Vis avstemningsresultater: Hvor lenge tror du Mjelde trener Start?

Stemmere
23. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Han forsvinner før sommerpausen

3 13,04%
  • Han forsvinner i sommer

6 26,09%
  • Han forsvinner etter sesongen

13 56,52%
  • Han får ny kontrakt og fortsetter etter denne sesongen

1 4,35%
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

7.Serierunde: MOLDE - START (kamptråd)

TID: Søndag 10.mai kl.2000
    STED: Aker Stadion

LINKER
    Molde's hjemmeside: http://www.moldefk.no
    Tornekrattet's hjemmeside: http://www.tornekrattet.no
    Tornekrattet's kamptråd: Ingen kamptråd og lite aktivitet på forumet

TABELLEN
    4. Molde.. 6 3-1-2 13-7 10 poeng
    8. Start....6 2-2-2 11-10 8 poeng

MOLDE FK
    Molde har virkelig etablert seg i Norgestoppen og har vunnet Tippeligaen tre av de fire siste sesongene samt cupen i fjor og i forfjor.
    I fjor vant de ligaen med 11 poeng ned til Rosenborg som ble nr 2. Denne sesongen har laget fått en litt treg start og er allerede 6 poeng bak serieleder Rosenborg. Laget tapte fortjent mot Viking i Stavanger i forrige kamp og vil nok revansjere dette mot Start.

Laget til Tor Ole Skullerud har følgende spillere ute med skade: Joshua Gatt, Magne Simonsen, Fredrik Gulbrandsen og Mushaga Bakenga. Man skulle tro at laget var merkbart svekket med slike solide spillere ute, men troppen til Molde er så stor og sterk med dobbel og trippel dekning på de fleste plasser at disse ikke er veldig savnet. Offensivt har de bl.a Ola Kamara og Mohamed Elyounoussi som til sammen har scoret hele 9 mål så langt.

Molde har tatt i mot Start 27 ganger i Molde og har vunnet 11 av disse. Start har vunnet 10 mens 6 kamper har endt med poengdeling. Målforskjellen er 42-33 i fordel Molde - mye pga 8-1 seieren i 2009.
    Start har faktisk vunnet 2 av de 4 siste kampene i Rosenes by. 1-0 i 2013 og 2-1 i 2010.

MOLDE'S 5 SISTE KAMPER
    22 april: Brattvåg - Molde 0-2 (cup)
    26 april: Haugesund - Molde 0-0 (serie)
    29 april: Molde - Strømsgodset 3-1 (serie)
    4 mai: Viking - Molde 2-1 (serie)
    7 mai: Træff - Molde 0-2 (cup)

IK START
    Robert Sandnes er tilbake fra karantene etter sitt røde kort på Lerkendal, men Gummi Kristjansson må sone karantene etter at han fikk et sent gult kort i hjemmekampen mot TIL. Ellers kan det fort bli endel andre endringer etter at man ble slaktet mot Vindbjart i cupen. Christensen kommer garantert inn igjen men litt vanskelig å vite om det blir Vikstøl eller De John som blir makker i midten. Alex De John fyller 24 år denne dagen og skulle gjerne sett han spille og hatt Vikstøl på venstrekanten. Med Gummi ute, kommer nok Hollingen inn der, med mindre Owello får den plassen og Dahle blir liggende som hengende spiss. Jeg tipper Hollingen får sjansen og at vi starter med disse:

Håkon Opdal

Jon Hodnemyr
    Michael Christensen
    Rolf Daniel Vikstøl
    Ole Martin Rindarøy

Espen Hoff
    Kristoffer Ajer
    Andreas Hollingen
    Espen Børufsen

Solomon Owello

Matthias Vilhjalmsson

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Denne ukens spørsmålstegn er soleklart hvordan tapet i Vennesla vil påvirke gutta. Enten er all selvtillig feid bort og man kommer til Molde med en innstilling om å begrense et tap eller så er gutta så revansjesugne at de virkelig vil reise kjerriga - uansett hvem og hvor man spiller. Jeg håper virkelig at det er det siste og at Mjelde klarer å få gutta til å tro på seg selv igjen etter at man ble latterliggjort i Vennesla. Leverer man samme innsats og spill i Molde kan tapet fra 2009 (1-8) bli slått, for Molde har et mye bedre lag enn det Vindbjart har og er ikke gutta villige til å gi absolutt alt i alle dueller så vil dette bli et stygt tap.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Tidenes flaueste Start-tap kom onsdag da vi tapte 0-4 mot selveste Vindbjart fra Vennesla, og det resultatet gav ikke et riktig bilde av kampen. Vindbjart hadde fortjent både 2 og 3 flere scoringer i denne kampen og selv om vi yppet oss i begynnelsen så var det i realiteten bare et lag på banen og det var et lag med amatører fra Vennesla.
    Heldigvis er dette nå historie og det betyr absolutt ingenting når dommeren blåser i gang kampen mot fjorårets dobbeltmester Molde. Hjemmelaget har et utrolig sterkt lag og vinner denne kampen i 9 av 10 tilfeller, men heller ikke hjemmelaget har vist fantastisk form i det siste. Man tapte fortjent i Stavanger for en uke siden og vant 2-0 i cupen på onsdag uten å imponere. Samtidig vet alle i Molde at dersom man ikke skal la RBK få et for stort forsprang, så må slike kamper som dette vinnes.
    Og mot et ungt Start-lag med frynsete selvtillit er det nok ikke mange eksperter som gir Start noen som helst mulighet til poeng.
    Samtidig så må vi ikke glemme at rare ting skjer i fotball og nesten hver eneste serierunde har overraskende resultater. Start har vunnet to av de fire siste kampene i Molde og kan selvfølgelig igjen skape problemer for blåtrøyene. Det er nok ikke veldig sannsynlig, men det KAN skje.

I denne kampen må vi klare oss uten Gummi Kristjansson og det er kanskje greit, for vår islandske kaptein har ikke imponert denne sesongen og det er mange som har reagert på at han får nye sjanser på tross av flere svake kamper. Nå får Kristoffer Ajer trolig kapteinsbindet igjen og det synes jeg er spennende. Vi så mot LSK at Ajer er en kapteinstype som roper og dirigerer og som går foran med en herlig innsats. Det trenger vi absolutt mot Molde. Jeg håper også at Mjelde gjør flere endringer til denne kampen. Det som skjedde i Vennesla var flaut og burde få konsekvenser for flere spillere. Samtidig har vi en tynn stall og ikke allverdens med alternativer å velge blant.

Vi har fått en god start i serien, men det er kort vei nedover på tabellen så et poeng i Molde er gull verdt. Samtidig er dette også en kamp der ingen forventer poeng. Vi forventer 100 % innsats, men alle som kjenner litt til den stallen Molde besitter vet at det er kvalitet over hele linja. Omtrent hver eneste spiller i Molde-stallen hadde gått rett inn på Start sitt lag og det sier sitt. Vi har faktisk lånt to spillere som ikke ville fått spesielt mye spilletid i Molde, men hos oss får både Rindarøy og Hollingen massevis av spilletid.

En liten fordel Start har i denne kampen er at vi har 3 personer som kjenner Molde veldig godt. Rindarøy og Hollingen er nevnt men i tillegg har vi fått inn Odd Berg som assistent og det er en mann med massevis av kunnskap om Molde. Jeg er helt sikker på at Starts spillere er godt forberedt på det som møter oss på Aker stadion. Så gjenstår det å se om dette er nok til at vi kan få med oss et godt resultat.

Til slutt: Det er lov å gi litt skryt til Tor Ole Skullerud og Molde for det de har klart å oppnå de siste sesongene, men den aller største grunnen til at Molde er der de er i dag er Kjell Inge Røkke og alle millionene han har spyttet inn i klubben. Han bygde Aker stadion og gav den til Molde og i tillegg har han gitt x antall millioner så Molde kunne bygge opp et lag med dobbel dekning av toppspillere på alle plasser. Hadde Start fått en stadion og sluppet alle kostnader med bygging og drift slik som Molde så hadde Start hatt helt andre spillere enn det vi har i dag. Da kunne vi beholdt våre beste spillere og handlet inn nye og solide tilvekster. Istedet forsvant spiller etter spiller på billigsalg mens man måtte si opp mange ansatte i klubben. Så brutal og så urettferdig er toppfotballen i Norge i dag at en rik person kan føre klubben sin helt opp i Norgestoppen med midler andre klubber bare kunne drømme om.

Når det er sagt så hjelper ikke allverdens av millioner når kampen starter. Da er det 11 blå mot 11 gule og så får vi håpe at våre gutter har ristet av seg kampen på onsdag og at det er en revansjesugen gjeng som starter i Molde. Alt er mulig i fotball og selv om det ikke er veldig sannsynlig så kan selvfølgelig Start få med seg poeng fra Molde.
    Da må imidlertid gutta opp mange hakk i forhold til det som ble vist i Vennesla.

God kamp alle Start venner - og så satser vi på en skikkelig fotballskrell i Molde!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg hadde ikke regnet med poeng her, men etter å ha sett dem mot Viking så er det kanskje håp likevel?. Jeg ble i alle fall ikke mye imponert over hva de viste mot Viking. Viking var best og Molde skapte nesten ingenting. Og Viking ble nylig feid av banen av rbk som vi nylig spilte ganske jevnt mot.

Selvtilliten i Molde er nok ikke helt på topp og klarer vi å ryste dem litt i starten så kan mye skje. Gir vi derimot Molde mye selvtillit i starten av kampen så kan det motsatte skje. For vi vet at det bor mye kvalitet i laget.

Jeg støtter laget til Frankieboy

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg håper inderlig at Vikstøl blir fjernet i fra stopperplassen

Dårlig på posisjonering, dårlig akselerasjon, og ikke minst dårlig duellspiller... Alt som kjennetegner en dårlig stopper

Da er det langt bedre med en spiller som muligens kan være "noe løs kanon" i blant... Men har i hvert fall riktig innstilling

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nicholas Giovanni Vis innlegg
    Jeg håper inderlig at Vikstøl blir fjernet i fra stopperplassen

Dårlig på posisjonering, dårlig akselerasjon, og ikke minst dårlig duellspiller... Alt som kjennetegner en dårlig stopper

Da er det langt bedre med en spiller som muligens kan være "noe løs kanon" i blant... Men har i hvert fall riktig innstilling
    Ikke helt enig. Jeg synes at Vikstøl har vist potensiale på stopperplassen, men han er veldig ustabil. Synes han var bra mot rbk, men mot Tromsø sist så var han ikke i nærheten. Men det var mange som var under pari i den kampen. Mulig han var ekstra tent mot rbk pga diverse meldiger fra Helland osv?, og at han spilte litt over evne i den kampen?. Men jeg vet han har gjort bra opptredener tidligere også på stopperplassen.

Men jeg er enig i at Christensen og DeJohn bør være 1 valget. Men tror kanskje Vikstøl er det beste 3 valget, tett fulgt av Gummi.(Mathisen regner jeg ikke med lenger)

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    At Vikstøl er det beste tredjevalget er godt mulig, men all den tid De John og Christensen er spilleklare er jo spørsmålet hvem som er de beste førstevalgene. For meg er De John vesentlig bedre enn Vikstøl som stopper. Jeg er heller ikke overbevist over følgebyttene (Rindarøy<->Vikstøl og Hodnemyr<->Rindarøy). Føler vel egentlig at trekket svekker oss på 3 av 4 plasser i forsvar.

Om vi ser litt lengre frem i tid så ser jeg heller ingen god grunn til å omskolere Vikstøl. Han har neppe større potensiale i midten enn på backplass. Så eneste grunn må jo være at Rindarøy planlegger permanent overgang. Det tror jeg ikke er tilfelle.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette blir som mot RBK, alt annet enn kjempedeng er et stort pluss...

Godt å ha Christensen, Vikstøl og Børufsen tilbake....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Veldig bra kamptråd som vanlig frankieboy. Men har du mulighet til å begynne å inkludere hvem som er i faresonen for karantene pga gule kort igjen? var veldig kjekt å få vite dette i kamptrådene dine før

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Bred fin slett bane venter Start, ballen gikk tregt på Vennesla.
    Nytter ikke å forberede seg på silkeføre til en pottetkamp.
    I dag står det på evnen og taktiske disposisjoner.
    Løpstyrke trengs i hele kampen kampen, jeg frykter mfk fra 65 og utover

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    "Dette blir som mot RBK, alt annet enn kjempedeng er et stort pluss"

Hvis Molde finner tilbake til fjorårsformen så jeg enig at vi nok kommer til å få store problemer. Men de har ikke vært veldig gode så langt, og senest sist var Viking mye bedre enn dem.

Rbk har jo vært mye bedre og når vi kan spille helt jevnt med dem på Lerkendal i en time så burde det ikke være umulig her heller, snarere tvert imot. Det som bekymrer meg mest er siste 1/3 av kampen. Det har vi sett i flere kamper nå, at vi blir veldig slitne utover i 2 omgang.

Men samtidig blir jeg jo ikke superoverrasket om Molde kjører over oss fra start av....i alle fall ikke om vi legger ned samme innsatsen som i cupkampen.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Veldig bra kamptråd som vanlig frankieboy. Men har du mulighet til å begynne å inkludere hvem som er i faresonen for karantene pga gule kort igjen? var veldig kjekt å få vite dette i kamptrådene dine før
    Ja, vurderte det denne runden, men Glimt har ingen i faresonen og Start har kun Borufsen i faresonen, så bestemte meg for å vente en uke til. Planlegger det i neste kamptråd..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    "Dette blir som mot RBK, alt annet enn kjempedeng er et stort pluss"

Hvis Molde finner tilbake til fjorårsformen så jeg enig at vi nok kommer til å få store problemer. Men de har ikke vært veldig gode så langt, og senest sist var Viking mye bedre enn dem.

Rbk har jo vært mye bedre og når vi kan spille helt jevnt med dem på Lerkendal i en time så burde det ikke være umulig her heller, snarere tvert imot. Det som bekymrer meg mest er siste 1/3 av kampen. Det har vi sett i flere kamper nå, at vi blir veldig slitne utover i 2 omgang.

Men samtidig blir jeg jo ikke superoverrasket om Molde kjører over oss fra start av....i alle fall ikke om vi legger ned samme innsatsen som i cupkampen.
    Jo da. Men Molde gikk ikke på historiens pineligste nederlag for et par dager siden....

Jeg frykter mer det psykiske og mediemessige av feks et nytt 8-0 tap, på toppen av tapet mot Vindbjart. Da er det krise, og ingen er dårligere på motgang i mai/juni enn Start.....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Håkon Opdal

Jon Hodnemyr, Alex DeJohn, Michael Christensen, Rolf Daniel Vikstøl

Ole Martin Rindarøy, Andreas Hollingen, Solomon Owello, Robert Sandnes

Emil Dahle,

Kristoffer Vassbakk Ajer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    At Vikstøl er det beste tredjevalget er godt mulig, men all den tid De John og Christensen er spilleklare er jo spørsmålet hvem som er de beste førstevalgene. For meg er De John vesentlig bedre enn Vikstøl som stopper. Jeg er heller ikke overbevist over følgebyttene (Rindarøy<->Vikstøl og Hodnemyr<->Rindarøy). Føler vel egentlig at trekket svekker oss på 3 av 4 plasser i forsvar.

Om vi ser litt lengre frem i tid så ser jeg heller ingen god grunn til å omskolere Vikstøl. Han har neppe større potensiale i midten enn på backplass. Så eneste grunn må jo være at Rindarøy planlegger permanent overgang. Det tror jeg ikke er tilfelle.
    Jeg er helt enig. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor Mjelde har valgt å bryte opp et midtstopperpar som fungerte bra. Jeg kan ikke se hvor De John har spilt seg ut. Han og Christensen er dessuten et ferskt par som trenger å spille sammen for å utvikle seg.

Vikstøl som stopper er også vanskelig å forstå grunnen til. Vi har flere spillere som kan spille stopper, derfor kan det se ut som vikstøl blir flyttet inn for å rydde plass til Rindarøy. Men hvorfor skal vi gjøre det for en spiller som er på lån frem til sommeren? Jeg synes ikke han tilfører oss så mye at det er riktig, selv om han har vært bra så langt.

Men over til kampen. Dette er nok en kamp hvor alt annet enn slakt et bonus. Om vi kjemper bra og slipper unna karantener og skader er jeg fornøyd. Hjemme mot glimt til onsdag er den kampen som virkelig teller.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bhnilsen Vis innlegg
    Håkon Opdal

Jon Hodnemyr, Alex DeJohn, Michael Christensen, Rolf Daniel Vikstøl

Ole Martin Rindarøy, Andreas Hollingen, Solomon Owello, Robert Sandnes

Emil Dahle,

Kristoffer Vassbakk Ajer.
    Wow.. her var det mange overraskelser og et veldig defensivt lag. Vilhjalmsson ute. Borufsen helt ute av troppen (noen som vet om han er syk/skadet?)

Her er det viktig at vi holder nullen så lenge som mulig og håper på en kontring eller to. Vi har mye fart framover i allefall med Rindaroy og Sandnes på flankene.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2015
    Gummi Kristjansson (tre gule), Espen Børufsen (skade) og Espen Hoff (venter barn i disse dager) er ikke med til Molde.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jøss, dette ser syltynt, men spennende ut...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Aldri sett et så "tynt" Start-lag før. Av de seks fremste er tre innleid, og bare Hollingen og Dahle spiller i det som antas å være deres beste posisjon.

Tror vi er avhengig av mange marginer i denne kampen. Og at Owello finner tilbake til toppformen.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Det må være litt demotiverende for Salvesen at Ajer er før ham i køen.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2015
    fullstendig feil av mim igjen altfor mange som må bytte posisjon vi har spillere som er på disse posisjonene fra før ,latterlig nok en gang

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ajer på topp er et merkelig valg, selv om han har puttet de siste to kampene. Jeg skulle heller sett Salvesen på topp, med owello offensivt og Ajer defensivt. Vi ser allerede tendenser til at Molde finner mye rom bak starts midtbane. Det er der vi trenger Ajer, ikke på topp hvor det antakelig kommer til å skje lite.

Lignende tråder

1. 16.Serierunde: MOLDE - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 16
    Siste innlegg: 07-18-2016, 08:45
  2. 30.Serierunde: START - MOLDE (kamptråd)
    Svar: 107
    Siste innlegg: 11-15-2015, 22:31
  3. 30.Serierunde: Molde - Start (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 11-12-2013, 11:05
  4. 30.Serierunde: Molde - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 25
    Siste innlegg: 11-12-2013, 11:05
  5. 7.Serierunde: Start - Molde (kamptråd)
    Svar: 72
    Siste innlegg: 05-10-2013, 12:04

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •