Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det var da voldsomt
    Det jeg sier er at han nå har fått større press utenfra (større konkurranse og utående kontrakt), som det ikke er unaturlig at gjør noe med motivasjonen til en person. Han må jo selv ha forstått at han har vært et godt stykke unna toppnivået sitt de siste årene. Når det da kommer en ung landslagsaktuell keeper inn og puster han i ryggen, i tillegg til at det nivået han har holdt ikke vil holde til ny kontrakt i noen tippeligaklubb. Ja da er det helt naturlig at man finner en motivasjon og iver man kanskje ikke hadde i årene forut. Man behøver ikke være hobbypsykolog engang for å se den koblingen.
    Forsettlig sabotasje er det da ingen som har anklaget han for.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nei da. Så voldsomt er det ikke

Jeg ønsker bare å beholde den beste av de. Ikke noe mer drama enn det.

Opdal hadde jo havnet helt i bakleksa i Danmark. Kanskje det rett og slett tok noen år å få tilbake selvtilliten?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Jeg ønsker bare å beholde den beste av de. Ikke noe mer drama enn det.
    Jeg ønsker å beholde begge, hvis det er med på å få det beste ut av dem. Og det ser slik ut for øyeblikket

Opdal hadde jo havnet helt i bakleksa i Danmark. Kanskje det rett og slett tok noen år å få tilbake selvtilliten?
    To år er i lengste laget gitt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    To år er i lengste laget gitt
    Forsvaret tatt i betraktning så synes jeg ikke det
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    For å snakke om en annen person. De fleste ser ut til å mene at Owello må gå. Samme må leiesoldatene mens midtstopperparet bør være med videre.

Da sitter vi igjen med en bosmanspiller til; Robert Sandnes. For dårlig eller anvendelig stallfyll?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Synes Opdal var god i fjor å.
    Men Nouri og bård gjorde vel ikke ting lettere for opdal!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mener at Opdal også da han var i landslagsvarmen hadde noen dårlige perioder.
    Det ble antatt at han var ekstremt avhengig av god fysisk form for å levere bra. Dvs at han brukte lang tid på å ta nivået igjen etter skadeavbrekk.
    Kan kanskje være forfall i Danmark og senere småskader som har ødelagt for ham de siste årene frem til i år?
    I så fall kan han være Norges beste frem til neste skade...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Da sitter vi igjen med en bosmanspiller til; Robert Sandnes. For dårlig eller anvendelig stallfyll?
    Ikke riktig. Sandnes har kontrakt ut 2016, så han blir.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Owello har ikke vært sitt gamle jeg i minst to sesonger nå. Han bør få lov til å forsøke noe annet. I tillegg er han vel en av de best betalte spillerne også. Han har vært her helt siden 2008.

Sandnes er en bra backupspiller både på back og kant. Han er vel det eneste raske alternativet på venstreback?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ang Opdal:

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...t-549802_1.snd

Lengre skadeavbrekk i fjor forklarer en del.

Ellers holder han kontraktssigneringen på vent, og uttaler at han "er glad i Brann". Brann har vel i dag hele tre potensielle førstekeepere pr dd (fra hhv Polen, USA, og Hellemyr), så her må mye skje.

Om Brann rykker opp, stikker han nok. Om så ikke skjer tror jeg vi har gode sjanser for ny kontrakt.

(Skulle tro fvn.no brukte dette forumet som inspirasjon til artikler)
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    -Første jeg ville gjort er bytte navn på stadion,Sparebanken sør arena høres så utrolig trist ut,særlig nå som alle konsekvent bruker navnet. Eventuelt tatt en Stabæk og flagget hjem til gamle stadion.

-Av en stall på 23 spillere er minimum 50% lokale.
    -Ny trener profil.
    -En sportsdirektør.

+++
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det er liten tvil om at Opdal har levert strålende den siste tiden. Men nå skal man jo ikke lenger tilbake enn til femte serierunde før Opdal ble vraket til fordel for Jonsson. De fleste supportere applauderte dette, og mente det var på høy tid. Siden har han storspilt. Men det er kanskje litt prematurt å utnevne ham til landets beste keeper. Syv gode serierunder veier ikke helt opp for syv svake år.

Det er mulig konkurransen har gjort ham godt. Men dersom Opdal trenger konkurranse for å holde eliteserienivå, er han definitivt i feil klubb. For Start har ikke råd til å lønne en andrekeeper for at Opdal skal levere. At klubb og spiller skal være i dialog om ny kontrakt er forstemmende lesning, med mindre Jonsson er på vei ut. Start bruker til enhver tid 2-3 innlånte Moldegutter som ikke tar nivået, og er overhodet ikke i posisjon til å ha etablerte spillere på benken.

Hvis jeg fikk bestemme over driften, men måtte forholde meg til økonomien, skulle Bård fått trenerjobben nå som klubben sovnet fra Steinar P.

Captain Marvelous Christensen bør forlenges sporenstreks. Øvrige bosmenn bør ut. Owello helst i sommerpausen for å spare lønn. Han er åpenbart drittlei uansett.

Jeg vil anta Bård legger om til 4-3-3. Det er vel hans foretrukne formasjon og også den som passer spillermaterialet best. Hans oppgave er å bygge et bærekraftig og konkurransedyktig eliteserielag fra de beste spillerne på Sørlandet.

Vindbjart kan plyndres. De er akterutseilt med tanke på opprykk allerede, og skal slite med å nekte spillere å gå dersom spillerne ønsker. Aase, Skeie, Follerås og Zernichov er fine spillere for 4-3-3.

Sean McDermott sliter benk i Adecco etter å ha redde Ulf i eliten som tenåring. Eirik Schultze virker å ha en sentral rolle på Strømmen. Dette er to unge, lokale spillere med mye rutine.

Det er ikke noe mål i seg selv å ha elleve sørlendinger så lenge man har solid lokal forankring. Men det burde være billigere å hente hjem sørlendinger. Jeg forventer at Schultze ville ofret mye for å få kontrakt med Start, og tviler på lønnen han hever i Strømmen er allverden. Å komme nærmere familie og venner og spille i en større klubb på et høyere nivå burde være motivasjon nok.

Steffen Hagen tar et stort steg ned sportslig og økonomisk om han velger Start. Det kommer neppe til å skje. Roger Risholt kunne imildertid vært en fin mann å få inn som kjenner formasjonen godt. Han imponerte stort da Start møtte Sandefjord og var i mine øyne kampens dominerende spiller.

En midtbanetrio med Ajer og Schultze som indreløpere og Risholt sentralt, ville bitt godt fra seg i eliten. Med Gummi på høyrebacken og Vikstøl der han hører hjemme, er det heller ikke noe å si på forsvaret. Vilhjalmsson er spydspiss og Hoff (Aase) og Børufsen kommer nærmere mål i 4-3-3 og vil i større grad få dyrke styrkene sine. Jeg tror det kunne blitt riktig så bra.

Ajer selges når familien mener tiden er inne. Det kan nok ikke Start påvirke i særlig grad, men forhåpentligvis gir salget en viss avkastning.

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Hvis jeg fikk bestemme:

Diverse.
    - Avbryte leiekontrakten vi har på SS Arena som FVN spekulerer i ligger på ca åtte-ni millioner årlig(!) (http://www.fvn.no/sport/xfotball/sta...e-2534731.html)
    - Flytte tilbake til gamle stadion, ruste opp for et par millioner vi har igjen fra punktet over, og gjøre stadion klar for mange år i Tippeligaen!
    - Ansette en sportsdirektør som vet hva han driver med.
    - Ansette en trener som kommer med en klar plan og en klar visjon, som får frem hva slags fotball Start faktisk vil spille, og det er jo makrellfotball! Hadde ikke vært farlig med en trener som har ca samme oppfatning av resultatet av en kamp som alle andre, inkludert spillerne sine.

Spillerstallen.
    Ut med flere av dem som er nevnt her tidligere, og inn med spillere som faktisk kan levere. Navn og slikt kan andre ta seg av, nordmenn og helst lokale spillere så er vi godt på vei. Club21 samarbeidet slutter vell iom nye FIFA reglene, med 54 mill i budsjett burde vi kunne klare oss uten hjelp fra alle andre!

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Å avbryte leiekontrakten på Sør Arena er i kategorien totalt urealistisk. Som det står i artikkelen du linker til så ble partene enige om en avtale med 15 års varighet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Å avbryte leiekontrakten på Sør Arena er i kategorien totalt urealistisk. Som det står i artikkelen du linker til så ble partene enige om en avtale med 15 års varighet.
    Det er vel også urealistisk å pusse opp gamle stadion slik NFF krever. Vi har ikke penger til det.
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Helt uaktuelt at dette skjer. I tillegg så eier vel ikke Start Kristiansand Stadion heller og dermed måtte vel klubben ha betalt leie der også? Det er forresten ingen som er tjent med at en flott stadion Som Sparebanken Sor Arena ikke blir brukt av landsdelens beste lag. Som tilskuere så ser man jo også MYE bedre på SS Arena enn det man gjor på Kristiansand Stadion hvor det er lopebane rundt banen og dårlige tribuneforhold. Hadde vi gått tilbake dit hadde det kommet enda mindre tilskuere - det er jeg rimelig sikker på. Nei, den ideen kan bare skrinlegges med en eneste gang og så får man heller se på andre måter å spare penger - evt Qke inntjeningen..

Member
    Ble medlem
    Oct 2014
    Urealistisk eller ei, får vi aldri finne ut av. Kun ønsketenking.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av oleh97 Vis innlegg
    Urealistisk eller ei, får vi aldri finne ut av. Kun ønsketenking.
    Jeg kan ikke forstå hvorfor du onsker deg tilbake til Kr.sand stadion med lopebaner og dårlig sikt. Sparebanken Sor Arena er jo MYE mer intim og publikumsvennlig selv om den er mer kostbar for Start. For publikum er jo Sor Arena mange hakk opp i forhold til Kr.sand stadion...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg kan ikke forstå hvorfor du onsker deg tilbake til Kr.sand stadion med lopebaner og dårlig sikt. Sparebanken Sor Arena er jo MYE mer intim og publikumsvennlig selv om den er mer kostbar for Start. For publikum er jo Sor Arena mange hakk opp i forhold til Kr.sand stadion...
    Mange som savner Kristiansand Stadion.De trofaste 4000-5000 som følger Start og alltid kommer på kamp hadde også fulgt med tilbake igjen.Og med sportslig opptur igjen hadde vi bikket 12.000 tilskuere,også på den gamle stadion. Mange hakk opp når det gjelder komfort og diverse duppeditter ja, men kan ikke måle seg med om du ser med skikkelige supporter briller. Lukt på alle minnene og historien.

Blir nok med ønsketenking for oss som ønsker oss tilbake.Men kommer alltid til å drømme og håpe,det er vi Start supportere nemlig flinke til vel
    Mjelde må gå!

Ultras 1905
    Christianssand

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    De som savner Kristiansand Stadion gjør dette pga alle minnene de har derfra, ikke fordi den var så veldig bra. Det blir som å savne sin gamle 10 år gamle brukte Opel fordi den nye Ferrarien man kjører nå er dyr i drift, og man hadde seg mye i den gamle Opelen.

Vi så hvor enormt mye Stabæk måtte kutte i budsjettene sine da de flyttet tilbake til Nadderud. Vi hadde vel endt opp med å gjøre det samme.
    Sist endret av jbasma : 06-17-2015 kl 22:01

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •