mot RBK i år, så går det fort virkelig galt. De er helt utrolig giftige på kontringer. Viking kom seg etter de fikk inn de to Nigerianerne sine, de imponerte, men gjorde også stygge feil.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Stor innsats av Jerv i dag Snart er MIM i Brann tenker jeg

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Da var Aabrekk ferdig i Aalesund allerede. At han ville få sparken er ikke overraskende, men jeg hadde håpt på litt mer tålmodighet i nordvest.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Da var Aabrekk ferdig i Aalesund allerede. At han ville få sparken er ikke overraskende, men jeg hadde håpt på litt mer tålmodighet i nordvest.
    Etter fire serierunder. Det er vel norsk rekord? Kom vel ikke som noen bombe at han var førstemann ut denne sesongen, men det var særdeles tidlig.
    Hvem er neste mon tro?

Lignende tråder

1. Svar: 68
    Siste innlegg: 12-03-2017, 14:53
  2. Tippeligaen 2016 - Tabeller, andre kamper, dommere +++
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 08-05-2016, 11:39
  3. Svar: 51
    Siste innlegg: 09-21-2014, 16:36
  4. Tabell og andre kamper i Adeccoligaen 2012
    By Frankieboy in forum IK Start