Side 11 av 11 FørstFørst ... 91011
Viser resultater 201 til 210 av 210

Tråd: Sportssjef

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    For en vinter og vår.
    Assistenten til Rekdal dro.
    Så Djupvik.
    Shala takket nei til videre spill. Fair nok.
    Parallelt med Rekdal dro Kabran.
    Kort etter ble Akinyemi skadet.
    Så dette med TK.

-Man har altså nå en trener som praktisk talt har byttet plass med Steinar Pedersen i Arendal.
    Samt en som har holdt til i Flekkerøy.
    Jeg vet ikke helt hvordan man har klart å ansette disse, var det jaget etter "Lokale" med kjennskap og en viss tilhørighet til Sørlandet som lå på vektskålen...
    Gud jeg gleder meg til ny trener, men nå er vel Atle ved roret og det gir meg 40 i feber og null håp.
    TK må leges fort

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Etter to år med feilkjøp og feilansettelser skal man være sterk i troen for å sette sin lit til Karlsen.

Aftenposten skriver for øvrig i dag at Start brukte 4.3 millioner på agenthonorarer i 2018.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Artikkelen om honorarer er vel publisert før, husker jeg leste dette for 3-4 uker siden.
    Men, ser ut som han faser seg ut av Start.
    Jeg er ikke så enig i feilkjøp, men heller typesammensetningen.
    Sant skal sies at Start var nære par etablerte navn i Europeisk fotball i fjor.
    Men Start kommer relativt dårlig ut når middelklassen av klubber kommer med sine tilbud.
    Samlet sett kan jeg nok si at jeg er mindre imponert av totalpakka vi fikk med Karlsen. Så er litt enig med deg sånn sett Peder

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Å si at man er mindre imponert over hva Karlsen har fått til er å si det fryktelig mildt. Med tanke på ressursene han har hatt til rådighet har han løst oppgaven sin skandaløst dårlig. Selv om det gjenstår å se om Start til slutt klarer å få noe skikkelig ut av spillerne som er hentet, er det hevet over enhver tvil at sammensetningen av stallen før fjorårssesongen var helt feil sett opp mot strategien som var lagt. Sparkingen av Dempsey og den påfølgende signeringen av Rekdal vitner videre om en sportlig ledelse som fikk panikk, selv om det nok var smart der og da med tanke på muligheten for å overleve. Og man har fra sommeren i fjor og frem til nå ikke vært i nærheten av å få den sportslige satsingen på riktig kurs igjen. Jeg vet vi leverte en poengmessig god høst, men til slutt endte det med nedrykk fordi kvaliteten på prestasjonene egentlig ikke holdt høyt nok nivå likevel. Vi hadde med andre ord marginer med oss. Nå har vi gjennomført en svak vinter, og det vi har vist i sesongåpningen har vært begredelig. I min bok er det ikke mulig å gi Karlsen noe annet enn fullstendig stryk for jobben som er gjort.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Å si at man er mindre imponert over hva Karlsen har fått til er å si det fryktelig mildt. Med tanke på ressursene han har hatt til rådighet har han løst oppgaven sin skandaløst dårlig. Selv om det gjenstår å se om Start til slutt klarer å få noe skikkelig ut av spillerne som er hentet, er det hevet over enhver tvil at sammensetningen av stallen før fjorårssesongen var helt feil sett opp mot strategien som var lagt. Sparkingen av Dempsey og den påfølgende signeringen av Rekdal vitner videre om en sportlig ledelse som fikk panikk, selv om det nok var smart der og da med tanke på muligheten for å overleve. Og man har fra sommeren i fjor og frem til nå ikke vært i nærheten av å få den sportslige satsingen på riktig kurs igjen. Jeg vet vi leverte en poengmessig god høst, men til slutt endte det med nedrykk fordi kvaliteten på prestasjonene egentlig ikke holdt høyt nok nivå likevel. Vi hadde med andre ord marginer med oss. Nå har vi gjennomført en svak vinter, og det vi har vist i sesongåpningen har vært begredelig. I min bok er det ikke mulig å gi Karlsen noe annet enn fullstendig stryk for jobben som er gjort.
    Nå var det vel ikke sportslig ledelse som var involvert ved sparingen av Rekdal?

Avskjedigelsen av Rekdal skyltes ikke manglende resultater, eller andre sportslige grunner. Slik jeg forstod det, var det begrunnet i "verdigrunnlag", og mer konkret gambling og drikking på treningsleir, omtale av støtteapparat etc

Men ja - Karlsen har ikke imponert. Men mange av spillerne passet nok bedre til MDs lette tekniske stil, enn Rekdals fysikkbasert. Men det var en periode hvor det bare ble hentet venstrebente, tekniske, kantspillere på 60 kg.

Mitt tips - Om kort tid er Karlsen ute, og overfallet presenteres som hovedårsaken til at ansettelsesforholdet avvikles.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg omtalte ikke sparkingen av Rekdal, kun ansettelsen Og selv om de fleste (meg selv inkludert) mente den var riktig den gangen, så vitner det om en sportslig ledelse som ikke har noen retning for hvor de ønsker klubben skal gå i.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg omtalte ikke sparkingen av Rekdal, kun ansettelsen Og selv om de fleste (meg selv inkludert) mente den var riktig den gangen, så vitner det om en sportslig ledelse som ikke har noen retning for hvor de ønsker klubben skal gå i.
    Ok. Enig.

Det med overordnet plan, har manglet i alle år. Sml med Odd som, over alt i verden, skal spille 433, eller SA08 som er ekstreme på at de først og fremst skal ha treningsvillige spillere som tåler mye mengdetrening. Osv osv

Klubben må bestemme hvordan de ønsker og fremstå på og utenfor banen, så må man hente spillere å trenere ut i fra dette.

Steinar Skeie sier mye fornuftig om dette i siste utgave av fotballradioen.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Idealet er jo å ansette en trener i tråd med klubbens filosofi. Men det er vanskelig og ikke nødvendigvis rasjonelt å holde fast på retningen når resultatene uteblir og man havner i pressede situasjoner.

Kjetil Rekdal bryter med det meste Start står for. Men man kunnet neppe funnet en bedre kandidat når det store målet var å redde plassen. Jeg synes Rekdal gjorde en utmerket jobb for å holde laget flytende. At det likevel endte med nedrykk må vel i all hovedsak tilskrives klubbens manglende evne til å gi ham forterkningene som krevdes i sommervinduet tross massiv pengebruk.

Begrunnelsen om å sparke Rekdal ut fra "verdigrunnlag" handlet nok utelukkende om et pinlig forsøk på å kvitte seg med ham uten å utløse den kontraktsfestede sluttpakken på åtte måneders etterlønn. Dette hadde Start ingen arbeidsrettlige grunner for, og det endte jo også naturlig nok opp med at Rekdal fikk det han hadde krav på etter et langvarig sirkus der Start ble latterliggjort i alle kanaler dag ut og dag inn.

Den reelle årsaken til sparkingen var at Start var misfornøyde med jobben Rekdal gjorde i oppkjøring. Det handlet om det klubben oppfattet som manglende dedikasjon og fokus på feltet. Det handlet om at Rekdal brukte for mye tid på andre ting enn Start og kom med medieutspill som nok i hovedsak var ment som taktikkeri for å flytte presset over til de andre opprykkskandidatene, men som også satte ledelsen i et dårlig lys.

Alle med vag kjenskap til norsk fotball vet hva de får med Kjetil Rekdal. Men Start var fullstendig ukjent med Rekdals væremåte og tilnærming, og gjorde heller ingen referansesjekker før ansettelsen som ville avdekket dette. Når ledelsen åpenbart heller ikke hadde den fjerneste anelse om hvilke formelle arbeidsrettslige krav som må være oppfylt for å gå til avskjedigelse av en arbeidstaker, ble dette et mediesirkus uten like som kunne endt med arbeidsrettsak og erstatningskrav som ville kostet klubben svært dyrt. Men Rekdal var heldigvis raus nok til å tre til side når Start til slutt gikk med på å betale den kontraktsfestede kompensasjonen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Godt vi har en flink sportssjef som har kontroll på slikt:

http://www.ikstart.no/nyheter/nff-botelegger-start

--

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Han visste nok hva han gjorde. Var kanskje nødvendig for å sikre seg Kabran i utgangspunktet.

Dårlig gjort mot de andre klubbene, men selve regelen er jo bare tåpelig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •