Vis avstemningsresultater: Hvor fornøyd er du med Borgersen som trener ut sesongen? (gi terningkast)

Stemmere
20. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Terningkast 1

1 5,00%
  • Terningkast 2

3 15,00%
  • Terningkast 3

3 15,00%
  • Terningkast 4

4 20,00%
  • Terningkast 5

6 30,00%
  • Terningkast 6

3 15,00%
Side 4 av 5 FørstFørst ... 2345 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 94
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harry G Vis innlegg
    Hva skjer med Borgersen nå?

Tilbake til Start 2
    Sportssjef Start
    Trener for Jerv
    Kretsen
    NFF sentralt
    Ut av fotballen
    http://krs247.no/lokal-fotball/skal-...egionen-18030/

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Da er også Borgersen ferdig i klubben. Det er som forventet. Karlsen vil nok gjøre dette på sin egen måte.

Det er mye klubbhistorie og lokal kompetanse som går tapt i denne revolusjonen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Da er også Borgersen ferdig i klubben. Det er som forventet. Karlsen vil nok gjøre dette på sin egen måte.

Det er mye klubbhistorie og lokal kompetanse som går tapt i denne revolusjonen.
    Dette er rett og slett bare trist.

Noen av de gamle må kunne brukes av TK? Helt greit at SPs dager var over og at faren forsvant samtidig, men er absolutt alt ubrukelig? Hvem skal steppe inn den dagen eierne ikke ønsker å spytte inn millioner hvert overgangsvindu, eller når TK og Dempsey forlater skuta?

Er det noe faglig å ta BB på? Vi var jo ranket som en av de beste i landet på talentutvikling.

Han hadde sin siste arbeidsdag forrige freda, og dette kommer først ut nå? Jeg synes dette lukter dårlig.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synd at han er ferdig i klubben, han har gjort en god jobb. Men det er da ingenting foreløpig som tyder på noe annet enn at han ønsket nye utfordringer.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Men det er da ingenting foreløpig som tyder på noe annet enn at han ønsket nye utfordringer.
    Nja, i den oppdaterte saken hevder Borgersen at dette er hans avgjørelse. Uten at det nødvendigvis skal ilegges altfor stor vekt all den tid de fleste som forlater fotballklubber foretrekker denne beskrivelsen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sto det noe annet i en tidligere versjon?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Sto det noe annet i en tidligere versjon?
    Nei, da sto det bare at han var ferdig. Ikke noe om hvorvidt det var frivillig eller ei.

Og i siste versjon skriver Fevennen nå at de vet at eierne ønsket å skifte ut Borgersen, så da var det neppe frivillig likevel.
    Sist endret av Peder A. Sten : 03-06-2018 kl 12:11

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Nja, i den oppdaterte saken hevder Borgersen at dette er hans avgjørelse. Uten at det nødvendigvis skal ilegges altfor stor vekt all den tid de fleste som forlater fotballklubber foretrekker denne beskrivelsen.
    Skal si ting strekkes for å være negativ om klubben.

Bård sier at han velger å trekke seg. Det er faktum. Alt annet er spekulasjoner og søken etter saker som passer egen agenda.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Nei, da sto det bare at han var ferdig. Ikke noe om hvorvidt det var frivillig eller ei.

Og i siste versjon skriver Fevennen nå at de vet at eierne ønsket å skifte ut Borgersen, så da var det neppe frivillig likevel.
    Og FVN har alltid vært en sikker kilde, som ikke er spekulative i det hele tatt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg ser nå at FVN har kjørt opp at eierne ønsket et skifte. Det synes jeg virker litt rart, men det foregår vel mye i kulissene som man ikke er klar over fra utsiden.

Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    Jeg tenker at resultatene de siste år tilsier at ingen i klubben er uerstattelig

At ny ledelse lager sin strategi og sti for fremtiden er rett og rimelig. At ikke alle passer inn der er ikke sjokkerende

Hvorfor dette i blant enkelte blir oppfattet negativt, og overraskende, er for meg en gåte

Skal man komme noen vei så må det i blant endringer til. Det er lenge siden Start var etablert i toppen... da må det gjøres endringer for å endre det

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    - Det er mitt eget ønske å gi meg, sier Bård Borgersen til Fædrelandsvennen

- Følte du deg ønsket videre?

- Ja. Det har jeg gjort hele veien.
    Hvorfor holder ikke dette for folk? Når dere sier at han gikk fordi den nye ledelsen ville ha ham bort, sier dere også at Bård lyver til FVN.

Med de ambisjonene Bård har vist tidligere forbauser det meg ikke at han nå er fornøyd med rollen som spillerutvikler og ønsker noe annet. Jeg tror han blir trener for et lag i en av de lavere divisjonene.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Hvorfor holder ikke dette for folk? Når dere sier at han gikk fordi den nye ledelsen ville ha ham bort, sier dere også at Bård lyver til FVN.
    Jeg vil presisere at min første kommentar kom etter at jeg leste saken på ikstart.no. Da tok jeg for gitt at dette var klubbens valg. Det er to grunner til det. Den ene er som RettVest er inne på at det er som forventet at ny ledelse peker ut en ny kurs. Den andre er den tåkelagte ordlyden i saken som gikk på at Start og Borgersen var blitt "enige" om avslutte "samarbeidet".

Da Fevennen senere kom med en oppdatert sak, ga Borgersen uttrykk for at dette helt og holdent var etter eget ønske. Men alle med vag interesse for fotball vet jo at slike utspill er lite verdt.

Og sannelig tok det ikke lange tiden før Fevennen kunne melde at Borgersen ikke var ønsket videre.

Det er merkverdig at fotballfolk er så absurd opptatt av å hevde at de har regien på egen avgang.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er helt vanlig at trenere selv hevder at de går frivillig. Start ville åpenbart ikke ha med Borgersen videre, og uten at jeg kjenner klubben fra innsiden vil jeg tro at det er en grei avgjørelse. Spennende tider!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det er merkverdig at fotballfolk er så absurd opptatt av å hevde at de har regien på egen avgang.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Det er helt vanlig at trenere selv hevder at de går frivillig.
    Hvilke trenere/fotballfolk er det egentlig dere prater om her? De aller, aller fleste trenere slutter fordi de regelrett får sparken før kontraktstiden går ut, og da gjerne uken etter at styret i klubben har sagt de har full tillit til treneren.

Hvem andre enn Tørum har sagt at de har "gått frivillig" i Start i moderne tid? Rams gjerne opp fra andre klubber også, men min opplevelse er at antallet "frivillige avganger" blant trenere er svimlende lavt.

Denne saken virker opphauset av FVN. Med overskriften "Ferdig i Start" er liksom agendaen satt.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Hvilke trenere/fotballfolk er det egentlig dere prater om her?
    Jeg prater for eksempel om Mjelde, Tørum og Sandstø, de tre siste trenerne Start sparket før Steinar P altså gikk åpent ut å erkjente å ha fått sparken. Jeg lurer virkelig på hvilken stein du har ligget under de siste ti årene.

Fevennes sportsleder Pål Jørgensen har fulgt klubben tettere enn noen annen siste femten år. Han virker ekstremt godt informert om det som rører seg på innsiden, og kan vel i forsvinnende liten grad beskyldes for å sette ut spekulasjoner uten rot i virkeligheten

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Mjelde? Som ble kastet ut midt i sesongen og Bård overtok? Han gikk frivillig?

Tørum gikk vel klart ut og sa at han hadde forsøkt å endre kulturen i klubben, men det var det ikke vilje til så han fikk nok.

Sandstø mente det var uoverenstemmelser som førte til at han sluttet. Så den er vel i grenseland. Det er derimot godt mulig jeg blander inn Sandstø fordi ganske så mange, meg inkludert, mente at han ikke var rett mann til jobben en stund før han dro.
    Sist endret av Espen K G : 03-07-2018 kl 11:42

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    – Vi har hatt en tett dialog og vi har diskutert frem og tilbake. Men jeg har tatt mitt valg, og det er at jeg stiller plassen min til disposisjon, sier Mjelde.

https://www.vg.no/sport/fotball/star...el/a/23519854/

Ellers forlot jo vår gamle helt Tom Nordlie Avaldsnes av familiære og helsemessige årsaker.

Slik jeg leser dette er det godt mulig Borgersen følte seg ønsket videre. Det er også godt mulig han var ønsket videre. Men neppe i samme rolle. Og kanskje forlot han klubben av eget ønske. Men neppe upåvirket av signaler om at ledelsen ønsket ny mann i jobben hans.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Synes det er et rart tidspunkt å si opp.
    Normalt kan man fronte ny jobb som avgjørende.
    Alt vil avsløres hvor fort man får inn en ny, fordi slik kompetanse finnes ikke over alt.
    Jeg tror Karlsen har noe nærliggende på gang.
    Skal man bygge slik man mener er best må man legge unna menneskelige følelser.
    Her har Start vært for snille og pusete

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Denne saken virker opphauset av FVN. Med overskriften "Ferdig i Start" er liksom agendaen satt.
    Overhodet ikke! Det er deres oppgave å få frem fakta, og da må de selvfølgelig grave litt dypere enn en avgått treners "det var mitt valg"-frase.

Lignende tråder

1. Mark Dempsey (Trener-tråden)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 6
    Siste innlegg: 02-02-2018, 19:24
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 13:49
  3. Steinar Pedersen ferdig som trener
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 10-08-2017, 12:20
  4. Steinar Pedersen ny start trener
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 36
    Siste innlegg: 06-12-2016, 19:40
  5. Starts fineste trener gjennom tidende?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 9
    Siste innlegg: 12-13-2013, 18:54

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •