Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Hvis jeg fikk bestemme

Okay, jeg tar makten! Denne sesongen handler det bare om å komme seg i gjennom og beholde plassen uten å bruke mer penger. Så kommer vi til 2016! Da har vi muligheten til å gjøre en del valg. Slik ville jeg fått opp entusiasmen, sesongkortsalget og resultatene:

UT PORTENE

Mons Ivar Mjelde (kontraktsløs)
    Odd Berg (kontraktsløs)

Håkon Opdal (kontraktsløs)
    Solomon Owello (kontraktsløs)
    Michael Christensen (kontraktsløs)
    Espen Hoff (løses fra kontrakten han har ut 2016)
    Alejandro Castro (løses fra kontrakten han har ut 2016)
    Jesper Mathisen (lagt opp)
    Ole Martin Rindarøy (lån ferdig)
    Andreas Hollingen (lån ferdig)
    Emil Dahle (lån ferdig)

INN PORTENE

Sportsdirektør Erik Solér
    Trener Tom Nordlie
    Assistenttrener Myggen

STALL 2016

Ingvar Jonsson
    Keeper NY, lokal andrekeeper

Alex DeJohn
    John Olav Norheim
    Gummi Kristjansson
    Jon Hodnemyr
    Rolf Daniel Vikstøl
    Robert Sandnes
    Steffen Hagen NY, kontraktsløs i Odd

Kristoffer Ajer
    Mathias Rasmussen
    Erlend Segberg
    Espen Børufsen
    Eirik Wichne
    Christian Bolaños NY, usikker på kontraktsstatus i Al-Gharafa
    Daniel Aase NY, kjøp fra Vindbjart
    Thomas Zernichow NY, kjøp fra Vindbjart
    Indreløper NY, løpssterkt førstevalg

Matthias Vilhjalmsson
    Lars Jørgen Salvesen
    Lasse Sigurdsen

FØRSTELAG

Jonsson

Gummi - Hagen - DeJohn - Vikstøl

Indreløper - Ajer - Zernichow

Bolaños - Vilhjalmsson - Børufsen/Aase

FORKLARINGER

Vi trenger en sportsdirektør til å forvalte ressursene riktig fremover. Erik Solér har fotballkompetansen, en dose galskap og får folk med på laget. Direktør Øgrey Brandsdal sørger for fornuftig drift.

Tom Nordlie er kontraktsløs i Avaldsnes etter sesongen, så vi slipper å kjøpe han ut. Lønnskostnadene til spillere står på stedet hvil. De ekstra utgiftene til sportsdirektørstillingen, spillerkjøp og kompensasjoner til Hoff og Castro ordnes med Club 21-hjelp (vi omgår forbudet mot tredjepartseierskap på en eller annen måte) og et forrykende sesongkortsalg. Eventuelt av Ajer-salg hvis det kommer et godt tilbud.

Nordlie blir oppfordret til å bruke talentene mer enn forrige gang han var her.
    Start blir full av profiler: Myggen, Nordlie, Solér, Bolaños, Ajer og vår nye kaptein Hagen!
    I årene fremover skal stallen bygges på de beste sørlendingene, krydret med et par utenlandske profiler.

HVA TENKER DERE?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Min spådom er at det aldri vil skje

Soler vil aldri komme inn døren igjen, det vil nok heller ikke Nordli!? Videre har jeg en sterk mistanke om at Ajer vil være solgt

Hvorfor du ønsker Christensen, og Opdal vekk, undres jeg? To av de viktigste så langt i år

Det vil fortsatt være lenge til Start kan velge og vrake i markedet, så dermed bør man ivareta de få spillerne som kan heve laget

Men, ikke ulovlig å drømme 😎

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Når vi først er langt inne i drømmeland...

Neuner

Lahm - Pique - Kompany - Alba

Busquets - Pirlo - Schweinsteiger

Messi - Zlatan - C Ronaldo

Trener: Carlo Ancelotti

Club 21 betaler.......

--

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Når vi først er langt inne i drømmeland...

Neuner
    Magdalena Neuner? Eller mener du Manuel Neuer. Førstnevnte er penest mens sistnevnte er best

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Magdalena Neuner? Eller mener du Manuel Neuer. Førstnevnte er penest mens sistnevnte er best
    Ble en "n" for mye der ja...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Herlig tråd. Men en tråd med Myggen nevnt er jo alltid herlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nicholas Giovanni Vis innlegg
    Hvorfor du ønsker Christensen, og Opdal vekk, undres jeg? To av de viktigste så langt i år
    Begge har kun kontrakt ut denne sesongen.

Enig i at Opdal har vært god i år, men vi har Jonsson på langtidskontrakt. Jeg synes det er råflott å bruke penger på å forlenge med en 33 år gammel Opdal som kun har imponert i en halv sesong den tiden han har vært her. Jonsson og en lokal andrekeeper holder.

Christensen er også solid. I mitt tankeeksperiment får vi overbevist en Steffen Hagen som er på utgående i Odd om å styre Start-skuta. Men hvis ingen bedre (og gjerne lokal) midtstopper er tilgjengelig, kan 32 år gamle Christensen godt forlenges en sesong.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nicholas Giovanni Vis innlegg
    Min spådom er at det aldri vil skje

Soler vil aldri komme inn døren igjen, det vil nok heller ikke Nordli!?
    Det er nok riktig. Men tenk hvilken entusiasme det ville skapt! Start har mulighet til å gjøre noen valg etter sesongen for hvordan man skal bruke ressursene fremover. Dette var noen alternativer jeg ville forsøkt hvis jeg fikk bestemme. Som jo er det minst sannsynlige av alt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da Club21 nektet å finansiere mitt forrige forslag, revurderes det som følger:

UT PORTENE
    Mons Ivar Mjelde (kontraktsløs - Alle tegn tyder på at han forsvinner, selv om han har gjort en bra job alle forhold tatt i betraktning)
    Odd Berg (kontraktsløs - Her er jeg litt usikker. Får vi en ung trener, kan det være fornuftig å beholde en gammel ringrev)

Ingvar Jonsson (Selges om vi klarer å resignere Opdal som har vært fantastisk i år)
    Solomon Owello (kontraktsløs - de to siste årene har vært tunge for Solo)
    Alejandro Castro (løses fra kontrakten han har ut 2016 - Han her må vi bare bli kvitt. Han sitter på benken i Brann!)
    Jesper Mathisen (lagt opp/ "Solgt" til bedriftslaget til TV2)
    Ole Martin Rindarøy (lån ferdig - Den eneste av "Moldegutta" som har vist et ok nivå)
    Andreas Hollingen (lån ferdig)
    Emil Dahle (lån ferdig)

INN PORTENE/FORLENGES MED
    Hovedtrener - Alle andre enn Nordli. Gjerne en "433-mann"
    Hovedtrener vil som hovedregel selv få velge assistenttrener. I såfall må Odd Berg ut.

STALL 2016
    Opdal/ Jonsson
    Keeper NY, lokal andrekeeper (Sean Mc. Dermott eller Mats Mørch?)

Alex DeJohn
    John Olav Norheim
    Jon Hodnemyr (Dette første året mer erfaring kommer til å gjøre godt)
    Rolf Daniel Vikstøl
    Michael Christensen (En av de beste signeringene på lenge)
    Robert Sandnes
    Steffen Hagen NY, (Bosmanspiller og har uttalt at han en gang ønsker å spille for Start)

Kristoffer Ajer (Er bosman til høsten forsvinner nok. Bør kanskje selges nå i sommer?)
    Mathias Rasmussen
    Erlend Segberg
    Espen Børufsen
    Gummi Kristjansson
    Eirik Wichne
    Sondre Tronstad NY (Trenger å spille fast nå. Låneavtale bør være mulig)

Daniel Aase NY, kjøp fra Vindbjart
    Thomas Zernichow NY, kjøp fra Vindbjart
    Matthias Vilhjalmsson (Han er gammel høyrekant/ving og bør kunne omskoleres)
    Lars Jørgen Salvesen (+10 kg muskler)
    Lasse Sigurdsen
    Mads Stokkelien NY (Kontraken går ut til høsten)

FØRSTELAG

Opdal

Hodnemyr/DeJong - Hagen/DeJong - Christensen/Gummi - Vikstøl/Sandnes

Zernichow/Gummi - Gummi/Tronstad - Børufsen/Sandnes

Vilhjalmsson/Hoff - Stokkelien/Salvense/Vilhjamson - Aase/Børufsen
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da Club21 nektet å finansiere mitt forrige forslag [...]
    Jøss, så kjipe de er...

Fint forslag! Vi er enige om det meste i spillerstallen, men du mangler det viktigste i mine øyne: En sportsdirektør. Vi har ikke råd til å fortsette å bruke ressursene feil fordi vi mangler fotballkompetanse i ledelsen. Så kan man diskutere om Solér er et godt forslag eller ikke, men en sportsdirektør trenger vi sårt.

Enig i at Ajer må selges før kontrakten går ut. Det vil forhåpentligvis hjelpe på økonomien. Hvor god Stokkelien er er jeg usikker på. Da vil jeg heller fortsette med Vilhjalmsson som midtspiss (i og med at han har lang kontrakt) og hente en ny høyrekant. Tronstad som indreløperen jeg ønsket meg ville vært fabelaktig.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ajers kontrakt varer vel ut 2016...?

Forøvrig ser jeg for meg følgende:

Spillere vi har på lån:

Samtlige har prestert på et altfor lavt nivå og ingen av de som er her nå ønskes videre.....

Trener:

MIM - Forsvinner i sommer eller til høsten

Ny trener: Mattias Andersson/Bård Borgersen/Steinar Pedersen, en av disse, evt. to i en kombinasjon, evt. i kombinasjon med Berg eller en annen assistent. Som et siste alternativ trekkes Dempsey fram.

Uansett et mål at neste trener klarer å legge opp formasjon og spillestil etter hva han har av spillere å forholde seg til i stedet for å "presse" spillere inn i en formasjon som treneren "sverger til".

Keeper:

Opdal - På utgående kontrakt. En av mange spillere opp igjennom tiden som overpreserer på utgående kontrakt. Skal få lov å forlate klubben
    Jonsson - Ny førstekeeper

Forsvar:

Christensen - Beholdes dersom Hagen ikke kommer i år.
    De John - Blir ennå mer stabil og litt roligere i toppen.
    Hodnemyr - Fast høyreback fra 2016
    Ellers ingen endringer

Midtbane:

Owello - Kontrakt går ut
    Gummi - Selges
    Hoff - Spiller endelig sin siste sesong (?)
    Vi har 10 midtbanespillere nå. To på lån (som forsvinner), Owellos kontrakt går ut, Gummi selges forhåpentligvis og vi står da igjen med 6 midtbanespillere (Børufsen, Hoff, Rasmussen, Segberg, Ajer og Wichne)
    I tillegg er det ikke usannsynlig at Ajer selges til høsten da han bare har ett år igjen av kontrakten. Alternativet er å fornye kontrakten hans.

Topp:
    Vilhjalmsson: Fortsetter. Har 8 målpoeng på 10 kamper så langt
    Salvesen: Får mer spilletid
    Sigurdsen: Endelig skadefri, masse spilletid og mange mål.

Håbestad og Aukland (med flere) får sine første tippeligaminutter

Vi vinner Tippeligaen 2016

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Ajers kontrakt varer vel ut 2016...?
    Du har sef helt rett. My bad.

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...5-492726_1.snd

Uansett blir han nok solgt til høsten. Om ikke er han selvskreven enten som DM eller indreløper.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    En sportsdirektør. Vi har ikke råd til å fortsette å bruke ressursene feil fordi vi mangler fotballkompetanse i ledelsen. Så kan man diskutere om Solér er et godt forslag eller ikke, men en sportsdirektør trenger vi sårt.
    Lett - Inge A. Olsen får akutt hjemlengsel.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    UT PORTENE...
    Ingvar Jonsson (Selges om vi klarer å resignere Opdal som har vært fantastisk i år)
    Opdal har endelig fått reell konkurranse i mål og da stråler han. Hvordan det da er logisk å fjerne den konkurransen og gå tilbake igjen til de forrige årene hvor han stod uten konkurranse og stort sett var på et middelmådig nivå (og da er jeg snill), skjønner jeg ikke.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Opdal har endelig fått reell konkurranse i mål og da stråler han. Hvordan det da er logisk å fjerne den konkurransen og gå tilbake igjen til de forrige årene hvor han stod uten konkurranse og stort sett var på et middelmådig nivå (og da er jeg snill), skjønner jeg ikke.
    Fordi Opdal pr dd er en av ligaens beste keepere.

http://joacimjonsson.blogg.no/143370...ns_fem_be.html

Jeg vil beholde den beste av dem. Enkelt og greit. Det kan være andre forhold som, utenom konkurransen fra islendingen, som ingen av oss kjenner til som gjør at Opdal er fantastisk pr dd.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fordi Opdal pr dd er en av ligaens beste keepere...
    Jeg vil beholde den beste av dem. Enkelt og greit. Det kan være andre forhold som, utenom konkurransen fra islendingen, som ingen av oss kjenner til som gjør at Opdal er fantastisk pr dd.
    Jeg kjenner ikke til noen andre faktorer som har endret seg for Opdal enn mye større konkurranse, og at han er på utgående kontrakt. Det siste kan jo være motivasjon i seg selv, siden spillet hans de siste sesongene har vært på et nivå som tilsvarer fotballpensjonist.
    Løsningen din er å fjerne begge disse faktorene, og håpe at det er noe annet som ligger bak. Jeg vil beholde begge faktorene ut sesongen. Deretter blir det en grundig vurdering om Opdal er verdt å skrive ny kontrakt med, eller om vi ønsker å satse på en ung keeper som har mange år foran seg på toppnivå. Jeg håper på det siste, på tross av Opdals storspill til nå denne sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg kjenner ikke til noen andre faktorer som har endret seg for Opdal enn mye større konkurranse, og at han er på utgående kontrakt. Det siste kan jo være motivasjon i seg selv, siden spillet hans de siste sesongene har vært på et nivå som tilsvarer fotballpensjonist.
    Løsningen din er å fjerne begge disse faktorene, og håpe at det er noe annet som ligger bak. Jeg vil beholde begge faktorene ut sesongen. Deretter blir det en grundig vurdering om Opdal er verdt å skrive ny kontrakt med, eller om vi ønsker å satse på en ung keeper som har mange år foran seg på toppnivå. Jeg håper på det siste, på tross av Opdals storspill til nå denne sesongen.
    Løsningen min er å beholde den beste og selge den nest beste. Samt forsøke å få inn en billig erstatning. Gjerne en av de to nevnte om det lar seg gjøre innenfor høyst begrensede økonomiske rammer.

Både Opdal og Islendingen skal sef fullføre sesongen, om ikke noe ekstraordinært skjer.

Keepere blir gode sent og holder seg gode lenger. Se på Buffon han er 37 (!!) og fortsatt en av verdens beste keepere. Han har sågar forlenget til 2017! Opdal med sine 32 (fyller 33 på torsdag) er jo bare ungfolen, og har mange år igjen på toppnivå.

At en han først skal "gidde" å prestere, når kontrakten nærmer seg slutten, har jeg lite tro på. Så vondt tenker jeg ikke om Opdal.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    At en han først skal "gidde" å prestere, når kontrakten nærmer seg slutten, har jeg lite tro på. Så vondt tenker jeg ikke om Opdal.
    Da er jeg spent på hva du tror grunnen er til at han har prestert på et nivå godt under middels tippeliga de siste årene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er jeg spent på hva du tror grunnen er til at han har prestert på et nivå godt under middels tippeliga de siste årene.
    Jeg har ikke peiling. Det er vel kun noen ytterst få som kjenner Opdal så godt at de kan si noe meningsfylt om det.

Men jeg nekter å tro at en profesjonell idrettsutøver og tidligere landslagskeeper, nærmest direkte og forsettelig saboterer egen utvilkling med rendyret latskap, slik du synes å antyde.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg er ikke med på at det trenger å være så dramatisk. Det er da en veldig plausibel forklaring at Jonssons inntreden og/eller kontraktsituasjonen har ført til at Opdal har tatt ett oppgjør med egne prestasjoner og funnet igjen motivasjonen som en gang gjorde ham til Norges beste keeper. Dette fordrer på ingen måte nærmest bevisst sabotasje. Det er heller ikke opplagt at Opdal vil falle ned igjen på 2013-2014 nivå selv om disse faktorene skulle forsvinne igjen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •