Viser resultater 1 til 17 av 17
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Erik Ruthford Pedersen

Fant ingen egen tråd om denne gentllmannen så da er det på tide å opprette en...

45 år i tjeneste for IK Start!!

Flott artikkel i Nettavisen om Erik...

http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423137838.html
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Skal være litt slem.
    Start i hans fravær på 70 tallet så gikk start helt i toppsjiktet.
    Bodø glimt var før hans entré nyopprykkede( 1977) og inntok toppen umiddelbart.
    Når Pedersen kom(1978) gikk de langt nedover og rykket ned igjen 1980.
    Så gikk han tilbake til start,start falt noe og i 1986 rykket de ned.

Har sakt det før, klubben må igjennom en kjemisk renselse.
    Kan sikkert si at jeg har lite å gjøre, men skal referere meg selv om det blir løft for klubben etter hans avskjed.
    Inntil da håper jeg tar styggfeil.
    Hverken utviklingen av lokale keepere og utespillere har de siste 10 årene sakt at mannen er gull verdt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Skal være litt slem.

Kan sikkert si at jeg har lite å gjøre, men skal referere meg selv om det blir løft for klubben etter hans avskjed.
    Hverken utviklingen av lokale keepere og utespillere har de siste 10 årene sakt at mannen er gull verdt.
    Så "alt" har gått til helvete siden 1980, og det er Ruthfords sin skyld? Neppe
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Håper jeg tar feil hehe

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Skal være litt slem.

HAHAHAHA!!!!

Dette er det mest komiske jeg noen sinne har lest på dette forumet! Ultrakomisk!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Alltid gøy å bidra med morro 😊
    Til ettertanke

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    HAHAHAHA!!!!

Dette er det mest komiske jeg noen sinne har lest på dette forumet! Ultrakomisk!!!
    Ikke enig. Han har flere gode poenger. Ruthford er ikke Gud. Og jeg tør å påstå at ERP snart har gått ut på dato.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Erik Ruthford Pedersens prestasjoner som hovedtrener i Glimt på 70-tallet fremstår som ganske uvesentlig for hans verdi som keepertrener i Start i dag.

Jeg synes det virker som keeperne i klubben vår har en positiv/stabil utvikling og de fleste blir i klubben lenge. Det tyder jo på at de er fornøyd og at Erik hvertfall gjør en grei jobb. Hva er det egentlig som tilsier at han er utgått på dato? Alderen?

Skulle Start få et løft når han en gang bestemmer seg for å slutte så vil nok det være mer tilfeldighet enn direkte årsak. Det er rett og slett vanskelig å se at han skal ha så stor innflytelse på klubbens prestasjoner gitt den stillingen han nå har.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Åh... Dere mener faktisk dette... Er dette helt seriøst?

http://m.nettavisen.no/sport/fotball...423137838.html

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Åh... Dere mener faktisk dette... Er dette helt seriøst?

http://m.nettavisen.no/sport/fotball...423137838.html
    Ja selvfølgelig gir jeg kred til en som har vært 45 år i klubben. Det fa.. bare på Sørlandet at noen kunne sett iroien i å applaudere 45års lojal tjeneste mot klubben vi alle er glad i......
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Ja selvfølgelig gir jeg kred til en som har vært 45 år i klubben. Det fa.. bare på Sørlandet at noen kunne sett iroien i å applaudere 45års lojal tjeneste mot klubben vi alle er glad i......
    Det var ikke tiltenkt deg. Det var et svar til Lindgren og EternalMoonshine...

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg forstår ikke hva du mener Swans. Lindgren og jeg har jo to vidt forskjellige synspunkt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Jo denne er utgått på dato.
    Det er ikke nevnt at han ikke skal ha respekt, jeg leker litt med konspirasjonsteorier i innlegget.
    45 er imponerende, en Gud i miniatyr

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Jeg forstår ikke hva du mener Swans. Lindgren og jeg har jo to vidt forskjellige synspunkt.
    Sorry, går litt raskt i svingene.. stormchaser mener jeg... Sorry for den..

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Erik er uten tvil en hedersmann. Det er ingenting å utsette på hans brennende engasjement for Idrettsklubbene Start og han fortjener respekt. Det finnes ikke mange mennesker som gir så mye av seg selv til en bedrift noe sted. Fotball er likevel resultatbasert, og det må gå an å diskutere ferdighetene hans uten å bli respektløse.

Start har ikke hatt en toppkeeper som har prestert over tid på veldig lenge. Opdal har vært god i år, men de to forrige sesongene har mildt sagt vært varierende. I tillegg har vi hatt Reinertsen, et par leiesoldater og Lund Hansen de siste årene. Ingen av disse har fått spilt mye over tid, og ingen har vel heller utmerket seg nevneverdig. Før dette hadde vi Høie, som var ustabil til tross for flere gode kamper. Han ble lenge hauset opp av ERP som Norges beste keeper, men det var ikke før han forlot Start at han stabiliserte seg på et høyt nivå. Tommy Runar hadde sine beste kamper på lån i Fredrikstad. Rune Nilsen var vel stort sett ganske solid, men var sjelden spektakulær. Espen Johnsen var et enormt talent, men dro videre til Rosenborg som en svært uferdig 21-åring.

Jeg er usikker på om Start hadde hatt så mye bedre keepere med en annen keepertrener, og tviler vel egentlig på det. At Erik er en del av et destruktivt miljø i Start som må bort for at klubben skal få suksess faller på egen urimelighet. Han skal ha ros for sitt engasjement og for måten han elsker både Start og fotball generelt. Men at han har gjort en legendarisk jobb med keeperene våre, som er jobben hans, er jeg ikke så sikker på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Naturligvis skal han være en del av Start. Alle bedrifter trenger tilskudd og ny inspirasjon, det har ikke skjedd noe morro på 15 år nå og utenom 2005 samt grotiden 2003-2004 har det ikke poppet opp mye godt talent arbeid.
    Å skifte trenere i hytt og pine er som å skifte en del i motoren gang på gang. Da er det på tide å grave litt lengre inn å finne grunnen til at det ikke fungerer, ERP blir kun en leken konspirasjon mot manglende utvikling
    Sist endret av Steinar Lindgren : 09-21-2015 kl 22:34

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    "...de fleste blir i klubben lenge."

For Your information - Starts keepere i 2012-sesongen:

Alexander Lund Hansen
    Elias Valderhaug
    Johnny Kristiansen
    Arild Østbø
    Terje Reinertsen

Lignende tråder