Vis avstemningsresultater: Hvordan går det mot Rosenborg?

Stemmere
18. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Rosenborg knuser Start (vinner med 4 mål eller mer)

5 27,78%
  • Rosenborg vinner komfortabelt med 2-3 mål.

2 11,11%
  • Rosenborg vinner knepent

3 16,67%
  • Uavgjort

4 22,22%
  • Start vinner på Lerkendal

4 22,22%
Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 83
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

5.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)

TID: Torsdag 30.april kl.2000
    STED: Lerkendal Stadion
    __________________________________________________ ___________________
    LINKER
    Rosenborg's hjemmeside: http://www.rbk.no
    Kjernen's hjemmeside: http://kjernen.com
    Kjernen's kamptråd: Har ikke noe oppegående forum

TABELLEN
    1. Rosenborg. 4 3-1-0 16-2 10 poeng
    8. Start......... 4 1-2-1 6-6 5 poeng

ROSENBORG
    Rosenborg har ikke vunnet Tippeligaen siden 2010, men har absolutt kommet sterkt i gang denne sesongen. Bortsett fra 1-1 mot Godset i forrige hjemmekamp har trønderne feid all motstand av banen. En målforskjell på 16-2 skremmer nok de fleste, og det er liten tvil om at Rosenborg er på rett vei med Kåre "Bruttern" Ingebrigtsen som trener. Dette er en mann som var med i det meste av Eggen-perioden og det er lenge siden vi har sett en RBK-versjon så lik som den som herjet Norge på 90-tallet.

Foran denne sesongen hentet laget keeper Andre Hansen fra Odd i tillegg til at Fredrik Midtsjø ble hentet tilbake fra låneopphold i Sandnes Ulf. Liam Henderson er også leid inn fra Celtic fram til sommeren.

Tore Reginiussen ble alvorlig skadet i 1.seriekamp og mister resten av sesongen. Alexander Søderlund fikk en smell på trening tidligere uka og er i faresonen mens viktige Pål Andre Helland er friskmeldt etter sin strekkskade og tilbake til denne kampen. Uansett har Rosenborg så bred og sterk stall at et par forfall ikke vil bety allverdens. Hele 5 av Rosenborgs scoringer har kommet fra innbyttere som har kommet inn mot slutten av kampene og det viser bare hvilken kvalitet laget besitter også på benken.

RBK og Start har spilt 34 kamper mot hverandre i Trondheim. RBK har vunnet 21, Start har vunnet 5 mens 8 har endt med poengdeling. Målforskjellen er 84-41 i fordel Rosenborg.

ROSENBORG'S 5 SISTE KAMPER
    6 april: Rosenborg - Aalesund 5-0 (serie)
    12 april: Haugesund - Rosenborg 0-6 (serie)
    18 april: Rosenborg - Strømsgodset 1-1 (serie)
    22 april: Vuku - Rosenborg 0-3 (cup)
    25 april: Viking - Rosenborg 1-4 (serie)

IK START
    Espen Hoff soner også karantene i denne kampen mens ungguttene Mathias Rasmussen og Ole Martin Rindarøy blir hjemme med skader. (I tillegg til Mathisen og Sigurdsen som er langtidsskadd).
    Jeg tipper disse starter for Start:

Håkon Opdahl

Jon Hodnemyr
    Alex De John
    Michael Christensen
    Rolf Daniel Vikstøl

Emil Dahle
    Kristoffer Ajer
    Gudmundur Kristjansson
    Espen Børufsen

Solomon Owello

Matthias Vilhjalmsson

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Denne ukens spørsmålstegn er soleklart Starts forsvarspill. Etter en relativt svak kamp mot Enga hvor vi slapp inn 3 mål, så skal vi nå opp mot Norges beste offensive lag for øyeblikket - på bortebane. Rindarøy blir hjemme og jeg vil tro at Hodnemyr får sjansen på høyrebacken - mest pga farten hans. Uansett hvem som stiller i den bakre fireren til Start så må disse spille sin livs kamp, for her vil man få nok å jobbe med. RBK har utrolig masse fart og kvalitet framover på banen i Helland, Mikkelsen, Riski og Søderlund og i tillegg har de Mike Jensen som er hjernen i laget og som styrer midtbanen på en suveren måte.
    Skal vi ha en mulighet til et bra resultat her så må forsvaret vårt unngå dumme feil og må for all del ikke gi rom for de raske vingene til RBK. Hvis ikke vår forsvarsfirer + keeper har dagen kan dette fort bli stygge tall...

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter en god start på sesongen kom vi litt ned på jorda igjen med hjemmetap for VIF - selv om vi bortsett fra de første 20 minuttene var fullt på høyde med laget fra hovedstaden. Det som var oppløftende var at vi hang såpass bra med og at vi med litt mer marginer og dommeravgjørelser i vår favør fort kunne fått med oss minst 1 poeng fra denne kampen. Det fikk vi ikke og dermed er det bare å se framover mot neste kamp.

Nå kommer definitivt en av sesongens vanskeligste kamper. Rosenborg har sprudlet i 3 av 4 kamper denne sesongen og anført av Kåre Ingebrigtsen så strutter de hvite av selvtillit. Sist var det Viking som fikk unngjelde i Stavanger og jeg er helt sikker på at trønderne forventer ny målfest mot et Start-lag som fremdeles holder på å spille inn en forsvarsfirer. I tillegg kommer trolig Pål Andre Helland tilbake til denne kampen og dette er en utrolig bra spiller med fart, teknikk og scoringsteft. Rolf Daniel Vikstøl vil absolutt få kjørt seg i denne kampen og ordkrigen har allerede startet mellom "røde-Rolf" og Helland. Helland vil gjøre Vikstøl så svimmel at han mister plassen på laget, mens Vikstøl har svart med at han ikke vil legge noenting i mellom når han kommer inn i duellene med Helland. Det blir spennende å se hvordan dette ender!

Dette er en kamp der jeg forventer null og niks i form av poeng. Jeg forventer full innsats og at gutta blør for Start-drakta, men jeg blir ikke overrasket eller veldig skuffet om vi taper denne kampen - spesielt om vi leverer en god kamp og får til et bedre resultat enn de fleste andre lagene trønderne har spilt mot til nå.

Samtidig så er det en liten optimist inni meg som hvisker at Start normalt har gjort det bra på Lerkendal og i tillegg at Rosenborg gikk på en smell sist de kom fra en storseier på bortebane og alle forventet en ny maktdemonstrasjon mot Godset. Den lille optimisten i meg hvisker også at Start har alt å vinne og ingenting å tape her og at hjemmelaget her stiller med et utrolig forventningspress. I tillegg kjenner vi også til en annen hendelse der en bitteliten fyr ved navn David skulle kjempe mot en diger og selvsikker Goliat. Absolutt alle trodde Goliat skulle smadre lille David, men David var smartere enn Goliat og vant en totalt uventet seier...

Når Starts spillere løper ut på Lerkendal og møtes av 15 000+ Rosenborg-supportere og et lag som alle forventer skal vinne, så må de huske på at alt er mulig om man er smarte nok. Når dommeren blåser i gang kampen så er det 11 mot 11 og begge lag starter med 0 mål. Det betyr absolutt ingenting om det står bl.a Jensen, Helland og Søderlund på ryggen til de hvite hvis de spillerne hvor det står bl.a Ajer, Kristjansson og Vilhjalmsson kjemper hardere, spiller smartere og scorer flere mål.
    Start har laget problemer for Rosenborg på Lerkendal tidligere og kan absolutt gjøre det igjen. Mjøndalen er ubeseiret i Tippeligaen så langt på grunn av en enorm innsats og god taktikk.

Klarer Start dette på Lerkendal så er ingenting umulig...

Når det er sagt så er det ingen tvil om at hjemmelaget er enormt store favoritter og at det vil være en sensasjon om Start får med seg poeng hjem til Kr.sand.

God kamp alle Start-venner!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg blir skuffet om ikke Hodnemyr starter. Alternativet er vel De John på backen, Vikstøl inn i midten og Sandnes på venstreback. Å gjøre så store rokkeringer bare for å holde Hodnemyr på benken rimer dårlig med ønsket om å faktisk satse litt mer på unggutta.

På høyrekanten vil jeg helst ha Hollingen. Han gir laget større løpskraft og er bedre defensivt enn Dahle. Jeg synes det ser ut som Dahle er bedre i mellomrommet enn på kant.

Resten av laget virker ganske bankers, men forventer at vi blir overkjørt her. Det er lenge siden RBK har vært så store favoritter mot oss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Tror ikke Start kjør seg bort i denne kampen, men håper vi kan unngå å snakke om " Det sure målet i mot " som ødela en U.
    Jeg venter på RBKs første nederlag

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Dette er en kamp jeg allerede anser som tapt, og jeg er mer opptatt av at spillerne blir klar til den mye viktigere hjemmekampen mot Tromsø allerede på søndag. Håper derfor at hvis kampen er så godt som tapt underveis i 2.omgang, at nøkkelspillere hviles til fordel for spilletid for våre unge talenter

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vanskelig kamp, men jeg mener at det ikke burde være umulig å få med seg poeng her. Og grunnen er at jeg mener at rbk har møtt svake lag, og resultatene og prestasjonene er mye pga det, og ikke at de har vært så fryktelig gode.(slik man kan tolke resultatene)

De har slått Ålesund, Haugesund og Viking. Og alle disse lagene har vært svake så langt. Strømsgodet har tatt poeng på Lerkendal og de har kun vunnet 1 av 5 kamper og vært ganske middels så langt i sesongen.

Det blir jo tøft, og rbk er ganske klare favoritter, men jeg blir veldig skuffet om vi taper med 3-4 mål her. For jeg tror ikke de er noe bedre enn Vif. Men frykter litt at trenden defensivt fortsetter.(3 baklengs sist)
    Sist endret av bosve : 04-29-2015 kl 23:29

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    11 i odds på Nordicbet ... Kjempe deal.. 200 spenn her er en gratis sydentur ;D

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Ser at fvn melder om store endringer på laget.http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...K-528624_1.snd

Veldig spennende oppstilling. Jeg liker Mjeldes trekk her.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sannsynlig Start-lag (4-4-1-1): Ingvar Jónsson – Jon Hodnemyr, Michael Christensen, Rolf Daniel Vikstøl, Robert Sandnes – Espen Børufsen, Andreas Hollingen, Gudmundur Kristjansson, Emil Dahle – Kristoffer Ajer – Matthias Vilhjalmsson.

Benken: Håkon Opdal, Lars-Jørgen Salvesen, Solomon Owello, John Olav Norheim, Alex De John.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...K-528624_1.snd

Her var det mye å gripe fatt i. Det virker som om Mjelde vil ha mer fart bak, for å kontre på RBK og skyver Vikstøl inn sentralt.

Spennende meg Ajer som hengende spiss. Han har høyden til å vinne noen dueller, men mangler fortsatt kanskje litt muskler til å bli en fullverdig targetspiller?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Haha, artig oppstilling. Blir vel enten boom eller bust dette her.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jaja. Mye endringer på en gang. Virker som om Mjelde med dette kalkulerer med at Start taper uansett, og at gambling som gjør at noen av de faste får hvile til neste kamp, bare har en oppside.

Kanskje ikke så dumt, men litt for tydelig. Synd hvis spillerne tenker det samme, altså at de taper uansett...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av bhnilsen Vis innlegg
    11 i odds på Nordicbet ... Kjempe deal.. 200 spenn her er en gratis sydentur ;D
    Vært å prøve :-)
    Jeg mener alt er mulig, rbk hørte jeg har frisk stall og luksusproblem i alle ledd, la oss motbevise det

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da ble det som fvn spådde, med unntak av at Børufsen starter på sin vante plass...

Slik starter Start

Ingvat Jonsson

Jon Hodnemyr - Michael Christensen - Rolf Daniel Vikstøl - Robert Sandnes

Emil Dahle - Gummi Kristjansson - Andreas Hollingen - Espen Børufsen

Kristoffer Vassbakk Ajer

Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Håkon Opdal, John Olav Norheim, Solomon Owello, Lars-Jørgen Salvesen og Alex De John

http://www.ikstart.no/news/article/1.../laget-mot-rbk

Jeg har litt sans for måten Mjelde satser på her. Raske kanter og backer til contringer, og Ajer som oppspillspunkt når vi slår lang (hvilket vi nok kommer til å gjøre en del)

Vi har alt å vinne i denne kampen. Alle forventer storseier til RBK.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Taktisk av Mjelde å spare spillere til kampen mot Tromsø som jo er mye viktigere, og hvor vi har mye større sjanser til å vinne. Men dette laget vi stiller i dag har mye fart og kontringsstyrke. Vi er underdog, men kan bite fra oss (evt løpe fort av gårde)

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Taktisk av Mjelde å spare spillere til kampen mot Tromsø som jo er mye viktigere, og hvor vi har mye større sjanser til å vinne. Men dette laget vi stiller i dag har mye fart og kontringsstyrke. Vi er underdog, men kan bite fra oss (evt løpe fort av gårde)
    Hvem er det egentlig som spares? Er vel bare De John og evt Owello som er aktuell for startoppstillingen.

Jeg synes dette er spennende og hvis RBK har brukt mye tid på Start, så kan de bare kaste mye av det i sopla for her er det mye nytt. Spennende at Jonsson får sjansen i mål og Ajer som hengende spiss. Gleder meg, selv om jeg gruer meg litt også...

Håper disse byttene gir et godt resultat..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det kan se ut som en kynisk gambling fra Mjelde idag. Sannsynligheten for tap er i utgangspunktet stor, og Mjelde ser ut til å bevisst spare spillere av den grunn. Det er ikke meg imot, neste kamp er mye viktigere.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gambling eller ikke - FOR en start på kampen!!

Fortjent ledelse etter 7 minutters spill. Kunne stått 2-0...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    rbk satt sjakk matt av byttene/endringene?

Kunne fort vært 0-2. Hærlig skudd av Børufsen. Synd Gummi ikke skjøt på sjansen sin. Og Dahle sin var stor. RBK har sett fryktelig bleke ut første 7 min. Men hvor lenge holder det?.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Gambling eller ikke - FOR en start på kampen!!

Fortjent ledelse etter 7 minutters spill. Kunne stått 2-0...
    Enig. Og mer tør jeg ikke skrive av ren frykt

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Enig. Og mer tør jeg ikke skrive av ren frykt
    haha... Ja, jeg tQr heller ikke å håpe på for mye ennå.. Får vi et par til så hjelper det nok.

Ellers så imponerer Vikstol stort så langt som midtstopper!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg

Ellers så imponerer Vikstol stort så langt som midtstopper!
    Er jo greit om han spiller hele kampen da.. Litt for tidlig gult kort til at jeg er trygg på det...

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 21:58
  2. 26.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)
    Svar: 77
    Siste innlegg: 10-07-2015, 18:52
  3. 19.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 116
    Siste innlegg: 08-11-2014, 21:54
  4. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 20:53
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 10:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •