Side 3 av 16 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 303
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Med tanke på Myggen sitt privatliv vil dette være en sjanse å ta...
    Ting har vel endret seg etter at han flyttet hjem til Risør, hvor familien og sønnene er nærmere?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Lokal tilhørighet og entusiasme må være to av de minst viktige kriteriene i jakten på ny trener. Og skal vi først gå for en entusiasme-trener så selger nok Nordlie flere sesongkort enn Strømme/Mykland. Lokal tilhørighet? Totalt uvesentlig.

Jeg vil ikke avfeie Strømme/Mykland, men selv om Eftevaag nok har rett i at sørlandet vil klappe for en slik duo så er det ikke lenge man kan surfe på forventninger. De må i så fall ansettes på et helt annet grunnlag enn det Eftevaag lanserer dem på.
    De sportslige kvalifikasjonene må selvsagt være det viktigste. Men det er sånn sett lite i veien med strømme sin CV, bortsett fra erfaring som trener på høyere nivå. Personlig synes jeg ikke det burde være det viktigste.

At den neste ansettelsen skaper entusiasme et viktig etter min mening. Fortsetter den nedadgående trenden er det snart ingen som bryr seg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Hva fa.. Vet bransdal om det? Han har aldri ledet noe som helst før han kom til start. Det er fortsatt magne Kristiansen som leder klubben. Bransdal er ansatt som lynavleder og hjelper.

Ingen i klubben kan noe som helst om fotball. Årst sa det fint på ei tippeligasending: start har glemt at dét er en fotballklubb som drives. Noen må kunne fotball.
    Hvor mange finner du i Norge/Skandinavia som både kan fotball og bedriftsledelse på de nivåene her??

Man må velge, og når trenerne ikke kan økonomi eller administrasjon, finner man en som i det minste kan noe om økonomi....
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    De sportslige kvalifikasjonene må selvsagt være det viktigste. Men det er sånn sett lite i veien med strømme sin CV, bortsett fra erfaring som trener på høyere nivå. Personlig synes jeg ikke det burde være det viktigste.

At den neste ansettelsen skaper entusiasme et viktig etter min mening. Fortsetter den nedadgående trenden er det snart ingen som bryr seg.
    Den entusiasmen du kan få ved å ansette et stort navn er veldig kortvarig. Man kan få et lite løft i den første sesongoppkjøringa, men det dabber fort av. Deretter vil resultatene avgjøre hvor mange som bryr seg. Hjelper ikke stort å hete Mykland eller Nordlie om resultatene uteblir.

Jeg har ikke noe problem med å hente en trener som blir møtt med et skuldertrekk eller skepsis dersom vedkommende kan arbeidsoppgavene. Får du sving på laget er det totalt irrelevant om du kommer fra Costa Rica eller Vågsbygd og hvorvidt supporterne hadde troa på deg i utgangspunktet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg et ikke uenig med deg. Sportslige kvalifikasjoner kommer først. Om treneren skaper entusiasme er ønskelig, men en bonus. Lokal tilhørighet er positivt, men ellers uvesentlig.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kanskje man burde se mot USA med tankte på vår neste trener?

Når man ser hva Bob Bradley får til i Stabaek så er det ingen tvil om at det finnes kvalitet her borte.

Jeg har vaert trener selv for dattera mi her borte og her toppes lag allerede fra 9-årsalderen. Alle barn fra 8 og oppover må på en try-out der de blir vurdert på mange områder av en gjeng med trenere. Disse gir karakterer og når det er tid for å sette opp et lag får treneren en liste med alle navnene på dem som har provespilt og hvilken score de har fått på de forskjellige testene - samt individuelle kommentarer om de forskjellige spillerne. Deretter kan treneren velge 12-13 spillere som blir invitert med på laget. Resten får tilbud om B-lag hvis man har trener/lagledere nok... Dette var slik det foregikk for U-9 laget til dattera mi. (de spiller 6 + keeper)
    Dette skjer helt fra 9-årsalderen og de beste klubbene har godt kvalifiserte trenere på de yngste lagene. I tillegg får trenere godt betalt i de fleste klubber og dermed er det også mye mer motiverende å ta kurs/utdanning for å bli en bedre trener.

Skulle vi få inn en trener fra USA, så er det gode sjanser for at man kan hente spillere herfra også. (som er billig og i tillegg så unngår man språkproblemer som man har ved å hente spillere fra Afrika og Sor-Amerika)

Iallefall noe å vurdere og en vei å gå kunne kanskje vaert å tatt en prat med Bob Bradley om han hadde noen tips til gode trener-kandidater fra USA...?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Dersom ikke Steinar P er Starts førstevalg som erstatter for Mjelde, skjønner jeg absolutt ingenting. Måten han på kort tid har omgjort Jerv fra å være et godt tredjedivisjonslag til å bli et konkurransedyktig adeccoligalag, er oppsiktvekkende og ekstremt imponerende. Så vidt jeg har forstått er Pedersen også Startsspillernes favoritt.

Strømme og Mykland er sikkert også en meget kompetent duo. Strømme lyktes bra med Frigg, men har vel aldri tatt steget opp fra de lavere divisjoner, og det begynner vel å bli lenge siden han trente et lag. Spørsmålet er også om han er interessert i å flytte sørover. Start har ikke allverden å tilby for tiden. Mykland har erfaring, fotballhjerne, karisma og naturlig autoritet. Han har alle forutsetninger for å bli en supertrener. Men burde vel helst prøve seg over 5.divisjon før han blir hovedtrener i Start.

Bård Borgersen er en annen faglig sterk kandidat, men virker å ha blitt forbigått både i 2008 og 2011, så det virker ikke som om han er aktuell.

Mattias Andersson er et ubeskrevet blad, og er forhåpenligvis uaktuell. Han lyktes dårlig med Start 2 i fjor.

Dersom Mjelde skulle forlate klubben i løpet av sesongen, regner jeg med at Odd Berg overtar ut sesongen. Så slipper man nye lønnsutgifter.

Jeg er enig i at det virker kortsiktig å velge trener ut fra ønske om entusiasme. Sportslige kvalifikasjoner er viktigere enn lokal tilhørighet. Samtidig er jo ikke sportslige kvalifikasjoner noen suksessgaranti. Bård Wiggen hadde jo virkelig kvalifikasjonene i orden, men mislykkes jo fullstendig. Åge Hareide var engang ansett som den beste treneren i landet. Så gikk han på tidenes tapsrekke som landslagstrener, og fremsto senere som Alzheimer-rammet i Viking, med elendige resultater og et latterlig markeringsorientert forsvarsspill. Nå er han kongen på haugen igjen i Sverige.

Det er klart at lokale helter som Mykland, Borgersen, Strømme og Pedersen kommer med en historie og et rykte. Myklands posisjon i Start er på linje på Solskjærs i Molde. Slikt er ikke uten betydning.

Sportsdirektørstillingen virker vel lenger unna ansettelse enn noengang. Heldigvis. Ole Martin Årsts ynkelige opptreden som kaptein under den begredelige Tørum-ryggdolkingen, gjør at jeg vil ha store problemer med å se ham i noe verv i klubben. Jeg ser heller ikke hvilke kvalifikasjoner han kan bringe til bordet. Han virker som en ren pratmaker med begrenset fotballforståelse. Inge Andre Olsen er åpenbart dyktig, men Stengel-svindelen var en solid ripe i lakken.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    1. At Steinar P ikke blir kapret forran nesa til Idrettsklubben av Stabæk, Lillestrøm, Godset eller andre.
    2. At Mattias Anderson forblir i klubben.
    3. At Odd Berg blir ass. til den best egnede av de to ovenfornevnte (Steinar P er mitt førstevalg).
    4. At Bård B forblir i den rollen han er.
    Enig i 1,2 og 4, men jeg ser ikke helt hvorfor Odd Berg skal fortsette utover denne sesongen. Jeg tror det var riktig å få inn noen nye tanker før denne sesongen, uavhengig av at Hauge forsvant, men jeg ser ikke helt hva han har bidratt med - bortsett fra å være lokkemat for unge moldensere. Jeg har hørt at han er en god mann å ha med seg i krigen, ikke ulikt Mjelde, men at han utover det ikke har allverdens å bidra med. Jeg mener Berg var en ok løsning for et startlag i krise i vinter, men når sesongen er over og Mjelde er borte håper jeg Berg også drar nordvestover.

Strømme og Mykland er spennende, men som andre har nevnt kanskje mer romantisk enn realistisk. Strømme har åpenbart noen kvaliteter, men er som nevnt relativt uprøvd. Mykland har jeg vel egentlig ikke så stor tro på som trener på toppnivå. Han har et navn som skaper begeistring, men det er ikke nok i seg selv.

Steinar Pedersen burde selvfølgelig være høyaktuell, og han er kanskje både spillernes og supporternes forhåndsfavoritt. Men kanskje blir det for tidlig for han også? Det forundrer meg heller ikke om han vil fullføre prosjektet han har begynt i Jerv. Timing er alt i fotball, og kanskje kommer dette ett år for tidlig. Han har nok likevel store ambisjoner, og Start er et naturlig neste steg for han.

Internt i klubben finnes Borgersen og Andersson, uten at noen av de fremstår som åpenbare valg. Jeg er uansett enig i at lokal tilhørighet må komme som en eventuell bonus og at rett type og filosofi er viktigst.

Jeg tror for øvrig at Bård Wiggen hadde lykkes bedre i dag enn forrige gang han prøvde seg i Start. Han har nå erfaring fra Europa og toppklubber i Norge, i tillegg til at han har lang fartstid i Start. Jeg tror årene ved Solbakkens side har gjort han godt, og at han i hvert fall burde vurderes til trenerjobben i Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Kanskje man burde se mot USA med tankte på vår neste trener?

Når man ser hva Bob Bradley får til i Stabaek så er det ingen tvil om at det finnes kvalitet her borte.

Jeg har vaert trener selv for dattera mi her borte og her toppes lag allerede fra 9-årsalderen. Alle barn fra 8 og oppover må på en try-out der de blir vurdert på mange områder av en gjeng med trenere. Disse gir karakterer og når det er tid for å sette opp et lag får treneren en liste med alle navnene på dem som har provespilt og hvilken score de har fått på de forskjellige testene - samt individuelle kommentarer om de forskjellige spillerne. Deretter kan treneren velge 12-13 spillere som blir invitert med på laget. Resten får tilbud om B-lag hvis man har trener/lagledere nok... Dette var slik det foregikk for U-9 laget til dattera mi. (de spiller 6 + keeper)
    Dette skjer helt fra 9-årsalderen og de beste klubbene har godt kvalifiserte trenere på de yngste lagene. I tillegg får trenere godt betalt i de fleste klubber og dermed er det også mye mer motiverende å ta kurs/utdanning for å bli en bedre trener.

Skulle vi få inn en trener fra USA, så er det gode sjanser for at man kan hente spillere herfra også. (som er billig og i tillegg så unngår man språkproblemer som man har ved å hente spillere fra Afrika og Sor-Amerika)

Iallefall noe å vurdere og en vei å gå kunne kanskje vaert å tatt en prat med Bob Bradley om han hadde noen tips til gode trener-kandidater fra USA...?
    Så de vil le seg skakk når de hører den norske modellen for barneidrett?
    Inkluderende er vel ikke stikkordet i USA hehe. Vurderinger i så ung alder er ikke veldig anbefalt, mulig de som blir veid god nok får en opptur mens de andre må ta turen i kjelleren i så ung alder...
    Solér har vel også god kunnskap her også, det er uten tvil et godt sted der det gror mye bra blandt trenere og utøvere
    Sist endret av Steinar Lindgren : 05-20-2015 kl 22:24

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Start har ikke allverden å tilby for tiden..
    Dersom Mjelde har fått ut maksimalt av dagens stall så er Start litt shaky klubb å overta. Om man derimot anser at det ligger et stort uforløst potensiale i stallen så må det jo være fantastisk å overta en etablert Tippeligaklubb som er relativt harmonisk internt og der man får stor påvirkning på hele det sportslige opplegget inklusive spillerlogistikk. Det eneste man ikke får er stort overgangsbudsjett, men det får du knapt i noen klubber.

Jeg har egentlig vanskelig for å se at noen av de lanserte kandidatene kan takke nei til Start dersom de har ambisjoner som hovedtrener.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Steinar har 1 år igjen av kontrakten etter denne sesongen, nytt tilbud ligger klart om han selv vil.
    Han er godt likt over her, og med nærmere fulle tribuner (snitt på ca 1300 av 1750 5 første hjemmekampene) og stort engasjement kan jeg ikke se for meg at han vil dra før han er ferdig med kontrakten sin.
    Men selvfølgelig, kunne vært spennende med Steinar i Start, han får tar det i sitt tempo.

Syntes Brian Deane gjorde en god jobb i Sarpsborg 08, og han er for tiden arbeidsledig(??). Han kunne nok også gjort en god jobb for Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Inntrykket i fjor høst var at idrettsklubben skulle reformeres. Alt fra spillestil til kultur og identitet skulle under lupen. Det hele startet med et overraskende godt taktskifte vha. 4-5-1 og fornyet kontrakt i løpet av noen kjappe uker mens høstløvet falt. Men hva fikk vi deretter? Økonomisk krise og deretter retur til 4-4-2 som man, selv om spilerstallen er svakere enn noen gang, gav en ny sjanse til tross for 3-4 år uten suksess.

Jeg sier ikke at valgene har vært gale, og det er delvis hovedtreners rett å styre skuta etter egne preferanser - men jeg savner en helhetstenkning i Start. Muligens er det på tide å begynne i en ende med en strategi som kan leses fra topp til bunn. Hva skal Start være, hva slags fotball skal man spille, hvordan skal rekruttering til A-laget foregå?

Slike tanker/planer finnes naturligvis allerede i klubben, men jeg har etterlyst en kopi av en sportsplan i noen år nå og håper den snart er å lese, svart på hvitt.

En plan ville både forpliktet og betrygget.

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    HElt enig med Peder at OM ikke Speinar er førstevalget så skjønner jeg INGENTING! Muligens Steinar har en klausul i kontrakten med Jerv, hva vet vel jeg.
    Men 4-2-3-1 formasjonen liker jeg, den tyske mentaliten med ekstremt solide bakover og angrep i lengderetningen er noe mange tippeligalag har noe å lære av.
    Jeg synes Myggen burde komme inn som en assistent etter Odd BErg har gitt seg, dette mye grunnet vi trenger blest om klubben, samtidig har myggen en ekstrem erfaring både på og utenfor banen. Om Steinar og Myggen kan sammarbeide vet jeg lite om, men begge er utrolig kompetente personer som sammen kunne få til litt engasjement og positivitet på sørlandet igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    HElt enig med Peder at OM ikke Speinar er førstevalget så skjønner jeg INGENTING! Muligens Steinar har en klausul i kontrakten med Jerv, hva vet vel jeg.
    Men 4-2-3-1 formasjonen liker jeg, den tyske mentaliten med ekstremt solide bakover og angrep i lengderetningen er noe mange tippeligalag har noe å lære av.
    Jeg synes Myggen burde komme inn som en assistent etter Odd BErg har gitt seg, dette mye grunnet vi trenger blest om klubben, samtidig har myggen en ekstrem erfaring både på og utenfor banen. Om Steinar og Myggen kan sammarbeide vet jeg lite om, men begge er utrolig kompetente personer som sammen kunne få til litt engasjement og positivitet på sørlandet igjen.
    Feks at Mjelde drar allerede nå til sommeren (Norling får nok sparken ganske snart), og at Steiar overtar allerede da men at Myggen erstatter Odd Berg til høsten. Dette sikerer litt mer flytende overgang, og erfaringsutveksling.

4-2-3-1 ja. En original variant:

Opdal

Hodnemyr - Michalsen - De Jong - Rindarøy

Vikstøl - Børufsen

Hoff - Owello - Viljamson

Salvesen

Masse løpskraft dyp på midbanen og Viljamson har spillt v-kant tidligere i karrieren. Man mister Børufsens fart på kanten, men får løpsstyrke sentralt...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    4-2-3-1 ja. En original variant:

Opdal

Hodnemyr - Michalsen - De Jong - Rindarøy

Vikstøl - Børufsen

Hoff - Owello - Viljamson

Salvesen

Masse løpskraft dyp på midbanen og Viljamson har spillt v-kant tidligere i karrieren. Man mister Børufsens fart på kanten, men får løpsstyrke sentralt...
    Tror jeg hadde funnet plass til Ajer på laget

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Tror jeg hadde funnet plass til Ajer på laget
    Han er solgt...... ;-)

Men om han mot all formodning fortsatt skulle være tilgjengelig, tar han sef en av de to defensive midbaneplassene.
    --

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    her toppes lag allerede fra 9-årsalderen. Alle barn fra 8 og oppover må på en try-out der de blir vurdert på mange områder av en gjeng med trenere. Disse gir karakterer og når det er tid for å sette opp et lag får treneren en liste med alle navnene på dem som har provespilt og hvilken score de har fått på de forskjellige testene - samt individuelle kommentarer om de forskjellige spillerne. Deretter kan treneren velge 12-13 spillere som blir invitert med på laget. Resten får tilbud om B-lag hvis man har trener/lagledere nok... Dette var slik det foregikk for U-9 laget til dattera mi. (de spiller 6 + keeper)
    Dette skjer helt fra 9-årsalderen
    Skrekk og gru...

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2013
    [QUOTE=SpennEnde;18402]Muligens er det på tide å begynne i en ende med en strategi som kan leses fra topp til bunn. Hva skal Start være, hva slags fotball skal man spille, hvordan skal rekruttering til A-laget foregå? [\QUOTE]

Tatt 100% på kornet

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013
    Ser at Mark Dempsey ønsker seg hovedtrenerjobb i Norge. Det måtte jo vært genialt for Start. Ikke for dyrt siden det er hans første hovedtrenerjobb, men likevel høy sannsynlighet for at det går bra basert på godt kontaktnettverk og stor erfaringsbase.

Kilde: http://www.vg.no/sport/fotball/hauge...se/a/23458025/
    Sist endret av Andreasland : 05-25-2015 kl 09:39

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Søgne
    Dempsey hadde vært en kanonsignering. Relativt ubeskrevet trenerblad, men har jo fått lukte på toppfotball som assistent i flere år og virker klar for å ta steget videre. Dempsey og Wiggen
    Idrettsklubben Start i hjerte

Lignende tråder

1. Ønskeliste sesong 17/18
    By Start123 in forum IK Start
    Svar: 73
    Siste innlegg: 01-26-2017, 23:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •