Vis avstemningsresultater: Hvordan går det mot Rosenborg?

Stemmere
18. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Rosenborg knuser Start (vinner med 4 mål eller mer)

5 27,78%
  • Rosenborg vinner komfortabelt med 2-3 mål.

2 11,11%
  • Rosenborg vinner knepent

3 16,67%
  • Uavgjort

4 22,22%
  • Start vinner på Lerkendal

4 22,22%
Side 4 av 5 FørstFørst ... 2345 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hadde ikke RBK hatt Mike Jensen så hadde de ikke mye. For en utrolig bra spiller..

Ikke uventet at vi taper denne. Jeg synes vi gjor en veldig god 1.omg og kan reise hjem fra Trondheim med hevet hode.

Ellers så registrerer jeg at Lerkendal-publikummet ikke har veldig bra fotballforståelse da de kårer SQderlund til BB. Har scoret 2 mål, men begge var ferdigscora av Jensen. I tillegg brant han straffe...

Jaja. Det er til helga vi må vinne. Denne kampen hadde jeg kalkulert med tap i...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Flott det Ajer, synd det er for sent.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Bare å si vi kommer tilbake, ingen grunn til å henge med hode, rbk måtte vinne på ett tja straffe, så kan tv2 revurdere talentduellen etter ajers mål

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    AT vi taper 3-2 på Lerkendal med store deler av 2 omgang med 10 mann er ikke så gærnt.....men 2 omgangen var svak.

Vi er kun 1 poeng unna direkte nedrykk....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    3-2 tap på Lerkendal er ikke helt håpløst. I første omgang spiller vi jevnt med RBK, men i andre og spes etter at Sandnes blir utvist, får vi store problemer. Når ligaens beste spiller (Jensen) og toppscorer er "på", er vi rett og slett for svake.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    AT vi taper 3-2 på Lerkendal med store deler av 2 omgang med 10 mann er ikke så gærnt.....men 2 omgangen var svak.

Vi er kun 1 poeng unna direkte nedrykk....
    Det er ventet at vi skal ha en hard sesong med tanke på alt det som har skjedd med økonomien.
    Som Mjelde og co. sa etter forrige sesong: det ville være en større prestasjonen å ikke rykke ned i 2015.

Ellers så er jeg imponert over at vi klarte å holde 0-1 ledelsen til pause for RBK hadde sjanser og kunne ha fått staffe da Søderlund ble tatt. Den var tja - tja-situasjon.

I 2. omgangen ble spillerne mer trøtte og RBK satte opp balltempoet, og det var den store årsaken til at vi tapte kampen.
    Det er ingenting å si på innsatsen til spillerne synes jeg. De kjempet, og vi reduserte til 3-2 på slutten!
    Merk at det er Salvesen som spilte Ajer flott gjennom RBK-forsvaret der!

Som jeg skrev i forrige diskusjon, Frank, Salvesen bør komme tidligere innpå. Nå fikk vi litt betalt for det på slutten i dag.

PS: Vi 1 poeng fra direktenedrykk, men vi er også kun 1 poeng fra en 7. plass!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Positivt: Vi scorer på 2 av tre sjanser, Børufsen har åpnet målkontoen og virker i slag, vi taper "bare" 3-2 på Lerkendal.
    Negativt: 2.omgang....., Sandnes burde få buksevann, Islendingen slipper inn et mål han burde ta, vi bommer på annenhver pasning, vi skaper svært lite fremover.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Virket nesten som om rbk tok oss på kondisen i dag.....virket som det var helt flatt batteri etter 15 min ut i 2 omgang. Men vi har gitt både Vif og rbk kamp, og med tanke på situasjonen før sesongen startet, så skal vi ikke klage.

Veldig viktig kamp mot Tromsø nå. Taper vi der så er vi med i nedrykkstriden for alvor. Tromsø hjemme er et lag vi skal slå hvis vi skal unngå å involvere oss i bunnstriden.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Skal bli bra å få tilbake Hoff også. Dahle bidrar i litt for liten grad synes jeg. Stor forskjell på hva Børufsen bidrar med på motsatt. Synd vi måtte selge Asante, han scoret 2 sist, og ble avgjørende for Stabæk i dag igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hadde forventet mer av kapital mot konkursboet og enorme differanser i lønn, Sandnes burde hatt til gode å gjøre slik, det var svært unødvendig og lite " voksen " takling

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Mest skuffet over spillere som Hollingen og Dahle som bidrar med ingenting. Sandnes ER en villmann i spillestilen, så at han ville ryke ut om Helland var lett å spå. Her burde Mjelde tatt grep og byttet inn DeJohn. Ellers har vi relativt god kontroll helt til Jonsson tabber seg ut. Da får RBK vitamininsprøytningen de trenger, samtidig som vi får mange slitne bein. Vi har ingenting å skamme oss over etter denne prestasjonen, men synes vi varierer voldsomt underveis i kampene, og spillestilen vår skaper oss problemer på slutten på tunge gressbaner virker det som

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tenker at det kanskje er litt tidlig å begynne å snakke om poeng... Vi er 1/6 inn i sesongen. Joda, vi er 1 poeng unna direkte nedrykk, og som stoltesoldater også påpeker, er vi strengt tatt også 1 poeng unna 7. plass. Vi er bare 5 poeng unna 2. plass. Hadde kampen vært ferdig til pause, hadde vi vært 2 poeng unna 1. plass... Poenget er at det er svært liten forskjell på poengene så langt, det er jevnt og det er usikkert. De to vi har tapt nå, er mot Rosenborg borte og VIF hjemme... Det er begrenset hvor mye vi kan svartmale for dette.

Og jeg vil også si at denne kampen tapte vi ikke fordi vi var så ekstremt dårlige, men heller fordi RBK var veldig gode. Det er ingen overraskelse av RBK er gode. Jeg klarer liksom ikke bli skuffa over at vi scorer like mange mål mot RBK som de fire foregående lagene lagene de har spilt mot til sammen, samtidig som vi slipper inn nest minst av de samme fire. Og det på bortebane.

Det var gøy å lede. Det hadde vært direkte overraskende om det holdt ut kampen.
    Ifølge VG sine statistikker, hadde RBK 13 cornere, 26 avslutninger og 9 avslutninger på mål. Jeg vil kanskje heller slå meg til ro med at det er bra vi ikke tapte mer. (spesielt mot våre 4 cornere, 4 avslutninger og 2 på mål :-P)
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg fikk dessverre ikke sett kampen, men bare høydepunktene. Dette var en kamp jeg ikke hadde håp om poeng i det hele tatt, så det å lede til pause var en stor overraskelse! Veldig synd at Jónsson sørger for utligning og deretter det jeg oppfatter som enveiskjøring frem til Ajers redusering.
    Spørsmålet jeg står igjen med etter dette er nettopp Jónsson. Hvordan klarte han seg utover tabben som ga 1-1? Høydepunktene viser i hvert fall et par kvalifiserte redninger. Jeg har lenge vært kritisk til Opdal, og håper fremdeles på at Jónsson skal overta plassen hans, men 1-1 målet er ikke noe særlig å skrive på CVen hans. Så, hvordan gjorde han det ellers? Ser at RBK hadde en god del avslutninger på mål, og er det da Jónsson som gjør en god jobb, eller RBKs avslutninger som er dårlige? Hvordan var han i feltarbeidet? Det er største ankepunktet jeg har mot Opdal, siden det ser ut som om han trenger briller av og til når han velger å gå ut i feltet for å bokse (han holder ALDRI ballen!).

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Var herlig å være til stede på kampen! Meget fornøyd med resultatet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Jeg fikk dessverre ikke sett kampen, men bare høydepunktene. Dette var en kamp jeg ikke hadde håp om poeng i det hele tatt, så det å lede til pause var en stor overraskelse! Veldig synd at Jónsson sørger for utligning og deretter det jeg oppfatter som enveiskjøring frem til Ajers redusering.
    Spørsmålet jeg står igjen med etter dette er nettopp Jónsson. Hvordan klarte han seg utover tabben som ga 1-1? Høydepunktene viser i hvert fall et par kvalifiserte redninger. Jeg har lenge vært kritisk til Opdal, og håper fremdeles på at Jónsson skal overta plassen hans, men 1-1 målet er ikke noe særlig å skrive på CVen hans. Så, hvordan gjorde han det ellers? Ser at RBK hadde en god del avslutninger på mål, og er det da Jónsson som gjør en god jobb, eller RBKs avslutninger som er dårlige? Hvordan var han i feltarbeidet? Det er største ankepunktet jeg har mot Opdal, siden det ser ut som om han trenger briller av og til når han velger å gå ut i feltet for å bokse (han holder ALDRI ballen!).
    Jonsson var ikke spesielt aktiv i feltarbeidet, men bommet ikke de få gangene han gikk ut. Han hadde noen kvalifiserte redninger, men i likhet med Opdal gir han veldig mange returer. Likevel styrte han alle returer ut i ufarlig rom. Ser man bort ifra den store tabben så gjør han en bra kamp, men for meg virker det som de er to keepere som er på ganske likt nivå (hvis man kan basere det på det lille jeg har sett av han).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Jonsson var ikke spesielt aktiv i feltarbeidet, men bommet ikke de få gangene han gikk ut. Han hadde noen kvalifiserte redninger, men i likhet med Opdal gir han veldig mange returer. Likevel styrte han alle returer ut i ufarlig rom. Ser man bort ifra den store tabben så gjør han en bra kamp, men for meg virker det som de er to keepere som er på ganske likt nivå (hvis man kan basere det på det lille jeg har sett av han).
    Samme inntrykk, svært like men boksing er Jonsson best på. Han har en trøye under drakta, det kan være med på at ballen kan gli lettere under slik den gjorde.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Mest skuffet over spillere som Hollingen og Dahle som bidrar med ingenting. Sandnes ER en villmann i spillestilen, så at han ville ryke ut om Helland var lett å spå. Her burde Mjelde tatt grep og byttet inn DeJohn. Ellers har vi relativt god kontroll helt til Jonsson tabber seg ut. Da får RBK vitamininsprøytningen de trenger, samtidig som vi får mange slitne bein. Vi har ingenting å skamme oss over etter denne prestasjonen, men synes vi varierer voldsomt underveis i kampene, og spillestilen vår skaper oss problemer på slutten på tunge gressbaner virker det som
    Enig i mye her. Hollingen og Dahle ble for lette på Lerkendal. Dahle har ikke imponert meg nevneverdig etter overgangen, og jeg synes det er rart han får såpass mye spilletid. Hollingen er en ok spiller, men falt igjennom i går. Dessuten slo han begredelige dødballer. Owello bidro dog ikke med annet enn balltap og tapte dueller etter byttet, så det er vanskelig å argumentere for at dette burde skjedd tidligere.

Spillestilen er krevende, og de gode periodene er preget av ekstremt hardt arbeid. Man betaler en høy pris for dette med tunge bein i avslutningen.

Når det gjelder Sandnes, så lå det åpenbart i luften. Samtidig hadde Vikstøl også gult kort, noe som medførte at han lot Helland løpe helt fritt da han ble flyttet ut på venstrebacken etter utvisningen. Om Mjelde hadde tatt grep tidlig, kunne han kanskje ungått rødt kort, men Start kunne neppe stått imot slik Vikstøl spilte venstreback siste halvdel av andre omgang.

Jeg stusser litt over laguttaket. En umulig kamp åpner for å eksperimentere. Slik sett er det naturlig å prøve Vikstøl på stopperplass og gi Jonsson debuten. Men jeg føler vel også at DeJohn og Christensen trenger mest mulig spilletid sammen nå i innledningen, og behovet for hvile er normalt sett mindre på stopper- og keeperplass.

Jeg synes også det er rart at Mjelde virker å ha gått bort fra Owello i offensiv rolle, med Ajer og Gummi dypere. Dette så ut til å fungere bra i treningskampene. Offensivt har Ajer lite å bidra med utover duell- og hodestyrke, og Owello er rett og slett redselsfull defensivt om dagen. Når Gummi i tillegg slår to feilpasninger for hver velykkede, Hollingen blir spist levende i duellene og Dahle fremstår som veik og puslete, så har Start en jobb å gjøre med midtbanen.

Børufsen er imidlertid i god form. Wilhjalmsson følger opp praktkampen mot Vålerenga med nok en sterk prestasjon. Og stopperparet klarer seg nok en gang helt greit. Backene blir dessverre litt for svake når store deler av kampen foregår dypt inne på egen halvdel.

Litt ironisk at Start felles av en keepertabbe når Opdal endelig vrakes. Rosenborg dominerte stort utover førsteomgangen, men på tidspunktet utligningen kom, var det faktisk Start som hadde hatt initiativet de siste minuttene, og utligningen kom sågar på en kontring. Det tyder på at det kunne være mulig å få noe ut av denne kampen.

For Rosenborg imponerte ikke veldig. På papiret er ikke Rosenborg allverden. Hverken Søderlund, Riski eller Mikkelsen har levd helt opp til forventningene før årets sesong. Midtsjø var tross alt på lån i Ulf i fjor, Dorsin har virket over toppen lenge og Strandberg, Svensson og Hansen er vel ganske ordinære spillere. Med unntak av Mike Jensen som er en klassespiller, og muligens Reginiussen og Helland som ikke var i førsteelleveren i går, så har jeg vanskelig å se hvilke Rosenborgspillere som hadde kommet på laget i Molde. Molde har dessuten dobbel dekning, mens Rosenborg har tynn stall. Om Bruttern gjør tittelkandidat ut av dette råmaterialet, så blir jeg imponert.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Generelt holder vel keepre skjeldnere ballen nå enn tidligere da det spilles mer på vannet kunstgress. I gamle dager når man spillte på tørre gressbaner var det lettere å få tak på ballen??
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg fikk ikke sett kampen, men ut fra det jeg leste underveis av oppdateringer ga vi RBK bra kamp. Det er positivt. Jeg hadde ikke trodd det opp forhånd når jeg så gir mange endringer Mjelde gjorde på laget.

Igjen sliter vi med å stå distansen. Det et vel ikke annet å forvente enn at RBK på Lerkendal vil sette inn et trykk. Men det et er litt irriterende at Start har en tendens til å la panikken overta når vi leder. Vi slutter å spille fotball og måker bare ballen avgårde. Jeg håper vi klarer å utvikle oss til å i større grad holde ballen i laget når vi leder, slik at vi ikke får disse lange periodene med press mot oss.

Det andre jeg håper er at spillerne ikke lar seg stresse av et nytt tap. Dette var ikke en kamp som noen forventet seg noe fra, da håper jeg også spillerne tar med seg en positiv følelse av å ha gitt RBK kamp.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg er enig i at rbk ikke imponerte veldig. Jeg skrev før kampen at rbk virker bedre enn de er, fordi de har møtt veldig svak motstand til nå. Og at de ikke er noe bedre enn Vif og det står jeg ved.

Synd ikke Hoff kunne være med i går. Han hadde redusert antall "flaskehalser". Dahle og Sandnes virker litt for dårlige på dette nivået(sett det over flere kamper), mens Hollingen tidligere har vist kvaliteter, men ikke i går. Er også usikker på om han passer på sentral midtbane. Også hadde vi en keeper som var litt uheldig på første målet.(straffa redda han litt)

Det stilles spm ved kondisjonen til spillerne og det synes jeg er på sin plass. Jeg synes vi faller litt for mye sammen midtveis i 2 omgang. Og mye av grunnen er at for mange spillerne plutselig blir saltstøtter, og da blir det vanskelig på Lerkendal. Rbk er også gode til å angripe våre svake ledd, akkurat som rovdyra tar de svake dyra. Så jeg frykter jo at noen skader kan bli veldig skumle for oss. For stallen er tynnere i år. Og et lag er dessverre ofte ikke bedre enn det svakeste ledd.

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 21:58
  2. 26.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)
    Svar: 77
    Siste innlegg: 10-07-2015, 18:52
  3. 19.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 116
    Siste innlegg: 08-11-2014, 21:54
  4. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 20:53
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 10:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •