Vis avstemningsresultater: Hvilket lag vil du helst møte i en eventuell kvalik?

Stemmere
15. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Kristiansund

1 6,67%
  • Ranheim

1 6,67%
  • Jerv

7 46,67%
  • Hødd

2 13,33%
  • Sandnes Ulf

4 26,67%
Side 6 av 6 FørstFørst ... 456
Viser resultater 101 til 119 av 119
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Slitne, Da må man jo legge opp til en annen taktikk i 2 omg som går ut på å senke tempo, holde ballen litt mer en 10 sekunder og få stabæk til å løpe mer enn fra midtbanen og til vår 16 meter.
    Regner med lagledelsen vet hva som er max yte punkt.
    Hadde heller ærlig talt ikke trodd kampen skulle snu med Hoff inn, for meg så virket det perfekt i tankene. Han er ferdig

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Vi har tre mål bedre målforskjell enn Mjøndalen (26vs29). Om de spiller uavgjort mot Viking, og vi taper med mer enn tre mål mot Molde, rykker vi rett ned.

Dette blir close...
    Nå har vi trolig ikke råd til å tape med 3 mål. Mjøndalen går forbi på flere scora mål om vi taper med 3, såfremt ikke vi scorer 2 mål mer enn Mjøndalen i siste runde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Ellers enig i at det så ut som om vi ble slitne, ikke nødvendigvis bare feige. Vi har per i dag dessverre ikke ferdigheter til å holde ballen i laget særlig lenge, derfor blir vi løpende mye etter. Da blir vi tappet for krefter og gjør mye feil.
    Hvis vi blir slitne får Borgersen benytte seg av alle innbyttene...

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Så utrolig skuffet over valgene til Bård at jeg kan ikke få sagt det!!! Gang etter gang spiller han med spillere uten den berømmelige x faktoren. Til tider var det en hel åker bak fireren til Stabæk, DEN skulle vært benyttet, men neida...han bytter ut Daniel med Hoff, og bytter Breimyr med Segberg...THATS IT???

En rask kant i rindarøy eller Hodnemyr kunne skremt bærumsfolkene lenger ned på egen halvdel, slik at vi ikke fikk trøkket imot gang, etter gamg, etter gang...Men neida!!

Fatter å begriper ikke hva Bård holder på med.... Dette stabæklaget var ELENDIG, det er bare det at vi SUGER og har en trener som ikke kan disponere mannskapet riktig ...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Vi ser at ajer også har rimelig bra hurtighet, har fantasert om en 4-3-3 med ajer til høyre

Alt i alt er det synd at både mim, og bård disponerer ressursene feil.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av rooland Vis innlegg
    Så utrolig skuffet over valgene til Bård at jeg kan ikke få sagt det!!! Gang etter gang spiller han med spillere uten den berømmelige x faktoren. Til tider var det en hel åker bak fireren til Stabæk, DEN skulle vært benyttet, men neida...han bytter ut Daniel med Hoff, og bytter Breimyr med Segberg...THATS IT???

En rask kant i rindarøy eller Hodnemyr kunne skremt bærumsfolkene lenger ned på egen halvdel, slik at vi ikke fikk trøkket imot gang, etter gamg, etter gang...Men neida!!

Fatter å begriper ikke hva Bård holder på med.... Dette stabæklaget var ELENDIG, det er bare det at vi SUGER og har en trener som ikke kan disponere mannskapet riktig ...
    Er helt enig. Jeg synes faktisk at Bård Borgersen virker enda svakere enn Mjelde taktisk og når det gjelder laguttak. Helt ufattelig at vi ikke bruker folk med tempo. Hodnemyr, Rindaroy og Sandnes burde spilt fast for å gi oss noe som er i naerheten en x-faktor. Borufsen er den eneste som har litt tempo i kroppen men han er ikke i form og får også for mange defensive oppgaver.

Jeg synes 4-3-3 hadde vaert spennende og da kanskje med disse:

-------------------------Opdal-----------------

Hodnemyr - Christensen - Vikstol - Rindaroy

Hollingen ------------Ajer------------ Sandnes

Aase----------------Ikenna----------Borufsen

__________________________________________________ _

Da hadde vi fått flere x-faktorer i tillegg til masse tempo. Jeg er fryktelig redd for at Gummi kommer inn igjen på hoyrebacken til neste kamp - og at vi spiller med samme gjengen som egentlig ikke har fått til noe de siste kampene. Vi skapte litt mot Stabaek, men det hjelper lite når forsvaret ikke henger med...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kristjansson har vært katastrofalt dårlig i det siste, og De John er notorisk ustabil og gjorde en avgjørende feil på første målet til Stabæk sist. Det er gode argumenter for å forsøke med Hodnemyr mot Molde. Jeg er også enig i at det er fristende å prøve med to raske offensive backer, og heller sette Vikstøl inn sentralt.

Men jeg tror mindre på å legge om til 4-3-3. Jeg tror vi er avhengige av å være kompakte og ha nok folk sentralt på midten. Utgangsformasjonen bør derfor etter min mening være 4-5-1 med Ajer sentralt, Hollingen/Breimyr på hvre sin side og Aase/Børufsen på kantene. På topp ser jeg liten grunn til å vrake Stokkelien nå som han endelig fikk målet sitt. Og jeg må dessuten si at det Ikenna har vist til nå har vært syltynt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Kristjansson har vært katastrofalt dårlig i det siste, og De John er notorisk ustabil og gjorde en avgjørende feil på første målet til Stabæk sist. Det er gode argumenter for å forsøke med Hodnemyr mot Molde. Jeg er også enig i at det er fristende å prøve med to raske offensive backer, og heller sette Vikstøl inn sentralt.

Men jeg tror mindre på å legge om til 4-3-3. Jeg tror vi er avhengige av å være kompakte og ha nok folk sentralt på midten. Utgangsformasjonen bør derfor etter min mening være 4-5-1 med Ajer sentralt, Hollingen/Breimyr på hvre sin side og Aase/Børufsen på kantene. På topp ser jeg liten grunn til å vrake Stokkelien nå som han endelig fikk målet sitt. Og jeg må dessuten si at det Ikenna har vist til nå har vært syltynt.
    En annen ting er hvor lurt det er å bytte formasjon forran en så viktig kamp som den mot Molde. Skulle man byttet formasjon, noe jeg mener vi burde, burde det skjedd i landslagspausen. Her hadde man tid til å spille inn denne.

En annen ting jeg ikke skjønner er at man i liten grad tar hensyn til motstanderlagets formasjon. Feks raske vinger mot Sandefjords tre forsvarsspillere, kontringsspillere (dvs raske vinger) mot "posession-lag" som Stabæk og Godset,

Vi har så mange balltap generelt at backer som går for mye fremover (Rindarøy og Hodnemyr), vil føre til at vi bli kontret i filler. Farten og contringene bør helst gå via midtbanespillere.

Håper på denne mot Molde --:

Opdal
    DeJohn - Christensen - Vikstøl - Rindarøy
    Hodnemyr - Breimyr - Ajer - Børufsen - Sandnes
    Stokkelien

Regner med at vi får se noe slikt:

Opdal
    DeJohn - Christensen - Hammer - Vikstøl
    Aase - Ajer - Breimyr - Børufsen
    Hollingen
    Stokkelien
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    1-4-3-3 og 1-4-5-1 blir i praksis mer eller mindre det samme. 1-4-3-3 blir gjerne til 1-4-5-1 når man forsvarer seg, mens det blir en 1-4-3-3 når man angriper. Uansett om man kaller det 1-4-3-3 eller 1-4-5-1 så er man avhengig av at vingene/kantene hjelper til defensivt og dessuten så er det gjerne slik i praksis at man bruker forskjellige formasjoner gjennom en kamp avhengig av situasjonen.

Når det er sagt så liker jeg mer 1-4-2-3-1. Dette blir vel kanskje en blanding mellom de to andre formasjonene bortsett fra at de 5 "i midten" er delt mer opp i konkrete defensive og offensive oppgaver. Ulempen med samtlige av disse formasjonene er at man er avhengig av gode vinger og pr nå har vi kun Børufsen.

Jeg er også en tilhenger av et konkret element som Brendan Rodgers brukte, hvertfall i Swansea, hvor man er ultraaggressiv i gjenvinningsfasen de første 10 sek etter at man har mistet ballen. Det er gjerne da motstander er i mest ubalanse.

Jeg synes trekket med å bruke Hollingen i en mer offensiv rolle var en suksess. Kanskje kunne det vært aktuelt å bruke han på kanten, vi er tross alt overbefolket med sentrale midtbanespillere.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Hodnemyr og Sandnes som vinger? Greit nok at de er raske, men det er vel meningen at eventuelle innlegg skal treffe en medspiller? Jeg har ennå tilgode å se et godt innlegg fra en av disse...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    1-4-3-3 og 1-4-5-1 blir i praksis mer eller mindre det samme. 1-4-3-3 blir gjerne til 1-4-5-1 når man forsvarer seg, mens det blir en 1-4-3-3 når man angriper. Uansett om man kaller det 1-4-3-3 eller 1-4-5-1 så er man avhengig av at vingene/kantene hjelper til defensivt og dessuten så er det gjerne slik i praksis at man bruker forskjellige formasjoner gjennom en kamp avhengig av situasjonen.

Når det er sagt så liker jeg mer 1-4-2-3-1. Dette blir vel kanskje en blanding mellom de to andre formasjonene bortsett fra at de 5 "i midten" er delt mer opp i konkrete defensive og offensive oppgaver. Ulempen med samtlige av disse formasjonene er at man er avhengig av gode vinger og pr nå har vi kun Børufsen.

Jeg er også en tilhenger av et konkret element som Brendan Rodgers brukte, hvertfall i Swansea, hvor man er ultraaggressiv i gjenvinningsfasen de første 10 sek etter at man har mistet ballen. Det er gjerne da motstander er i mest ubalanse.

Jeg synes trekket med å bruke Hollingen i en mer offensiv rolle var en suksess. Kanskje kunne det vært aktuelt å bruke han på kanten, vi er tross alt overbefolket med sentrale midtbanespillere.
    Enig i at 433 og 451 er ganske likt. Men i 433 vil vel ofte vingene være mer spisser enn kanter? Personlig tror jeg gamle Hoff kunne fungert ok som ving i en ren 433. Normalt vil han da være nærmere mål enn som breddeholder ytterst på kanten i en femmannsmidtbane. En annen sak er at man i en 433 ofte velger "innovervinger" dvs venstrebente spillere på høyrekant (tenk Messi og i vårt tilfelle Aase). Med en firer eller femmer på midtbanen vil denne måtte holde mer bredde og

Noe slikt:

Opdal
    DeJohn - Christensen - Hammer - Vikstøl
    ---Breimyr ------ Ajer ------ Børufsen---
    --Aase --------Stokkelien-------- Hoff--

Jeg ser også at man bytter formasjoner i løpet av kampen. Men dette skyldes i liten grad en analyse av motspilleren. Det skyldes for ofte at man jager en skåring, og bytter ut en midtanespiller med en spiss og omvendt om vi en skjelden gang skulle lede.

Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Hodnemyr og Sandnes som vinger? Greit nok at de er raske, men det er vel meningen at eventuelle innlegg skal treffe en medspiller? Jeg har ennå tilgode å se et godt innlegg fra en av disse...
    Hva hjelper det med en god innleggsfot om man ikke når ballen??

Vi har jo ikke noen strålende hodespiller i boksen så de klassiske innleggene bør vi vel ikke satse for mye på? Hadde vi hatt en Kovac på topp hadde ting vært anderledes.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Kun ajer, aase og Børufsen kan spille ving pr i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Men hva skal da Hodnemyr og Sandnes utgjøre av offensiv trussel? Løpe? Hva er ellers poenget med å ha de på vingene, de er vel ikke noen utpregede målscorere...?

Ang. 1-4-3-3 og vinger/spisser så er det vel veldig avhengig av hvordan laget ønsker å spille. Om man ønsker innlegg mot midtspiss, eller om man ønsker at de to ytterste skal trekke inn mot midten og utgjøre en trussel for midtforsvaret, evt. utfordre rommet mellom midtstopper og back. Det er mange måter gjøre det på. Den største forskjell sånn sett på 1-4-5-1 og 1-4-3-3 er vel mer det at 1-4-5-1 er en mer defensiv formasjon, mens vingene i 1-4-3-3 står og presser høyere. Man kan også ha en 1-4-5-1 formasjon hvor kantene/vingene trekker innover i banen når laget angriper og sånn sett angriper med en slik formasjon du tenker på.

Ang. bytte av formasjon så misforstår du meg, krs. Det jeg sier er at man bytter formasjon hele tiden igjennom kampen avhengig av hvordan kampen utvikler seg. Selv om man starter kampen med 1-4-4-2, så kan man bli presset tilbake og en av spissene trekker ned for å hjelpe midtbanen. Da har man plutselig en 1-4-5-1, om enn bare for sekunder eller minutter. Slik går det gjerne gjennom hele kampen og da spesielt om man stiller med 1-4-3-3 eller 1-4-5-1. Det blir i praksis samme formasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Du skal få en kasse øl om du slutter å ta med keeper 😂

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Kun ajer, aase og Børufsen kan spille ving pr i dag.
    Rasmussen spilte ving/høyre midtbane noen kamper og han gjorde seg ikke helt bort. Han er en ung Aase i mine øyne. Teknisk, liten, ikke superhurtig og innlegg fra kant er ikke styrken hans. Så han passer nok best i 4-3-3 på kant enn en typisk vingrolle som Børufsen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Du skal få en kasse øl om du slutter å ta med keeper 😂
    Haha! Fra meg også! Ufattelig forstyrrende

Ut over det er jeg ikke så opptatt av hvilke tall som står på tavla før avspark. Det som er viktig er rollene, bevegelsene og relasjonene. I tillegg til vilje og innsats. Uten disse tingene på plass kan du sette opp hvilken formasjon du vil uten å få noe resultat. Alle formasjoner kan også spiller på alle mulig måter i praksis. Det er innholdet i formasjonen som er viktig.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Du skal få en kasse øl om du slutter å ta med keeper ��
    100 % enig. Tull fra Ruthford.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ska sei.. Det ble plutselig en del øl på meg her Kassene kan leveres i Haumyrlia 7

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    100 % enig. Tull fra Ruthford.
    Rett og slett provoserende unodvendig.... Jeg kommer ALDRI til å bruke keeperen når jeg setter opp lagoppstilling. Den dagen UEFA innforer mulighet til å spille med flere enn en keeper - eller innforer "bakerste mann i mål" så skal jeg revurdere. Inntil det setter jeg dette i kategorien tåpelig og unodvendig fokus på noe alle vet og ingen har brydd som om tidligere. Håper Start innforer et vedtak etter sesongen om at de går tilbake til å kun betegne utespillerne når man setter opp en formasjon.. Trenger ikke å ha med keeperen for å vite at han er en viktig spiller på laget.

Lignende tråder

1. 30 Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 13
    Siste innlegg: 11-07-2016, 00:47
  2. 15.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 44
    Siste innlegg: 07-05-2015, 10:02
  3. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 15:15
  4. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 15:15
  5. 12.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 98
    Siste innlegg: 06-12-2014, 16:55

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •