Side 1 av 15 12311 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 294
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Overgangsvinduet vinter/vår 2016

Ja det er lenge til og "alt" avhenger av i hvilken divisjon vi spiller. Trenerspørsmålet for 2016 er ennå ikke avgjort. Men om BB berger plassen vedder jeg to Bugg og èn Stratos på at han får fortsette.

Jeg har forsøkt å lage en oversikt over utgående- og gjenstående kontrakter. Kom gjerne med innspill.

Utgående kontrakter
    Opdal
    Christensen
    Andreas Hollingen
    Ole Martin Rindarøy
    Stokkelien
    Hammer
    Aase (kjøpsopsjon)

Under kontrakt
    De John (Ut 2016)
    Gummi (Ut 2017)
    Nordheim (Ut 2016)
    Rasmussen (Ut 2017)
    Breimyr (Ut 2016)
    Ikenna (Ut 2017)
    Mathisen (Ut 2017)
    Børufsen (Ut 2016)
    Eriksen (Ut 2016)
    (Vikstøl (Ut 2016)
    Hoff (Ut 2016)
    Ajer (Ut 2016)
    McDermott (Ut 2016)
    Ingvar Jónsson (Ut 2017)
    Salvesen (Ut 2017)
    Winche (Ut 2017 ???)
    Sist endret av krs : 09-27-2015 kl 21:51
    --

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    De John har kontrakt ut 2016.
    Hammer har kontrakt ut 2015.
    Aase har kontakt ut 2015 (vi har kjøpsopsjon).
    Jonsson har kontrakt ut 2017.

Jeg er litt skuffet over at Christian Bolaños endte opp i Costa Rica. Han har visstnok en klausul om tilbud kommer fra utlandet, men har ikke funnet hva klausulen egentlig sier. Har en drøm om å se ham på Sør Arena igjen.

Men nå må vi selvsagt redde plassen først.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    De John har kontrakt ut 2016.
    Hammer har kontrakt ut 2015.
    Aase har kontakt ut 2015 (vi har kjøpsopsjon).
    Jonsson har kontrakt ut 2017.

Jeg er litt skuffet over at Christian Bolaños endte opp i Costa Rica. Han har visstnok en klausul om tilbud kommer fra utlandet, men har ikke funnet hva klausulen egentlig sier. Har en drøm om å se ham på Sør Arena igjen.

Men nå må vi selvsagt redde plassen først.
    Takker. Tatt inn i åpningsinnlegget.

Enig i at CB kunne vært en hitt. Høyrekanten har ikke vært vår sterkeste posisjon heller.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    CB har helt avgjørende presentasjoner som kan skille mellom 1 og 3 poeng.
    Jeg vil forundre meg om det er blitt jobbet for en overgang.
    Det er trist.
    Christensen er vel den som henger høyest hos meg, dernest opdal.
    Håper de vil bli værende

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Hva jeg tror bosmanspillerne og Start tenker:

Opdal tror jeg er ferdig i Start av egen vilje og det ser nok ikke Start på som noen krise selv om han har levert i år.

Christensen er jeg veldig usikker på. Han har levert litt svakere nå i høst, men hans rutine er fortsatt fin å ha. Vil Christensen så får han nok et ekstra år.

Hammer tror jeg fortsetter i Start. Tror Hammer kan tenke seg å bli med ned i Obos-ligaen også. Han er blitt 24 år og trenger spilletid.

Molde-gutta tror jeg forsvinner. Kan jo være at vi prøver oss på Hollingen, men nå som vi har både Breimyr og Segberg så tror jeg Start ønsker noe mer rutine inn på midten.

Stokkelien tror jeg Start sender til Oslo. Det er ikke gunstig med pendlinga og Stokkelien har vært så svak som fryktet. Castro kan selvsagt også avgjøre her selv om Start garantert forsøker å kvitte seg med ham.

Aase har skuffet, men jeg tror Start ønsker å beholde ham. Dekningen på vingene er ikke god akkurat. Børufsen lever vi greit med, men Hoff kan ikke være førstevalg på høyrekant enda en sesong.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Jeg regner med at Ajer blir solgt uansett hvor vi spiller neste år, og rykker vi ned er jeg stygt redd Børufsen også blir hentet av en klubb i Tippeligaen. Vi har voldsom luksus på keeperplassen, og Opdal forlenger neppe. Regner med at også Jonsson forsvinner ved et nedrykk

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva jeg tror skjer med de på utgående kontrakt.

Opdal
    Har vist seg som en av ligaens beste (og mest målfarliger) keepere i år. Har større ambisjoner enn å spille for Start. Jeg tror han ender i VIF eller Brann (Forutsatt opprykk). VIF har manglet en klar førstekeeper og hjemlengselen mot Bergen kan bli stor når barn skal begynne på skole.

Christensen
    Har ikke utmerket seg så godt at han får så mange tilbud. Begynner å bli gammel, men har noe år til på toppnivå. Vi bør forsøke å signere han for ett år til. Godt med rutine når unge Nordheim kommer tilbake fra låneoppholdet.

Andreas Hollingen og Ole Martin Rindarøy
    Har nok mest lyst til å returnere til Molde. Bra spillere begge to, som bør kunne bli med videre.

Stokkelien
    Drar til Oslo og studerer til tannlege. Finner seg en klubb der inne. Så god har han heller ikke vært siden han kom hjem. Så mye bedre enn Castro kan han vel ikke være? Så noe stor tap er det nok ikke, selv om det generelt er ugreit å dumpe en Randesund-gutt til fordel for en Costaricaner.

Hammer
    En ok stopper, som jeg håper vi får med oss videre, spes. om vi kvitter oss mer Christensen.

Aase
    Så god har han ikke vært. Ja nærteknikken kan være bra, men han har neppe tempoet for dette nivået. Men han er vel eneste alternativet til Hoff på høyrekant, selv om han er venstrebent (!!). Usikker på om vi bør benytte oss av kjøpsopsjonen.

---

Mulige realistikse lokale forsterkninger.

Udjus
    Kontrakten mellom Hellemyrs nest beste keeper, og Brann går ut ved sesongslutt. Han vant Kniksenprisen i 2012, så han har et bra toppnivå inne. Avhenger av hva som skjer ellers på keeperfronten, spes med Islendingen.

Larsen
    Kristiansandsgutten Larsen er vel nå tredje- eller fjerdevalg i VIF. Paret har nettopp blitt foreldre og mor er også fra Kristiansand. Men førstevalget Wheler fyller 40 i mars, det kan tale for at han blir og kjemper om plassen.

M. Hæstad
    Lille Doffens kontrakt med Hønefoss går ut ved sesongslutt. Løpssterk som få. Kan være et bra alternativ til Gummi på høyreback. Kan kanskje også funke som høyre ving. Gummi blir vel flyttet frem sentralt på midten når Ajer selges.

Henrik Robstad
    Venstreback på Jerv og Kristiansandsgutt. Jeg er usikker på kontraktssituasjonen. Ny venstreback vil kunne gi oss muligheter til å benytte Vikstøl som midstopper. Noe som vel har fungert ok, de gangene det har blitt prøvd?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vikstøl har mer å gå på som midtstopper, men BB er verdifull i teamet ( usikker på om han bør satses på som hovedtrener ved TL eksistens)
    Så tror han kan få mye lærdom av BB.
    Udjus har hatt en del svært merkelige kamper for Brann, sterkt tvilsom.
    M Hæstad, var redd for sveisen i hver hode duell, tvilsom investering.
    Larsen i Vif, burde være enkel å by på om han selv vil, vif vil nok men skal vi ha flere flopper fra Vif?
    Lukter flopp lang vei.
    Robstad? Fordi han er Kristiansands gutt? Eller at det bor noe i han! Kjenner ikke til denne og dømmekraften på sørlandet har vist seg å glimre med sitt fravær der folk har ropt på den nye myggen, terje leonardsen og andreas lund.
    Noe skeptisk dette innlegget men måtte bare ;-)

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Start har mange alternativer på midtstopperplass for 2016. Christensen, DeJohn, Hammer, Vikstøl, Norheim og Breimyr er alle kandidater. Så kan man jo diskutere hvem av disse som faktisk holder mål.

Dersom vi beholder Christensen, DeJohn og Hammer er det rart å omskolere Vikstøl eller hente inn en ny midtstopper. Å ha tre som kjemper om plass i elleveren er bra for konkurranse og bredde. Fire blir for mye. Da er det naturlig at fjerdevalget blir et lokalt talent. Vikstøl er også bedre enn Robstad så jeg ser ikke helt den store gevinsten ved å omrokere for å få plass til Robstad. Jeg er igrunn godt fornøyd med Vikstøl og Sandnes som alternativer på venstreback.

Svakheten i forsvaret er høyrebacken. Med mindre Hodnemyr tar store steg i vinter så må vi gjøre noe der. Jeg håper virkelig ikke vi går inn i en ny sesong med Gummi som førstevalg (forutsatt TL-spill).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start har mange alternativer på midtstopperplass for 2016.
    Ja, men holder de mål? Jeg synes ikke det, og håper vi får inn noe nytt. Vi har blant annet stort behov for fart bak der.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Ja, men holder de mål? Jeg synes ikke det, og håper vi får inn noe nytt. Vi har blant annet stort behov for fart bak der.
    Både DeJohn og Hammer har da ok fart. Christensen er litt treg, men blir sjeldent tatt på farta fordi han leser spillet bra og posisjonerer seg riktig.

Dårlig høyreback, for mye endringer i backrekka(delvis forårsaket av høyrebackproblemet) og den sentrale midtbanen føler jeg har vært langt mer kritisk i år enn selve spillermaterialet på stopperplass.

Med Hammer og Christensen på utgående kontrakt så kan det jo være at vi klarer å veksle de to inn i én kvalitetstopper, men jeg vil være fornøyd om vi bare forlenger med dem.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hvor langt i tid tilbake må vi for å huske høyreback plass som solid, gjerne med backup? Og hvem var det?
    Og når var venstre like god som høyre!
    Dette er jo vesentlig for å skape balanse i laget, offensivt og defensivt.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Sted
    Grimstad

Robstad

Jeg har vært på det som er av Jerv kamper og en mann som Robstad ville helt klart forsterket Start. En offensiv vingback som gjør også gjør det helt greit bakover. Men med han og Børufsen på venstresiden ville det blitt dynamitt. En står da mer fritt til og bruke Vikstøl i midtforsvaret samt man har to gode venstrebacker.
    Ellers fra Jerv vil jeg si eneste i tillegg som forsterker laget er Ohi Omoijuanfo. Litt glad i ballen til tider men har absolutt nivået inne.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    BB sier i dagens FVN at han ønsker å ha med Hammer videre. Hammer svarer med standard "jeg tenker ikke fremtid nå"-prat, men når BB vil ha ham med videre så tror jeg sannsynligheten for at så skjer er veldig stor.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Han har vel som alle ambisjoner, det er godt å se.
    Vil tro at han sikter til klubbens usikre tabellsituasjon med sitt "standard svar".
    Vil tro Hammer er en god og rimelig
    " greie" for start

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg synes det er foruroligende at Borgersen trekker frem Hammer som mannen å forlenge med. Jeg er også forundret over skussmålet Hammer får i dagens avis.

I mine øyne er Christensen Starts soleklare leder og krumtapp bak. Han har de mentale egenskapene Start har manglet på stopperplass siden Borgersen selv la opp. Og er i mine øyne den eneste utespilleren Start vil savne.

Hammer er en typisk Start-stopper. Han er en god fotballspiller til å være stopper, men en ganske dårlig stopper til å være en såpass god fotballspiller. Ferdighetsmessig slår han nok Christensen på de fleste områder, men jeg ser lite til mentale egenskapene som blir fremhevet i dagens avis. Han slår meg ikke som noen ledertype og stopperkjempe. Han har de individuelle egenskapene, men virker å mangle Christensens evne til å heve kollektivet.

Hammer har alderen på sin side, og har åpenbart et potensial. Om han er seriøs nok, kan han sikkert ta store steg under vingene til Borgersen. Men Borgersen har allerede tre andre restaureringsobjekter med uforløst potensial i Norheim, Mathisen og DeJohn. Han har bare en fullblods stopper i Christensen. Christensen er mannen Start må få med videre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Både DeJohn og Hammer har da ok fart. Christensen er litt treg, men blir sjeldent tatt på farta fordi han leser spillet bra og posisjonerer seg riktig.

Dårlig høyreback, for mye endringer i backrekka(delvis forårsaket av høyrebackproblemet) og den sentrale midtbanen føler jeg har vært langt mer kritisk i år enn selve spillermaterialet på stopperplass.

Med Hammer og Christensen på utgående kontrakt så kan det jo være at vi klarer å veksle de to inn i én kvalitetstopper, men jeg vil være fornøyd om vi bare forlenger med dem.
    Hammer og DeJohn er kanskje ikke utpreget trege, men jeg oppfatter de ikke som utpreget raske heller. Nå har jo også DeJohn utover i sesongen vist til dels store mangler i andre deler av spillet sitt, så det gjenstår å se hvilken fremtid han har i klubben.

Uansett føler jeg situasjonen på midtstopperplass er usikker. Jeg synes Christensen har vært den beste i år, men han sliter med en gang han bli utfordret på fart. DeJohn er en villmann, og har etterhvert forsvunnet helt ut. Hammer er ganske fersk og litt tidlig å dømme, men har slitt med lite spilletid over en lengre periode. Og så har vi Nordheim som kanskje har vokst etter et opphold i OBOS. Helt betryggende synes jeg ikke det virker.

Men jeg er enig i at det er mange andre årsaker også til at vi sliter defensivt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Veldig synd at Oppdal er på utgående nå som han endelig leverer. Jeg syns han har vært til dels ganske dårlig i flere år, men nå som han endelig slår til så er han sannsynligvis på vei vekk (gratis).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Han har hatt noen avvik, men synes ikke det skal overskygge gjennomsnittet, vi har heller ikke hatt de beste spillerne bakover, amin og opdal kommuniserte på nivå med en full russer.
    Opdal har vært en bauta

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sludder og pølsevev. Opdal har væet direkte dårlig tidligere sesonger.

I år derimot har han levert bedre enn forventet.

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 12:59
  2. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605
    Siste innlegg: 04-20-2015, 21:57
  3. Overgangsvinduet sommeren 2014
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 294