Side 1 av 9 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 179
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Konkurranse: Tipp antall tilskuere på Starts hjemmekamper!

Espen KG startet denne konkurransen og her er det han skrev på det andre forumet:

Etter relativt stor suksess i fjor, og i 2013, videreføres konkurransen om å være den beste til å tippe hvor mange betalende tilskuere som møter på Sparebanken Sør Arena (SSA) denne sesongen. Forhåpentligvis blir det både flere tippere, og høyere tall på tipsene i år enn i fjor.

I 2014 hadde var det i snitt 6029 betalende tilskuere på kamp. Det er det dårligste snittet i Tippeligaen i manns minne. Det kan bare gå en vei i år! Laget har blitt tvunget til å gjøre det «alle» har etterspurt i flere år, satse ungt og lokalt. Nå får vi se om det virkelig trekker flere folk, eller om det kun er når laget henger med helt i toppen at SSA fylles opp. Ingenting hadde gledet undertegnede mer enn om vi traff på begge deler.
    Så gjenstår det også å se om noen klarer å tukte den suverene vinneren fra i fjor, Frankieboy!

OBS! Jeg velger i år å modifisere reglene litt, for at det skal være mer rettferdig for alle. Tidligere har man kunnet tippe helt inn til kampstart, slik det er i «Tippekonkurransen 2015″. Dette gir derimot en veldig stor fordel til dem som enten befinner seg på SSA eller ser oppkjøringen til kampen på TV. De som er forhindret fra dette får derfor et klart handikap i konkurransen. I den «vanlige» tippekonkurransen ville det omtrent vært som å få se høydepunktene fra kampen (bortsett fra selve målene) og deretter gjettet resultatet.
    På bakgrunn av dette må tipsene i år være inne minimum 1 time før kampstart. Hvis kampstart er kl 1800, må da tipset være inn kl 1700. Tips som er registrert kl 1701 og senere blir ikke tatt hensyn til.
    Det høres kanskje strengt ut for mange, men det er i hvert fall litt mer likt for alle med denne modifiseringen. Så får dere heller gi meg beskjed vi PM dersom dere har sterke meninger om saken.

Ellers er reglene som før:

1. ALLE offisielle HJEMMEKAMPER er med i konkurransen. Dette inkluderer Norgesmesterskapet. Eventuelle TRENINGSKAMPER teller ikke.
2. altomfotball.no vil bli benyttet som kilde til det faktiske tilskuertallet
3. Den som tipper nærmest det riktige tallet får 5 poeng, nest nærmeste tipper får 3 poeng, og tredje nærmeste tipper får 1 poeng.

Det er foreløpig ikke satt opp noen premier i denne konkurransen, men det jobbes det med så følg med her!

Lykke til!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    10 personer var med og tippet i første runden, men jeg håper flere melder seg på når dette nye forumet «får satt seg».
    Beste tipper ble Sylvi Moldal (795), som også var det siste innlegget før tidsfristen. Deretter fulgte Frank Thomassen (1016) og Andras Løland (1109).

Tabellen etter første runde er derfor som følger:
    Sylvi Moldal: 5p
    Frank Thomassen: 3p
    Andreas Løland: 1p
    Espen: 0p
    Espen K G: 0p
    Espen Moseid: 0p
    Gerrard: 0p
    Jorunn Stomnås: 0p
    Rooland: 0p
    Roy Oliver Jahnsen: 0p

Gi meg (Espen KG) beskjed dersom dere ser noe feil. Dersom dere forandrer det synlig «nicket» deres må dere også gi beskjed, så skal jeg rette det opp etter neste hjemmekamp.

Neste hjemmekamp er mot Vålerenga fredag 24.04 kl 1900.

Hvor mange tror du betaler for å se Oslorampen dra hjem uten poeng fra Kristiansand?

Husk: Tipset ditt må være lagt inn innen kl 1800 for å være gjeldende!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er tipsene som kom inn fra det andre forumet:

2Ry: 7689
    Jbasma: 5987
    Sist endret av Frankieboy : 04-23-2015 kl 22:03

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Tipper at 6848 kommer for å se Enga banket blå og røde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Oppdaterer mitt tips til 7345 tilskuere
    Sist endret av Frankieboy : 04-23-2015 kl 22:03

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    7203......

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    7777 tilskuere mot Enga...
    Sist endret av Frankieboy : 04-24-2015 kl 06:43

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2014
    7438 tilskuere mot enga.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    7502 på SSA i kveld

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    7375 i dag

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    6385 tilskuere mot Vålerenga.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Kristiansand
    7875 tilskuere

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Søgne
    7238 Idag mot enga

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    7890 i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Her er tipsene som kom inn fra det andre forumet:

2Ry: 7689
    Jbasma: 5987
    Her har du strøket meg FrankieBoy , ikke det jeg fikk ikke rett , men skal du rydde opp så
    må det være riktig. Jbasma endret sitt tips , Greit Nok , men da burde hans blitt tatt bort oh mitt
    bli stående . Det var 6789 .... Jabasma sitt nye tipps traff virkelig blink så grattis til han... :-)

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Roy Oliver Jahnsen Vis innlegg
    Her har du strøket meg FrankieBoy , ikke det jeg fikk ikke rett , men skal du rydde opp så
    må det være riktig. Jbasma endret sitt tips , Greit Nok , men da burde hans blitt tatt bort oh mitt
    bli stående . Det var 6789 .... Jabasma sitt nye tipps traff virkelig blink så grattis til han... :-)
    Uff da. Ja, jeg provde å gjore det mer oversiktlig og slettet feil person. Skulle selvfolgelig slettet Jbasma siden han tippet på nytt, men slettet ditt tips i stedet. Sorry!

For Espen KG som styrer denne konkurransen så må han bare ta med at du hadde tippet 6789 og Jbasma tippet 7345 - som var et helt greit tips

Godt du folgen med!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Start - Vålerenga

Da var en ny hjemmekamp spilt. Vålerenga var på besøk og de tok med seg spennende fotball og en del tilskuere. Dessverre tok de også med seg alle poengene hjem igjen, etter et noe omdiskutert 2-3 mål. Det får så være, det er uansett poeng å dele ut i denne konkurransen.
    Motsvarende møte (Start - VIF) i fjor trakk 8555 tilskuere, men da må det legges til at dette var en 16. mai kamp. Det trekker normalt godt over snittet til kamp. 2. hjemmekamp i fjor derimot, som var mot Viking, trakk tilsvarende tilskuertall (7570) så det ser ut til at vi ligger rundt der vi lå i fjor på denne tiden. Så får vi se om antallet daler sakte og sikkert som i fjor, eller om laget klarer å spille bedre og derfor trekke flere til tribunene.
    Mot Vålerenga kom det 7349 tilskuere og den som tippet aller best var, som det har blitt røpet av to her inne allerede, jbasma. Han bommet med bare 4(!) tilskuere, og det må med rette kalles en innertier. De to neste på listen var derimot ikke langt bak, med rooland (26) og Markusbukken (89). Mye god tipping med andre ord! Fortsett slik, så blir det spennende hver runde

Stillingen så langt i konkurransen er dermed: (poeng denne runden i parantes)
    jbasma: 5 (5)
    Sylvi Moldal: 5
    rooland: 3 (3)
    Frank Thomassen: 3
    Markusbukken: 1 (1)
    Andreas Løland: 1
    2ry: 0 (0)
    Espen: 0 (0)
    Espen K G: 0 (0)
    Espen Moseid: 0 (0)
    Fish: 0 (0)
    Gerrard: 0 (0)
    Ghooster: 0 (0)
    Jorunn Stomnås: 0
    kaptein: 0 (0)
    Kris81: 0 (0)
    Roy Oliver Jahnsen: 0 (0)

Dersom det er noen som har endret nick fra første runde på det "nye" forumet, til denne runden på det "gamle" forumet kan dere sende med en PM, så skal jeg slå sammen nickene. Frankieboy har jeg kontroll på, så hans har jeg rettet opp selv

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Neste hjemmekamp spilles 3. mai mot Tromsø, med kampstart kl 1530. Alle tips må derfor være inne før kl 1430 den dagen for å være med i konkurransen.

Det var ikke noen motsvarende kamp i fjor, siden Tromsø var i nåværende OBOS-ligaen i 2014. Den tredje hjemmekampen i fjor ble spilt mot Brann 4. mai og trakk kun 6504 tilskuere. Det var etter to strake tap mot Viking (H) og Molde (B). Så da blir det spennende å se hvordan utviklingen blir i år. Vi tapte mot VIF og skal møte Rosenborg borte neste runde. Håpet må bli en fantastisk kamp mot RBK og deretter strålende sol og sommervarme første helgen i mai. Da bør det bli en del folk på kampen, selv om motstanderen ikke er blant de mest spennende storlagene. Det er derimot et lag vi bør slå om vi skal unngå bunnstriden i år igjen, så all støtte fra tribunen hjelper!

Hvor mange tror du betaler for å se Start dytte gutta fra Nordens Paris ned i bunnstriden? Tipp i vei!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Slenger inn et foreløpig tips at det kommer 6789 tilskuere mot Tromsø søndag 03 mai kl. 15.30 :-)

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    6004 mot TIL.

Lignende tråder

1. starts økonomi
    By Markusbukken in forum IK Start
    Svar: 213
    Siste innlegg: 03-09-2020, 12:56
  2. Svar: 213
    Siste innlegg: 04-10-2015, 00:14
  3. Starts målsetting for sesongen 2013