Vis avstemningsresultater: Hva burde Matthias Vilhjalmsson gjøre hvis han scorer mot Start?

Stemmere
10. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Juble som om det var mot hvilket som helst annet lag.

1 10,00%
  • Droppe feiringen

5 50,00%
  • Ha en meget begeistret feiring

1 10,00%
  • Jeg bryr meg ikke..

3 30,00%
Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 78
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

26.Serierunde: START - ROSENBORG (kamptråd)

TID: Søndag 4.oktober kl.2000
    STED: Sparebanken Sør Arena

LINKER
    Rosenborg's hjemmeside: www.rbk.no
    Kjernen's hjemmeside: http://kjernen.com
    Kjernen's kamptråd: Har ikke noe forum som fungerer.

TABELLEN
    1. Rosenborg..... 25 18-4-3 60-20 58 poeng
    13. Start........... 25 5-6-14 31-49 21 poeng

ROSENBORG BALLKLUBB
    Vi husker alle hvordan Rosenborg dominerte norsk fotball på 90 tallet og inn i dette årtusen og en av dem som var veldig sentrale spesielt i begynnelsen av denne perioden var Kåre "Bruttern" Ingebrigtsen. Etter 2005-sesongen da Start nesten vant gullet har dog Rosenborg slitt med å få til samme dominans og selv om de har vunnet gull i enkelte sesonger så har man ikke dominert på samme måte som tidligere. Denne sesongen har derimot Kåre Ingebrigtsen virkelig fått sving på laget og det aller meste tyder på at laget vil vinne serien med klar margin i tillegg til at de er store favoritter mot Sarpsborg 08 i cupfinalen. I tillegg har de også kvalifisert seg til seriespill i Europaligaen og dermed strømmer pengene på nytt inn på Rosenborgs bankkonto. Laget har i sommer hentet flere forsterkninger enn noen andre klubber og har dermed en bred og god stall og mye tyder på at vi går inn i en ny periode med dominans fra Trondheim. Vår egen Matthias Vilhjalmsson er en av disse som ble hentet i sommer og det er nok med blandede følelser han går inn i bortegarderoben på Sparebanken Sør Arena.

Bortsett fra 0-1 tapet borte mot Molde den 20 september så har ikke Rosenborg tapt en kamp i serien siden 5 juli da de tapte 0-1 borte mot Bodø/Glimt. Rosenborg er i en egen klasse og vil vinne et suverent seriegull denne sesongen.

Toppscorer for klubben er Alexander Søderlund som har sterke 21 scoringer på 24 kamper. Pål Andre Helland har 12 nettkjenninger mens Tobias Mikkelsen har 7 fulltreffere.
    Mike Jensen har hele 11 målgivende og leder den oversikten. Pål Andre Helland er best på VG sin børs med et snitt på 6.21, mens Mike Jensen følger like bak med et snitt på 6.17.

En positiv ting for Start er at nettopp Mike Jensen mister kampen i Kr.sand da han må gjennom en blindtarmoperasjon. Pål Andre Helland gikk ut til pause i kampen mot Dnipro etter at han kjente at det murret på baksiden av låret. Han blir nok med til Kr.sand men sjansen er absolutt til stede for at han starter på benken da serielederen trolig ikke vil gamble med helsa til sin beste spiller foran mange viktige kamper utover høsten. Morten Gamst Pedersen er også usikker men bortsett fra disse, er laget skadefrie. Tore Reginiussen er muligens med i troppen igjen etter at han ble skadet i 1.serierunde.

Rosenborg startet med disse i forrige kamp mot Dnipro: (4-3-3)

André Hansen

Jonas Svensson
    Johan Lædre Bjørdal
    Hólmar Örn Eyjólfsson
    Jørgen Skjelvik

Anders Konradsen
    Ole Kristian Selnæs
    Fredrik Midtsjø

Pål André Helland
    Alexander Søderlund
    Tobias Mikkelsen

Start har tatt i mot RBK 33 ganger og har vunnet 12 av disse. 7 har endt uavgjort, mens RBK har vunnet 14 kamper. Målforskjellen er 56-57 fordel bortelaget.

ROSENBORG'S 5 SISTE KAMPER
    17 september: St-Etienne - Rosenborg 2-2 (Europa-league)
    20 august: Molde - Rosenborg 1-0 (serie)
    23 august: Rosenborg - Stabæk 3-2 (cup - semifinale)
    27 september: Rosenborg - Viking 2-0 (serie)
    1 oktober: Rosenborg - Dnipro 0-1 (Europa-league)

IK START
    Det er nok gode sjanser for at Start igjen vil starte med samme lag som har startet i de siste 2 kampene. Samtidig vil jeg tro at spesielt Austinne Ikenna og Andreas Hollingen er aktuelle for en plass i startoppstillingen. Starter vi med samme mannskap som sist så er det disse 11 som får sjansen:

Håkon Opdal

Gudmundur Kristjansson
    Jørgen Hammer
    Michael Christensen
    Rolf Daniel Vikstøl

Espen Hoff
    Kristoffer Ajer
    Henrik Breimyr
    Espen Børufsen

Mathias Rasmussen

Mads Stokkelien

I FARESONEN
    Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i neste runde. Vår neste kamp spilles borte mot Sandefjord lørdag 17 oktober kl.1530. Denne runden spiller Sandefjord borte mot Aalesund søndag kl 1800.
    Disse risikerer karantene om de får gult kort denne runden:

Sandefjord:
    Victor Demba Bindia
    Christer Reppesgård Hansen
    Thomas Juel-Nielsen
    Martin Torp
    Geir Ludvig Fevang
    Eirik André Lamøy
    Kjell Rune Sellin

Start:
    Andreas Hollingen
    Robert Sandnes
    Rolf Daniel Vikstøl

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Denne runden vil jeg sette spørsmålstegn ved Rosenborgs prioritering av Start-kampen. Rosenborg vinner seriegull. Det vet både de og det vet resten av fotball-Norge. De leder med 8 poeng og har i tillegg mye bedre målforskjell enn Stabæk så RBK må ta 7 poeng på sine 5 siste kamper dersom Stabæk vinner sine 5 gjenstående kamper. Gullet havner i Trondheim og dermed er det ikke krise om de avgir litt poeng her og der i de siste kampene. Sist torsdag spilte de europacup mot Dnipro og flere spillere skal i landslagspill i neste uke så det er godt mulig at enkelte spillere vil bli hvilt under hele eller deler av kampen i Kr.sand. Rosenborg har råd til å hvile spillere i enkelte kamper så de kan prioritere Europa-cup og cupfinale.
    Det er i tillegg ikke sikkert vi får se et like aggresivt og motivert Rosenborg-lag i Kr.sand som vi har sett tidligere i sesongen, og det kan fort gi hjemmelaget en mulighet til både 1 og 3 poeng søndag kveld.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Start har utvilsomt hatt marginer med seg de to siste rundene da man har klart poeng både mot LSK og VIF, men samtidig som man har hatt flaks, så har vi også sett laget periodevis spille ganske bra. Uansett om vi har hatt flaks så er det sterkt å unngå tap mot disse to lagene. Nettopp disse 2 poengene kan bety forskjellen på om Start holder seg eller ikke når status skal gjøres opp om litt over en måned.
    Søndag kommer Norges beste lag til Kr.sand og denne gangen vil det absolutt kalles en fotballbombe om Start får med seg poeng. Selv om Rosenborg mangler viktige Mike Jensen og muligens også Pål Andre Helland så har de så utrolig stor og sterk stall at også de nest-beste og tredje-beste besitter så mye kvalitet at Start uansett må levere opp mot sesongbeste om man skal få med seg noe fra denne kampen.

Samtidig så har Start nå unngått tap i lagets to siste kamper og det har absolutt hjulpet på selvtilliten i laget, og får vi en god start på kampen søndag kveld så vil denne selvtilliten fortsette å vokse. I mange av kampene vi har tapt de siste ukene har vi sluppet inn et tidlig mål og da har vi slitt veldig med å komme tilbake. Vi har et ungt og urutinert lag og er avhengig av en god start på kampen om vi skal ha mulighet til poeng her. Får vi i tillegg en scoring den rette veien så vil det helt garantert gi gutta ekstra energi og da er alt mulig.

Men vi må også være realistiske. Rosenborg har så utrolig mye kvalitet i laget og selv om de spilte kamp så sent som torsdag kveld så er det veldig store favoritter her. Spiller for spiller er de best stort sett på hver eneste plass på banen, men samtidig så må vi ikke glemme at denne kampen ikke avgjøres på papiret. Vi husker hva som skjedde mot Stabæk, og jeg er sikker på at Bård Borgersen vil bruke den kampen som referanse til at tabellposisjon og lagoppstillinger ikke betyr noe som helst når dommeren blåser i gang kampen.

Denne kampen betyr også mer for Start enn den gjør for Rosenborg. For Start vil 1 eller 3 poeng bety enormt mye i kampen om å berge plassen i Tippeligaen. Serien er det eneste Start har å fokusere på de siste ukene av 2015-sesongen, mens Rosenborg har både Europa-cup og cupfinale å tenke på i tillegg til de siste 5 kampene av seriespillet.

Kampene mot Rosenborg er definitivt et av høydepunktene for Start-gutta. Endelig skal man få måle krefter med Norges beste lag, så tenningsnivået burde det ikke stå på. Hvis våre gutter gir 100% i hver eneste duell over hele banen og våre gjester bare gir 90%, så vinner vi. Jeg sier ikke at det blir lett, men sjansen er definitivt til stede.
    Start går inn til denne kampen som klare underdogs og det er ingen som forventer noe som helst av våre gutter. Akkurat derfor kan vi slippe oss løs - da ingen forventer at vi skal vinne denne.
    I neste hjemmekamp mot Mjøndalen vil vi derimot ha enorme forventninger, men akkurat her kan vi slippe oss løs og bare ha det morro.

Og du verden hvor morro det hadde vært om vi kunne overrasket hele fotball-Norge i beste TV-tid med å ta skalpen til årets seriemester. Det finnes mange med stor tro på Sørlandet og klarer Bård Borgersen å få sine gutter til å tro nok i denne kampen - ja da blir alle poengene igjen i Kristiansand.

Velkommen til Sparenbanken Sør Arena og HEIA START!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Rbkweb.no. Kamptråd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    adressa.no:

- Jeg tror ikke Start-kampen er i fare, men det var noe som var skummelt. Jeg hadde den samme følelsen som før jeg har fått strekk de foregående gangene, og da gikk jeg av for å ikke ødelegge høsten. Jeg tror jeg berget, sa Helland torsdag kveld.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Breimyr fikk vel sitt tredje gule mot Vålerenga og må stå over mot Rosenborg. Han hadde med seg et par fra Bryne.

Ellers er det verd å nevne at Espen Børufsen spiller sin 180 Tippeligakamp i morgen. Det bringer ham opp på en delt femteplass i antall kamper for Start sammen med Cay Ljosdal. Har passert Tore Løvland, Claus Eftevaag, Erik Mykland og Pål Lydersen denne sesongen.

Selve kampen har jeg ingen forhåpninger til. Rosenborg slår oss greit om de gir 70%

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Breimyr fikk vel sitt tredje gule mot Vålerenga og må stå over mot Rosenborg. Han hadde med seg et par fra Bryne.
    Jeg tror ikke Breimyr må stå over. Han har tydeligvis blitt drillet på siste trening og jeg vil jo tro at Start er klar over om han må stå over eller ikke.. Jeg vil tro at det kun er kort fra Tippeligaen som gjelder og ikke i lavere divisjoner...

Sannsynlig Start-lag (1-4-4-1-1): Håkon Opdal – Gudmundur Kristjansson, Michael Christensen, Jørgen Hammer, Rolf Daniel Vikstøl – Espen Hoff, Kristoffer Ajer, Henrik Breimyr, Espen Børufsen – Mathias Rasmussen – Lars-Jørgen Salvesen.

PS: Start spilte 11 mot 11 på fredagens trening, og startet med oppstillingen over. Etter første kamp kom Mads Stokkelien inn for Salvesen, mens Erlend Segberg og Andreas Hollingen byttet plass med Breimyr og Ajer.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2013

Selve kampen har jeg ingen forhåpninger til. Rosenborg slår oss greit om de gir 70%
    Så dårlige er vel selv ikke vi, tror vi vinner hvis Rosenborg ikke gir mer enn det. Uansett blir det spennende å se hvor mye krefter Rosenborg brukte på torsdag, og hvordan vi kan utnytte det. Start pleier å legge inn et ekstra gir når vi spiller mot Rosenborg, håper vi kan gjøre det igjen for en seier mot serielederen hadde virkelig smakt nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg tror ikke Breimyr må stå over. Han har tydeligvis blitt drillet på siste trening og jeg vil jo tro at Start er klar over om han må stå over eller ikke.. Jeg vil tro at det kun er kort fra Tippeligaen som gjelder og ikke i lavere divisjoner...
    Kort man får i andre divisjoner følger deg. Så hadde breimyr med seg 2 gule må han stå over denne runden. Men selv ikke Start kan vel være så uprofesjonelle at de ikke vet dette?

Junior Member
    Ble medlem
    Oct 2015
    Breimyr har såvidt jeg har sett 2 gule kort i OBOS tidligere. Det første ble til rødt kort i samme kamp når kan fikk et gult til og måtte gå av banen og den andre ble bare gult naturlig nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Larsen Vis innlegg
    Breimyr har såvidt jeg har sett 2 gule kort i OBOS tidligere. Det første ble til rødt kort i samme kamp når kan fikk et gult til og måtte gå av banen og den andre ble bare gult naturlig nok.
    Når man får to gule i en kamp strykes vel begge når man får et rødt istedenfor?

Junior Member
    Ble medlem
    Oct 2015
    Vil tro det jeg også, men er nok noen her som vet det bedre. Dersom det stemmer har han bare 1 gult kort fra OBOS og da kan det stemme at han ble drillet i startende 11er.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    2 gule blir rødt i en og samme kamp.
    Slapp off ;-)
    Det extra giret blir viktig, RBK bedriver fysisk fotball, litt som malmö. Salvesen fra start av, få juling blåveiser og blod.
    Så inn med stokkelien og Ikenna 65'
    Kanskje også hoff på benken

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Kort man får i andre divisjoner følger deg. Så hadde breimyr med seg 2 gule må han stå over denne runden. Men selv ikke Start kan vel være så uprofesjonelle at de ikke vet dette?
    Hva skjer med spillere som spiller for 2.lagene til forskjellige klubber og får gule kort? Hvis f.eks Rolf Danilel Vikstol hadde spilt for Start 2 i 3.divisjon og fått gult kort, så hadde vel ikke dette telt med i en oversikt?

VG har jo en oversikt over antall gule kort til forskjellige spillere, men så vidt jeg vet så spiller vel mange av disse også enkelte kamper for andrelagene, og kort derfra er vel ikke med i disse oversiktene?

Som Steinar Lindgren skrev så blir 2 gule i samme kamp omgjort til rodt kort og da får ikke spilleren med seg noen gule kort fra den kampen, men må istedet sone umiddelbart for det rode kortet. Hvis det var tilfelle så er jo Breimyr utenfor fare uansett.

Men interessant å vite reglene for spillere som får gule kort for 2.lagene. Teller disse bare i den samme divisjonen eller må man sone i Tippeligaen hvis man har 2 gule i Tippeligaen og får 1 gult til i en 2/3 divisjonskamp?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Men interessant å vite reglene for spillere som får gule kort for 2.lagene. Teller disse bare i den samme divisjonen eller må man sone i Tippeligaen hvis man har 2 gule i Tippeligaen og får 1 gult til i en 2/3 divisjonskamp?
    Regler for klubber som har flere lag (2.lag, 3.lag osv) er at der skal det sones i samme divisjon/nivå man fikk kortene i. Altså har man fått 2 gule for 2.laget teller ikke disse når man spiller for 1.laget eller 3.laget.

https://www.fotball.no/Documents/Kre...8de%20kort.pdf

Junior Member
    Ble medlem
    Oct 2015
    Pulsen stiger, bare timer til kamp nå! La oss håpe at gutta kjemper for livet og tar med seg et poeng eller tre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har heller ingen forhåpninger, men jeg håper de må yte litt mer for å ta oss. Får vi med oss poeng er det uansett langt over hva vi kan forvente. Slipper vi unngå gule og røde kort samtidig som vi ikke taper stort er jeg i utgangspunktet ikke misfornøyd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    På ingen måte en kamp man bør vinne nei, det har det vel ikke vært på 35 år.
    Men forlanger en kamp der gutta kan si klokken 22 at jeg gjode det jeg maktet.
    Primært er de 3-4 mål bedre, 20 førsteminuttene kommer til å forme kampen totalt

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det var den åpningen vi IKKE skulle ha... Nå blir det fryktelig tungt..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hammer minner meg om bedriftslagfotball

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi er definitivt med i denne kampen og hadde fortjent en scoring nå...

KOM IGJEN GUTTER!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Søppeldommer, utenfor. Er faktisk imponert over de første 25 offensivt. Vi er ekstremt uheldig. Gummi er dog helt ute å kjøre på backen.

Lignende tråder

1. 24. Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 35
    Siste innlegg: 09-21-2016, 20:58
  2. 5.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 82
    Siste innlegg: 05-02-2015, 12:40
  3. 19.Serierunde: ROSENBORG - START (kamptråd)
    Svar: 116
    Siste innlegg: 08-11-2014, 20:54
  4. 27. Serierunde: Start - Rosenborg (kamptråd)
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-23-2013, 19:53
  5. 4.Serierunde: Rosenborg - Start (kamptråd)
    Svar: 48
    Siste innlegg: 04-15-2013, 09:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •