Vis avstemningsresultater: Hvilket lag vil du helst møte i en eventuell kvalik?

Stemmere
15. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Kristiansund

1 6,67%
  • Ranheim

1 6,67%
  • Jerv

7 46,67%
  • Hødd

2 13,33%
  • Sandnes Ulf

4 26,67%
Side 5 av 6 FørstFørst ... 3456 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 119
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Legge seg bakpå og press først på egen banehalvdel.
    Det er feighet.
    STB fikk da like mange sjanser som hele 1 omg
    Du kan godt kalle det feigt, jeg synes det i stor grad var vellykket. Stabæk skapte ikke så voldsomt og vi var farligere fremover enn på lenge.

Mot Sandefjord stod vi høyt og vi så hvordan det gikk. Mot Stabæks lynraske og tekniske angripere blir man fort straffet om man står høyt.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Er faktisk mere optimist enn før kampen nå. I mitt hode var det Mjøndalen - Aalesund som betydde mest. Aalesund hadde flaks og vant.

Som jeg tippet på forhånd så tar ikke Start flere poeng i årets serie. De er noen udugelige kyllinger som ikke tar vare på sine muligheter de får. De er dårligere enn både Sandefjord og Mjøndalen, men får vel kanskje servert kvalik på et sølvfat. Spillet var bedre i dag enn før, så det er vel kanskje et visst håp i en kvalik, men dette surrer de kanskje til igjen. Frynsete kyllinger hele suppegjengen!!! Hvor lenge skal Start få nødhjelp fra de andre lagene?????

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Vi er pr dags dato et veldig dårlig fotballag. Det er jo opplagt og selvsagt siden vi ligger der vi ligger, men jeg tenker at vi er dårlig på papiret, spiller for spiller. Det er er langt fra usannsynlig at vi karrer til oss en kvallikplass med bare 22 poeng, og det er helt utrolig.

Klubben burde ideelt sett åpne portene på SSA og la 14 000 se kampen gratis (hvis så mange gidder), men kanskje de nøyer seg med å selge billettene for 50 spenn. Vi er dritdårlige, men vi skal klare oss. I så tilfelle er det bare gudene som vet hva i vi har å gjøre i Tippeligaen 2016. Evt en investor.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Fikk ikke sett dagens kamp, og måtte nøye meg med Olav Traaen. Som skrøt av superraske Ajer. Og er et elendig sannhetsvitne, men som i det minste fikk formidlet resultatet.

Selv om Tromsø stakk i fra, må man vel si seg strålende fornøyd med runden. Sjansene for at Mjøndalen vinner i Stavanger er reelle, men ikke veldig store. Og selv om Start under normale omstendigheter fort kunne fått 0-4 i sekken hjemme mot Molde, bør det være en formalitet å unngå stortap når man spiller for å redde målforskjellen.

Det meste tyder nå på kvalik. Det er en liten seier i seg selv, og der bør Start ha en fair sjanse med Opdal i mål selv om de i mine øyne ikke kan anses som favoritter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kvalikkampene er mellom slitelag mot lag i godt driv.
    Alt kan skje.

Om man mener at det er vellykket å gå fra 1-2 ledelse til 3-2 får du stå alene om å mene Eternalsunshine. Å legge seg bakpå fremfor å spille fotball har vi ofte sett ender med fjas 😊

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nivået til uansett hvilket lag de møter skal i utgangspunktet være mulig å slå, men nå er både de brune og Start på et nivå som i beste fall holder medium obos-nivå

Jeg så Hødd i Bergen i dag, og de har et par typer som kan gjøre livet jævla surt for oss

Ved eventuell kvalik så tror jeg at vinneren av oppgjøret i mellom Hødd og Jerv, vil være det laget som vil utgjøre størst trussel mot Start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tolket intervuet med BB på TV2 dithen at han ikke ønsket å ta risiko på 3-2 av hensyn til målforskjellen.
    Var det ikke det han mente med å kaldkvele Opdal?

Kan til dels være enig med ham at denne kampen dreide seg om målforskjell.

Derimot burde laget tatt langt større risiko mot Sandefjord og Mjøndalen. Så for meg virker han mer feig enn noe matematisk geni.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Trist at vi er kommet til et punkt hvor vi forsøker å forsvare oss til bare å tape med ett mål

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Hvem gidder å se kampen mot Molde hvis fokuset der blir å unngå å tape med mange mål?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Trist at vi er kommet til et punkt hvor vi forsøker å forsvare oss til bare å tape med ett mål
    Situasjonen er trist, men tabellen er nå engang slik den er. Da må vi spille deretter og gjøre hva enn vi kan for å berge Tippeligaplassen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva galt er det Start har gjort mot dommerne i Norge? I denne kampen fikk start et feilaktig annullert mål. Forrige kamp skulle vi hatt minst ett straffe (situasjonen med Hoff, Stokkelien ble også dratt ned bakfra i feltet i en annen situasjon). Tidligere har en dommer gitt straffe mot start for en felling utenfor feltet. Det er flere situasjoner også, men jevnt over føler jeg vi har dommerne mer mot oss enn med oss. Er dommergarderoben shitty på sør arena? Møtes dommerne på feil måte? Er tonen til spillerne feil?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    Hva galt er det Start har gjort mot dommerne i Norge? I denne kampen fikk start et feilaktig annullert mål. Forrige kamp skulle vi hatt minst ett straffe (situasjonen med Hoff, Stokkelien ble også dratt ned bakfra i feltet i en annen situasjon). Tidligere har en dommer gitt straffe mot start for en felling utenfor feltet. Det er flere situasjoner også, men jevnt over føler jeg vi har dommerne mer mot oss enn med oss. Er dommergarderoben shitty på sør arena? Møtes dommerne på feil måte? Er tonen til spillerne feil?
    Vi har jo hatt situasjoner med oss også da... Vålerenga skulle jo f.eks hatt 2 straffer mot oss på Ullevaal. Men i motgang føles det som alt går imot

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg var på kampen i går og er ikke helt sikker på hva jeg føler sånn dagen derpå.

Planen var åpenbart å ligge lavt og kontre. Det virket fornuftig det mot et såpass kontringssterkt lag som Stabæk og funket ok, alle forhold tatt i betraktning. Med en slik taktikk vil nødvendigvis ballinhavet ble fryktelig skjevt.

Vi skårer to mål på det nest/tredje-beste laget i landet på Nadderud. Slik ting er i dag, skal vi være fornøyd med det. I perioder spiller vi bra fotball. Vi fikk også et feilaktig annulert.

Vi taper kampen på to nybegynnerfeil på døball. Spesielt på det første målet er stabækspilleren helt alene på bakre.

Jeg fulgte litt ekstra med på DeJohn i andre og synes han er klart bedre enn Gummi. Det virker som om Hoff er ferdig som toppfotballspiller. Aase var klart bedre i går. Det byttet skjønte jeg ikke noe av. Jeg har alltid lurt på hvorfor Hoff ikke har fått sjansen i den hengende spissrollen. Han er åpenbart ingen kantspiller lenger.

PS - Klareringene til Hammer, gir meg snart hjertstans.

Nå må vi stole på at Viking klarer å motivere seg nok for å kjempe om fjerdeplassen. For å få fjerdeplassen må Viking slå Mjøndalen, Odd må tape i Skien mot LSK. Molde har klart best målforskjell av disse og vil gå forbi både Viking og Odd om disse taper. De vil gå forbi Viking om Viking kun klarer uavgjort mot Mjøndalen, så Viking må "peise på"...

Heia Viking
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Tolket intervuet med BB på TV2 dithen at han ikke ønsket å ta risiko på 3-2 av hensyn til målforskjellen.
    Var det ikke det han mente med å kaldkvele Opdal?

Kan til dels være enig med ham at denne kampen dreide seg om målforskjell.

Derimot burde laget tatt langt større risiko mot Sandefjord og Mjøndalen. Så for meg virker han mer feig enn noe matematisk geni.
    Stemmer det virkelig at Opdal gikk frem på dødball i sluttminuttene? I så fall skjønner jeg at Borgersen ville kaldkvele ham. Det understreker vel den mangelen på dømmekraft og disiplin som har preget laget i det siste. Og også om mangelfulle forberedelser.

Start har ikke vunnet på 14 kamper. Det er naivt å tro på eget spill og egne ferdigheter. Nå gjelder det å ligge bakpå, drepe tempoet og satse på dødballer og kontringer. Hederlige tap er gull verdt om det opprettholder tabellposisjonen. Start må satse på at Viking gjør jobben, og sikre at målforskjellen tåler poengdeling i Stavanger. Det er ikke feighet, men sunn fornuft.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Satse på at Viking gjør jobben... Viking kommer aldri til å gjøre noen jobb for oss. Jeg mistenker at de kommer til å tape med vilje med et håp om at vi rykker ned, f.eks. slik de gjorde mot Tromsø for et par runder siden...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kun start i hele verden som bruker en 34 åring som ving.
    --
    Høres merkelig ut at de vil gi slipp på plasseringsummen en 4 plass gir, som er vesentlig høyere enn 6 pl. I tillegg står det om Europa
    Beklager Swans 😊

BB sa selv at de skulle ut å våge, det synes jeg de gjorde, de var raskt tilbake.
    Taktikken fungerte bra i 1 omg.
    Så kommer feigheten, slutter å utfordre.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Jeg tror ikke Start ble feige, jeg tror de ble slitne.

Angående Viking så har de såpass god mulighet for å sikre e-cup at det ikke bør stå på motivasjonen. Lillestrøm er i form og tar kjapt tre poeng mot Odd. Litt revansjesugne etter å ha blitt banket av Molde må Viking også være. De bør også klare å vinne på ren kvalitet, men selv uavgjort i Stavanger bør jo holde. Mjøndalen mangler også Gauseth som fikk sitt femte gule mot AaFK.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Satse på at Viking gjør jobben... Viking kommer aldri til å gjøre noen jobb for oss. Jeg mistenker at de kommer til å tape med vilje med et håp om at vi rykker ned, f.eks. slik de gjorde mot Tromsø for et par runder siden...
    Så lenge det er håp om europacupspill kommer Viking til å gi full gass. Men om det kommer inn meldinger fra Skien om at Odd leder feks 4-0 over LSK, så har jo ikke Viking noe særlig å spille for. Kun en 5- vs en 6-plass. Da kan de slippe seg ned et hakk og Mjøndalen få sin seier...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Stemmer det virkelig at Opdal gikk frem på dødball i sluttminuttene?
    Ja, det stemmer at han gjorde det. Og jeg er enig, jeg skjønner også godt reaksjonen til BB. Situasjonen vår tilsier at målforskjellen kan bli helt avgjørende, da er det selvsagt idioti av Opdal å risikere baklengs på overtid.

Ellers enig i at det så ut som om vi ble slitne, ikke nødvendigvis bare feige. Vi har per i dag dessverre ikke ferdigheter til å holde ballen i laget særlig lenge, derfor blir vi løpende mye etter. Da blir vi tappet for krefter og gjør mye feil.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Ja, det stemmer at han gjorde det. Og jeg er enig, jeg skjønner også godt reaksjonen til BB. Situasjonen vår tilsier at målforskjellen kan bli helt avgjørende, da er det selvsagt idioti av Opdal å risikere baklengs på overtid.

Ellers enig i at det så ut som om vi ble slitne, ikke nødvendigvis bare feige. Vi har per i dag dessverre ikke ferdigheter til å holde ballen i laget særlig lenge, derfor blir vi løpende mye etter. Da blir vi tappet for krefter og gjør mye feil.
    Vi har tre mål bedre målforskjell enn Mjøndalen (26vs29). Om de spiller uavgjort mot Viking, og vi taper med mer enn tre mål mot Molde, rykker vi rett ned.

Dette blir close...
    --

Lignende tråder

1. 30 Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 13
    Siste innlegg: 11-07-2016, 00:47
  2. 15.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 44
    Siste innlegg: 07-05-2015, 10:02
  3. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 15:15
  4. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 15:15
  5. 12.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 98
    Siste innlegg: 06-12-2014, 16:55

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •