Vis avstemningsresultater: Skal du se kampen på stadion?

Stemmere
7. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • JA

4 57,14%
  • Nei, jeg boikotter siden det er fredagskamp

0 0%
  • Nei, jeg går kun hvis Start leder tabellen

0 0%
  • Nei, jeg liker å se kampene fra sofaen

1 14,29%
  • Nei, jeg har ikke råd

1 14,29%
  • Vet ikke ennå

1 14,29%
Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Gøy kamp, kjipt resultat. Liker igrunn den offensive siden av Ajer, men kan vel ikke bruke han på OM så lenge vi ikke har noe alternativ på DM.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I dag var vi gode og viser at vi ikke er den klare nedrykkskandidaten som mange skal ha det til.

Vikstøl er svak på de to første og Opdal på de to siste. Opdal hadde en klasseredning på skuddet fra Zahiz, men Vikstøl fikk ikke til mye ellers. Sandnes på back på Lerkendal. Rindarøy kommer seg også på høyreback.

De Jong er jevnt over god, men gjør ett og annet rart valg som kan bli skjebnesvanger. Dansken klarte seg også bra, men er 20 kg for lett når Braathen kommer.

Vijihamson og Børufsen var nok de to beste...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bråthen gjør mye galt i forkant av det tredje målet til vif. Skulle vært avblåst. Syns synd på gutta i dag. Fortsetter vi med den innsatsen vinner vi mange kamper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Bittert å sitte igjen uten poeng etter en kamp hvor vi fort kunne endt opp med 3. Noe positivt og noe negativt i denne som i de andre kampene. Vilhjamsson og børufsen synes jeg er gode i dag, mens Vikstøl var vår svakeste. Første 30 er forferdelige, og vi blir rundspilt. Siste 10 er de fleste tomme, og det lå vel i lufta at vi ville slite, spesielt når Vålerenga har spillere som Braaten og Stengel å sette inn på slutten. Likevel er måten målet kommer på irriterende. De to andre målene vi slipper inn er resultat av meget bra angrepsspill, men det siste er dueller vi taper. Mulig at vi kunne fått frispark der, men synes ikke det er soleklart.
    All honnør til spillerne. Vi taper mot et lag med bedre spillere, og har ikke marginene med oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Når selv Rekdal mener Bråthen kunne vært avblåst er det ingen tvil om at det er dommeren som avgjør kampen i dag. FAEN!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    Når selv Rekdal mener Bråthen kunne vært avblåst er det ingen tvil om at det er dommeren som avgjør kampen i dag. FAEN!
    Ja tenkte det samme. Det er sjeldent Rekdal kommer med slike meninger. Det merkelige er at dommeren har god synsvinkel og ser Braaten kaste seg inn i keeper med strakt ben. Det er nok lettere å dQmme i favQr de beste lagene og med Klanen like med tror jeg dommeren ble feig. Trist, men uansett har vi oss selv å takke. Når vi tar ledelsen 2-1 slipper vi oss ned 5 % og da går det ofte galt. Også klart at VIF hadde en bedre benk de kunne bruke og at deres nest-beste er bedre enn våre nest-beste.

Er uansett mer optimistisk for at Start skal overleve nå enn jeg var fQr sesongen startet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Rekdal sa at han "kanskje kunne" blitt avblåst, ikke at han skulle blitt det. Det er ingen tvil om at dommer kunne gitt frispark der, men det er langt fra soleklart. Braaten går ikke inn med strakt bein, og er også først på ball. Han setter også beinet ned i bakken foran Opdal, så knotter er det ikke i selve duellen. I mine øyne en 50-50 duell, og da er det greit å ikke blåse. Hadde det vært motsatt hadde sikkert vi klaga hvis det ble blåst... Men surt at vi ikke får med oss sånne avgjørelser.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Mye bra, tross alt. Men: Vi slipper oss som vanlig ned etter å ha tatt ledelsen. Det er alltid farlig å lede kamper for IK Start. Skulle gjerne sett en statistikk på hvor ofte vi har ledet, men tapt til slutt de siste 10 åra.

Kjapt var vi tilbake på antatt skjema....

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    De to andre målene vi slipper inn er resultat av meget bra angrepsspill, men det siste er dueller vi taper. Mulig at vi kunne fått frispark der, men synes ikke det er soleklart.
    Enig. Vålerengas to første var rett og slett klasse. Det er sikkert mulig å finne skjønnhetsfeil i posisjoneringen, men jeg synes det er vanskelig å klandre forsvaret for slike scoringer. Vinnermålet skyldes manglende duellkraft, men Daniel Bråthen er jo ekstremt sterk i kroppen. Og jeg har vanskelig for å se at han burde vært avblåst.

Jeg liker det nye stopperparet. De utfyller hverandre bra, og klarte seg bra i første omgang til tross for at midtbanen periodevis ble overkjørt. Med tanke på hvor de kommer fra, synes jeg Start kan si seg meget godt fornøyd foreløpig. Vålerenga holdt jo på sin side på å tape poeng i dag pga sjeldent elendige stopperprestasjoner i forkant av begge baklengsmålene. Wæhler var jo direkte hårreisende, og fikk Wilhjalmsson til å se ut som en klassespiss. Wilhjalmsson var bra, for all del, og fikk jo dessuten latterlig god uttelling med mål og målgivende etter en bedriten avslutning som endret retning og en stuss milevis fra medspiller som likevel ble plukket opp av Børufsen etter en gedigen misforståelse.

Det er betenkelig at Vålerenga fremstår som et så overlegent mye bedre lag enn Start. Og samtidig gledelig at Start klarer å utligne forskjellene gjennom hardt arbeid og entusiasme. Spørsmålet er hvor lenge Mjelde klarer å få spillerne sine til å jobbe hardere enn motstanderne. Evner han å holde moralen høy, kan det bli eliteseriespill på Sør Arena i 2016. Men tradisjonelt sett er det vanskelig å mobilisere i samme grad utover sesongen. Etterhvert blir kvalitetsforskjellene mer dominerende.

Med fem poeng på fire kamper har Start fått sin dårligste sesongstart under Mjelde. Neste hjemmekamp mot Tromsø kan fort bli en nøkkelkamp som definerer sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2012
    Synes det er mye positivt i kampen idag, men vi taper vel egentlig pga to midstoppere som definitivt ikke hadde dagen og en kaptein som var ufattelig dårlig. Spør du meg har Mjelde bommet fullstendig på kapteinsvalget og vi må vel slite med at Gummi skal spille alle kamper. Han burde vært byttet ut idag og set hadde kanskje vært nok til uavgjort eller til og med seier. Måtte jo frem med kulerammen for å telle feilpasninger og håpløse balltap.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Skikkelig skuffa nå, men man er nødt til å berømme gutta for innsatsen. De gir aldri opp og det er herlig å se. Så mangler det litt kvalitet, men ingen skal beskylde dem for ikke å gi 100%.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Surt tap men på bakgrunn av en elendig 1 omg minus de 5 siste min så er det vel ikke helt ufortjent. Når det gjelder Vålerenga sitt siste mål så er det vel liten tvil om at det skulle vært frispark. Først så dytter Bråten bort en startspiller slik at det alt der kunne vært blåst. Men den siste der han kommer med knottene i start keeper er jo en gåte at ikke dommer blåser for. Dommeren var ellers god men det er vel slik det er å være en liten klubb og at VIF har en annen stjerne en oss. Kipt å tape på en dommer avgjørelse men mye å glede seg over også.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi taper bare 2-3, men synes ikke vi skal klage på uflaks. Vif vant fortjent. Begge målene vi fikk var egentlig av den heldige sorten. Målet til Børufsen var rot av forsvaret og keeper, men dog aggressivt av Espen og på 2-1 målet var det en heldig hånd med i bildet. Vi var også heldige og fikk målet rett før pause, likevel taper vi.

Vif hadde litt mere kvalitet på banen, og de hadde kvalitet på benken. Braaten er ikke like god som han var, men han har fortsatt en voldsom fysikk som ble avgjørende. Kanskje kunne den blitt avblåst, men det gikk fort der og han må jo slenge ut beinet for å nå ballen. Synes heller ikke den er klart frispark, selv om den er litt 50/50. Og med tanke på at vi ble kraftig rundspilt første 20 min så er det ikke så mye å si på dette. Vif var best på slutten også.

Men selv om vi taper så er det mye bra i laget, og jeg ser kvalitet nok til øvre halvdel. Men er redd for at et par tap(taper nok mot rbk også) gjør at vi mister litt av momentet og en litt tynn stall gjør det vanskelig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ingen krise å tape denne kampen, gitt forutsetningene.
    Men synes også denne gangen at byttene begynte minst ti minutter for sent.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Ingen krise å tape denne kampen, gitt forutsetningene.
    Men synes også denne gangen at byttene begynte minst ti minutter for sent.
    Satt selv og tenkte at her må vi få inn friske bein. Men samtidig fant jeg ingen åpenbare kandidater som så sluttkjørt ut (i motsetning til mot LSK). Og jeg slet også med å se hvem som burde byttes inn. de 2 første byttene var greie, men skjønte ikke helt det siste (uten at det fikk betydning). Hadde heller sett ett mer offensivt bytte som Salvesen inn for gummi istedenfor Owello, men tviler på at det hadde forandret noe. Mer kritisk til at Mjelde starter med Owello sentralt. Han må snart innse at han ikke er god nok defensivt til å være en av to på midten. Det bedret seg ikke overraskende når Owello ble flyttet frem og gummi inn i midten

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Vi tapte fortjent, men vi ga Vålerenga en hard kamp fra midten av førsteomgangen og utover.
    Jeg er mer irritert for hvordan vi gir fra oss 1 poeng...Daniel kan ikke få lov å ta to spillere og være først på ball og ingen passer på Stengel.

Det er overhode ingen klar frisparksituasjon. Opdal er nok litt for sent ute.

PS: Jeg foreslår at nykommeren står neste kamp nå!
    Joda, Opdal hadde en fantastisk fin redning i løpet av kampen som han fistet over til corner.
    Jeg er uansett mer spent på å få se Jónsson stå i mål.

Når det gjelder bytter så venter Mjelde lengst mulig for å se om motstanderen scorer mål før oss...da kommer hastebyttene!
    For faen! Det må gå an å se litt fremtidsrettet også?

Det er spillere som ikke leverte noen god kamp. Av backene var Rindarøy hakket bedre enn Vikstøl.
    Hva gjør man? Ut med Vikstøl, flytter Rindarøy over på venstresiden og setter inn Hodnemyr (med friske og raske ben) på høyrebacken. Gi han i alle fall matchingen mot en god motstander (som jeg anser som en klar medaljekandidat, og i alle fall topp 5).
    Gummi ut, Owello sentralt med Ajer og Salvesen på topp: 4-4-2!

Robert Sandnes var da et naturlig bytte for å få rene kantspillere (problemet var at det var to venstre kantspillere, men Børufsen gjorde en grei jobb på høyresiden).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes vi leverer en godkjent kamp. Vålerenga ser ut til å få en bra sesong, og vi gir dem kamp til døra. Forskjellen mellom lagene var først og fremst enkeltmannsprestasjoner. Bortsett fra den første halvtimen, hvor vi gav bort altfor mye rom og lot Vålerenga få gjøre som de ville.

Poeng hade smakt godt, og ville ikke vært ufortjent. Men det er ingen krise å tape, så lenge laget ikke lar seg stresse. Nå går vi mest sannsynlig på to tap mot RBK og Molde. Men det er ikke de kampene vi trenger å vinne. Hjemme mot Tromsø blir derimot viktig, så vi ikke får en for lang sammenhengende rekke med tap.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av stoltesoldater Vis innlegg
    Gummi ut, Owello sentralt med Ajer og Salvesen på topp: 4-4-2!
    Jeg synes det er merkelig at du ikke vil gi Vilhjalmsson fornyet tillit etter scoring i begge de to siste kampene i tillegg til 2 målgivende så langt. Mot VIF synes jeg han var en av Starts beste spillere. Jobbet hardt, presset keeper, vant dueller og holdt på ballen i tillegg til scoring og assist. Det fortjener da ny tillit. Ajer må spille på midten da han er taklingsterk og får gjort mye mer der enn framme, selv om han er et godt våpen å flytte fram mot slutten av kamper der vi jakter scoring.
    Ellers enig i at Gummi burde få en pause. Hoff er ute også mot RBK så da er det ikke veldig sannsynlig at det blir store endringer. Kanskje Hollingen kan komme inn for Gummi?

Jeg synes uansett at Matthias er et soleklart valg på topp så lenge han leverer som i går.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    I dag var vi gode og viser at vi ikke er den klare nedrykkskandidaten som mange skal ha det til.

Vikstøl er svak på de to første og Opdal på de to siste. Opdal hadde en klasseredning på skuddet fra Zahiz, men Vikstøl fikk ikke til mye ellers. Sandnes på back på Lerkendal. Rindarøy kommer seg også på høyreback.

De Jong er jevnt over god, men gjør ett og annet rart valg som kan bli skjebnesvanger. Dansken klarte seg også bra, men er 20 kg for lett når Braathen kommer.

Vijihamson og Børufsen var nok de to beste...
    Så du mener at opdal burde vunnet kampen med knottene til sumodaniel? Hehe

Grei kamp med ugreit resultat der vi får et svært urimelig mål i mot.
    Vi reiser oss

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Så du mener at opdal burde vunnet kampen med knottene til sumodaniel? Hehe

Grei kamp med ugreit resultat der vi får et svært urimelig mål i mot.
    Vi reiser oss
    Drillo var enig med meg....
    --

Lignende tråder

1. 17.Serierunde: START - VÅLERENGA (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 21
    Siste innlegg: 07-25-2016, 16:55
  2. 7 Serierunde: VÅLERENGA - START (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-25-2016, 12:23
  3. 30.Serierunde: VÅLERENGA - START (kamptråd)
    Svar: 20
    Siste innlegg: 11-09-2014, 23:45
  4. 19.Serierunde: Vålerenga - Start (kamptråd)
    Svar: 95
    Siste innlegg: 08-13-2013, 23:15
  5. 5.Serierunde: Start - Vålerenga (kamptråd)
    Svar: 39
    Siste innlegg: 04-22-2013, 19:44

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •