Vis avstemningsresultater: Hvem håper du blir Start-trener i 2016?

Stemmere
15. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Tom Nordlie

7 46,67%
  • Steinar Pedersen

2 13,33%
  • En annen trener

6 40,00%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

14.Serierunde: START - AALESUND (kamptråd)

TID: Lørdag 27.juni kl.1530
    STED: Sparebanken Sør Arena

LINKER
    Aalesund's hjemmeside: http://www.aafk.no
    Stormen's hjemmeside: http://www.stormensupport.no
    Aalesund's kamptråd: http://forum.aafk.no/viewtopic.php?f=3&t=22109

TABELLEN
    10. Aalesund. 13 4-4-5 16-27 16 poeng
    12. Start....... 13 3-4-6 18-22 13 poeng

AALESUND FOTBALLKLUBB
    Aafk startet sesongen miserabelt og tok bare 1 poeng på sine 4 første kamper. Dermed var det slutt for trener Harald Aabrekk som måtte gå - kun 22 dager inn i 2015-sesongen. Tidligere Aafk-spiller Trond Fredriksen tok over trenerjobben med Karl Oskar Fjørtoft som assistent. Ikke uventet fikk laget en umiddelbar effekt med trenerskiftet og vant sine 3 neste kamper. Deretter gikk det tyngre igjen og laget har kun tatt 5 poeng på sine 5 siste kamper og ligger i skrivende stund kun 3 poeng foran Start. Blir det tap i Kristiansand bytter lagene plass på tabellen.

Laget virket relativt svekket foran denne sesongen da de mistet bl.a Jonatan Tollås Nation, Demar Phillips, Daniel Arnefjord og Fredrik Ulvestad. Det ble hentet inn noen nye spillere, men ingen av disse har slått noe veldig til.
    I tillegg til dette så har laget nå solgt Michael Barrantes til Kina. Aalesund sin beste spiller spilte sin siste kamp for de oransje forrige helg, og vil garantert bli savnet..

Toppscorer for Aalesund er Peter Orry Larsen, Leke James, Mos og nevnte Michael Barrantes, som alle har 3 fulltreffere. Best på VG sin spillerbørs er Michael Barrantes med et snitt på 5.17.
    Laget har ingen skader av betydning, og startet sin forrige kamp (hjemme mot Stabæk) med disse:

Sten Grytebust

Akeem Latifu
    Edvard Skagestad
    Tero Mäntylä
    Oddbjørn Lie

Peter Orry Larsen
    Henrik Bjørdal
    Michael Barrantes
    Aron Elís Thrándarson

Mustafa Abdellaoue
    Leke James

Start har en meget svak statistikk i hjemmekampene mot tangotrøyene. Lagene har spilt 12 kamper i Kristiansand og Start har kun vunnet 2 av disse. Aalesund har vunnet 7, mens de 3 siste har endt med poengdeling.
    Målforskjellen er 18-22 fordel bortelaget.

AALESUND'S 5 SISTE KAMPER
    25 mai: Aalesund - Viking 0-4 (serie)
    29 mai: Odd - Aalesund 1-1 (serie)
    3 juni: Hødd - Aalesund 1-0 (cup)
    7 juni: Aalesund - Haugesund 2-1 (serie)
    21 juni: Aalesund - Stabæk 1-1 (serie)

IK START
    Hos Start er Michael Christensen tilbake fra karantene, men etter en god forsvarskamp (til tross for 3 baklengs) så tyder mye på at Mjelde fortsetter med samme kvartett i forsvaret. Ellers er det hyggelig at Mattias Rasmussen er tilbake og jeg håper unggutten får spilletid også i denne kampen. Jeg tipper uansett at vi starter med disse:

Håkon Opdal

Gudmundur Kristjansson
    Alex De John
    Rolf Daniel Vikstøl
    Rolf Martin Rindarøy

Espen Hoff
    Andreas Hollingen
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Kristoffer Ajer

Matthias Vilhjalmsson

I FARESONEN
    Nå begynner spillerne å samle opp endel kort, så her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles hjemme mot Stabæk lørdag 4 juli kl.1530. Denne runden spiller Stabæk hjemme mot Strømsgodset lørdag kl.2000.

Disse risikerer karantene om de får gult kort denne runden:

Stabæk:
    Birger Meling
    Luc Kassi
    Yassine El Ghanassy

Start:
    Emil Dahle
    Andreas Hollingen

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Dagens spørsmålstegn setter jeg med forsvaret vårt. Det har stadig blitt byttet rundt i forsvarsrekka vår, og selv om vi slapp inn 3 mål mot Odd sist, så leverte de fire bak en god kamp. Gummi Kristjansson leverte sin beste kamp for sesongen som høyreback og Rolf Daniel spilte så godt at Michael Christensen trolig må starte på benken. Mot Aalesund så møter man to gode spisser i Leke James og Mos. Begge er gode avsluttere, men problemet til Aalesund er at man mangler hovmesteren når Barrantes nå er solgt. Dermed vil nok ikke Aalesunds spissduo få like mange baller å jobbe med og må kanskje skape ting mer på egenhånd. Jeg mener at dette er duellen i kampen. Aalesund har to gode spisser og Start-forsvaret kan ikke gi disse rom og tid. Klarer vi å få disse to ut av kampen, så skal det bli vanskelig for Aafk å score mot Start. Men så må det jo også sies at Start har sluppet inn mål i hver eneste hjemmekamp helt siden LSK ble slått i siste hjemmekamp i 2013. Kanskje vi endelig klarer å holde nullen igjen denne gang?

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter en etterlengtet landslagspause var det noe nytt og friskt over det Start-laget som dro til Skien. Det var en jevn kamp helt til dommeren gav et usedvanlig billig straffespark til hjemmelaget. Deretter tok kampen fyr og det kom 3 kjappe scoringer til. Med 1-3 til pause så det ut som om det skulle bli et nytt tap, men det Start-laget leverte i 2.omgang var meget imponerende. Hver eneste spiller gikk i krigen og vi tok over det meste som skjedde på Skagerak Arena og vant omgangen med 2-0. Det var fullt fortjent og hadde kampen vart i 15 minutter til er det mye som tyder på at Start hadde stukket av med alle poengene. Uansett så smakte det ene poenget i Skien aldeles nydelig og det gav nok gutta en god posjon selvtillit foran de kommende kampene.

Nå kommer Aalesund på besøk og det er et lag vi har slitt enormt med hjemme i Kristiansand. På 12 forsøk har vi bare vunnet 2 hjemmekamper og det er utrolig svakt og viser at vi har et aldri så lite Aalesund-kompleks. Det må vi kvitte oss med nå, og det gjøres kun ved at vi vinner lørdagens kamp. Bortelaget er i svak form og kommer uten deres beste spiller og det meste ligger til rette for sesongens tredje hjemmeseier for Start. Etter en god kamp sist der spillere som bl.a Owello og Gummi leverte langt over det de har vist tidligere, så er det lov å håpe på at vi endelig skal få se en god Start-kamp også i Kristiansand.

En spiller jeg gleder meg til å følge litt eksta med på er Kristoffer Ajer. I følge Fevennen og Mjelde så har Ajer blitt dyrket i den offensive midtbanerollen med stor suksess denne uka. Vårt store talent ønsker nok også å vise seg enda mer fram på hjemmebane og jeg tror Aalesund skal få merke at Ajer er i form.

I vår forrige hjemmekamp mot Godset kom det over 9000 tilskuere. Det meste av det skyldes jo selvfølgelig at sesongkortholdere kunne invitere med seg venner gratis. For oss som ikke hadde muligheten til å dra på kamp, så var det veldig merkbart på TV at stemningen var bedre enn normalt. Det kunne helt klart merkes at det var dobbelt så mange som vanlig på Sparebanken Sør Arena. Med så mye folk var det ekstra kjiipt at Start igjen leverte en meget svak kamp. Jeg håper uansett at mange av dem som kom mot Godset gir Start en ny sjanse. Etter en god kamp mot Odd er det ting som tyder på at flere Start-spillere er på vei til å finne formen.

I 2 omgang mot Odd var det en utrolig bra innsats og i tillegg til det så satt pasningene bedre enn på lenge. Vi styrte kampen - borte mot et av Norges beste lag, og klarer vi å gjenskape dette lørdag ettermiddag så skal Aalesund få kjørt seg. Jeg har en god følelse og tror vi vinner. Jeg håper mange andre har samme følelse og tar turen til Sparebanken Sør Arena lørdag kl.1530. Vi trenger 11 mann med bein av stål på banen og vi trenger den 12.mann på tribunen. Gjør alle jobben sin, så blir det en utrolig deilig og ikke minst viktig hjemmeseier!

God kamp alle Start-venner og HEIA START!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015
    Sist endret av Frankieboy : 06-26-2015 kl 08:02

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Denne skal vi bare vinne. Enkelt og greit.

Jeg tror Christensen går rett tilbake i midten og RDV som vanlig tar venstreback. Rolf Martin Rindarøy (eller hva han nå heter ) går da ut...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg ser virkelig ikke fornuften i å benke Christensen. Han har på ingen måte spilt seg ut av laget, men Mjelde har jo vinglet mye med laguttaket i år.

Kampen blir vel fort en nedtur. Alle krever og forventer seier, men Start er på ingen måte noen storfavoritt mot AaFK.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Fikk tak i gratis VIP-billett med mat før kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Jeg ser virkelig ikke fornuften i å benke Christensen. Han har på ingen måte spilt seg ut av laget, men Mjelde har jo vinglet mye med laguttaket i år.
    Enig. Det virker av og til litt desperat. Etter min mening ble Christensen inn i midtforsvaret, vikstøl ble flyttes ut på backen igjen og Rindarøy benkes.

Det er forøvrig på tide at vi leverer en god hjemmekamp igjen. Og ikke minst at vi klarer å bygge videre på en bra bortekamp.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Virkelig på tide å levere en god kamp hjemme nå.
    4 siste hjemmekamper: Godset - elendig 0 poeng
    Sarp - elendig 0 poeng
    Glimt - elendig - dog 1 poeng
    Tromsø - elendig for Tromsø var mye bedre men 3 poeng.

Eneste hjemmekampen vi har spilt bra og vunnet er egentlig mot Sandefjord, men den teller jo nesten ikke. Absolutt alle slår Sandefjord hjemme, og når vi trenger overtid for å klare slå dem så er det egentlig ikke godt nok. Enga-kampen var spillemessig kanskje den beste hjemmekampen, men vi tapte.

Må innrømme at jeg ikke trodde vi hadde vært så dårlige på hjemmebane, før jeg nå gikk gjennom disse kampene på nytt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Fikk tak i gratis VIP-billett med mat før kampen.
    1-0 til deg hehe

Christensen spiller om ikke mim er full og vil beholde den dårlige hjemme statistikken.
    3 mål i mot er aldri ett godt tegn, mot ett moderat Odd lag i tillegg.
    Spår grei startseier i dag og få folk

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her er laget:

Håkon Opdal

Gudmundur Kristjansson - Michael Christensen - Rolf Daniel Vikstøl - Ole Martin Rindarøy

Espen Hoff - Solomon Owello - Andreas Hollingen - Espen Børufsen

Kristoffer Vassbakk Ajer

Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Ingvar Jonsson, Emil Dahle, Jon Hodnemyr, Robert Sandnes, Mathias Rasmussen, Lars-Jørgen Salvesen, Alex De John.
    __________________________________________________ ___________________

Bra lag, selv om jeg kanskje kunne tenkt meg Ajer inn for Hollingen og Rasmussen i den offensive posisjonen, men forhåpentligvis kommer Rasmussen inn etterhvert.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Greit mål Matthias!. Prisen økte 5 ganger....

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Laget er ikke helt gale, men tror jeg ville beholdt De John og tatt ut Hollingen(Gummi sentralt, Vikstøl på back). Gummi gir mer pondus sentralt. Veldig lite pondus med Hollingen og Owello.

Hoff bør vel snart benkes også....tror andre kunne gjort en bedre jobb. Sandnes eller andre...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå må vi ikke tro at det går av seg selv. Aalesund styrer det meste nå. Vi må få tak i ballen og holde på kula...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Perfekt start på kampen, men vi må fortsette å presse,ikke tro at jobben er gjort. Da sitter vi fort igjen uten poeng her

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    uff..nå sliter vi fælt. Vi har egentlig ikke skapt en sjanse. Målet er jo et drømmetreff.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Nå er vi vel heldige...1 sjanse og 2 mål

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi kan vel si at vi har vaert ganske effektive så langt..

Der ble det 1-2... Det måtte komme!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Forsvarsspillet er under enhver kritikk....Rindarøy virker jo helt junior.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg savner De John i midten.

Slik det er nå henger vi ikke sammen. Godt at vi er effektive.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Vi er effektive fremover, men helt utrolig hvor dårlig organiserte vi er bakover. AAFK får gjøre nesten som de vil i og rundt vår 16-meter
    Lukter flere mål i denne kampen, men jeg er redd de kommer imot om ikke det skjerpes bakerst!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Forsvarsspillet er under enhver kritikk....Rindarøy virker jo helt junior.
    Enig. Sett innpå De John og flytt Vikstol ut på kanten..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Her ville jeg faktisk gjort et bytte før pause: ut med Rindarøy og inn med DeJohn! Det der er ikke liv på dette nivået!

Nydelig kontring på 2-0 btw.

Lignende tråder

1. 11. Serierunde: AALESUND - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 31
    Siste innlegg: 05-17-2016, 13:01
  2. 18.Serierunde: AALESUND - START (kamptråd)
    Svar: 61
    Siste innlegg: 08-03-2015, 11:37
  3. 27.Serierunde: START - AALESUND (kamptråd)
    Svar: 40
    Siste innlegg: 10-21-2014, 11:18
  4. 21. Serierunde: Aalesund - Start (kamptråd)
    Svar: 38
    Siste innlegg: 08-26-2013, 14:44
  5. 14.Serierunde: Start - Aalesund (kamptråd)
    Svar: 56
    Siste innlegg: 07-02-2013, 13:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •