Vis avstemningsresultater: Ønsker du Inge Andre Olsen som ny sportsdirektør i Start?

Stemmere
12. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • JA

10 83,33%
  • NEI

1 8,33%
  • Usikker

1 8,33%
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

15.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)

TID: Lørdag 4.juli kl.1530
    STED: Sparebanken Sør Arena

LINKER
    Stabæk's hjemmeside: www.stabak.no
    Stabæk Support's hjemmeside: www.stabaek.no
    Stabæk Support's kamptråd: www.stabaek.no/forum/index.php?showtopic=7226

TABELLEN
    2. Stabæk..... 14 9-3-2 26-14 30 poeng
    10. Start....... 14 4-4-6 21-23 16 poeng

STABÆK FOTBALL
    Stabæk er definitivt den store overraskelsen denne sesongen. Etter at laget mistet profiler som Franck Boli, Magne Hoseth, Fredrik Brustad, Jon Inge Høiland og Andrew Jacobson så var det veldig mange som mente at laget til Bob Bradley ville slite veldig med å holde plassen i Tippeligaen. At laget ikke vant noen av de 6 siste treningskampene før seriestart gav dem heller ikke allverdens med selvtillit. Det ble uavgjort hjemme mot Haugesund i seriepremieren og tap mot Odd i neste og dermed så det ut som om tipsene om bunnstrid ville stemme.
    Så skjedde det noe. Laget slo Viking 1-0 i neste kamp og vant deretter 7 strake seire i serie og cup før det ble 3-3 borte mot Molde og deretter et uheldig tap hjemme mot RBK etter at de blå/svarte hadde ledet 2-0 tidlig. Etter dette har laget vunnet 5 av 6 kamper og ligger akkurat nå på en vanvittig sterk 2.plass - kun 3 poeng bak RBK og hele 5 poeng foran Viking på 3.plass.

Inge Andre Olsen og Bob Bradley var ekstremt heldige/dyktige med signeringene de gjorde før sesongstart og fått fram et lag med massevis av fart og angrepsstyrke.
    Yassine El Ghanassy, Adama Diomande, Ernest Asante, Kamal Issah og Cole Grossman har alle levert en meget sterk sesong så langt, men spesielt de tre første er mye av grunnen til at laget kjemper om seriegull. På VG sin børs har de et snitt på 5.56 (El Ghanassy), 5.79 (Asante) og 5.93 (Diomande) og kombinert har disse hele 31 målpoeng så langt i sesongen. Skal Start ha noen som helst mulighet i denne kampen må disse tre stoppes.

Nevnte Diomande er toppscorer for klubben med 9 nettkjenninger mens El Ghanassy og Asante begge har 6 målgivende.

Gjestene har ingen skader eller karantener, og starter trolig som de gjorde sist (hjemme mot Godset). Da startet disse:

Sayouba Mandé

Ville Jalasto
    Morten Skjønsberg
    Nicolai Næss
    Birger Meling

Kamal Issah
    Cole Grossman
    Ernest Asante

Giorgi Gorozia
    Yassine El Ghanassy
    Adama Diomandé

Start og Stabæk har en meget jevn statistikk i Kristiansand. Lagene har spilt 11 kamper og har kun vunnet 4 hver av disse. 3 kamper har endt med poengdeling og målforskjellen er 21-22 fordel bortelaget.

STABÆK'S 5 SISTE KAMPER
    3 juni: Senja - Stabæk 1-3 (cup)
    7 juni: Stabæk - Bodø/Glimt 3-2 (serie)
    21 juni: Aalesund - Stabæk 1-1 (serie)
    24 juni: Stabæk - Strømmen 5-1 (cup)
    27 juni: Stabæk - Strømsgodset 3-2 (serie)

IK START
    Hos Start er det ingen nye skader eller karantener og vi kan spille med vårt beste lag. Mjelde antyder at Robert Sandnes vil komme inn for å stoppe Asante, noe som virker fornuftig så lenge vår venstreback spiller klokt og det ikke ender med et nytt rødt kort. Det er et par usikkerhetsmomenter på midten og spesielt i den offensive rollen. Jeg skulle gjerne sett Mattias Rasmussen få sjansen men tipper Mjelde bruker Owello fra start og lar Rasmussen få sjansen etterhvert. Jeg tipper vi starter med disse:

Håkon Opdal

Rolf Daniel Vikstøl
    Michael Christensen
    Alex De John
    Robert Sandnes

Espen Hoff
    Gudmundur Kristjansson
    Kristoffer Ajer
    Espen Børufsen

Solomon Owello

Matthias Vilhjalmsson

I FARESONEN
    Nå begynner spillerne å samle opp endel kort, så her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles borte mot Tromsø søndag 12 juli kl.1800. Denne runden spiller TIL borte mot Sandefjord søndag kl.1800.

Disse risikerer karantene om de får gult kort denne runden:

Tromsø:
    Kent-Are Antonsen
    Magnus Andersen
    Marcus Hansson
    Zdenek Ondrásek

Start:
    Rolf Daniel Vikstøl
    Michael Christensen
    Gudmundur Kristjansson
    Emil Dahle
    Andreas Hollingen

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Denne gang setter jeg spørsmålstegn med tempoet i laget vårt i forhold til motstanderne. Vi kjenner alle til Asante som er Tippeligaens raskeste spiller. Han har blomstret for alvor i nye omgivelser og under Bob Bradleys ledelse. Han må passes på i denne kampen og det betyr at den som spiller venstreback (trolig Sandnes) må spille fornuftig og ikke kaste seg inn i hodeløse taklinger. Han må ta ut dybde nok til å unngå at Asante løper forbi - som vi vet han kan. Heldigvis er Sandnes også veldig rask og har i følge Mjelde hatt god kontroll på Asante da de spilte sammen på Start-treningene.
    I tillegg til Asante har Stabæk andre gode og raske spillere. Både El Ghanassy og Diomande har god fart, teknikk og gode avslutningsferdigheter. Lar vi disse tre herje slik de har gjort så langt i sesongen, så vil vi få store problemer i denne kampen. Klarer vi derimot å ta disse ut av kampen så er mye gjort.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Du verden hvor viktig seieren mot Aalesund sist var. Hadde vi tapt den så hadde vi for alvor nærmet oss bunnen. Da hadde vi kun hatt 2 poeng ned til Glimt på direkte nedrykk og 1 poeng ned til TIL på kvalik. Heldigvis ble det full pott og vi holder en grei avstand til lagene i bunnen.
    Vi har to kamper igjen før det er er liten sommerferie. Om litt over en uke skal vi inn i en utrolig viktig 6-poengskamp mot TIL men aller først kommer årets sensasjonslag Stabæk på besøk. Begge disse kampene blir utrolig vanskelige men med 7 poeng på våre siste 4 kamper har vi fått litt selvtillit inn i laget. Bob Bradley's menn er klare favoritter i denne kampen, og derfor er jeg fornøyd om vi får med oss poeng. Samtidig så har bortelaget kanskje overprestert litt og selv om de er fryktelig gode framover så har de også begynt å slippe inn litt mer mål nå enn tidligere i sesongen. I deres 6 siste seriekamper har de sluppet inn 11 mål (Start har sluppet inn 8 i denne perioden) så det er absolutt mulig å score på Sayouba i Stabæk-målet.

Det blir forresten hyggelig å se Asante igjen i denne kampen. Jeg kan ikke tenke meg en mer ydmyk og hyggelig type enn Asante som aldri sa noe vondt om noen. Han kommer til Kr.sand for å ta farvel med klubben (i følge stabak.no) og jeg håper Sørlendingene gir han en god mottakelse. Selvfølgelig håper vi at han har en elendig dag på banen men Asante fortjener en varm applaus foran denne kampen.

Ellers så er det nå endelig klart at Mons Ivar Mjelde takker for seg etter denne sesongen, og arbeidet med å finne arvtaker settes nå i gang. Jeg personlig skulle ønske at komiteen som ser etter ny trener tar en prat med Bob Bradley for å forhøre seg om det finnes egnede kandidater i USA. Bob Bradley er den klart dyktigste treneren i Tippeligaen og han har enorm kunnskap om fotballen i USA og kjenner nok til hva som finnes av aktuelle trenere der. Jeg tror han ville vært behjelpelig med kunnskapen han besitter som tidligere landslagstrener for USA.

Uansett så er det Mons Ivar Mjelde som nå trener klubben og han ønsker selvølgelig å avslutte sin periode i Start med stil. Jeg tror spillerne ønsker å hjelpe til med dette og den jobben begynner mot Stabæk. Det blir ikke lett, men poeng har vi absolutt mulighet til å klare hvis gutta jobber hardere enn bortelagets spillere. Det er også viktig at publikum stiller opp og hjelper de gule og svarte i denne kampen. Det er meldt veldig fint vær og jeg håper derfor at folk heller tar seg en tur til Sparebanken Sør arena enn at man blir sittende innendørs og se denne kampen på TV/internet.

Etter denne kampen er vi halvveis i sesongen. Normalt holder 30 poeng til minst kvalikplass og skulle vi klare å vinne denne kampen så har vi 19 poeng halvveis. Da har vi et fantastisk bra utgangspunkt foran de siste 15 kampene. Det eneste som betyr noe denne sesongen er å redde plassen.

I denne kampen er alt mulig og jeg er sikker på at spillerne vet dette. Da må de ikke blir skremt av tabellplasseringen til Stabæk.
    Her håper jeg forresten det blir dobbel feiring på meg her i USA i morra. Vi feirer 4th of July og i tillegg så satser jeg på at jeg kan feire en utrolig viktig seier fra Sparenbanken Sør Arena.

God kamp alle Start-venner og HEIA START!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Ingen tvil i at asante trives godt sammen med kvaliteten i STB angrepet.
    Men jeg tror de får det tøft mot våres gode midtstoppere, asante er det bare å måke opp på rad 7. Kompiskjøring og ta pent på tidl lagkompis gjelder ikke, stor fare for at vi får smake litt på hvor teit det var å " GI BORT" asante i dag, men tror opdal og gutta stopper STBs lag som er underernært på norskt blod på en grei måte og at de har hatt mye brief om denne kampen i uka nå
    Sist endret av Steinar Lindgren : 07-04-2015 kl 12:19

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Laget:

Håkon Opdal

Gudmundur Kristjansson - Michael Christensen - Rolf Daniel Vikstøl - Ole Martin Rindarøy

Espen Hoff - Solomon Owello - Andreas Hollingen - Espen Børufsen

Kristoffer Vassbakk Ajer

Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Ingvar Jonsson, Jon Hodnemyr, Alex De John, Robert Sandnes, Lars-Jørgen Salvesen, Mathias Rasmussen og Emil Dahle

Igjen - Hvorfor starter man med Ajer på topp? Skulle helst sett Sandnes på VB.

Her gjør man mange av de feilene man gjorde i forrige kamp..
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig med krs. Og jeg ville brukt DeJohn.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg har ingen sterke meninger om Sandnes vs Rindarøy, men DeJohn ville vært selvskreven på laget om jeg fikk bestemme. Føler Christensen+DeJohn alltid har hatt god arbeidsfordeling seg imellom.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes også det er merkelig at Hollingen får sjanse etter sjanse etter at han har levert mange svake kamper i det siste. De John burde selvfolgelig startet også og jeg ville hatt Sandnes mot Asante, men Mjelde får nok endel kritiske sporsmål om dette går galt.

Ang Ajer og Owello så er det jo mulig at disse raskt bytter plass om det ikke fungerer...

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Enig at De John burde spilt. Og Hollingen burde heller ikke spilt. Og hadde vi hatt et middels alternativ på høyre kant, så hadde Hoff heller ikke spilt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Synes vi starta bra, men nå virker det mere som et tidsspørsmål før Stabæk scorer....

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    Synes vi starta bra, men nå virker det mere som et tidsspørsmål før Stabæk scorer....
    ...eller når Start scorer

Herlig pasning av Rindaroy og Vilhjalmsson scorer IGJEN!

Kom igjen - fortsette med knallhard jobbing!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Opp i tempo bruker bredden og et vakkert angrep og sikkert ekspidert av måltyven vilhjalmsson

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    1 sjanse 1 mål..det kan jeg like

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Nå kommer vi oss....nære 2-0 der.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette har vi åpnet veldig bra. Vi frustrerer Stabaek og jobber hardt over hele banen. Borufsen er naerme 2-0 og vi vinner ballen hoyt.

MEGET bra så langt!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Rindarøy har vært god han...bra vi starta med han.

Matthias fortsetter den gode trenden...bare synd at det øker sjansene for at han forsvinner. Sitter nok noen på tribunen og sikler etter han.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av bosve Vis innlegg
    1 sjanse 1 mål..det kan jeg like
    Vi hadde vel minst en sjanse fQr scoringen. Ajer kom rundt og fikk avsluttet på 5 meter litt skrått de forste 3-4 minuttene.

Ellers så har vi skapt mye mer enn bortelaget, og akkurat nå kom Ajer alene, men fomlet litt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Så forskjellen på det tekniske mellom Ødegaard og Ajer i den kontringen, skulle kanskje bare brent til der...
    Og der skulle det vært klar straffe

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ajer har surra bort et par muligheter vi burde fått noe mere ut av nå...han mangler litt tempo. Skal han utenlands så tror jeg han må ta noen steg der. Tempo og teknikk.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Dommeren er den som underpresterer hittil, ellers så har stb tydlige problemer på sin høyre side

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Vi har vært ganske bra. Men må samtidig si at jeg er skuffet over det Stabæk har vist. Overraskende svake faktisk.

2-0!!. Det var på tide Hoff!.(men var jo nesten ferdigscora)

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    FOR en omgang av start. Klart årsbeste. Rindaroy er rå på venstrekanten!!

Lignende tråder

1. 30 Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 13
    Siste innlegg: 11-06-2016, 23:47
  2. 29.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 118
    Siste innlegg: 11-06-2015, 23:41
  3. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 14:15
  4. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 14:15
  5. 12.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 98
    Siste innlegg: 06-12-2014, 15:55

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •