Vis avstemningsresultater: Hvor fornøyd er du med Borgersen som trener ut sesongen? (gi terningkast)

Stemmere
20. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Terningkast 1

1 5,00%
  • Terningkast 2

3 15,00%
  • Terningkast 3

3 15,00%
  • Terningkast 4

4 20,00%
  • Terningkast 5

6 30,00%
  • Terningkast 6

3 15,00%
Side 5 av 5 FørstFørst ... 345
Viser resultater 81 til 94 av 94
    Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    Fascinerende at dette er noe som skaper en viss grad av engasjement i blant dem få som tar seg tid til å lese på disse sidene... i større grad enn mye annet

Forteller meg at fokus er feil blant supporterne

En ukultur som alltid har eksistert på Sørlandet, hvilket fortsatt eksisterer, er at mange tror at alt vokser inn i himmelen. At slik ting ble drevet, fortsatt skal gjelde

Uansett hvem og hva som kommer inn i klubben så er det alltid skeptikere som ved enhver anledning absolutt skal plukke på det nye krefter gjør!?

Til tross for at det faktisk, tilsynelatende, ikke noe som har fungert verken sportslig eller økonomisk de siste 10 år

Fascinerende...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kommer ikke så mye ut av det men skal man rette seg etter A4 og sitte pent i ro og nikke ved positive ting og holde kjeft når det skurrer blir det et heidundrende kjedelig forum

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rett vest Vis innlegg
    Fascinerende at dette er noe som skaper en viss grad av engasjement i blant dem få som tar seg tid til å lese på disse sidene... i større grad enn mye annet

En ukultur som alltid har eksistert på Sørlandet, hvilket fortsatt eksisterer, er at mange tror at alt vokser inn i himmelen. At slik ting ble drevet, fortsatt skal gjelde

Uansett hvem og hva som kommer inn i klubben så er det alltid skeptikere som ved enhver anledning absolutt skal plukke på det nye krefter gjør!?

Til tross for at det faktisk, tilsynelatende, ikke noe som har fungert verken sportslig eller økonomisk de siste 10 år

Fascinerende...
    Kjempe godt poeng! Det er helt utrolig hvordan folk er ute etter å finne feil og mangler ved ulike avgjørelser! Nå er det hylekor på fb fordi vi skal kvitte oss med Tapio! Er ukke det litt urolig? Han kan sikkert vokse og bli en ok spiller fir et middels tippeliga lag han. Men kan ikke de nyansatte med fotballkompetanse, internasjonal erfaring og middler få litt tillit av supporterne?

Og Bård. Er jo tydelig på at han ønsker nye utdordringer. Slik jeg forstår det så er det bare 4 klubber som har hatt samme person ansatt en slik stilling lenger enn den tid Borgersen har vørt involvert.

Den prinsipielle innvendingen mot Start en drøm kan jeg ha en viss forståelse for. Men dette hylekoret rundt små sportslige avgjørelser og naturlige forandringer; hva er det et utrykk for? Misunnelse og generell forakt mot nytenkning og kompetanse??

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Det har vært problemet i lang tid, nytenkning har blitt møtt med motstand av eldrekorpset.
    Som nevnt tidligere så må det medmenneskelige vike for klubbens beste.
    Ser ingen umiddelbare hyl av kor angående Bård her inne, noen innvendinger om hvordan tror jeg kun er sunt, husk det er et diskusjonsforum

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rett vest Vis innlegg

Det er vel bare tre personer her inne som har vært kritisk til at Bård måtte gå. Diskusjonen har gått på hvorvidt det var frivillig eller ei. Jeg mener at avgangen åpenbart er ledelsens valg, men at det er helt fint! Vi skal ha ambisjoner om å bli best og må ta tøffe avgjørelser. Jeg tror vi er på en veldig riktig vei!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Grunnen til at jeg var litt kritisk var at det bør være noen tilgjengelig, den dagen pengegutta trekker seg ut, eller vi står der uten trener. Det har skjedd før og kommer til å skje igjen. Nei pengegutta kommer ikke til å være der i all evighet, det har jeg ingen tro på. Vi trenger en back-up i kriseituasjoner, og da var BB et ok alternativ.

Jeg nyter pengene og den satsingen som nå pågår, men jeg tror ikke det varer, jeg har fulgt denne klubben for lenge til å tro på slikt.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Man kan mene mye om de nye eierne. Uansett kan man synes det er rart og trist at BB slutter. Han har vært en lojal kriger for klubben i minst fire ulike posisjoner. At noen gir uttrykk for støtte til ham, er jo bare naturlig - og positivt.
    Sikker på at de nye eierne tåler det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vi kan ikke være 100% enige med eierene, jeg tror de digger litt motstand og engasjement.
    Pedersens avgang var mer enn forståelig, Bård derimot ser jeg som ett stort tap uansett hva som måtte komme inn.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jef mener også Bård er et tap, men folk kommer ogfolk går. Her er det en mann med større ambisjoner som føler detre var et ok tidspunkt å levere stafettpinnen videre på, og eierne var altså enig. Det betyr jo ikke at bård ikke kan komme tilbake igjen tilik start på et senere tidspunkt.

Selvsagt skal det være rom for å kritisere. Når jeg nevner hylekor sikter jeg først og fremst tik f fb og tapios kommende overgang til ulf. Jeg dro det frem her fordi jeg mener det er noe lignende: en fyr skal forlate klubben og noen gir uttrykk for at de nye eierne på død og liv skal gjøre alt nytt ( og mener tapio er bedre enn larsen og kack 😀 ).
    Nei, det er alltids mulig å kritisere, men jeg tror faktisk det er mer kompetanse i klubben nå enn der har vært på lang lang tid. Når Start en drøm først har skaffet den kompetansen, så har iallefall jeg tillit og er forsiktig optimist.

Så kan vi heller diskutere det prinsipielle rundt ambivalens til skitne eller halvskitne penger i fotballen, fotball som industri og "underholdning". Ideelt sett skulle jeg ønske meg en annen verden. Men når verden først er fucka og urettferdig, så la oss iallefall nyte litt fotball og lidenskap enn så lenge. Eliteserien og ik start fremstår iallefall langt nærere og ekte enn hva PL og mitt tidligere kjære Arsenal gjør om dagen..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Er den diskusjonen på ikstart fb?
    Har ikke hørt om overgangen men kan man knyte skolissene selv vet man også at Tapio er for lettvekter i forhold til dit klubben vil.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    En diskuskon på "vi som bryr oss om fremtiden til ik start". Latterlig nivå: "Start har jo ikke kontroll. Egentlig til pass om de rykker ned igjen og budsjett sprekk blir enda større. Dette sier jeg fordi at jeg synes mange valg Start gjør nå er lite fotballkloke." og "Dette er begynnnelsen på slutten denne gangen å".
    Håper for guds skyld den siste der er et uttrykk for humor. Om den er det er den faktisk meget morsom og treffende.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jaaa, klarer ikke slike steder.
    Det er jo forbundet med risiko, men hva var alternativet?
    Halte rundt med Pedersen som var like positiv til sol som regn, i spedd Vindbjart spillere med krydder fra Finland!
    Nei takk, og Ja takk til nyskaping

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Men dette hylekoret rundt små sportslige avgjørelser og naturlige forandringer; hva er det et utrykk for? Misunnelse og generell forakt mot nytenkning og kompetanse??
    Hva er poenget med å delta på et fotballforum off season om ikke man skal debattere sportslige avgjørelser?

Personlig har jeg ingen forutsetninger for å vurdere jobben Borgersen har gjort som utviklingssjef i Start. Men jeg synes på generelt grunnlag det er litt trist om ildsjelene og klubblegendene kastes på dør av eierne bare fordi klubben har fått penger mellom hendene og vil ha forandring.

Det interessante med denne saken fra mitt ståsted var jo uansett at Start selv kommuniserte at klubb og trener var blitt enige om å avslutte samarbeidet, før Borgersen senere hevdet at avgjørelsen helt og holdent var hans, og til slutt Fevennen avslørte at eierne ønsket Borgersen ut. Litt på samme måte som spriket i forklaringene rundt Erik Ruthford Pedersens avgang.

Jeg har fulgt denne klubben rimelig tett i tredve år, og vært på forumet siste femten om jeg husker riktig. Som sagt mener jeg hele poenget med å delta her er å diskutere det som skjer i klubben, rose det som virker bra og kritisere det som virker dårlig. Stort sett har jeg nok vært kritisk og negativ. Med fasit i hånd med all mulig grunn. Klubben har vært gjennomgående vanstyrt hele sin moderne historie. Det er ikke få ganger man har måttet klype seg i armen over hjernedøde strategiske beslutninger som atpåtil har blitt applaudert av forumets tungetalere.

Det er fint lite som tyder på at den tiden er over. At Start fremdeles ser ut som en nedrykkskandidat etter et overforbruk på nær 50 millioner og 15 nye spillere inn er i mine øyne bemerkelseverdig. Med lommene fulle av nye penger får jo ikke feilvalgene nødvendigvis så store konsekvenser lenger. Men det betyr vel ikke at det er mindre grunn til å kritisere dem? Målet må jo være å få mest mulig ut av forutsetningene.

Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2017
    Mest mulig ut av forutsetningene...

Vil det si og stå stille i tiden? Lene oss til ressurser og metodikk som absolutt ikke har gitt resultater på evig lang tid?

Eller vil det være fornuftig og kunne gripe muligheten om man har økonomisk forutsetning for å gjøre grep, som kan bidra til at klubben etablerer seg på et nivå de ikke har klart på fryktelig lang tid!?

Vet hvilket jeg velger... alternativet betyr heisen til kjelleren, og en klubb som renner ut i sanden

Lignende tråder

1. Mark Dempsey (Trener-tråden)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 6
    Siste innlegg: 02-02-2018, 19:24
  2. Ny trener til 2018
    By Harry G in forum IK Start
    Svar: 80
    Siste innlegg: 12-03-2017, 13:49
  3. Steinar Pedersen ferdig som trener
    By Espen K G in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 10-08-2017, 12:20
  4. Steinar Pedersen ny start trener
    By pelle in forum IK Start
    Svar: 36
    Siste innlegg: 06-12-2016, 19:40
  5. Starts fineste trener gjennom tidende?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 9
    Siste innlegg: 12-13-2013, 18:54

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •