Vis avstemningsresultater: Hvilket lag vil du helst møte i en eventuell kvalik?

Stemmere
15. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Kristiansund

1 6,67%
  • Ranheim

1 6,67%
  • Jerv

7 46,67%
  • Hødd

2 13,33%
  • Sandnes Ulf

4 26,67%
Side 1 av 6 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 119
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

29.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)

TID: Søndag 1 november kl.1800
    STED: Nadderud

LINKER
    Stabæk's hjemmeside: www.stabak.no
    Stabæk Support's hjemmeside: www.stabaek.no
    Stabæk Support's kamptråd:www.stabaek.no/forum/index.php?showtopic=7283

TABELLEN
    3. Stabæk..... 28 16-5-7 50-35 53 poeng
    14. Start....... 28 5-7-16 33-58 22 poeng

STABÆK FOTBALL
    Stabæk har hatt en utrolig bra sesong, selv om de har tapt litt i det siste. De har ennå gode sjanser til medalje og det er utrolig sterkt etter at de mistet mange profiler foran denne sesongen og så solgte sin toppscorer Diomande i sommer. Det har dog blitt 2 strake tap, og spesielt forrige hjemmekamp der det ble 1-4 mot Aalesund var skuffende. Bob Bradley er vel i forhandlinger med et tysk lag så laget har ikke noen ideell oppladning til kampen mot Start. Uansett så er hjemmelaget i vesentlig bedre form enn våre gutter og skal normalt vinne denne kampen greit. Må også huske at de har en av ligaens beste trenere i Bob Bradley og han vil nok se forandring etter tapene de siste kampene.
    Toppscorer for klubben er ennå Diomande med 17 scoringer før han dro, mens nestemann er Ernest Asante med 10 nettkjenninger. Asante har i tillegg 10 målgivende og er en stor trussel - selv om han ble nøytralisert da lagene møttes i Kristiansand tidligere denne sesongen.
    Stabæk har ingen karantener og lite skadeproblemer for tiden. Birger Meling har stått over endel kamper med skade men er visst aktuell for kampen mot Start.

Her er laget Bob Bradley startet med i forrige kamp mot Viking (1-2 tap):

Sayouba Mandé

Ville Jalasto
    Nicolai Næss
    Morten Skjønsberg
    Daniel Granli

Anthony Annan
    Cole Grossman

Ernest Asante
    Kamal Issah
    Yassine El Ghanassy

Luc Kassi

Stabæk har tatt i mot Start 10 ganger på hjemmebane. Hjemmelaget har vunnet 5 hver av disse. 3 kamper har endt med poengdeling mens Start har vunnet 2 kamper. Målforskjellen er 24-12 fordel bortelaget.

STABÆK'S 5 SISTE KAMPER
    23 september: Rosenborg - Stabæk 3-2 (cup semifinale)
    26 september: Stabæk - Molde 1-0 (serie)
    3 oktober: Mjøndalen - Stabæk 1-4 (serie)
    17 oktober: Stabæk - Aalesund 1-4 (serie)
    25 oktober: Viking - Stabæk 2-1 (serie)

IK START
    Hos Start er det denne gangen ingen karantener eller nye skader og dermed kan Bård Borgersen velge og vrake med unntak av Jesper og Lasse. Fevennen har denne uken invitert leserne til å ta ut deres lag og her er det laget jeg ville startet med: (4-3-3)

Håkon Opdal

Jon Hodnemyr
    Michael Christensen
    Alex De John
    Rolf Daniel Vikstøl

Daniel Aase
    Andreas Hollingen
    Kristoffer Ajer
    Henrik Breimyr
    Espen Børufsen

Austinne Ikenna

I FARESONEN
    Her er en oversikt over hvem fra Start og vår neste motstander som er i faresonen for å miste kampen i siste runde. Vår siste kamp spilles hjemme mot Molde søndag 8 november kl.1800. Denne runden spiller Molde hjemme mot Viking søndag kl 1800.
    Disse risikerer karantene om de får gult kort denne runden:

Disse risikerer karantene om de får gult kort denne runden:

Molde:
    Joona Toivio
    Mattias Moström
    Etzaz Hussain

Start:
    Michael Christensen
    Andreas Hollingen
    Robert Sandnes
    Lars-Jørgen Salvesen
    Gudmundur Kristjansson

UKENS SPØRSMÅLSTEGN
    Denne gang setter jeg spørsmålstegn med systemet Bård Borgersen spiller med. Han har helt siden han tok over sverget til 4-4-1-1 selv om det gang på gang har vist at vi ikke takler dette. Vi skaper lite, slipper til mange sjanser og det ser ut som spillerne ikke vet hva de skal gjøre. Vi taper midtbanen hver gang og det er mange spillere som absolutt ikke får det til. Et eksempel er Gummi Kristjansson som absolutt ikke trives på høyrebacken.
    I deler av kampen mot Mjøndalen byttet vi over til 4-5-1 (som blir 4-3-3 når vi angriper) og dette fungerte umiddelbart og vi fikk litt mer initiativ. Vi trenger flere folk på midten og med 4-4-1-1 så faller ofte den som ligger bak spissen ut av kampen. Spesielt hvis vi fortsetter å slå lange baller mot en liten spiller som Matias Rasmussen.
    Nå håper jeg virkelig at vi bytter til systemet som fungerte mot Mjøndalen og spiller med 5 på midten og gir spillere som Aase og Børufsen litt mindre defensivt ansvar. Da tror jeg begge disse vil blomstre enda mere.
    En ting er klart, og det er at spillerne har fått nok sjanser til å få 4-4-1-1 til å fungere - uten hell. Nå må vi prøve noe nytt..

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Vi reddet et utrolig viktig poeng mot Mjøndalen sist runde, og så lenge Sandefjord og TIL begge tapte, så styrket vi plassen på tabellen. MEN, ser vi på kampprogrammet så ser vi at Start trolig har det vanskeligste programmet igjen av samtlige lag i bunnen og dermed er det store sjanser for at vi må ta flere poeng - hvis vi skal klare kvalikplass eller bedre.
    Søndag venter guttene til Bob Bradley som sensasjonelt jakter medalje denne sesongen. De vil helt sikkert gå ut i hundre for å drepe kampen tidlig og dermed er det viktig at vi står i mot i begynnelsen. Altfor ofte har vi sluppet inn mål helt i begynnelsen av kampene.
    Sist disse lagene møttes var i Kr.sand den 4.juli og Start spilte årsbeste og vant 4-1. Etter dette har ikke Start vunnet en eneste kamp og har rast nedover på tabellen.
    Denne runden spiller Start en kamp der det er ingen som forventer at vi skal ta poeng. Hjemmelaget er skyhøye favoritter og dermed håper jeg de gule og svarte spiller med lave skuldre og bare har det morro. Joda, vi må jobbe steinhardt, men samtidig så kan vi ikke tenke konsekvenser i denne kampen. Da går det galt. I stedet må vi tenke på at vi fremdeles spiller Tippeliga mot et lag som kjemper om medalje og i en kamp der ingen forventer noe annet enn en klar hjemmeseier.

Denne runden tar Mjøndalen i mot Aalesund og der kan det veldig fort bli hjemmeseier. TIL spiller hjemme mot Glimt og her kan det også bli hjemmeseier. Skjer dette så vil vi med tap havne under streken med maksimalt kvalikplass å spille for i siste runde. Vi har fremdeles skjebnen i egne hender og det håper jeg at Start-gutta blir motivert av. Vi kan avgjøre selv hvor vi vil spille i 2016, men taper vi søndag kveld så er det en stor sjanse for at vi mister kontrollen på vår egen skjebne.

Dersom vi skulle klare det umulige - nemlig å vinne, så får vi et godt utgangspunkt foran serieavslutningen en uke senere. Da må vi se noe helt annet enn det vi har sett til nå under Bård Borgersens ledelse. Da må vi se kriging og en innsats som viser at det gjelder Tippeligaeksistensen.

Det blir ikke enkelt, men vi har vist tidligere at vi kan hamle opp med de blå og sorte.

God kamp alle Start-venner og HEIA START!

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen" der du kan vinne fine premier:
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2015

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Om Mjøndalen spiller uavgjort mot AaFK så er det målforskjell som avgjør, så selv om vi skulle tape så betyr det mye hvor mye vi taper med.

Jeg håper Rindarøy starter på venstrebacken. Han er raskere enn Vikstøl og hadde full kontroll på Asante sist. Blir uansett knalltøft dette og slik Start har fremstått i høst er det vanskelig å se for seg noe mirakel på Nadderud.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Gummi blir igjen hjemme når laget drar østover. Salvesen er småskadet og blir også igjen hjemme...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Blir ikke stressa av de forfallene.

Her er det bare å spille effektiv kontringsfotball og låse døra bak.
    Regner med BB har drillet dem i forsvar, tror på svært få mål begge veier, måtte jeg få rett hehe

Overlever Start i år er det en fantastisk prestasjon av gutta PÅ banen

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Nei, snarere tvert imot (med unntak av Salvesen som kunne vært grei å ha med).

Det er nok få som levner Start noen som helst sjanse i denne kampen. Det blir en utrolig viktig kamp for Stabæk hvor forskjell på seier og tap kan utgjøre mangfoldige millioner. De har dermed et enormt press på seg, spesielt etter tap i de to siste kampene. Start på sin side fikk sin forrige seier hjemme mot nettopp Stabæk da de knuste de 4-1. (Anbefaler at du ser dette sammendraget.)
    I tillegg får Stokkelien muligheten til å score sitt første "comebackmål" mot klubben han ble toppscorer for. Mye ligger til rette for at Start skal kunne ta poeng her, så da blir det nok tap som det alltid gjør når det gjelder som mest...

Men spennende blir det uansett (Hvertfall de første minuttene, det pleier jo å bli mål imot innen de første 5 min... )

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Der spiller vi bredt, mye folk i boksen og gode bevegelser.
    Synes oppriktig at ikke STB forsvaret skremmer meg, de har en veldig god keeper når han har dagen, de er det mange av.
    Midtbanen er suveren på papiret, DERFOR må man møte STB med tidlig press så de ikke får lekeplass.
    De merker at Diomande er solgt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Aktuelt med en Mjøndalen-Aalesund-kamptråd?

Frykter dette er kampen som med minst marginer kan avgjøre bunnstriden.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Behøver ikke å komplisere det mer enn at AAFK må vinne og at det blir fult kjør på og rundt banen.
    Jeg blir overrasket om MFK taper

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Behøver ikke å komplisere det mer enn at AAFK må vinne og at det blir fult kjør på og rundt banen.
    Jeg blir overrasket om MFK taper
    Hva har Molde Fotballklubb med dette å gjore?

Er enig i at nokkelen til fornyet kontrakt fort kan ligge i Mjondalen - Aalesund. En borteseier der vil bety enormt mye for Start. Blir det derimot hjemmeseier der og Start taper så må vi vinne i siste runde... Inntil det har vi fremdeles skjebnene i egne hender!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    http://www.fvn.no/100Sport/fotball/e...n-629432_1.snd

Ser ut til å være et noe svekket AAFK som stiller mot Mjøndalen. Det er ikke så veldig gode nyheter for oss

Spent på lagoppstillingen i dag. Det må komme noen endringer siden Gummi er igjen hjemme, men jeg ønsker flere rulleringer enn det for det skorter flere plasser hos oss.

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    At Petter Orry Larsen er uten svekker AaFK, men om Dyrestam kan spille er ikke laget veldig svekket. Fredrik Carlsen og Carl Björk er ikke nøkkelspillere.

Men Mjøndalen er storfavoritt hjemme mot Aalesund. Forventer egentlig at vi ligger på direkte nedrykk om noen timers tid.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    [QUOTE=Frankieboy;21283]Hva har Molde Fotballklubb med dette å gjore?

Lettere forvirret vettu hehe.

Ser at Jerv fikk en fin 5 plass, det betyr at start kan møte Jerv i playoff, = sjukt.

Start og dirkete nedrykk er for absurd, jeg må tro på kvalik

Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2012
    [QUOTE=Steinar Lindgren;21291]
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Hva har Molde Fotballklubb med dette å gjore?

Lettere forvirret vettu hehe.

Ser at Jerv fikk en fin 5 plass, det betyr at start kan møte Jerv i playoff, = sjukt.

Start og dirkete nedrykk er for absurd, jeg må tro på kvalik
    Jeg håper på 3 poeng i dag, men nå har vi gått om lag en halv sesong uten seier.
    Hva tilsier at vi tar nok poeng til å overleve i dag og hjemme mot Molde?
    For meg er det et mysterium.

PS: Hva har årene 1996, 2000, 2002, 2007 og 2011 til felles? Jeg bare spør.
    I 2014 så tapte Brann kampen mot nedrykk og det tror jeg at vi også gjør i år.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Er nok mer i håpets navn jeg skriver.
    Men, jeg tror at Mjøndalen rykker ned ergo kvalik.
    Ingen ting tilsier at start skal slå STB eller MFK.
    Jeg har en følelse av at vi tar MFK etter at de har fått juling i Celtic.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start-trenerne har tatt ut dette laget mot Stabæk (1-4-4-2)

Håkon Opdal

Alex De John - Michael Christensen - Jørgen Hammer - Rolf Daniel Vikstøl

Daniel Aase - Kristoffer Vassbakk Ajer - Henrik Breimyr - Espen Børufsen

Andreas Hollingen - Mads Stokkelien

Innbyttere: Sean McDermott, Jon Hodnemyr, Ole Martin Rindarøy, Espen Hoff, Erlend Segberg, Austine Ikenna og Mathias Rasmussen
    __________________________________________________ ______________

Skulle gjerne sett Ikenna fra start i stedet for Stokkelien. Håper dog at Stokkis leverer mot gamle lagkamerater.

Bra at Daniel Aase starter og bra at De John får starte, selv om jeg heller ville hatt han for Hammer - og Hodnemyr på hoyrebacken.. Frykter farten til Stabaek mot Vikstol og De John. Skulle gjerne hatt Rindaroy og Hodnemyrs fart der.

Oh well. Blir ulidelig spennende... iallefall fram til Stabaek går opp i 1-0..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    I kveld er kvelden hvor vi overrasker! Det er fullt mulig! (Må iallefall si det HØYT til meg selv for å få opp entusiasmen her).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Offenive i hode sa BB, Her er det bare å kjøre på, stå høyere med kantene. Altså ikke noe å tape her. Lykketil

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Hammers første forsøk på å hjelpe stabæk?

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Faen, snytt for mål!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Fuck! Vi kan jo!

Lignende tråder

1. 30 Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 13
    Siste innlegg: 11-06-2016, 23:47
  2. 15.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 44
    Siste innlegg: 07-05-2015, 09:02
  3. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 14:15
  4. 23.Serierunde: START - STABÆK (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 42
    Siste innlegg: 09-15-2014, 14:15
  5. 12.Serierunde: STABÆK - START (kamptråd)
    Svar: 98
    Siste innlegg: 06-12-2014, 15:55

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •